Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2004, 15:29
Daboman
Daboman is offline
Misschien kennen jullie het volgende wel.

Op school heb ik heel vaak proefwerken net niet gehaald (damn, ALWEER een 5,4)

Ik had op 2 examens net te weinig punten voor een 7 waardoor ik een lootcategorie degradeerde (bah als ik die ene fout niet had gemaakt)

Ik viel vroeger heel vaak net niet in de prijzen bij de sport die ik deed (grr wat haat ik die 4e plaats)

Ik speelde vaak net niet sterk genoeg (1 plaats te laag) om landelijk te kunnen spelen. (bah die tegenstanders gaan nu echt vervelen ik wil wel eens wat anders)

In de liefde mis ik net dat kleine magische beetje extra om op gang te kunnen komen (alweer iemand die zegt dat ze het heel leuk met me vindt maar opeens in het niets verdwijnt)

Maar niet langer. Nu ga ik me er ECHT voor inzetten (besteedt er daadwerkelijk (!) nog meer tijd aan).... ALWEER NIET GEHAALD, wat gaat er toch steeds mis?

Maar ik post het dit keer maar eens net wel ergens in de hoop dat degenen die er net niet serieus op reageren wegblijven

Zo zijn er wel meer dingen. En dat terwijl ik me er echt zoveel mogelijk voor probeer in te zetten Nou kan ik er gelukkig wel genuanceerd naar kijken, anders was ik allang gek geworden, maar het is toch erg jammer als je steeds moet constateren dat je alweer net niet goed genoeg bent of net niet dat ene kleine beetje extra geluk hebt dat je soms nodig hebt.

Dit gaat al heel lang zo op deze manier. Zijn er andere mensen die dit goed herkennen?

Laatst gewijzigd op 03-11-2004 om 15:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2004, 15:33
Fade of Light
Fade of Light is offline
Als je serieus nadenkt, weet je dat er ook dingen zijn waarbij je het net wel haalt. Ik kan al mijn 5,4en ook wel opsommen, problemen in de liefde kennen we allemaal wel...dus
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 15:38
Daboman
Daboman is offline
klopt denk ik wel... maar ik kan er veel minder bedenken. okee goed misschien zeur ik wel
Oud 03-11-2004, 15:39
Fade of Light
Fade of Light is offline

Misschien heb je inderdaad vaak ongeluk tot nu toe, maar je hebt ook zeker geluk hier en daar. En dat ongeluk is echt geen teken voor een ongelukkig toekomst ofzo Gewoon goed je best blijven doen en dan komt het vanzelf goed.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 15:44
Daboman
Daboman is offline
Ik geloof daar ook niet in nee. Maar het probleem is een beetje dat net niet een stuk frustrerender is dan gewoon niet en ik kan me veel meer net niet situaties bedenken dan gewoon niet. Bij gewoon niet leg je je er bij neer maar bij net niet ga je snel denken van wat als... en sla je jezelf veel sneller op het voorhoofd als je begrijpt wat ik bedoel
Oud 03-11-2004, 15:53
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik snap het helemaal, ik baalde ook als een stekker als ik een 5.4 haalde. Maar het is ook juist weer positief, je zat er zo dicht bij, volgende kans maak je veel kans dat je het wel haalt.

Ik heb laatste jaar een 3 gehaald, dan ga je niet fijn de herkansing in, want je weet dat je het vorige keer dik niet hebt gehaald.... (die herkansing was overigens een 2 )
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 15:57
Daboman
Daboman is offline
hmm nou heb je me toch goed geholpen

want mijn dikke vette onvoldoendes werden altijd net-voldoendes herkansen is wel m'n sterke punt geworden door al die 5,4'en
Oud 03-11-2004, 15:58
Fade of Light
Fade of Light is offline
Daarom, komt wel goed met je
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 22:44
Pleister
Pleister is offline
van al die spermacellen ben jij degene die het daarom WEL gehaald heeft!

(serieus en onserieus in een, damn, wat ben ik goed )
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 12:05
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
Pleister schreef op 03-11-2004 @ 23:44 :
van al die spermacellen ben jij degene die het daarom WEL gehaald heeft!

(serieus en onserieus in een, damn, wat ben ik goed )
Hehe
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 12:14
Verwijderd
Ik herken het wel, net als heel mensen, denk ik. Maar op een gegeven moment komen er vaak ook voldoende dingen die (net) wel lukken.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 19:27
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Dan heb je natuurlijk ook nog dat alles wat fout gaat, en het meest frustrerende, wat nèt fout gaat, veel beter blijft hangen dat alles wat goed gaat. Doordat je die dingen dus veel langer onthoudt lijkt het op den duur dat je hele leven een aaneenschakeling is van slechte dingen.

Idee: Elke keer als je weer zoiets hebt van: alles gaat altijd nèt fout, denk dan terug aan een goed moment. Relativeer, dan valt het ineens reuze mee.
Oud 07-11-2004, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 03-11-2004 @ 16:33 :
Als je serieus nadenkt, weet je dat er ook dingen zijn waarbij je het net wel haalt. Ik kan al mijn 5,4en ook wel opsommen, problemen in de liefde kennen we allemaal wel...dus
En mensen onthouden nu eenmaal sneller de negatieve dingen..
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 09:43
Verwijderd
*herkenning*

Eerst heb ik mijn examen net niet gehaald (iets van 0,2 tekort). En vorig jaar haalde ik tentamens vaak net niet. Het is erg frustrerend, dat snap ik maar al te goed.

Maar een voordeel is bij tentamens dan, dat je bij het herkansen weet waar het over gaat, hoe het gaat en wat belangrijk is. Dus dan haal je het waarschijnlijk wel.

Maar goed, steeds net achter het net grijpen is vervelend, maar (zoals anderen ook eerder getypt hebben) er zijn vast wel genoeg dingen die je wel hebt/haalt/kan. Dus niet te veel aan het negatieve denken .
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 09:45
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 07-11-2004 @ 10:33 :
En mensen onthouden nu eenmaal sneller de negatieve dingen..
Precies, en de goede dingen die je hebt gedaan vergeet je snel omdat het vanzelfsprekend is dat je bijvoorbeeld tentamens haalt. Naja.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 12:30
Iveauh
Iveauh is offline
er zijn ook gewoon mensen die ALTIJD pech hebben, is ook zo met vriend van me, het zit hem gewoon niet echt mee.
zelf heb ik daar 0 last van gelukkig
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 18:12
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Een 5,5 (een 'net wel') is trouwens ook niet iets om trots op te zijn, dus dan ben je er nog steeds niet. Je moet ook niet streven naar 'voldoende' maar altijd naar 'goed'. Je moet geen grenzen stellen als 'net wel'/'net niet', maar grenzen als goed/slecht. Als jij allemaal net wel's haalt, krijg je wel je papieren, maar wil dat niet zeggen dat je goed bent.
Verleg je streven, zou ik zeggen. Doe niet te gemakkelijk.
Oud 07-11-2004, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Zotje schreef op 07-11-2004 @ 19:12 :
Een 5,5 (een 'net wel') is trouwens ook niet iets om trots op te zijn, dus dan ben je er nog steeds niet. Je moet ook niet streven naar 'voldoende' maar altijd naar 'goed'. Je moet geen grenzen stellen als 'net wel'/'net niet', maar grenzen als goed/slecht. Als jij allemaal net wel's haalt, krijg je wel je papieren, maar wil dat niet zeggen dat je goed bent.
Is dat wel zo? "Als je het maar haalt" is toch belangrijk, dan vind ik persoonlijk het cijfer niet zo heel belangrijk meer. Tuurlijk haal ik liever een 7 dan een 5,5 maar toch..
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 10:00
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Zotje schreef op 07-11-2004 @ 19:12 :
Natuurlijk probeer ik het beste eruit te halen dat erin zit! Ik zit zo ondertussen al op een aardig hoge inzet

Op school/universiteit houden ze daar echt geen rekening mee. Bij een 5,5 heb je het gehaald bij een 5,4 niet. Niets meer en niets minder. Bij ons geldt dat als je 29 studiepunten hebt je gewoon weg moet en bij 30 studiepunten mag je blijven (hoewel waarschijnlijk wordt geadviseerd om te stoppen).

En zo werkt het ook op toernooien. Bij de 4e plaats heb je geen prijs, bij de 3e plaats wel. Bij de xde plaats mag je wel het land in, bij de (x-1)de plaats niet.

En het aantal toernooien dat ik 4e werd of (x-1)e is niet meer te tellen

In jouw optiek zou de 2e plaats ook slecht zijn. Ben ik ook heel vaak geworden. Nou keek ik er zelf vaak niet op die manier naar, maar het is natuurlijk wel net geen kampioen.

Nja het zal wel gewoon domme pech zijn. toen ik dat stukje schreef bleek dat ik een tentamen, waarvoor ik me gigantisch had ingezet net niet had gehaald. En omdat het de laatste tijd zo vaak voorkwam wilde ik het eigenlijk even van me afschrijven
Reageren

Regels voor berichten