Oud 31-07-2010, 19:13
Change.
Change. is offline
Beste people,
ik ben nu net 15 en weet al mn hele leven dat ik donor wil worden.
sinds een paar maanden ben ik dat dan ook.
is het raar dat ik nu al donor ben? ik weet van mezelf dat ik graag iemands leven zou willen verbeteren of zelfs redden al zou ik er niet meer zijn.
heb ik mezelf niet te vroeg ingeschreven? En. Zijn er nog meer donoren van mijn leeftijd?

peace
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 20:15
Verwijderd
Ik wist al vanaf dat ik heel klein was dat ik donor wou worden. Ben het weliswaar pas sinds mijn 18de, omdat ik het nut niet zag van eerder aangeven. Mocht er iets gebeuren, dan vragen ze het (vaak) aan je ouders, en die wisten dat ik donor ben/wou zijn.

Waarom zou het raar zijn dat je nu al donor bent? Ik vind het zelf een hele goede zaak dat je er al zo vroeg mee bezig bent. Ik kan ook niet bedenken waarom je je te vroeg zou hebben ingeschreven. Misschien als het een keuze was die niet meer te wijzigen viel, maar dat is niet het geval.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 21:51
Volk
Volk is offline
Nee hoor, dat is helemaal niet raar. Niet voor niks mag het al vanaf je 12de. Ik denk ook wel dat er meer donoren zijn van jouw leeftijd.
Ik heb nooit donor willen zijn, maar toen ik jouw post las raakte iets mij. Ik heb me zojuist als donor geregistreerd.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 06:40
light fighter
light fighter is offline
Nee hoor, is helemaal niet raar. Zelf wist ik het ook al heel lang, maar heb me pas ingeschreven toen ik achttien was. Voor mij was dit omdat tot je achttiende vaak ook nog de ouders wordt gevraagd, en mijn ouders weten dat ik donor wilde zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 12:05
Rivka
Rivka is offline
Ik vind het ook niet raar, ik ben 14 en ben ook al donor om dezelfde redenen als jij .
Oud 01-08-2010, 13:04
Infidel
Infidel is offline
Ik ben ook al donor sinds m'n zestiende, dus zo vreemd is het niet.
Oud 01-08-2010, 14:18
Verwijderd
Ik was 12 toen ik donor werd.. tot op de dag van vandaag nog steeds donor!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 19:53
Catch
Catch is offline
Nou kijk eens aan, je inspireert zelfs mensen in dit topic .
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 09:31
Oezem
Oezem is offline
Ik was 12 toen ik een donorformulier in de bus kreeg en die heb ik meteen samen met mijn moeder ingevuld. Ik ben dus al sinds mijn 12e donor en ik geef sinds ik 18 ben ook bloed.
Oud 03-08-2010, 18:37
deadlytown
deadlytown is offline
1 ding is bij mij zeker die van mij krijgen ze niet.

ben geen auto.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 15:38
kranzler
kranzler is offline
absoluut niet raar, mensen die het niet willen zijn, zou ik eerder raar vinden
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 18:41
Em.
Em. is offline
Citaat:
1 ding is bij mij zeker die van mij krijgen ze niet.

ben geen auto.
Maar geen auto maalt erom als z'n motor kapot gaat, heel veel mensen malen erom als iemands hart kapot gaat en diegene sterft. En het alternatief zijn wormen en aarde of scheikundige verbindingen met zuurstof en roet en as.

Je bent geen auto, nee, maar andere mensen ook niet.

Ik ben trouwens geen donor, maar ik wil het wel nog invullen. Alleen ben ik nogal lui, en mijn ouders weten dat ze van mij alles weg mogen geven. Dus mocht ik per ongeluk toch dood gaan dan ga ik er vanuit dat mijn ouders toestemming geven. Anders vul ik 'm in als ik 18 ben.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 23:15
Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Maar geen auto maalt erom als z'n motor kapot gaat, heel veel mensen malen erom als iemands hart kapot gaat en diegene sterft. En het alternatief zijn wormen en aarde of scheikundige verbindingen met zuurstof en roet en as.

Ik ben trouwens geen donor, maar ik wil het wel nog invullen. Alleen ben ik nogal lui, en mijn ouders weten dat ze van mij alles weg mogen geven. Dus mocht ik per ongeluk toch dood gaan dan ga ik er vanuit dat mijn ouders toestemming geven. Anders vul ik 'm in als ik 18 ben.
Of je vult het hier even in!

http://www.donorregister.nl/uwregistratie/
Oud 05-08-2010, 23:54
AzN
AzN is offline
Op m'n achttiende heb ik op m'n donorcodicil ingevuld dat ik op geen enkele wijze donor wilde zijn, alleen omdat ik 't maar 'n eng idee vond en er verder niet over na wilde denken . Ik denk dat ik me op latere leeftijd wel zal bedenken en dan kan ik m'n beslissing gewoon wijzigen, toch?
Oud 06-08-2010, 00:15
Em.
Em. is offline
Citaat:
Of je vult het hier even in!

http://www.donorregister.nl/uwregistratie/
Dan moet ik alsnog m'n burgerservicenummer zien te achterhalen. En ik kan m'n ID-kaart al niet vinden.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2010, 05:53
deadlytown
deadlytown is offline
Citaat:

Naja auto's bezitten onderdelen wij dus ook. in dat geval zijn we precies het zelfde.
als de motor kapot gaat dan werkt het niet meer,als het hart kapot gaat dan werk je ook niet meer.

maarja das ff offtopic.
Ik doe het in ieder geval niet. maar moet eerlijk zeggen meen ik echt het is geweldig wat je doet.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2010, 16:56
Infidel
Infidel is offline
Citaat:
Dan moet ik alsnog m'n burgerservicenummer zien te achterhalen. En ik kan m'n ID-kaart al niet vinden.
Of www.jaofnee.nl
Zoek die kaart dan gewoon! Daar staat je BSN ook op.
Oud 06-08-2010, 23:57
Volk
Volk is offline
Citaat:
Als je DigiD hebt hoef je je BSN niet te achterhalen hoor. Dan hoef je je alleen aan te melden met DigiD en dan is alles geregeld.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2010, 11:42
JustADreamer
JustADreamer is offline
Ik ben ook donor, sinds m'n 18e... Toen kreeg ik zo'n formulier in de bus en was het dus 'minder moeite' om me op te geven. Daarvoor wist mijn vader sowieso wel dat ik graag wilde dat ik nog enig nut zou dienen na mijn dood. Ik zit er zelfs aan te denken om mijn lichaam na mijn dood af te staan aan de wetenschap, mits er natuurlijk niemand mijn organen kan gebruiken. Hoewel ik dit eerst graag overleg met m'n pa, m'n zusje en m'n vriend, aangezien zij dan toch degene zijn die achterblijven, en als zij mijn lichaam graag een plekje geven (met een paar organen minder) dan vind ik dat ook prima.
Oud 07-08-2010, 18:33
Em.
Em. is offline
Citaat:
Als je DigiD hebt hoef je je BSN niet te achterhalen hoor. Dan hoef je je alleen aan te melden met DigiD en dan is alles geregeld.
Maar die heb ik dus niet.
En ik kan die kaart niet vinden, ik zou niet eens weten waar ie liggen moest. Ik weet wel waar ie gelegen zou hebben als ik anderhalf jaar terug niet verhuisd was, maar sindsdien heb ik 'm nooit meer nodig gehad / ben ik er niet toevallig op gestuit.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2010, 23:52
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik ben sinds mijn zestiende donor. Ik sta er helemaal achter hoewel mijn familie en vrienden er niet over willen praten.
Het is toch geweldig dat je meerdere levens kunt redden? Ik ben er trots op en als je het niet zeker weet kun je het makkelijk weer omdraaien.
Oud 08-08-2010, 21:38
MooZboot
MooZboot is offline
ik zou het doen, zeker weten, ik zou alles weggeven behalve mijn hart.
Oud 09-08-2010, 10:59
Pyro Power
Pyro Power is offline
Ik ben donor sinds m'n 15de, ik vind het eigelijk heel gewoon.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten