Oud 27-03-2012, 11:07
Verwijderd
Ik heb me zojuist ingeschreven bij direct wonen ( al ooit eerder lid geweest) alleen van alles is veranderd en nu kun je ineens maar tot 360 huren, nou dat wist ik natuurlijk niet want dan had ik nooit betaald ( ik zoek geen kamer dus vind daar niks voor)

Nu heb ik dus 35 euro betaald voor niks, weet iemand hoe ik dat nog terug kan krijgen?
Of is dat vrijwel onmogelijk bij zo'n instantie? ik kan er niks over vinden op de site.. het is een 12 maanden abbonoment.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2012, 11:35
Verwijderd
Ik vermoed dat je het niet terug kan krijgen, maar daarvoor zul je het beste even contact kunnen opnemen met hen. Vaak staat er op de website wel een e-mailadres of telefoonnummer waar je met overige vragen naar toe kan mailen / bellen, en dan kun je het gewoon even vragen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 11:44
Verwijderd
Ja heb al een mail gestuurd

Ik denk ook niet dat ik het terug krijg.. wel balen..
Ik had het ook niet kunnen weten natuurlijk dat je voortaan een max krijgt kwa huren.
Vind dat eigenlijk ook maar raar want je krijgt toch ook huurtoeslag ( tot 630 euro) op een normale woning? ( okal is het particulier)
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 12:31
Verwijderd
Het lijkt me dat dat soort dingen gewoon in de voorwaarden staan. Als het echt nergens staat, niet in de voorwaarden, nergens in wat uithoek dan ook, dan kun je dat gewoon aangeven, en dan heb je op zich nog wel een kans. Maar als je je gewoon hebt ingeschreven en dacht van 'oh, het was vroeger zo dus de voorwaarden hoef ik niet door te lezen' dan is het jammer maar helaas.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 15:07
Verwijderd
Ja eerlijk: ik lees die voorwaardes nooit *schaam* erg dom..voortaan toch maar doen. Maar als ik nu terug zoek kan ik het ook nergens vinden.

Ik heb een mail terug gekregen dat ze me hebben proberen te bellen maar ik heb geen gemiste oproepen dus het nummer nogmaals gegeven, dus ben benieuwd wat er uitkomt, mischien kan ik kom ik toch wel in aanmerkingen voor andere woningen of krijg ik mijn geld terug of heb ik pech
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 15:21
Verwijderd
Als iemand tijd teveel heeft

http://www.directwonen.nl/algemeen/voorwaarden.aspx

Ik lees nergens dat je bv met 1500 euro een woning van niet hoger dan 300 mag huren?
En ik lees ook nergens hoe je je abbo kunt opzeggen de eerste dag? alleen dat het helemaal niet mag maar dat lijkt me onzin mag dat echt zomaar?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 16:04
Verwijderd
Ja, als jij een abonnement voor een jaar afsluit kun je dat niet zomaar opzeggen. Maar volgens mij is dat vaak zo als je per maand betaalt, telecombedrijven en dergelijke hebben dat ook, en dat betekent dat je het moet afkopen.

Verder snap ik niet helemaal wat je nu bedoeld met 'als je bv. met 1500 euro een woning van niet hoger dan 300 mag huren?'
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 16:22
Verwijderd
Je vult je bruto loon in en dan word er berekend tot welk bedrag je kunt huren. Maar er word geen rekening gehouden met leeftijd en eventueel huurtoeslag.

Het is gewoon niet mogelijk een zelfstandige woning onder de 360 te vinden, terwijl als je bv een woning hebt voor 500 euro kun je 160 euro huurtoeslag krijgen begrijp je?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 08:23
Adore
Adore is offline
DirectWonen heeft nogal hard op z'n donder gehad (weigering om te mogen verhuren in Amsterdam e.d.), omdat ze stelselmatig het inkomen van mensen niet naast de hoogte van de huur hebben gelegd. Dit zal er wel een direct gevolg van zijn. Overigens ook typisch, voor zover ik ooit flauwtjes interesse had in DirectWonen kwam ik geen woningen tegen in de sociale huursector, laat staan huren tot €360,-..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 13:08
Nona
Nona is offline
Maar is het nemen van een abonnement op afstand niet hetzelfde als gewoon koop op afstand...?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten