Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2004, 16:19
*Speechless*
Avatar van *Speechless*
*Speechless* is offline
Mijn vriendin beweert dat er camera's zitten achter de spiegels in de slaapkamers van de gesloten afd. in het APZ (= algemeen psychiatrisch ziekenhuis)!!!!!!
Dit kan toch niet waar zijn??? Help! Wat verschrikkelijk. Zullen ze me werkelijk in de gaten hebben gehouden? Tijdens het omkleden, het automutileren....oh nee toch?
Ik hoop zo dat het niet waar is, maar stel dat ze gelijk heeft. Wat een ellende.
Als ik het had geweten of zelfs als er alleen al enige twijfel of bestond dat had ik voor de zekerheid een grote poster opgehangen. (mama...dit is echt niet leuk)
Ik kan gewoon niet aan het idee wennen.

Op mijn slaapkamer bevond zich ook afluisterapparatuur. Hier kon ik ook maar niet aan wennen. Als ik bijv. naar de nachtdienst ging om te melden dat ik maar niet in slaap kom, zei die vrouw dat ze dat al hoorde. (ik draaide me namelijk tig keer om in mijn bed)!!! Dit is echt geen pretje hoor! Je privacy wordt gewoon geschonden. Of ben ik de enige die er zo over denkt?

Een geschrokken Flowergirl
__________________
Sometimes words won't help you anymore...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2004, 16:21
Verwijderd
Volgens mij is het lastig om door een spiegel heen te filmen.

En als die camera's daar hangen, dan zal dat voor de veiligheid van de patienten zijn, lijkt me. Misschien kun je het ze vragen?

Lijkt mij btw dat je ivm de privacy toch ook wel iets daarvoor zou moeten hebben ondertekenen of ben ik nou gek?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Je privacy wordt gewoon geschonden. Of ben ik de enige die er zo over denkt?
Je privacy wordt geschonden ja. Hoe oud was je toen je werd opgenomen? Als je minderjarig was, hebben je ouders misschien de papieren getekent waarin ze toestemmen met afluister en bespioneer technieken.

Citaat:
Dit kan toch niet waar zijn??? Help! Wat verschrikkelijk. Zullen ze me werkelijk in de gaten hebben gehouden? Tijdens het omkleden, het automutileren....oh nee toch?
Aan de ene kant is het verschrikkelijk dat ze je zo in de gaten houden. Aan de andere kant begrijp ik wel waarom ze het doen. Stel dat een labiele patient alleen op zijn kamer zit met scherpe voorwerpen of een laken. Je hoort een tijd niets van hem en 's morgens vind je hem dood. Leg dat maar eens uit aan de familie en instanties.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 18:44
Verwijderd
ik kan het me haast niet voorstellen dat het waar is. op de afdeling waar ik gezeten heb had je in de gangen en op de separeers cameras maar neit in de slaapkamers. en bij ons was ook wel een microfoontje geplaatst, maar daarmee konden ze niet horen wat er gebeurde, ze kregen alleen een piepje te horen als er veel geluid in dekamer was (als iemand aan het huilen is ofzo). als het waar is zou ik inderdaad ook heeeel boos zijn!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 19:08
kleinedraak
Ik denk dat als ze er hangen, het juist is om te voorkomen dat je gaat automutileren
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 19:33
Mother Earth
Avatar van Mother Earth
Mother Earth is offline
Merkte je niet dat er gelijk iemand kwam ofzo als je aan het automutileren was?
Dan is het wel duidelijk dat er camera's hangen.
Ik snap wel dat je geschokt bent, ik vind het ook raar dat ze dat niet verteld hebben. Maar het is natuurlijk wel voor je eigen veiligheid
__________________
Praat niet zo veel over jezelf Dat doen wij wel als je weg bent
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:19
*Speechless*
Avatar van *Speechless*
*Speechless* is offline
Wel k*t als het waar is. Ik heb er een rotgevoel van overgehouden. Maar ja, niks aan te doen.
Ben blij dat ik niet meer opgenomen ben. Toch ben ik nog erg alert als ik thuis in mijn bed lig. Het idee dat de nachtdienst controle houdt of dat er cameratoezicht in je kamer is. Brrr...ik heb er trauma's van overgehouden!
Vaak werd ik in een separeercel gestopt om ervoor te zorgen dat ik rustig en veilig de nacht door zou brengen. Hier heb ik ook trauma's van overgehouden.

Voor de duidelijkheid leg ik ff uit wat een separeercel is. Het is een ruimte met een dichte deur. Er bevindt zich alleen een matras, deken, kussen, kartonnen toiletbakjes (ook wel po's genoemd), katronnen bekertjes gevuld met water (om niet uit te drogen ), meestal een krijtbord aan de wand en krijg je krijtjes. Oh en niet te vergeten toiletpapier.
Er is cameratoezicht en afluisterapparatuur. Ook is er een radio die op verzoek aan mag. In de deur bevindt zich een luikje en er is een bel zodat je kan bellen als er iets is. Dan komt er als het goed is iemand die dan via het luikje met je communiceert. En oh ja, je mag niet je eigen kleding aan. Je moet een scheurhemd (dit is een lange stoffe jurk) aan.
En dit alles voor je eigen veiligheid.
Nou prettig is het niet!


Liefs Flowergirl
__________________
Sometimes words won't help you anymore...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 07:59
Verwijderd
je zegt net dat de nachtdienst controle houdt, dan lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat er cameras hangen. echt meis, ik denk dat het een fabeltje is.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 08:51
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Lieve Flowergirl

Je kunt je wel druk maken over de tijd dat je nog daar opgenomen zat, het is voorbij. maar je bent 'vrij'. Je hoeft niet meer in de gaten gehouden te worden door camera's als jij dat niet wilt. Je kunt je leven nu gaan helen.
Ik denk niet dat je er nu veel aan hebt om helemaal boos te worden op de tijd die is geweest wat betreft je RM enz (ik heb je andere stukje ook gelezen)
Je privacy word inderdaad geschonden. maar dat komt denk ik, omdat je een gevaar was voor jezelf, en dat het 'pure noodzaak' is geweest. Misschien is het beter zo. Want....jij bent er nog. En als ze die afluisterapparatuur en de camera's niet hadden....wie weet hoe het dan was gegaan?

x
Snowy
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 09:23
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik zit dit met mijn ogen wijd open te lezen. Bij mijn kliniek hadden ze alleen in de separeer een microfoon, die vertaalde niet wat je zei, maar liet alleen een piepsignaal bij de piepers van de socio's achter.
camera's waren absoluut niet nodig, omdat de gesloten afdeling zo was gemaakt, dat je van 1 plek overal zicht op had. Op die plek bevond het kantoor zich.

Mijn oordeel over camera's is, dat ze psychotische mensen absoluut niet beter maken. Cmera's zorgen voor een gevangen gevoel bij vele mensen.

Het lijkt me stug dat ze camera's achter de spiegels hadden, omdat je moeilijk zoveel beeldschermen in t kantoor kwijt kan. Of heb ik dat verkeerd?!

Maargoed, sta dr maar niet te veel meer bij stil, je bent weg daar. Als je toch nog opgenomen moet worden met je bij je psych eisen dat je geen camera's en microfoons wilt hebben in je kamer. Meestal letten ze daar wel op
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 10:10
Verwijderd
Dat is natuurlijk klote, dat je je dan idd bespioneerd voelt, maar ik kan me wel voorstellen, dat ze toch wel een oogje in het zeil willen, en moeten houden, voor het geval mensen zich iets aan willen doen, of totaal van de kaart raken, dan kunnen ze sneller en beter ingrijpen.

Even over de technische kant van het verhaal: door spiegels kun je wel degelijk een camera laten draaien, dat zijn zogenaamde doorkijk spiegels, de ene kant reflecteerd, en de andere kant is open, deze worden bij herkennningen voor de politie ook gebruikt, en natuurlijk vallen microfoontje overal onzichtbaar te plaatsen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 11:11
silketje
Avatar van silketje
silketje is offline
Ik zou het goed vinden als ze dat gedaan hebben.
Een vriendin van mij heeft is ook opgenomen geweest in psychiartie . Maar zij heeft zelfmoord gepleegd in haar kamer . Ik kan je verzekeren dat ik wel gewild had dat er een camera in haar kamer hing . Dat is misschien inbreuk op je privacy maar het is goed voor je veiligheid. Ik snap nog steeds niet hoe zo iets is kunnen gebeuren .
__________________
silketje
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 11:22
*Speechless*
Avatar van *Speechless*
*Speechless* is offline
Na het leven van de reactie ben ik toch gaan twijfelen over de waarheid van het verhaal. Het zal waarschijnlijk toch niet waar zijn. Toch ergens in mijn achterhoofd zit er toch een wat-als-vraag. Maar het klopt dat ik me eigenlijk druk maak om iets wat geweest is. Ik ben nu immers weer thuis. Alleen krijg ik vaan flashbacks of herinneringen die boven komen aan het hele gebeuren. Ik wens het niemand toe zo'n opname die ik heb gehad. (zelfs mijn ergste vijanden niet, als ik die had!)
Mijn probleem zijn nu niet die camera's, maar het blijven hangen in het verleden. Ik moet me concentreren op het heden en de toekomst. (hihi...het lijkt wel een preek)
Ik denk dat camera's en afluisterapparatuur de situatie wel veiliger maken, maar als iemand zelfmoord wil plegen zijn er tog van kansen toe. Ik was suicidaal, maar ik begreep niet wat er met me aan de hand was. Ik was ontzettend angstig voor mijn eigen gedachte. En ja, als ik het zei meende ik het wel, maar toch ook weer niet. Ik bedoel. Ik zei het en dacht er ook werkelijk serieus over na, maar ergens wou ik ook beter worden en gelukkig zijn, alleen werd die hoop daarop gewoon zo ontzettend klein. Er moet toch ergens nog iets in je zijn dat wil leven, anders ben je denk ik niet te redden.
Het spijt me ontzettend om te horen dat er mensen zijn die zo'n opname niet overleven. Je vraagt je dan toch af wat is er fout gegaan en had het voorkomen kunnen worden etc. Maar ik ben bang dat die vragen allemaal onbeantwoord blijven. Je kunt er natuurlijk wel een mening over hebben.

Kus Flowergirl
__________________
Sometimes words won't help you anymore...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 11:22
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
silketje schreef op 27-03-2004 @ 12:11:
Ik zou het goed vinden als ze dat gedaan hebben.
Een vriendin van mij heeft is ook opgenomen geweest in psychiartie . Maar zij heeft zelfmoord gepleegd in haar kamer . Ik kan je verzekeren dat ik wel gewild had dat er een camera in haar kamer hing . Dat is misschien inbreuk op je privacy maar het is goed voor je veiligheid. Ik snap nog steeds niet hoe zo iets is kunnen gebeuren .
Inderdaad. Dan krijg je zoiets. Dit bedoelde ik ook met mijn post een aantal reacties hiervoor. Misschien inbreuk op je privacy, maar wel 'life-saving'. Ik denk dat mensen en vooral jijzelf hier later van kan profiteren en blij is met deze manier van 'behandelen'
Ingrijpen als het kan, een stok achter de deur. Een grotere kans op 'overleving' . Ik heb zelf ook in de psychiatrie gezeten, en ik wil niet meteen zeggen dat ik camera's op me gericht had willen hebben, maar als ik echt in een situatie had gezeten waarin dat absoluut had gemoeten, dan moet het.
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 11:24
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Flowergirl_18 schreef op 27-03-2004 @ 12:22:
Na het leven van de reactie ben ik toch gaan twijfelen over de waarheid van het verhaal. Het zal waarschijnlijk toch niet waar zijn. Toch ergens in mijn achterhoofd zit er toch een wat-als-vraag. Maar het klopt dat ik me eigenlijk druk maak om iets wat geweest is. Ik ben nu immers weer thuis. Alleen krijg ik vaan flashbacks of herinneringen die boven komen aan het hele gebeuren. Ik wens het niemand toe zo'n opname die ik heb gehad. (zelfs mijn ergste vijanden niet, als ik die had!)
Mijn probleem zijn nu niet die camera's, maar het blijven hangen in het verleden. Ik moet me concentreren op het heden en de toekomst. (hihi...het lijkt wel een preek)
Ik denk dat camera's en afluisterapparatuur de situatie wel veiliger maken, maar als iemand zelfmoord wil plegen zijn er tog van kansen toe. Ik was suicidaal, maar ik begreep niet wat er met me aan de hand was. Ik was ontzettend angstig voor mijn eigen gedachte. En ja, als ik het zei meende ik het wel, maar toch ook weer niet. Ik bedoel. Ik zei het en dacht er ook werkelijk serieus over na, maar ergens wou ik ook beter worden en gelukkig zijn, alleen werd die hoop daarop gewoon zo ontzettend klein. Er moet toch ergens nog iets in je zijn dat wil leven, anders ben je denk ik niet te redden.
Het spijt me ontzettend om te horen dat er mensen zijn die zo'n opname niet overleven. Je vraagt je dan toch af wat is er fout gegaan en had het voorkomen kunnen worden etc. Maar ik ben bang dat die vragen allemaal onbeantwoord blijven. Je kunt er natuurlijk wel een mening over hebben.

Kus Flowergirl
Ik snap dat je die angsten hebt, het is ook niet niks om erachter te komen dat mensen je hele manier van denken en gedrag hebben geobserveerd. Het zou mij ook angstig maken. Die herinneringen, daar heb ik ook last van. Maar ik denk dat dat moet slijten...

Ik zou overigens wel met jou willen praten hierover. Ik heb het op dit moment ook zeer moeilijk met 'terug in de maatschappij ' te komen na 2 langdurige opnames van 9 en 13 maanden. liefs Snowy
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 14:36
hamer&sikkel
Avatar van hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
Er hangt echt niets!

Ze hangen alleen in Psychiatrische ziekenhuizen, openlijk, én er wordt toestemming gevraagt aan jezelf, ook als je minderjarig bent.

Echt, maak je maar geen zorgen.
__________________
...Overigens ben ik van mening dat Carthago met de grond gelijk gemaakt moet worden!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 14:37
*Speechless*
Avatar van *Speechless*
*Speechless* is offline
Citaat:
hamer&sikkel schreef op 27-03-2004 @ 15:36:
Er hangt echt niets!

Ze hangen alleen in Psychiatrische ziekenhuizen, openlijk, én er wordt toestemming gevraagt aan jezelf, ook als je minderjarig bent.

Echt, maak je maar geen zorgen.

Bedankt! Een hele opluchting! Je komt zo zeker over dat ik je meteen geloof.

*** Flowergirl ***
__________________
Sometimes words won't help you anymore...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 14:45
carolyne
carolyne is offline
Ik weet het niet precies, maar ik denk wel dat er goede controle is op zo'n gesloten afdeling. Mensen zitten daar niks voor niks, veel zijn een gevaar voor zichzelf!! Dat was jij misschien ook en het is misschien stom om voor te stellen dat iedereen alles heeft gezien wat echt van jou is en wat jij altijd doet als je alleen bent. Maar je meot het maar zo zien...die mensen hebben je geholpen en het is hun werk, persoonljk ken je ze niet dus laat ze hun werk doen en ga verder met je leven!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-03-2004, 14:54
*Speechless*
Avatar van *Speechless*
*Speechless* is offline
Citaat:
carolyne schreef op 27-03-2004 @ 15:45:
Ik weet het niet precies, maar ik denk wel dat er goede controle is op zo'n gesloten afdeling. Mensen zitten daar niks voor niks, veel zijn een gevaar voor zichzelf!! Dat was jij misschien ook en het is misschien stom om voor te stellen dat iedereen alles heeft gezien wat echt van jou is en wat jij altijd doet als je alleen bent. Maar je meot het maar zo zien...die mensen hebben je geholpen en het is hun werk, persoonljk ken je ze niet dus laat ze hun werk doen en ga verder met je leven!
Dat is ook wel zo, maar toch lijkt dat makkelijker dan het is. Je vertrouwen is beschaamd en je privacy geschonde! Hierdoor ontwikkel ik opnieuw situaties die voor mij nadelig zijn zoals mensen niet meer kunnen vertrouwen, angsten (bijv. het gevoel hebben dat alles wat je zegt of doet gezien/gehoord word....zelfs denken durf ik amper mee op zo'n manier!) Ook ben ik boos, terwijl ik geen idee heb wat ik met die woede moet doen (daardoor zou je de woede bijv. op je zelf kunnen gaan richten ...heel verkeerd natuurlijk). Plus dat ik gewoon een k*t-gevoel ervan overgehouden heb.

Maar inderdaad. Er is niks meer aan te doen en ik moet verder met mijn leven. Al weet ik wel dat mocht ik ooit opnieuw opgenomen worden (het is niet te hopen) dat ik dan een grote poster op de spiegel plak!

Flowergirl
__________________
Sometimes words won't help you anymore...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Schokkende ontdekking op Mars
SSER
56 15-05-2004 02:14
Lichaam & Gezondheid elektrische schokjes
Psychickje
18 11-04-2003 14:58
De Kantine schokkend
WU-rulezzz
43 03-02-2003 09:48
Seksualiteit Clitorus Stimulatie gepaard met schokjes? ...
Energy!
21 15-09-2002 21:52
Software & Hardware [3d kaart] ik krijg schokken in mijn beeld met me nieuwe kaart (Geforce 4)
Verwijderd
22 29-08-2002 02:01
Games GTA 3 - schokkerige beelden/frames
Skapie
13 30-07-2002 13:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.