Oud 28-12-2002, 22:36
Verwijderd
Mag dat officieel?
Of mag elke bios zelf beslissen of er in de zaal gerookt mag worden of niet?

Want ik zat vandaag bij harry potter, en daar mocht gewoon gerookt worden.. en laat ik nou een hekel hebben aan rokende mensen, en vooral die rook die overal in de zaal hangt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2002, 22:52
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Mag geloof ik nergens, ben er nog geen tegengekomen waar het wel mocht
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 23:37
Justice
Justice is offline
Ik heb ook nog nooit een bios gezien waar dat mocht, dan heb je toch een probleem met de projector. En ook nog eens met de brandveiligheid en zo...
Oud 29-12-2002, 00:42
Joostje
Joostje is offline
Roken bij Harry Potter???

Het is een kinderfilm sjeetjemikkie nog an toe!
Oud 29-12-2002, 07:34
Anonymous John
Anonymous John is offline
Meestal is er toch een voyer die bedoelt is voor rokers?

Ik zou echt door het lint gaan als ze gaan roken in een bioscoopzaal.
Oud 29-12-2002, 09:04
JoRTh
JoRTh is offline
Volgens mij staat er bij Pathe bioscopen aan het begin van de voorstelling 'verboden te roken' in het beeld...
Dus daar mag het in ieder geval niet.
Maar volgens mij mag het sowieso niet, er zijn namelijk geen asbakken, dat lijkt mij duidelijk genoeg.
Oud 29-12-2002, 10:42
marlies
marlies is offline
Volgens mij mag dat niet en ook al staat het er niet, is het toch hartstikke asociaal van de mensen die het wel doen.
Echt weer lekker dom!

Maar ik ben inderdaad nog nooit een bios tegengekomen waar je mocht roken.
Oud 29-12-2002, 10:52
qghp
qghp is offline
het is iig hertstikke asociaal
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 11:14
Verwijderd
Nou, in zevenaar mocht het echt... er stonden ook asbakken.
Er mag daar gewoon gerookt worden, behalve als er bijstaat dat er niet gerookt mag worden (harry potter, nederlandse versie, 2 uur 's middags, zulke films...)
Naja, ik ga wel ff kijken of ik het mailadres van die bios kan vinden, ga ik lekker ff een klaagmailtje sturen, over het feit dat er gerookt mag worden *evil*

willen jullie anders helpen? misschien luisteren ze niet naar 1 mailtje, maar wel naar 100 mailtjes
zevenaar@movieunlimited.nl

Laatst gewijzigd op 29-12-2002 om 11:41.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 11:52
Verwijderd
he gatver wat aso. Lekker 3 uur in een walm hangen..not
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 12:07
Günther
Günther is offline
roken? smoken *geen klachten gehad over geur of rook*
Oud 29-12-2002, 12:38
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Volgens mij mag dat gewoon nergens in bioscopen, omdat het openbare gelegenheden zijn
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 12:54
rare kwast
rare kwast is offline
lekker is dat, zitten er astma of cara patienten in de bios (omdat het openbaar is ''mag'' er eigelijk niet gerookt worden)
kan de hele zaal amper iets volgen omdat er een half zit te stikken en moet je nag gaan hoe erg het is voor dat persoon!
Oud 29-12-2002, 14:30
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik ga vaak in harderwijk naar de bios en daar mag gewoon gerookt worden behalve bij matinees en op woensdag ofzo iets.

In lelystad hier echter mag het niet.

Verschilt gewoon per bios.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 15:13
Verwijderd
bah, lijkt me nix..zit je daar de hele tijd in die rook
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 15:21
Wendy Lynn
Wendy Lynn is offline
Heb ook nog nooit gehoord van een bios waar je mag roken in de zaal, heeeeel erg vreemd inderdaad. Als je inderdaad astma hebt ben je dus gedoemd om een "heel eind" te reizen als je naar de bios wilt omdat er in de bios in jouw woonplaats gerookt mag worden.... Zoiets vind ik echt niet kunnen. Ik rook zelf ook maar zoiets zou ik ook nooit doen..
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 15:47
Verwijderd
Vraag ik me af: ga je al die rook niet zien aangezien de film geprojecteerd wordt?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 16:01
heldin
heldin is offline
Er zijn hier in de buurt twee bioscopen waar gerookt mag worden. Er zijn bij films daar ook geen pauzes, als je iets wil drinken druk je op een knopje en komt er iemand je bestelling opnemen. Vooral dat laatste is soms erg irritant omdat mensen met geld aan het rammelen zijn, er de hele tijd mensen heen en weer lopen en er voor je stoel een tafeltje is met een lampje erop dat niet uitgaat.
Van de rook heb ik meestal geen last, er zijn van die speciale afzuigdingen waardoor je er bijna niks van merkt en er ook geen rookwalmen in de lucht hangen. Bij kinderfilms vragen ze van tevoren rekening te houden met de kinderen en zo weinig mogelijk te roken.

dit is zo'n bioscoop
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 19:01
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik zou nooit naar een bioscoop gaan waar gerookt wordt.
Oud 31-12-2002, 12:17
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
mijsje schreef:
Er zijn hier in de buurt twee bioscopen waar gerookt mag worden. Er zijn bij films daar ook geen pauzes, als je iets wil drinken druk je op een knopje en komt er iemand je bestelling opnemen. Vooral dat laatste is soms erg irritant omdat mensen met geld aan het rammelen zijn, er de hele tijd mensen heen en weer lopen en er voor je stoel een tafeltje is met een lampje erop dat niet uitgaat.
Van de rook heb ik meestal geen last, er zijn van die speciale afzuigdingen waardoor je er bijna niks van merkt en er ook geen rookwalmen in de lucht hangen. Bij kinderfilms vragen ze van tevoren rekening te houden met de kinderen en zo weinig mogelijk te roken.

dit is zo'n bioscoop
wou ik ook al over vertellen, daar werk ik namelijk
het is een service bioscoop, je weet dat er meer lawaai is van het inschenken, het afrekenen en dat er gerookt mag worden en daar krijgen we ook best vaak klachten over, maar dat is gewoon stom want als je dat erg irritant vind moet je nie naar die bioscoop gaan.. dan moet je naar een gewone bios gaan waar je nie tijdens de film kunt bestellen, je een pauze hebt en je nie mag roken zo simpel is het...
het zijn er binnekort trouwens 3, in de zomer gaan ze in uden een nie beginnen te bouwen/openen i dunno.. iig 4 grote zalen net zo mooi als in malden..
Oud 31-12-2002, 12:29
legatus
legatus is offline
Citaat:
Ik zou echt door het lint gaan als ze gaan roken in een bioscoopzaal.
Steekt een sigaret op tijdens de enige voorstelling van RINGU in Nederland en begint luidop te praten en te boeren naar aanleiding van de vijf blikjes cola die een aantal minuten eerder genuttigd waren met een krakende familliepak croky.

Tijdens de laatste scene met Sadako begin ik ook luidkeels TV-HOERRRRRRRRRR te roepen.
Oud 31-12-2002, 12:34
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
Nou, in zevenaar mocht het echt... er stonden ook asbakken.
Jeetje, lekker asociaal dan.. :\
Denk wel dat elke bios dat zelf mag beslissen,
in de bioscopen waar ik ben geweest
mocht dat niet..
(je mag niet eens eten van buiten meenemen. :\)
Oud 31-12-2002, 18:56
sublime
sublime is offline
belachelijk, roken in de bios; vind het sowieso al très goor, maar als je dan nog 2u in een blauw staande zaal zit.. jak...

bovendien is het zielug voor extreme astmapatienten > die kunnen dan niet naar de film
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 19:04
Verwijderd
Mmm, het verbaast me dat er wél zoveel mensen zijn tegen het verbieden van roken in concertzalen, restaurants, café's en disco's...

Ik ben trouwens tegen roken in de bios, concertzaal, café, restaurant en disco.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 19:06
sublime
sublime is offline
Citaat:
Minnitje schreef:
Mmm, het verbaast me dat er wél zoveel mensen zijn tegen het verbieden van roken in concertzalen, restaurants, café's en disco's...

Ik ben trouwens tegen roken in de bios, concertzaal, café, restaurant en disco.
concertzaal maakt meestal toch nix uit; is sowieso al rokerig door rook-blaas-machine-ding (weet niet hoe het heet ).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2002, 21:04
Verwijderd
Maakt nix uit is wel overdreven hoor, tabaksrook is zeker erger en verstikkender dan die rook-dingen.

Maar als dat verbod er komt, laat ze idd dan ook die rook-dingen weghalen
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 21:15
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
legatus schreef:
Steekt een sigaret op tijdens de enige voorstelling van RINGU in Nederland en begint luidop te praten en te boeren naar aanleiding van de vijf blikjes cola die een aantal minuten eerder genuttigd waren met een krakende familliepak croky.

Tijdens de laatste scene met Sadako begin ik ook luidkeels TV-HOERRRRRRRRRR te roepen.
*Gaat bij een Irréversible vertoning keihard kreunen en scheten laten tijdens de anale verkrachting*

Laatst gewijzigd op 31-12-2002 om 21:32.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 21:29
dystopia
dystopia is offline
Blikje als asbak gebruiken en diegene die zeurt beuk je links-midden-voor
Oud 31-12-2002, 22:30
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Hier mag je niet roken.
Wat vrij logisch is lijkt mij,mensen die niet tegen rook kunnen willen ook wel eens naar de bios..

Tis jammer voor rokers.
Maar ik persoonlijk kan wel wachten tot de pauze of na de film.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Anonymous John schreef:
*Gaat bij een Irréversible vertoning keihard kreunen en scheten laten tijdens de anale verkrachting*
*stopt dildo's in alle mogelijke openingen van AJ en kijkt rustig verder*
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 00:51
sublime
sublime is offline
Citaat:
Minnitje schreef:
Maakt nix uit is wel overdreven hoor, tabaksrook is zeker erger en verstikkender dan die rook-dingen.

heb als astma-lijer zijnde bij concerten meer last van die rook dingen dan van tabak rook... al hoewel.... als er iemand voor je staat die constant rook in je gezicht blaast is dat wel zwaar irritant, maar van die rook machines is gelijk zo'n boel in 1x....

nou ja, allebei vrij irritant, maar afschaffen hoeft vij mij niet heel erg. zijn andere gelegenheden waar ik het belangrijker vind, bioscopen, restaurants... das toch anders dan concertzaal of café vind ik (heb geen argumenten waarvoor denk ik )
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 02:43
Verwijderd
ik vind dat roken in de bios verboden moet worden.
ten eerste het levert gevaar op (geen gezeik, dat is gewoon zo)
en ten tweede ik houd er niet van om in die afschuwelijke stank te zitten! dan ga je een keertje naar de bios en dan zit je naast een stel rokende mensen!
in cafés en disco's tot daar aan toe, maar in de bios absoluut niet!
anders kom ik daar nooit meer!!
gelukkig mag je in onze bioszalen niet roken
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 12:28
Krez
Krez is offline
??
ik was gister in zevenaar, maar ik zag geen asbakken ofzo, der werd ook niet gerookt, maar dat was om 16.00... misschien dat het later op de avond wel mag...
Oud 02-01-2003, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Krez schreef:
??
ik was gister in zevenaar, maar ik zag geen asbakken ofzo, der werd ook niet gerookt, maar dat was om 16.00... misschien dat het later op de avond wel mag...
gister was het woensdag, woensdag is de rookvrije dag

maarja, de rest van de week mag er wel gerookt worden, en de enige keer dat je naar de bios gaat (ik iig) is in de vakantie, of op vrijdagavond en zaterdagavond...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 14:02
miro
miro is offline
In weert is een (bedienings)bios waar ook gerookt mag worden. Er is een speciale niet rokersavond (op dinsdagavond )

Nou ben ik zelf een roker dus voor mij is t eigenlijk super relaxed. Maar ik kan me echt heel goed voorstellen dat t voor niet rokers heel vervelend is. (bovendien kunnen rokers zich best 2 uur inhouden) En ik denk ook dat t klanten scheelt bij bioscopen waar t mag. Tis trouwens zo dat bioscopen zelf mogen bepalen of ze t rokers of niet rokers maken. Mits ze aan veiligheidsvoorwaarden van de brandweer voldoen (geloof ik)

Laatst gewijzigd op 02-01-2003 om 14:06.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 01:04
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
Mag dat officieel?
Of mag elke bios zelf beslissen of er in de zaal gerookt mag worden of niet?

Want ik zat vandaag bij harry potter, en daar mocht gewoon gerookt worden.. en laat ik nou een hekel hebben aan rokende mensen, en vooral die rook die overal in de zaal hangt
Bij ons op school mag je ook niet roken in de kantine, maar sommigen hebben daar ook schijt aan.
Volgens mij mag je in geen enkele bios roken. Waarschijnlijk mocht het daar ook niet (tenzij het aangegeven werd?), maar deden 'ze' het toch.
Oud 03-01-2003, 12:37
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Ik vind et nix zou dus ook nooit naar zo´n bios gaan. Kan wel zeggen dat ze het geheel moeten verbieden maar dat is weer discriminatie tegenover rokers.

Zowieso ga ik altijd naar Pathe bioscopen en daar mag het gewoon niet. Dus zelf heb ik er geen last van.

En ja ik vind ook wel en dat lijkt me ook wel dat mensen zich wel 2 uur ofzo in kunnen houden maar ja.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 13:06
Angerfist
Angerfist is offline
bij onze minerva rookt iedereen joitnjes
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 13:30
miro
miro is offline
Citaat:
moenbase schreef:

Volgens mij mag je in geen enkele bios roken. Waarschijnlijk mocht het daar ook niet (tenzij het aangegeven werd?), maar deden 'ze' het toch.
het mag wel in sommige bioscopen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 14:51
Verwijderd
Volgens mij mag een bios dat zelf uitmaken, maar 't lijkt me niet dat ze dat toestaan omdat mensen er last van kunnen hebben en gezooi met de projector en sigaretten op de grond blablabla, smerig gewoon...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 15:01
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
moenbase schreef:
In sommige bioscopen mag er gerookt worden in de zaal. Zoals in Zevenaar, tijdens sommige voorstellingen. Beetje vervelend.
Oud 03-01-2003, 15:58
Tox
Tox is offline
Citaat:
Black Rainbow schreef:
In reuver mag het
Oud 03-01-2003, 17:38
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
Angerfist schreef:
bij onze minerva rookt iedereen joitnjes
waar is jullie minerva dan???
Oud 03-01-2003, 19:49
ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
Black Rainbow schreef:
Bij ons mag het.
Bij ons heb je van die telefoons voor je neus... kan je eten en drinken bestellen dat wordt dan gebracht enzo.
Oud 04-01-2003, 10:18
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ga altijd naar Pathé, daar mag geloof ik niet gerookt worden. Ik heb in ieder geval nog nooit iemand gezien die er rookte. Je mag wel drinken en eten, maar de telefoons moeten uit.

Ik vind het wel prima zo, ik zou het niet echt leuk vinden als er wel mocht worden gerookt, door de rook zie je dan nauwelijks het scherm niet meer, en je hebt er last van.......
Oud 04-01-2003, 13:13
angel_girl
angel_girl is offline
Bij ons mag er ook niet gerookt worden in de zaal maar wel in die ruimte daarvoor
Oud 04-01-2003, 13:58
Aurora
Aurora is offline
Roken in de bios is echt zwaaaaaar asociaal Heb gelukkig nog nooit meegemaakt dat iemand dat doet.
Oud 04-01-2003, 15:13
Verwijderd
Moeilijk, moeilijk.

Je ziet dat sommige bioscopen dus speciale 'rook' en 'niet-rook'-dagen hebben, maar dat vinden de meeste mensen niets. Waarom niet? Een persoon zegt zelfs dat ze in de bioscoop waar je wél mag roken zodat je nauwelijks last hebt van rookwalmen, maar dat schijnt niet door te dringen. Hoe zit dat? -- Natuurlijk zal dat subjectief zijn, wat de één een rookgordijn vind, zal de ander misschien als 'rokerig' ervaren, maar dan nog.

Anyway, ikzelf ben geen voorstander van roken in de bioscoop. En ik rook zelf ook. Treincoupé's bijvoorbeeld ook; zelfs als er niet gerookt wordt stinkt 't als de hel.

Evengoed wil ik nog wel zeggen dat ik véél minder moeite heb met een roker in de bioscoop die verder zn smoel dichthoudt, dan een paar vervelende opgeschoten pubers van een jaar of 16 die niet roken maar dan weer wél of boeren lopen te laten, flauwe grappen maken, de slappe lach 'genieten', met mobieltjes zitten te klooien en niet te vergeten lawaai maken met zakjes/blikjes/flesjes e.d.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 15:50
Iduna
Iduna is offline
Ik let er normaal nooit op, maar ik was gister in de bios en bij ons mag je dus niet in de zaal roken. Dat vind ik heel normaal.
Maar men mag wel in de foyer roken en daar hangt dan ook echt een sigarettenrooklucht. Beetje jammer, maar goed, zoals het maar niet in de zaal zelf is, heb ik er weinig problemen mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten