Oud 05-01-2004, 19:52
Verwijderd
Heb jij een open relatie? En wat houdt die open relatie dan in? Dat jullie alleen met andere mogen zoenen en stopt het daarbij? Of doen jullie aan partnerruil? of trio's? Of vind je het verschikkelijk en waarom?

Ik heb zelf geen relatie en een open relatie lijkt me helemaal niets. Als ik heftig in love ben zou ik niet eens aan een ander kunnen denken en als ik niet meer verliefd ben en de sleur in mijn relatie is gekomen dan maak ik het toch uit...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2004, 19:55
esprit-chick
esprit-chick is offline
je slaat de spijker op zn kop, die ander wil een open relatie omdat die niet precies weet watie wil en hoe gek die op jou is, maar jij hebt geen behoefte aan die mooie vrijheidsmaatregelen, want je bent verliefd, en zo heeft de seksuele revolutie geen zin gehad..............
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 20:13
Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
Een open relatie vind ik niets. Volgens mij is dat iets voor mensen die vrijblijvend met iedereen willen rotzooien en met zo iemand zou ik geen relatie hoeven. Het unieke van een relatie is denk ik juist dat je bepaalde dingen met z'n tweeën deelt.
Oud 05-01-2004, 21:49
Unexplained
Unexplained is offline
Dat is natuurlijk een verschrikkelijke drogreden, want ook in een open relatie kun je dingen met z'n tweeën delen.
Oud 05-01-2004, 22:20
Verwijderd
Een open relatie is een relatie met niet genoeg liefde om een echte relatie te zijn. Daardoor is een open relatie, voor mij, helemaal géén relatie.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 00:14
Verwijderd
Een open relatie lijkt mij eigen nogal intern tegenstrijdig, tenminste wanneer je relatie definiëert als monogaam. Dat is althans mijn definitie. Als je vrij wilt blijven voor andere personen, spreek dan gewoon af dat jullie samen vaste fuckbuddies zijn maar noem het geen relatie, ik vind het niet echt klinken.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 00:42
Warsocket
Warsocket is offline
Bij een open relatie heb ik echt zon idee van je hebt een standaard neukmaatje voor als je niks anders kan vinden
en verder romeel je maar wat aan
Oud 06-01-2004, 06:55
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 05-01-2004 @ 22:49:
Dat is natuurlijk een verschrikkelijke drogreden, want ook in een open relatie kun je dingen met z'n tweeën delen.
Hij bedoelt natuurlijk dat je die dingen alleen met z'n tweeën deelt..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 07:48
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2004 @ 01:14:
Als je vrij wilt blijven voor andere personen, spreek dan gewoon af dat jullie samen vaste fuckbuddies zijn maar noem het geen relatie, ik vind het niet echt klinken.
Nee, je wilt niet vrij blijven en je wilt geen tweede relatie erbij, je wilt een relatie met je partner waarin er vrijheid is om met anderen te neuken.

Nee, ik zou het niet kunnen, ik vind het een smerig idee dat je met het eten zit te wachten en denkt dat hij laat is vanwege verkeer of vergaderingen. Ligt hij vrolijk te krikken met een ander onder de noemer: vrije relatie. Doei.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 08:51
Verwijderd
Het lijkt mij dus echt he-le-maal niks als mijn vriend met iemand anders zou zoenen of naar bed zou gaan. Ik heb nu een jaar met hem en ik kan niet eens aan een andere jongen denken, laat staan zoenen en vrijen! Nee, een open relatie is voor mij helemaal niks!!

Maar ja, er zijn mensen die wel een open relatie hebben, en als je het er allebei mee eens bent, dan is het hun keus. Dan hebben wij er niks over te zeggen. Maar het betekent wel dat je niet vreemd moet gaan, dus je andere liefdes moeten wel weten dat je een "relatie" hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 09:06
Negrotiator
Negrotiator is offline
Niets mis mee als die persoon niet de liefde van je leven is. Anders kan dat wat mij betreft niet.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 12:35
Verwijderd
Nee, ik heb geen open relatie, zo zou ik het althans niet willen noemen - als hij een keertje uit nieuwsgierigheid met een jongen wil zoenen dan vind ik dat niet zo erg, maar dat is nog geen open relatie.

Veel mensen gaan er trouwens van uit dat een open relatie hetzelfde is als een seksrelatie, en dat is het niet, bij een open relatie hou je bijvoorbeeld wel van elkaar en alles.

Ik denk dat 't misschien een oplossing is voor mensen die met elkaar geen bevredigend seksleven hebben, maar wel van elkaar houden, en totaal niet jaloers zijn, en voor mensen die al erg lang samen zijn en alleen maar met elkaar hebben gezoend/seks gehad en nu eigenlijk ook wel eens met anderen willen experimenteren en totaal niet jaloers zijn. Niets voor mij dus
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 13:46
Gwinnie
Gwinnie is offline
is niks voor mij.
ik zou t geen ramp vinden als hij met een ander meisje zou zoenen, maar verder hoeft hij dus echt NIET te gaan.
daar zou ik niet tegen kunnen.
niet dat ik dat zoenen echt leuk zou vinden trouwens...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 14:12
Verwijderd
tja mijn vriendin en ik wonen in utrecht en amsterdam, en hebben daardoor ook een wat andere vrienden kring, en zo kan het dus gebeuren dat zij met andere jongens daat eten en uitgaat, en ik met andere meisjes, zonder dat er wat gebeurt, omdat we van elkaar houden, en elkaar vertrouwen, in deze zin is onze relatie open....
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 14:15
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 06-01-2004 @ 15:12:
tja mijn vriendin en ik wonen in utrecht en amsterdam, en hebben daardoor ook een wat andere vrienden kring, en zo kan het dus gebeuren dat zij met andere jongens daat eten en uitgaat, en ik met andere meisjes, zonder dat er wat gebeurt, omdat we van elkaar houden, en elkaar vertrouwen, in deze zin is onze relatie open....
In de zin van dat jullie elkaar toestaan om niet volledig van de ander afhankelijk te zijn en jezelf de rest van de tijd op te sluiten in je kamer?

Ik mag toch hópen dat je elkaar toe staat om te eten en uit te gaan met andere mensen, anders zit er echt iets goed fout...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 14:23
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 06-01-2004 @ 15:15:
In de zin van dat jullie elkaar toestaan om niet volledig van de ander afhankelijk te zijn en jezelf de rest van de tijd op te sluiten in je kamer?

Ik mag toch hópen dat je elkaar toe staat om te eten en uit te gaan met andere mensen, anders zit er echt iets goed fout...
ehhh ik dacht dat omdat wij elkaar dit soort afhankelijkheid niet opleggen dat daarmee de relatie open zou zijn.....of zie ik het nu niet goed???
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 14:38
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 06-01-2004 @ 07:55:
Hij bedoelt natuurlijk dat je die dingen alleen met z'n tweeën deelt..
Dat kan toch nog? Intieme gesprekken?

Seks, nee, dat deel je dan niet alleen met z'n 2en...
Oud 06-01-2004, 14:38
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 06-01-2004 @ 15:23:
ehhh ik dacht dat omdat wij elkaar dit soort afhankelijkheid niet opleggen dat daarmee de relatie open zou zijn.....of zie ik het nu niet goed???
Nee, dat betekent alleen maar dat jullie relatie normaal en gezond is, niet dat-ie open is. Dit topic staat niet voor niets op seksualiteit... een open relatie is een relatie waarin je wel om elkaar geeft/verlieft bent/van elkaar houdt, maar elkaar vrij laat in erotische dingen met andere mensen (hierbij kun je natuurlijk grenzen stellen). Ik vind uitgaan en eten niet zo heel erotisch.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 14:53
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 06-01-2004 @ 15:38:
Nee, dat betekent alleen maar dat jullie relatie normaal en gezond is, niet dat-ie open is. Dit topic staat niet voor niets op seksualiteit... een open relatie is een relatie waarin je wel om elkaar geeft/verlieft bent/van elkaar houdt, maar elkaar vrij laat in erotische dingen met andere mensen (hierbij kun je natuurlijk grenzen stellen). Ik vind uitgaan en eten niet zo heel erotisch.
OW verrek nou zie ik het.... bedankt voor je heldere uitleg
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 14:54
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 06-01-2004 @ 15:53:
OW verrek nou zie ik het.... bedankt voor je heldere uitleg
Graag gedaan
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 16:36
miro
miro is offline
Nee heb ik niet en zou ik ook niet willen hebben. Ik ben zon kortzichtig iemand die een "open" relatie niet kan begrijpen.

Je bent toch niet voor niks verliefd? Voor mij is sex iets wat ik alleen met diegene doe die ik 100% vertrouw en waar ik ook helemaal voor wil gaan. Kan me niet voorstellen dat ik t ook nog met iemand anders zou willen. Ook ben ik redelijk snel jaloers. Een jongen moet helemaal voor MIJ gaan en als ie dat niet wil kan ie vertrekken.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 17:42
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik zou het niet kunnen, zo'n open relatie. Ik ben veels te jaloers en wil mijn vriendje lekker voor mezelf houden. En als hij meer seks wilt dan zegt hij het maar tegen mij en moet hij het niet bij een ander zoeken.
Oud 06-01-2004, 18:34
AngelLena
AngelLena is offline
Ik heb het ooit een tijdje gehad met mijn ex. Zeg maar een uit de hand gelopen partnerwissel en hij bleef er een beetje in hangen. Maar ik trok dat gewoon niet meer na een week. Toen stond ie voor een keuze, mij of anderen, was in eerste instantie mij, maar kwam er later achter dat het mijn lichaam was ipv mij. Ja, toen was't snel over

Maar dit is meer iets voor L&R
Oud 06-01-2004, 18:37
Wawl
Wawl is offline
Ik zou het niet kunnen, want ik ben zéér monogaan aangelegd.
Oud 06-01-2004, 19:34
Kaps
Kaps is offline
Een open relatie gaat volgens mij alleen maar om de seks.

tja...

dus...

ehhh...

als je t allebei wilt voor de seks moet je het vooral doen

ik vind het alleen een beetje vreemd
Oud 06-01-2004, 19:39
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
EPD schreef op 06-01-2004 @ 20:34:
Een open relatie gaat volgens mij alleen maar om de seks.

tja...

dus...

ehhh...

als je t allebei wilt voor de seks moet je het vooral doen

ik vind het alleen een beetje vreemd
dat is het ook... ik vraag me af als het zo open is, of je het dan nog wel een relatie kunt noemen
Als je toch zo vrij bent, en je partner dat goedkeurt, en jij ook van hem/haar dan snap ik niet waarom je het een relatie zou noemen.

Ik moet er niet aan denken als mijn vriend met andere meisjes ging liggen "rotzooien" of als ik dat met andere jongens zou doen. Ik zou het dan geen relatie meer willen noemen. Maarja het ligt er ook aan hoe open het is.
Oud 06-01-2004, 20:17
Kaps
Kaps is offline
Ja idd...

Ik ben van mening dat seks in verband staat met liefde.

En ik kan me niet zo heel goed voorstellen dat je van twee mensen kan houden.
Ik denk dat als het wat minder gaat tussen jou en een van je partners, dat je automatisch naar de ander toetrekt.

Maarja, ik zie wel dat mensen om me heen succesvolle open relaties hebben, dus mij best.
Ik zou omkomen in jalousie, maargoed...
Oud 07-01-2004, 07:31
checko
checko is offline
Ik zou het absoluut niet willen...
Ik zou er niet tegen kunnen, het idee dat zij dan ook met andere zou slapen en dergelijke..
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 13:01
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
M'n vriend en ik hebben afgesproken dat het niet erg is als iemand 'vreemdgaat', dat het geen punt is. Toch zien we elkaar heel erg graag, alleen willen we elkaar wat ruimte geven.
(Niet dat het al gebeurd is, maar het is een leuk vrij gevoel.)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 13:24
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben té jaloers voor woorden, dus nee! zou het absoluut niet kunnen!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 16:33
Verwijderd
Ik vind het vooral zo onnodig, waarom zou ik dat willen?

Ik hou van mn vriend, heb genoeg aan mn vriend en uiteindelijk loopt het altijd uit op een vorm van gezeik.

Ik hoef het gewoon echt niet, anderen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 10:49
TranceGirl
TranceGirl is offline
Een open relatie lijkt mij ook helemaal niets. Als ik van iemand houd wil ik voor de 100% gaan. En daarbij ben ik ook nog eens super jaloers. Nee, open relatie is niks voor mij Wil ook echt het gevoel hebben dat diegene alleen voor mij kiest en echt van mij houdt.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 10:52
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
TranceGirl schreef op 08-01-2004 @ 11:49:
En daarbij ben ik ook nog eens super jaloers.
Jaloezie wordt veroorzaakt door je eigen onzekerheid. Juist als je onvoorwaardelijk van mekaar houdt kan een 'open' relatie wel werken, het is niet zo dat een 'open' relatie betekent dat je niet 100% voor mekaar gaat.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 10:54
TranceGirl
TranceGirl is offline
Citaat:
Chimera schreef op 08-01-2004 @ 11:52:
Jaloezie wordt veroorzaakt door je eigen onzekerheid. Juist als je onvoorwaardelijk van mekaar houdt kan een 'open' relatie wel werken, het is niet zo dat een 'open' relatie betekent dat je niet 100% voor mekaar gaat.
True... Ben super onzeker
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 11:28
Kayina
Kayina is offline
nee joh, ben ik veel te jaloers voor
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 08-01-2004 @ 11:52:
Ik kan niet bijzonder goed uit ervaring spreken, maar het lijkt mij dat jaloezie (in beperkte mate) en onzekerheid wel een vereiste is voor een relatie (in traditionele zin). Je hebt denk ik wel gelijk als je zegt dat je voor een open relatie onvoorwaardelijk van elkaar moet houden en geen enkel spoortje van twijfel moet hebben over de gevoelens en intenties van de ander, maar mij lijkt het niks.

Op het moment dat een ander jaloers is op iemand waar jij mee praat, of onzeker wordt omtrent het feit dat hij of zij misschien niet mooi/lief/goed genoeg is, dan blijkt daar tenminste uit dat die ander prijs stelt op bevestiging van de relatie. Dat lijkt mij persoonlijk leuker dan iemand te hebben die zegt 'ah joh, ga toch lekker in je eentje weg, ik zie wel wanneer je een keertje thuiskomt, boeit mij dat nou'.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 12:05
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-01-2004 @ 12:29:
Op het moment dat een ander jaloers is op iemand waar jij mee praat, of onzeker wordt omtrent het feit dat hij of zij misschien niet mooi/lief/goed genoeg is, dan blijkt daar tenminste uit dat die ander prijs stelt op bevestiging van de relatie. Dat lijkt mij persoonlijk leuker dan iemand te hebben die zegt 'ah joh, ga toch lekker in je eentje weg, ik zie wel wanneer je een keertje thuiskomt, boeit mij dat nou'.
Het tegenovergestelde van jaloersheid is niet onverschilligheid, maar vertrouwen. Natuurlijk wil je graag bevestiging, dat wil ik zelf ook. Als ik m'n vriendin zeg dat ik van d'r hou zou het ook bijzonder vervelend zijn als ze met onverschilligheid zou reageren, dat lijkt me niet meer dan normaal. Maar als m'n vriendin zegt dat ze een (naar mijn mening aantrekkelijke) jongen aantrekkelijk vindt, zie ik dat als compliment, omdat ze mij kennelijk leuker vindt dan hem.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 08-01-2004 @ 13:05:
Maar als m'n vriendin zegt dat ze een (naar mijn mening aantrekkelijke) jongen aantrekkelijk vindt, zie ik dat als compliment, omdat ze mij kennelijk leuker vindt dan hem.
Dat is wel een manier waarop ik het nog nooit heb bekeken. En die is eigenlijk wel heel fijn en nog waar ook.

Maar je bedoelt neem ik aan niet dat mensen die geen open relatie willen elkaar dan ook niet vertrouwen?

Het is waar dat ik geen open relatie zou kunnen hebben, niet omdat ik hem niet vertrouw. Ik ben ervan overtuigd dat hij van me houdt en mij wil, maar wel omdat ik jaloers zou zijn op de intimiteit die hij zou hebben met een ander dan ikzelf. Het is denk ik meer een egoistische jaloezie. De sex en die intimiteit wil dan tenminste voor mijzelf alleen hebben, voor ons samen en niemand anders.

Bovendien kan ik seks gewoon niet los zien van liefde en zou ik dus alleen iets met een ander doen als er gevoelens bij zouden komen kijken en wanneer die gevoelens sterker zouden zijn dan voor mn vriend, en daar heb ik natuurlijk sowieso al alle vrijheid in.

Je bent nergens aan gebonden in principe. Je bent geen verplichting voor elkaar, je bent elkaars keuze. Je hebt dus nog steeds alle vrijheid om alles te doen met anderen, dus eigenlijk vind ik open relaties maar onzinnig. (al helemaal als men het open noemt en eigenlijk nooit iets met een ander doet, dan is het meer het gevoel hebben dat het kan wat kennelijk al voldoende is. Tegen de bindingsangst.)

Maar niet veroordelend, ik zou het zelf niet doen. Maar als het voor anderen werkt is het alleen maar goed.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 13:11
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 08-01-2004 @ 14:09:
Maar je bedoelt neem ik aan niet dat mensen die geen open relatie willen elkaar dan ook niet vertrouwen?
Tuurlijk niet Ik heb zelf geen 'open' relatie, maar vertrouw m'n vriendin volledig. Ik heb genoeg aan haar, en zij (hopelijk ) aan mij
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 13:37
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Chimera schreef op 08-01-2004 @ 13:05:
Maar als m'n vriendin zegt dat ze een (naar mijn mening aantrekkelijke) jongen aantrekkelijk vindt, zie ik dat als compliment, omdat ze mij kennelijk leuker vindt dan hem.
En zo is dat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten