Hebben jullie geen enkel benul van wat een reactie hier inhoudt? Het is gewoon een reactie, een
eigen mening! Wat ik allemaal over een verhaal te zeiken heb, das mijn mening. 'k Kan ook wel hele lauwe reacties gaan geven als "Leuk!

" of dergelijke nietszeggende reacties, maar dat is niet mijn stijl. Ik schrijf op wat ik denk, als je er problemen mee hebt, lees het dan gewoon niet. Zeg het in dat geval gewoon, dan krijg je geen reactie meer. Bespaart mij ook weer tijd.
En! Ik vind mezelf niet superieur, ik ben niet superieur en ik doe zo ook niet. Als ik zo overkom, is dat gewoon omdat getypte reacties altijd botter overkomen dan dat ze bedoeld zijn. Je kan er dan wel een dozijn smilies tegenaan gooien, maar dat vind ik niet mooi staan.
Mari: Ik vind dat iedereen een bepaald gevoel voor taal heeft. Het is echter niet altijd hetzelfde, sommige mensen vinden de ene zin wel mooi klinken, anderen niet. Verschil van smaak, geen kwestie van wel of niet taalgevoel hebben.
Op spellingsfouten letten is voor mij normaal. Als ik een verhaal schrijf, doe ik dat in de eerste instantie gewoon snel. Ten minste, snel, ik zie het verhaal als het ware voor me en schrijf dat op, zonder veel te kijken naar het beeldscherm. De woorden lees ik niet echt, ik zit dan teveel in het verhaal zelf. En daarna lees ik het een keertje na, waarna ik bijna alle spellingsfouten eruit pik.
Meestal lees ik het na.
Hoe ik praat, welke uitdrukkingen ik gebruik, het zal me een worst wezen, Ik schrijf zoals ik praat, soms ik dat plat, soms niet. Ik lees ook veel, dus die woorden neem ik gewoon op en over.
Natuurlijk zijn mijn woorden, zoals ontieglijk vaak gezegd, geen feiten. Het is mijn mening, hoevaak moet ik dat zeggen eer dat in jullie koppen doordringt?
Ik ga mijn reacties niet veranderen, 'k zal verdomd zijn dat te veranderen omdat anderen vinden dat ik dat op een vervelende manier doe. Get over it, je kan niet alleen maar fantastische reacties krijgen. Soms bevalt een verhaal gewoon niet. Ik reageer zoals ík dat wil en dat is op mijn manier: goeie en slechte dingen zeg ik.
Het maakt me werkelijk niks uit hoe jullie schrijven, schijf toch raak. Mij heb je niet horen zeggen dat ik perfecte dialogen wil, dat ik alleen maar oppervlakkig, boers gelul wil horen. Lees m'n reply maar na, zoiets zeg ik niet.
meisje. Ga andere dingen belachelijk noemen. Je zegt dat er veel spellingsfouten in mijn verhalen zitten, nou, zeg dat dan bij die verhalen zelf in plaats van in zo'n topic zonder enige verwijzing naar die verhalen. Eens denken, hoeveel werk heb ik van tisch gelezen... ik lees zowat elke column van hem op s.com en heb een redelijk aantal van zijn verhalen gelezen. Dat genoeg om het 'recht' te hebben om zijn verhalen, columns en dergelijke te bekritiseren?
Ik vind dat hij beter kan dan dit. Dus. Sue me.
Oeski: juh, tuurlijk mag je de kritiek van anderen in twijfel trekken. Het is eigenlijk goed om dat te doen. Het zou gewoon dom zijn om blindelings iedereen te geloven, als je een verhaal bijvoorbeeld aan ouders, familie, vrienden oid laat lezen, krijg je vaak een positieve reactie. Die mag gerust in twijfel getrokken worden, daar die mensen een persoonlijke voorkeur hebben. Zelfde is zo bij gewoon posters op letteren, die hebben ook een voorkeur voor andere verhalen. Als iedereen elkaar meteen zou geloven, zou het onmogelijk zijn een goed verhaal te schrijven. Net alsof je een maaltijd wil koken die door iedereen lekker zal vinden.
Tisch: De meeste reacties die jij op mijn verhalen of op mijn reacties geeft, komen erg vijandig bij mij over. Alsof je het doet niet omdat je je verhaal wil verdedigen, maar omdat je gewoon tegen mijn commentaar in wil gaan, ookal is het het opmerken van een spellingsfout. Ik krijg dan meteen het idee dat jij jezelf zoveel beter voelt dan mij, dat ik mezelf wel erg ga verdedigen. Ik neem dan een houding aan die jouw arrogantie zal evenaren, omdat ik dan gewoon geïrriteerd door jou ben. Ik heb al zovaak gezegd dat wat ik over die verhalen heb te zeggen, mijn mening is. Toch vertel jij, elke keer, dat ik het bepaal of een verhaal goed of slecht is. Elke keer! Word je dat niet eens zat?
Zal ik anders bij elk verhaal vermelden dat het mijn eigen mening is, ookal spreekt dat voor zich?
Mensen, het zijn slechts reacties. Elke reply is een eigen mening, krijg toch een dikkere huid in plaats van overal over te vallen. Djeez.