Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2001, 09:48
Verwijderd
Sloffend loop ik door de straat. Handen in mijn jaszak, een gezicht op onweer. Ik haat mezelf meer bij iedere stap die ik zet. Ik voel de woede in mezelf koken en ik voel hoe ook de wereld mij haat. De zon schijnt. Een graad of 15 zal het zijn. En toch ervaar ik het als intens koud. De geur van versgebakken brood dringt mijn neus binnen. Ik haat de geur van eten. Ik hoop dat het me lukt mezelf te bedwingen, want geuren van eten roepen vaak een eetbui op bij mij. Ik loop snel verder. De wereld vol mensen, en ik voel me alleen. Hoe raar. Hoe vreselijk. Ik haat mezelf om alle gedachtes die door mijn hoofd vliegen. Om ieder woord wat ik zeg. Hoe makkelijk zou het zijn om dood te gaan. Te sterven, zomaar opeens. Zou de wereld dan naar je omkijken? Moet je eerst dood voor iemand je zegt dat 'ie van je hield? Ik besluit niet zo diep na te denken, maar het lukt niet om te stoppen. Ik kijk naar de mensen die langs me lopen. Allemaal op hun eigen manier toch mens. Allemaal uniek. Een klein knulletje loopt langs mij. Ik hoor hoe zijn moeder schreeuwt dat hij terug moet komen, maar ik vind het niet zo erg. Mijn hand raakt zijn wangetje aan en ik lach. Dan strijk ik mijn haren weg, terwijl mijn hand ook mijn eigen wang aanraakt. Ik doe een schokkende ontdekking. Wij voelen hetzelfde aan! En even voel ik me ook mens.. Al is het maar heel even..

[Dit verhaal is in zoverre waar, dat ik wel echt iemand aanraakte en toen mijzelf. De rest is gebaseerd op dingen die zo echt kunnen gebeuren, maar niet zijn gebeurd]
Advertentie
Oud 17-06-2001, 13:23
Saraï_h
Saraï_h is offline
het is heel mooi geschreven, maar je wilt ons graag iets duidelijk maken heb ik t gevoel.. beetje heel graag
Oud 17-06-2001, 18:03
Verwijderd
Citaat:
nirvana_girl schreef:
het is heel mooi geschreven, maar je wilt ons graag iets duidelijk maken heb ik t gevoel.. beetje heel graag
Hoe bedoel je dat dan? waarom zou ik dat willen?
Oud 19-06-2001, 13:10
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Heel mooi geschreven.
Ik begrijp wat je bedoelt.
Oud 19-06-2001, 13:24
MAS187
MAS187 is offline
Het gevoel dat je helemaal alleen bent, heb ik ook vaak. Zelfs als je tussen een hoop mensen loopt...

Citaat:
nirvana_girl schreef:
Huh?!? Volgens mij wil ze gewoon haar gedachtes een keer kwijt. Dit doe ik ook soms: http://forum.scholieren.com/Forum8/HTML/000054.html

Mooi geschreven trouwens

[Dit bericht is aangepast door MAS187 (19-06-2001).]
Oud 19-06-2001, 13:28
Verwijderd
ik vind hem heel mooi geschreven, maar ik heb soms wél echt dat soort gedachtes... dus wel 'leuk' om het in iemand anders woorden te lezen...
Oud 19-06-2001, 13:33
halve gare
halve gare is offline
is inderdaad mooi geschreven!
even al je gedachten geuit!!
Oud 19-06-2001, 17:21
stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Sloffend loop ik door de straat. Handen in mijn jaszak, een gezicht op onweer. Ik haat mezelf meer bij iedere stap die ik zet. Ik voel de woede in mezelf koken en ik voel hoe ook de wereld mij haat. De zon schijnt. Een graad of 15 zal het zijn. En toch ervaar ik het als intens koud. De geur van versgebakken brood dringt mijn neus binnen. Ik haat de geur van eten. Ik hoop dat het me lukt mezelf te bedwingen, want geuren van eten roepen vaak een eetbui op bij mij. Ik loop snel verder. De wereld vol mensen, en ik voel me alleen. Hoe raar. Hoe vreselijk. Ik haat mezelf om alle gedachtes die door mijn hoofd vliegen. Om ieder woord wat ik zeg. Hoe makkelijk zou het zijn om dood te gaan. Te sterven, zomaar opeens. Zou de wereld dan naar je omkijken? Moet je eerst dood voor iemand je zegt dat 'ie van je hield? Ik besluit niet zo diep na te denken, maar het lukt niet om te stoppen. Ik kijk naar de mensen die langs me lopen. Allemaal op hun eigen manier toch mens. Allemaal uniek. Een klein knulletje loopt langs mij. Ik hoor hoe zijn moeder schreeuwt dat hij terug moet komen, maar ik vind het niet zo erg. Mijn hand raakt zijn wangetje aan en ik lach. Dan strijk ik mijn haren weg, terwijl mijn hand ook mijn eigen wang aanraakt. Ik doe een schokkende ontdekking. Wij voelen hetzelfde aan! En even voel ik me ook mens.. Al is het maar heel even..

[Dit verhaal is in zoverre waar, dat ik wel echt iemand aanraakte en toen mijzelf. De rest is gebaseerd op dingen die zo echt kunnen gebeuren, maar niet zijn gebeurd]

hoe doe je het?
het lijkt mij echt fijn om zoiets op 'papier' te kunnen zettten..
Oud 19-06-2001, 17:31
Verwijderd
Citaat:
stroopwafel schreef:
Citaat:
Myself! schreef:

hoe doe je het?
het lijkt mij echt fijn om zoiets op 'papier' te kunnen zettten..

oefenen oefenen oefenen.. (en stiekem heb je ook een klein beetje talent nodig ) Je kunt het vast ook wel! Probeer maar! Je wil niet weten hoe mijn *eerste* gedichies/verhalen eruit zagen Gewoon doen en dan plaatsen, zelfs als je het zelf niets vindt, want echt waar, de meeste dingen die ik walgelijk vind van mezelf vinden anderen mooi
Oud 03-11-2004, 18:35
Alto-boy
Alto-boy is offline
ik ben ook mens

maar ook alto
Oud 03-11-2004, 18:40
Larsman
Larsman is offline
Inderdaad erg leuk en boeiend geschreven.
Oud 03-11-2004, 19:18
Alto-boy
Alto-boy is offline
ja
Oud 03-11-2004, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Alto-boy schreef op 03-11-2004 @ 19:35 :
ik ben ook mens

maar ook alto
Ja dat uppen is echt de moeite waard
Oud 03-11-2004, 19:53
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
Alto-boy schreef op 03-11-2004 @ 19:35 :
maar ook alto
Oew, daar heb ik moeite mee...ook met de vraag of dit wel op ARTistiek thuishoort. Maar laat ik daar niet moeilijk over gaan doen.
Ik weet niet goed wat ik van je tekst moet zeggen. Het is best mooi geschreven idd, maar ik snap eigenlijk niet zo goed wat je beweegreden/doel/motivatie is. Heeft het met de recente moord te maken?
Misschien komt het door mijn gebrek aan inlevingsvermogen, wat ik geloof ik heb (het gebrek heb ik dus, dus ik heb weinig inlevingsvermogen...). En gezien de relatief veel vrouwelijke reacties op deze thread die het allemaal wel begrijpen, ligt het aan mijn geslacht?? Pff, ik drijf af...uh, ik hoor het wel
Oud 03-11-2004, 19:54
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 03-11-2004 @ 20:32 :
Ja dat uppen is echt de moeite waard
AAAAARRGGHH!! En ik ga dr nog helemaal op in ook!
Oud 03-11-2004, 20:26
Type
Type is offline
Iets van 3 jaar oud uppen is een no-go mates... daar heeft niemand meer iets aan...

Regels voor berichten