Hier in Nederland zie ik meestal reeën, edelherten, zwijnen en IJslanders. En natuurlijk veel vogels. Maar ik ga hier niet zovaak echt de natuur in.
In Estland zijn we dit jaar een dagje vlinders gaan spotten. Dat was wel erg leuk, kon ik fijn spelen met mijn analoge camera.

En we kijken vanuit de auto uit voor elanden. Ik heb er daar nog niet zoveel van gezien. En wel één keer een zwijn. Dat is daar spannender om te zien dan een eland, maar ja die hebben we in Nederland ook.

Op ons boerderijtje hadden we dit jaar een Koninginne page. Dat was wel gaaf.
En verder veel keizersmantels en grote ijsvogels geloof ik. En er zitten ontzettend veel libelles.
Aan vogels hadden we een nest kwikstaarten die uiteindelijk uitvlogen (beetje laat maar mijn vader had het dak gerepareerd en waarschijnlijk perongeluk het eerste nest dichtgetimmerd) en een nest wespendieven in de buurt.

Aan de overkant van de weg zitten vaak kraanvogels. Die zijn even leuk om te zien, maar aangezien we op Saaremaa zaten waarvan de hoofdstad Kuressaare is, wat kraanvogeleiland betekent, raak je er snel op uitgekeken omdat er echt honderden zitten.