Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2004, 21:49
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
hoe denken jullie over alternatieve genees wijze

ik zal wel ff uitleggen.

ik weet iemand die dmv altenatieve geneeswijze mij heel erg veel kan helpen. zij legt de handen op bepaalde plaatsen en kan zo ook eventueel te weten komen wat er in het verleden is gebeurt en waar je op dit momen mee zit of ooit mee gezeten hebt.

hoe denken jullie erover?

doen of niet doen??
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2004, 22:29
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
chretienne schreef op 09-09-2004 @ 22:49 :
hoe denken jullie over alternatieve genees wijze

ik zal wel ff uitleggen.

ik weet iemand die dmv altenatieve geneeswijze mij heel erg veel kan helpen. zij legt de handen op bepaalde plaatsen en kan zo ook eventueel te weten komen wat er in het verleden is gebeurt en waar je op dit momen mee zit of ooit mee gezeten hebt.

hoe denken jullie erover?

doen of niet doen??
Als ze je echt daadwerkelijk heel erg veel kan helpen, dan lijkt het mij dat je dat vooral moet doen.

Persoonlijk geloof ik hier niet zo in, althans niet met de beperkte informatie die jij geeft over deze geneeswijze, maar als jij het wel gelooft en je denkt dat het je kan helpen, dan vind ik dat je het wel moet doen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 22:59
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Vanwege de slechte onderbouwing van veel alternatieve geneeswijzen zijn de enige redenenen dat het soms werkt 'het placebo effect', 'toeval' en 'het lichaam was zichzelf al aan het genezen of de genezing werd geholpen door een andere invloed'.

Als jij gelooft dat het werkt kan het je ook echt helpen, zolang je geen medicijnen waarvan de uitwerkingen niet bekend zijn neemt kan het geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 23:39
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 09-09-2004 @ 23:59 :
'het lichaam was zichzelf al aan het genezen of de genezing werd geholpen door een andere invloed'.
Deze stelling gaat evenveel op voor convetionele geneeswijzen
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 06:35
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
waarom niet? Als het helpt?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 07:12
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Gothic schreef op 10-09-2004 @ 07:35 :
waarom niet? Als het helpt?
En als het niet helpt; dan heb je het iig geprobeerd.

(hoewel ik denk dat je wel voorzichtig moet zijn met welke soort geneeswijze je kiest, dingen kunnen soms ook meer kwaad dan goed doen... Maar met dit denk ik dat dat niet aan de orde is.)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 16:54
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
ik weet nml mensen die ook psygische problemen hebben en 1 iemand heeft het al goed bij geholpen en bij de andere helpt het een stuk om dingen te verwerken!
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 17:26
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Mensen kunnen veel meer dan ze zelf weten. Als je er heilig in geloofd dat kikkers heerlijk zijn, dan eet je ze. Als je er heilig in geloofd dat iemand met zijn handen pijn weg kan halen, dan gaat die pijn ook weg.

Het is volgens mij puur verbeelding, maar ja, als het werkt, dan werkt het! Dus waarom niet?!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 17:32
yuck fou
Avatar van yuck fou
yuck fou is offline
ik heb het welleens geprobeerd
complete bullshit is het
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 17:35
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ik heb er niets op tegen, in sommige gevallen kan het heel goed werken, in andere gevallen niet.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 18:34
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Eend schreef op 10-09-2004 @ 18:26 :
Mensen kunnen veel meer dan ze zelf weten. Als je er heilig in geloofd dat kikkers heerlijk zijn, dan eet je ze. Als je er heilig in geloofd dat iemand met zijn handen pijn weg kan halen, dan gaat die pijn ook weg.

Het is volgens mij puur verbeelding, maar ja, als het werkt, dan werkt het! Dus waarom niet?!
Geen kikkers eten met een kleurtje ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 19:59
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
Citaat:
Gothic schreef op 10-09-2004 @ 19:34 :
Geen kikkers eten met een kleurtje ...
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 21:18
Verwijderd
Stierenpoep.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 22:06
Verwijderd
wie niet waagt wie niet wint

zoals al is gezegd
proberen kan je altijd
mijn moeder was een zware kettinrookster en is ook ervanad door alternatieve geneeswijze
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 22:49
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Nooit doen. De wetenschap is de weg naar een genezing. Op naar de dokter dus!

Om nog even een mooie te quoten:
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-09-2004 @ 22:18 :
Stierenpoep.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 11:35
Verwijderd
Ik geloof nooit zo in dat soort dingen. Maar als jij denkt dat het helpt, moet je het doen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 12:10
Verwijderd
Citaat:
chretienne schreef op 09-09-2004 @ 22:49 :
hoe denken jullie over alternatieve genees wijze

ik zal wel ff uitleggen.

ik weet iemand die dmv altenatieve geneeswijze mij heel erg veel kan helpen. zij legt de handen op bepaalde plaatsen en kan zo ook eventueel te weten komen wat er in het verleden is gebeurt en waar je op dit momen mee zit of ooit mee gezeten hebt.

hoe denken jullie erover?

doen of niet doen??
Meid, doe het, wat heb je te verliezen? Ik heb jaren lang last gehad van M.E (vermoeidheidsziekte) en door de alternatieve .... ben ik er zo goed als vanaf. Vroeger kon ik niet van de bank af, nu ga ik naar school, loop ik stage ga ik met vrienden uit noem het maar op.

Als ik lees wat jij omschrijft lijkt het iets van rijkie te zijn. Maar nogmaals ga er gewoon heen. Ga er voor.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 14:37
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik weet het niet, zou het zelf niet doen.. Ben op één of andere manier 'bang' dat diegene echt mn problemen en gevoelens bovenhaalt en daar wil ik niet over praten.
Maar mijn moeder is ook naar zo iemand toegeweest een aantal keer, en terwijl ze er absoluut niet in gelooft, heeft het toch geholpen.
Ik denk trouwens niet dat het reiki is, want dat is alleen energie doorgeven of verplaatsen.
Dit klinkt meer als handopleggnig, en daar komt inderdaad een heel stuk psychische vorm bij, je moet praten terwijl hij/zij bezig is.
(Daarom wil ik het ook niet, ik zou er dan heen gaan voor ME/CVS, maar wil niet praten over andere dingen die ik heb meegemaakt of waar ik mee ebzig ben ofzo).
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-09-2004, 18:55
Verwijderd
Dat hangt natuurlijk heel erg van de aard van het ziektebeeld af. Als het iets ondefiniëerbaars is, dan zou het best kunnen werken. Als je er zelf in gelooft kom je een heel eind. Als het gaat om algemeen erkende ziektebeelden die een duidelijke lichamelijke oorzaak hebben, dan moet je ver van die onzin blijven. Er zijn al teveel mensen slachtoffer geworden van ernstige ziekten die dachten dat ze genezen konden worden door die nonsens.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Alternatieve geneeswijzen voor psychische problematiek
Balance
9 29-02-2012 13:43
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen NL betoog; Alternatieve geneeswijzen
S.Einstein
4 11-04-2008 00:13
Lichaam & Gezondheid Chi Kung, Bates-methode
KMBA
26 13-06-2005 08:37
Lichaam & Gezondheid negatieve reactie alternatieve geneeswijzen
missy sunshine
29 19-02-2004 14:02
Lichaam & Gezondheid homeopathie (hoofdpijn) reguliere geneeskunde
SomeDay
10 12-02-2004 17:02
De Kantine [Enquete] Reiki
Verwijderd
44 18-10-2002 20:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.