Oud 18-08-2008, 11:26
Batave
Batave is offline
Wat is de beste manier om een kamer te zoeken in Amsterdam? Het hoeveel zou dat ongeveer kosten?
Oud 18-08-2008, 17:00
T_ID
T_ID is offline
Jaren en jaren van tevoren ingeschreven staan. € 200-500 per maand.
Oud 18-08-2008, 18:28
Verwijderd
En als je je niet van tevoren hebt ingeschreven via-via proberen. Of via kamernet. Briefjes ophangen.
Etc.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 18:32
fractuur
fractuur is offline
Tja, er zijn twee opties. Particulier of via een systeem van woningcorporaties. (studentenwoningweb.nl in Amsterdam) Het is slim om je in te schrijven op de wachtlijst (de eerste kamers zijn beschikbaar na ruim een jaar..) en tussendoor te hospiteren bij particulieren. Deze kan je vinden op bijv. kamernet.nl. Het laatste is duurder, maar waarschijnlijk heb je wel eerder een kamer. Ik werd stapelgek van de hospiteerborrels waarbij je met zn 50en langs moest komen (en dan had je al mazzel, want ze hadden 350 brieven gehad..) en via via werkt in Amsterdam een stuk minder dan in bijv. Utrecht. De meeste mensen zijn passief of rustig actief zoekend. Uiteindelijk heb ik gekozen om via een corporatie te huren. Het is relatief goedkoop en DUWO is geen huisbaas, minder machtsmisbruik dus en dingen worden snel en goed geregeld. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Oud 19-08-2008, 09:25
ganralph
ganralph is offline
de meest bewandelde route: n schijtkamer nemen en dan viavia wat beters regelen (waardoor de schijtkamer weer vrij komt voor de volgende ) als je mazzel hebt hoeft t niet lang te duren. (ik had na één middag internetten vanuit Limburg n kamer in de buurt van Amsterdam, en binnen een maand een prachtige kamer in de stad.

alle wachtlijst-doemscenario's gaan vooral op voor sociale woningbouw en een stuk minder voor echte studentenwoningen. afhankelijk van je situatie kun je soms binnen 1 maand na inschrijving al een kamer krijgen van een bureau. (maar uiteraard kan het ook n jaar duren).

kijk ook via woningbouwcorporaties naar huizen die gesloopt gaan worden. vaak duurt dat nog een jaar nadat de laatste bewoner vertrokken is en in die tijd stoppen ze er graag studenten in (met een volwaardig jaarcontract, dus geen antikraak!)
Oud 19-08-2008, 11:09
T_ID
T_ID is offline
En zelfs antikraak valt reuze mee. Sommige panden zijn al half afgebroken, type 'er staat een verwarming in de huiskamer', maar ik heb ook volledig ingerichte villa's met alle voorzieningen tot internet aan toe gezien. Vaak krijg je erbij te horen wat de plannen zijn, en totdat die uitgevoerd worden zit je er prima. Een vriend van me zit ergens bij Soesterberg in een kast van een villa, en door al het geharrewar over die basis heeft niemand zelfs nog maar een plan wat ze ermee gaan doen, en heeft hij de verzekering dat hij er nog twee jaar kan zitten. En dat voor € 65 in de maand, alles inclusief...
Oud 19-08-2008, 18:20
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Citaat:
En zelfs antikraak valt reuze mee. Sommige panden zijn al half afgebroken, type 'er staat een verwarming in de huiskamer', maar ik heb ook volledig ingerichte villa's met alle voorzieningen tot internet aan toe gezien. Vaak krijg je erbij te horen wat de plannen zijn, en totdat die uitgevoerd worden zit je er prima. Een vriend van me zit ergens bij Soesterberg in een kast van een villa, en door al het geharrewar over die basis heeft niemand zelfs nog maar een plan wat ze ermee gaan doen, en heeft hij de verzekering dat hij er nog twee jaar kan zitten. En dat voor € 65 in de maand, alles inclusief...
Dan heeft hij wel geluk gehad...
Oud 19-08-2008, 18:22
Batave
Batave is offline
jah..
Oud 19-08-2008, 18:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dan heeft hij wel geluk gehad...
Het valt wel mee. Hij is een van de beteren, maar over anti-kraak wonen doen zulke gigantische mythes en leugens de ronde. Dat is al jaren zo eigenlijk. Je kreeg het wel eens terug in de vorm van vragen van anti-kraak bewoners toen ik bij een woningcorporatie werkte.
Ik gok dat het verhalen zijn die door criminele krakers worden verzonnen en de wereld in gestuurd om hun steeds geweldadigere optreden te rechtvaardigen. Tenminste, sites van kraakbendes zijn de voornaamste verspreiders van dergelijke verhalen als je erop gaat zoeken.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten