Oud 25-09-2003, 22:12
~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
Hi everyone........

Kort geleden heb ik het boek "Het Geheim" gelezen, van Virginia Andrewson ofzo. Maar ik kan geen samenvatting vinden op internet... is er iemand die dit boek ook gelezen heeft? En een samenvattig daarvan heeft??

Alvast bedankt!!!!!!!!!
Advertentie
Oud 26-09-2003, 15:27
Catootjuh
Catootjuh is offline
Je bedoelt niet 'het geheim' van Anna Enquist?
Oud 26-09-2003, 15:29
~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
Citaat:
Catootjuh schreef op 26-09-2003 @ 16:27:
Je bedoelt niet 'het geheim' van Anna Enquist?
Nee dat bedoel ik niet! Dit is eerste deel van Dawn!
Oud 26-09-2003, 15:36
Verwijderd
Maak zelf een samenvatting? Boek is niet erg moeilijk he, zo samengevat.
Oud 28-09-2003, 14:20
~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-09-2003 @ 16:36:
Maak zelf een samenvatting? Boek is niet erg moeilijk he, zo samengevat.

Ja tuurlijk doe ik dat! Maar als je zo uit internet haalt, is wel makkelijker he!!
Oud 28-09-2003, 14:57
Verwijderd
Citaat:
~some1-nice~ schreef op 28-09-2003 @ 15:20:
Ja tuurlijk doe ik dat! Maar als je zo uit internet haalt, is wel makkelijker he!!
Snap ik

Heb je trouwens de hele Dawn-saga al gelezen? 'k Vond hem wel vermakelijk Deze zomer gelezen
Oud 28-09-2003, 15:04
~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
nee ik heb niet hele Dawn-daga gelezen. Alleen het geheim! Maar weet je wat...................ik moest eigenlijk die ander lezen, die geschreven is bij Anna..................... Ik heb dus verkeerde gelezen. Na jah.....ik vond het wel een leuk boek.......
Nu moet ik steeds nog 5 lezen.......................en voor duits en Engels moet ik ook lezen. En frans..............................
Oud 11-05-2011, 13:41
Lyceum-girl-E
Het is opvallend en verrassend dat ‘Het Geheim’ vrij simpel/kinderlijk is geschreven. Er worden korte zinnen gebruikt en niet al te moeilijke woorden. Dit komt denk ik doordat het boek zich grotendeels in de jeugd van Wanda afspeelt. Het taalgebruik past daarom goed bij de beschrijvingen van haar kinderjaren, de flashbacks, omdat Wanda het zich waarschijnlijk zo herinnert.

Citaat p. 15: “In de keuken drinken ze koffie en melk. Wanda, mama en Stina. Op de grote tafel liggen messen, vorken en lepels. Het is poetsdag.”

Ik had zo’n stijl niet verwacht in een psychologische roman. Omdat het het taalgebruik echter eenvoudig is, leest het boek wel lekker weg. Bovendien vind ik de soort telegramstijl passen bij flashbacks, omdat het net is alsof Wanda het

Verder zitten er ontzettend veel mooie lange beschrijvingen in. Zo lees je veel uitgebreide beschrijvingen van de piano, die erg belangrijk is in het boek. Het boek is niet humoristisch geschreven; haar stijl is meer sober en heel duidelijk.
Oud 11-05-2011, 13:42
Lyceum-girl-E
Het is opvallend en verrassend dat ‘Het Geheim’ vrij simpel/kinderlijk is geschreven. Er worden korte zinnen gebruikt en niet al te moeilijke woorden. Dit komt denk ik doordat het boek zich grotendeels in de jeugd van Wanda afspeelt. Het taalgebruik past daarom goed bij de beschrijvingen van haar kinderjaren, de flashbacks, omdat Wanda het zich waarschijnlijk zo herinnert.

Citaat p. 15: “In de keuken drinken ze koffie en melk. Wanda, mama en Stina. Op de grote tafel liggen messen, vorken en lepels. Het is poetsdag.”

Ik had zo’n stijl niet verwacht in een psychologische roman. Omdat het het taalgebruik echter eenvoudig is, leest het gemakkelijk.
Oud 11-05-2011, 15:27
Em.
Em. is offline
Ik denk dat ze het ondertussen niet meer nodig heeft!
Oud 12-05-2011, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat ze het ondertussen niet meer nodig heeft!
Dat denk ik idd ook niet. Ik sluit dit topic, kunnen mensen die er wel wat aan hebben het wel nog vinden
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten