Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb vrijwel geen ervaring met wireless, maar ik weet wel dat ik het thuis niet zomaar zou nemen. Het is niet goedkoop, en het is ook maar 11 Mbit/sec. Je hebt wel snellere, maar dat is nog velen malen duurder.
Bovendien moet je als je wireless gaat, je gegevens ook versluitelen, dmv een certificaat geloof ik. Ikzelf heb iig geeeeeen id hoe ik het voor elkaar zou moeten krijgen. Uiteraard zijn er wel genoeg gebruiksaanwijzing enzo op het internet te vinden over wireless lan. Mocht je een wlan-kid kopen, zit er ongetwijfeld ook een boekje bij. Neej, geef mij maar de ellen-lange utp-kabels, die doen het voorlopig nog goed genoeg ![]() Kan je niet gewoon de computer weer naar beneden halen? ![]() (sorry dat ik je verder geen alternatief kan geven)
||
Citaat:
ik heb er geen enkel probleem mee. Pas als ik in de tuin ga zitten ofzo, dan wil het signaal soms weleens wegvallen. Dat is dan ook alles. |
![]() |
||
Citaat:
Het is trouwens geen zolder, het is eerste verdieping...
||
Citaat:
Maar dit om aan te geven dat WLAN zelfs al problemen kan geven in het huis zelf, nog geen 12 meter verwijderd van elkaar. Veel is ook afhankelijk van de kwaliteit van de set, het uitgestraalde vermogen (mag officiëel tot 100mW, maar meeste gaan maar tot 10mW) en de antenne.
||
Citaat:
De "jij-vorm", hierin zeg je bijvoorbeeld "Houd (jij) eens even je mond", in de moderne volksmond ook wel gebruikt als "hou", hoewel dit officieel niet mag... De "men-vorm", hierin zeg je bijvoorbeeld "Houdt op met het gebruiken van milieu-onvriendelijke apparaten", hier wordt ook vaak "hou" gebruikt, dit is officieel ook fout. Hier "houd" gebruiken is niet correct. De (beleefde) "U-vorm", zeg bijvoorbeeld "Houdt (U) er rekening mee dat dit geen goedkope oplossing is", hoewel de jij-vorm opzich niet onbeleefd is, is het in een nette conversatie wenselijk de U- en men- vorm eerder te gebruiken dan de jij-vorm... In dit geval ben ik erg blij dat Enlightenment me beleefd toesprak, maar het hoeft niet hoor ![]() Offtopic: Ik moet eens een keer deze regels in een .doc-je gaan zetten, dat typen kost me veel te veel tijd
|
En electriciteitsnet? Kost dat nog steeds 100 euro per adapter? (ik ken maar 1 merk dat het heeft en dat was iets rond de 100 euro)
Ik weet wel zeker dat je die direct op de router kunt aansluiten...
|
"Houdt U" is toch niet gebiedend? Dat verschilt niet van U houdt, naar mijn inzicht.
Volgens mij is gebiedend altijd de stam, en dus had ik het fout met "houdt hier rekening mee", maar ik ben hardstikke moe en veel getypt dat er wel eens foutje door mijn zinanalyserend vermogen heenkomt. ![]()
|
Verwijderd
|
Tegenwoordig is de gebiedende wijs altijd de stam.
![]() ![]() *Vlucht weer weg van Hardware ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Niemand ervaring met electriciteitsnet-netwerken?
Hmmm... Hoe overtuig ik mijn ouders er dan van dat er echt een kabel naar boven moet? En hoe in 's hemelsnaam zorg ik ervoor dat het onzichtbaar verwerkt wordt?
|
Mijn vader wil eigenlijk ook geen lijnen meer trekken en speelt ook met de gedachte om het wireless te gaan doen.
Nu had m'n vader in een krantje een aanbieding gezien. Een draadloos netwerkbundel van BenQ betreffende de AWL700(Wireless Lan Acces Point/Router) en 2x AWL400(de usb sticks). AWL700-->http://www.benq.nl/Products/wireless...fm?product=149 AWL400-->http://www.benq.nl/Products/wireless...fm?product=283 Het netwerk zal bestaan uit een nieuwe pc(XP) en een ouwe pc(Windows 98). De nieuwe komt op de begane grond de oude op de 1e verdieping. De adsl aansluiting met die Wireless Acces Point/Router komen op de begane grond in de meterkast. Ik heb al begrepen dat je met deze constructie niet boven een gegevenssnelheid van 11 Mbps komt, hoe hoog is de gegevenssnelheid dan als je het via bedrading doet? Welke nadelen zitten er nog meer aan een Wireless constructie? p.s. misschien heb ik nu sommige dingen gevraagd die al hierboven zijn beantwoord, maar ik heb het doorgelezen en ik kon de antwoorden op mijn vragen er niet echt uithalen.
|
Volgens een expert die ik gisteren gesproken hebt wordt een wireless netwerk minder interessant naarmate je het access point slechter kunt zien vanaf de plek waar je de adapter hebt staan/hangen/liggen.
Ik ben bezig geweest met het uitzoeken van electriciteitsnet-netwerk, maar ik wil zeker weten of een amerikaanse adapter ook hier in een NL stopcontact werkt... Scheelt in totaal 150 euro...
|
Wireless kan best, zolang je maar goede accesspoints en kaarten gebruikt.
Met een ding van een paar tientjes kom je nergens, investeer een beetje (Cisco, 3com, et cetera) en je hebt een redelijk werkend netwerk.
||
Citaat:
Maar ik moet nog steeds weten of ik met een Amerikaanse powerline adapter ook hier in NL een netwerk kan opzetten...
||
Citaat:
![]() Kun je dan 1 zo'n ding in de router pluggen en de 2 PC's boven aansluiten en dan zo (met 3 adapters) internetten?
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Draadloos netwerk Paperz | 3 | 05-06-2010 19:50 | |
Software & Hardware |
draadloos netwerk+windows vista LamMuH_EiKoL | 6 | 14-04-2009 13:50 | |