Oud 03-12-2002, 19:31
Optima
Optima is offline
't zou zeker een leuke titel zijn voor een boek, maar in feite is alles wat we van God weten gebaseerd op de bijbel.

Maar wat is de bijbel nu? gewoon wat vage shit verzameld door de millenia heen?

waar komen die verhalen vandaan?

Ik krijg sterk de indruk dat de bijbel ( en daarbij het enige concrete ' bewijs' van het bestaan van God) gewoon bestaan is uit volksmythes, van losse verhaaltjes, van vaag gebrabbel over een pijp ( ik bedoel lees de psalmen je begrijpt e rniets van)

en DAT maakt een god..

ongelofelijk
Oud 03-12-2002, 19:39
Hannibal
Hannibal is offline
Ik had gedacht dat je met zoveel filosofieforum verleden wel een genuanceerder beeld zou hebben. Ontstijg de onwetendheid Jeanne!
Oud 03-12-2002, 19:39
Optima
Optima is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Ik had gedacht dat je met zoveel filosofieforum verleden wel een genuanceerder beeld zou hebben. Ontstijg de onwetendheid Jeanne!
ik heb mijn provocatieve kant niet verloren

het gaat me vooral om de titel
Oud 03-12-2002, 19:41
Hannibal
Hannibal is offline
Citaat:
Optima schreef:
ik heb mijn provocatieve kant niet verloren

Ik ook niet nee
Oud 03-12-2002, 21:15
tuonier1
tuonier1 is offline
wel cool van die bijbel dat er zoveel wijsheden instaan. En je moet niet allen naar psamlem kijken das ouderwets gezang. Maar prediker is best interessant.

Of het laaste bijbelboek, openbaring. Beetje vaag, maar daar hebben ze het wel over een persoolnijke code die iedereen krijgt, en opeen gegeven moment zelfs moet dragen, anders mag ie niet handelen of verhandelen.

Kortom als het zover is weten we meteen of de bijbel juist is.
dus wacht maar af. Het gaat alleen wel die kant uit met pincode!Een jaar geleden ofzo las ik al een keer een artikel in de krant wwarin stond dat er over een paar jaar een multifunctioneel apparaat komt waarmee je alles kan, bellen, emailen, fotos kijken identificeren, geld halen enz. Alsdat het geval zou zijn dan vind ik weldat die toevallige schrijver in de bijbel dat goed heeft.

En het is nieteen intepretatie van me het staat er letterlijk:
openbaring 13, en dan de laaste paar regels.
Oud 04-12-2002, 08:16
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
tuonier1 schreef:
wel cool van die bijbel dat er zoveel wijsheden instaan. En je moet niet allen naar psamlem kijken das ouderwets gezang. Maar prediker is best interessant.

Of het laaste bijbelboek, openbaring. Beetje vaag, maar daar hebben ze het wel over een persoolnijke code die iedereen krijgt, en opeen gegeven moment zelfs moet dragen, anders mag ie niet handelen of verhandelen.

Kortom als het zover is weten we meteen of de bijbel juist is.
dus wacht maar af. Het gaat alleen wel die kant uit met pincode!Een jaar geleden ofzo las ik al een keer een artikel in de krant wwarin stond dat er over een paar jaar een multifunctioneel apparaat komt waarmee je alles kan, bellen, emailen, fotos kijken identificeren, geld halen enz. Alsdat het geval zou zijn dan vind ik weldat die toevallige schrijver in de bijbel dat goed heeft.

En het is nieteen intepretatie van me het staat er letterlijk:
openbaring 13, en dan de laaste paar regels.
Hee, wat cool, dat wist ik helemaal niet. Er staan inderdaad best goede dingen in de Bijbel. Maar daarmee is nog niet echt een goed bewijs geleverd van het bestaan van God, en al helemaal niet over wie hij is. Eerder over hoe mensen hem ervaren, en dan zijn hedendaagse ervaringen net zo waardevol als die van vroeger. Zolang ik echter geen persoonlijke ervaringen met God heb, weet ik niet zeker of hij bestaat, en al helemaal niet hoe hij in elkaar steekt. Dus alleen op de Bijbel afgaan lijkt me niet verstandig als je een biografie over God zou willen maken
Oud 04-12-2002, 12:11
McCaine
McCaine is offline
Spannend, Optima. Maar de volgende keer kun je dit ook wel aan de spiegel vertellen oid als je bewondering wil, of het opsturen naar een tijdschrift, want dit levert niets op.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten