heel erg bedankt voor jullie complimenten en kritiek, beiden worden evenveel gewaardeerd
over de interpunctie: Elke komma staat (logisch natuurlijk) voor een moment rust, en de rest moet je aan een stuk door lezen. De snelheid van het lezen geeft ook weer een beetje de chaos en wanhoop van het gevoel in het gedicht weer. Het is eigenlijk een hoop gezwets van iemand die in zichzelf zit te praten, te ratelen, ik zei het nog ik zei het nog, het personage wil zichzelf overhalen dat hij onschuldig is. Ik weet niet zo goed hoe ik moet zeggen wat ik bedoel, maar ik hoop dat jullie het begrijpen
inhoud: ik heb inderdaad veel gehoord dat mensen zich niet konden inleven, dat het hen niets zei. Ik kan het me voorstellen, dat was ook niet mijn doen van het gedicht. Jammer, maar het is niet anders.
"Geblaat": ik vind het zelf een welkome afwisseling, maar anderen kunnen misschien het gevoel hebben dat het er niet in past. Ik ben blij dat jullie het wel vinden kunnen!
einde: Dat het einde op de "ik" betrokken zou zijn klopt ook, want dat is het hele gedicht! (goed gezien not for sale

) Het is constant "ik ik ik"...
Ga nou met mij mee: de reden dat het niet me is, is dat je dan de zin op een hele andere manier leest. Er ligt een nadruk op "mij" er word dus bedoelt "met MIJ, niet met HEN".. dat zou bij "me" wegvallen, al zou "me" ook niet slecht staan in het gedicht eigenlijk...
en verder super bedankt

sorry als ik te fel over lijk te komen in mijn uitleg, die neiging heb ik weleens maar zo bedoel ik het absoluut niet