Oud 02-09-2003, 07:04
Mystically
Mystically is offline
zonder dat je het iemand hebt verteld?
Oud 02-09-2003, 07:33
Miracle
Miracle is offline
Dat kun je zo niet zeggen. Het heeft met veel verschillende dingen nog te maken.

In principe moet het kunnen, maar ik weet niet of het echt zo vaak voorkomt.
Oud 02-09-2003, 07:38
coffee_mug
coffee_mug is offline
Dat ligt aan de persoon zelf denkikzo.
Oud 02-09-2003, 08:32
Verwijderd
iedereen verwerkt dingen anders. Ik denk dat als je iets verwerkt heb, je dat zelf wel voelt
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 11:22
VG
VG is offline
Ligt eraan hoe het slachtoffer er mee omgaat.

Denk dat je zoiets niet moet onderschatten. Na een half jaar kan je er overheen zijn, maar je kan het ook weggestopt hebben zodat het weg 'lijkt' te zijn!

Het ligt ook aan de omstandigheden waarin het slachtoffer verkeerd en de persoonlijkheid van het slachtoffer zelf.

Btw, als je zeker weet dat het na een half jaar weg is, hoef je de vraag ook niet te stellen hier (Mocht het hier over je eigen situatie gaan lijkt mij de kans groot dat je het hebt weggestopt en dat het vroeg of laat bij bepaalde situaties weer terugkomt (denk aan sex met evt. partner)).

Laatst gewijzigd op 02-09-2003 om 11:24.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 11:27
Fantôme
Fantôme is offline
tja...
misschien, of men denkt het verwerkt te hebben.
je hoort vaak dat het later weer terugkomt.
als iemand bijvoorbeeld op 13-jarige leeftijd verkracht word, en denkt het later, (evt. zonder erover te praten) verwerkt te hebben, maar als zij/hij dan de leeftijd bereikt dat hij/zij een vriend(in) heeft, kunnen ook alle herinneringen terugkomen.
ik heb zelfs verhalen gehoord van mensen waarbij het op latere leeftijd nog terugkomt (terwijl ze bijv. in hun jeugd ooit verkracht zijn).

ik zeg niet dat het niet kan, dat durf ik niet te beweren, maar vaak denkt men het verwerkt te hebben, en is dat niet zo.

liefs, wendy
Oud 02-09-2003, 12:11
Verwijderd
Ja, dat kan. Ieder mens is anders, de een is er na een half jaar al over heen de ander komt er nooit over heen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 12:23
Mystically
Mystically is offline
jah, ik snap wel dat dat bij ieder mens verschillend is maar ik bedoel, is dat een beetje normaal?
Oud 02-09-2003, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Mystically schreef op 02-09-2003 @ 13:23:
jah, ik snap wel dat dat bij ieder mens verschillend is maar ik bedoel, is dat een beetje normaal?
't Is misschien anders, maar niet abnormaal.

Een half jaar na mijn misbruik en verkachtingen kon ik ook weer heel normaal functioneren, ik was iig heel erg ver met de verwerking. Lijkt me niet raar wanneer iemand anders daar sneller mee is
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 12:34
wilco984
wilco984 is offline
Ik denk dat je nooit helemaal over zoiets heenkomt. Het lijkt me ten eerste verschrikkelijk om dat mee te maken.. Ten 2e zullen er altijd tijden komen die je eraan terug laten denken.. Het is een onuitwisbare plek in je verleden.. Het zal je toch achtervolgen.. al zal het bij tijden lijken of alles weg is.. of je er niet meer aan denkt.. tot dat er zich weer iets voordoet waardoor je er weer mee word geconfronteerd..

Dit is mijn mening.. Ik heb er natuurlijk geen ervaring mee.. Ken wel mensen die dit verschrikkelijke iets hebben ondergaan en van hun (meerdere) weet ik dat je zoiets niet snel vergeet.. Er altijd bang voor zal blijven...
Oud 02-09-2003, 12:50
Miss Helena
Miss Helena is offline
Het kan wel, maar het kan ook zijn dat je het wilt vergeten. Er word dan een bepaalde knop omgezet, je denkt dat je erover heen bent, maar over een tijd komen de herinneringen terug e.d. Ik wil niet zeggen dat jij dat hebt hoor Het kan alleen wel dat je er niet langer bij stil wil blijven staan, misn juist door een heel groot schaamtegevoel, of schuldgevoel. Daardoor kan het ook zijn dat je er nu overheen bent, voor je gevoel, maar over een tijdje, misn zelfs over jaren, nog mee zit. Ik weet t niet, het kan wel dat je er helemaal overheen bent, maar het viel me op dat je er nooit met iemand over hebt gesproken... Daarom moest ik meteen hieraan denken. Het feit dat je er nooit met iemand over hebt gesproken, lijkt mij eigk al genoeg zeggen. Een verkrachting is heel wat, en het lijkt mij moeilijk om zoiets in je eentje te moeten verwerken... Succes iig

sorry als mn verhaal moeilijk te begrijpen is, ik ben moe
Oud 02-09-2003, 13:23
Quiana
Quiana is offline
Er is geen standaard tijd voor verwerken, dus het kan. Denk ik.
Oud 02-09-2003, 14:41
Verwijderd
ja dat kan, meestal niet, maar soms kan t wel.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 14:47
Isa
Isa is offline
Ik was er al een uur later overheen en ik ben ook nog eens in elkaar geslagen door diezelfde
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 02-09-2003 @ 14:23:
Er is geen standaard tijd voor verwerken, dus het kan. Denk ik.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 16:53
C'est moi
C'est moi is offline
ja heb ik ook gehad.
Oud 02-09-2003, 16:58
Prea|K
Prea|K is offline
Lol wat een dom topic.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren