Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2004, 10:19
oneMen
oneMen is offline
Ik hoor het op het nieuws; kan nog even geen bron vinden. De terroristische organisatie, die ook achter de aanslagen in Taba (Egypte) zaten, dreigen met aanslagen in Nederland als het geweld tegen moskeeën en moslims niet stopt.

Hoe serieus moeten we deze bedreigingen nemen?
Oud 09-11-2004, 10:29
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
De vraag is meer als je het serieus neemt, wat wil je er dan aan doen
Oud 09-11-2004, 10:31
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Oh en van actie komt natuurlijk reactie...
Oud 09-11-2004, 10:33
Samaris
Samaris is offline
Grapje zeker...Eerst doen die (fundamentalistische) moslims iets, dan komt daar een reactie op van kwaaie Nederlanders, en dan is het plotseling geweld tegen moskeeën en Moslims? Hoe hypocriet ben je dan?
Oud 09-11-2004, 10:35
Verwijderd
Extremisten stonden zowiezo al niet bekend om hun redeneervermogen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 11:02
T_ID
T_ID is offline
och, en anders pleegden ze wel aanslagen omdat we de duivelse zionisten helpen met hun dagelijkse uitmoorden van alle moslims.

zoals blackwater ook al zei, er is niet met die mensen te praten.
Oud 09-11-2004, 11:09
Fender_Bender
Fender_Bender is offline
We moeten dit wel degelijk serieus nemen. Fundamentalisten gaan tot het extreme om hun geloof te verdedigen. Dit is hun goed recht, maar wanneer overtuiging overgaat in overtreffing, en dus drastische maatregelen worden genomen, (doormiddel van aanslagen) dan is de mogelijkheid tot een dialoog zoals ze altijd zo leuk willen in de politiek, ver te zoeken. De vraag is denk ik meer hoe gaan we ons er tegen verdedigen. Nederland heeft ook soldaten in Irak zitten, en steunen Amerika die weer het beleid in het Midden-Oosten steund. Iedere Moslim eruit gooien is ook geen oplossing, dan geef je de fundamentalisten juist een reden om aanslagen te plegen. Maar er moet wel dergelijk een oplossing komen en dan word geven en nemen. Maar mischien is de overheid er al te ver in geweest in geven en niet duidelijke grensen te stellen.
Oud 09-11-2004, 11:12
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-11-2004 @ 12:02 :
och, en anders pleegden ze wel aanslagen omdat we de duivelse zionisten helpen met hun dagelijkse uitmoorden van alle moslims.

zoals blackwater ook al zei, er is niet met die mensen te praten.
Ook niet met die rascisten die een hele bevolkingsgroepp over een kam scheert
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 11:14
Machiavelli
Machiavelli is offline
Vervelend.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 11:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 09-11-2004 @ 12:12 :
Ook niet met die rascisten die een hele bevolkingsgroepp over een kam scheert
je bent werkelijk niet sterk in ontopic blijven he?

wat je vertelt is oud nieuws, en we hebben het nu over mensen die iedereen dood willen hebben, en er in tegenstelling tot de gemiddelde lonsdale-bomber niet op uit zijn 'vernielingen'over het algemeen te plegen, maar er doelbewust op uit zijn mensen te vermoorden.
Oud 09-11-2004, 11:25
Nona
Nona is offline
Citaat:
Samaris schreef op 09-11-2004 @ 11:33 :
Grapje zeker...Eerst doen die (fundamentalistische) moslims iets, dan komt daar een reactie op van kwaaie Nederlanders, en dan is het plotseling geweld tegen moskeeën en Moslims? Hoe hypocriet ben je dan?
Er is ook geweld tegen moskeeën en moslims. Er zijn moskeeën beklad, in brand gestoken etc. en moslims voelen zich (in mijn ogen terecht) bedreigd. Een bepaalde groep Nederlanders heeft blijkbaar een sterke drang om moslims te generaliseren.

En onafhankelijk van of we dreigementen serieus moeten nemen, er moet iets gebeuren tegen wat men nu nog bestempelt als 'onafhankelijke feiten'. Nee, ik denk persoonlijk niet dat het zomaar losse gebeurtenissen zijn.
Oud 09-11-2004, 11:29
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 09-11-2004 @ 12:25 :
Er is ook geweld tegen moskeeën en moslims. Er zijn moskeeën beklad, in brand gestoken etc. en moslims voelen zich (in mijn ogen terecht) bedreigd. Een bepaalde groep Nederlanders heeft blijkbaar een sterke drang om moslims te generaliseren.

En onafhankelijk van of we dreigementen serieus moeten nemen, er moet iets gebeuren tegen wat men nu nog bestempelt als 'onafhankelijke feiten'. Nee, ik denk persoonlijk niet dat het zomaar losse gebeurtenissen zijn.
Dat zegt niks natuurlijk. De verdachte zijn er niet eens, laat staan de motieven.
Oud 09-11-2004, 11:31
Nona
Nona is offline
Citaat:
Zaina schreef op 09-11-2004 @ 12:29 :
Dat zegt niks natuurlijk. De verdachte zijn er niet eens, laat staan de motieven.
Wat bedoel je?
Oud 09-11-2004, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 09-11-2004 @ 12:25 :
En vervolgens worden er ook Nederlandse kerken in brand gestoken, was vanochtend op het nieuws.

Wanneer houdt het eens op?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 11:57
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-11-2004 @ 12:33 :
En vervolgens worden er ook Nederlandse kerken in brand gestoken, was vanochtend op het nieuws.

Wanneer houdt het eens op?
Dat is inderdaad de vraag. Maar wat mij opviel, is dat de brandstichtingen etc. op moskeeën, en aan de andere kant op kerken, niet in verhouding staan met aanslagen waar de Talhid brigade op een islamitische website mee dreigt.

Deze terroristische groepering zit ook zoals gezegd achter de aanslagen in Taba, Egypte, wat erop duidt dat ze in staat zijn in het buitenland een bloedbad te veroorzaken. Er wordt gezegd dat in Nederland vanwege de tot voor kort relatief soepele overheid op dat gebied, er een goed georganiseerde extremistische groep bestaat.

Aan de ene kant ben ik er heel nuchter in, en denk ik dat we ons nergens druk over hoeven te maken. Maar aan de andere kant zou het zomaar kunnen zijn dat er wel een aanslag volgt, en dan is het hek van de dam. Dan voorzie ik geen nachtelijke brandstichtingen, maar rassenrellen, en aanslagen van grote omvang over en weer.
Oud 09-11-2004, 12:01
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-11-2004 @ 12:18 :
je bent werkelijk niet sterk in ontopic blijven he?

wat je vertelt is oud nieuws, en we hebben het nu over mensen die iedereen dood willen hebben, en er in tegenstelling tot de gemiddelde lonsdale-bomber niet op uit zijn 'vernielingen'over het algemeen te plegen, maar er doelbewust op uit zijn mensen te vermoorden.
Wat ben jij opmerkzaam

Nee we hebben het over mensen die denken dat een bevolkingsgroep iedereen graag dood wil hebben dus aanslagen gaan plegen
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 12:11
Anneee
Anneee is offline
Hier kun je het artikel vinden.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 13:14
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 09-11-2004 @ 12:57 :

Aan de ene kant ben ik er heel nuchter in, en denk ik dat we ons nergens druk over hoeven te maken. Maar aan de andere kant zou het zomaar kunnen zijn dat er wel een aanslag volgt, en dan is het hek van de dam. Dan voorzie ik geen nachtelijke brandstichtingen, maar rassenrellen, en aanslagen van grote omvang over en weer.
aan de ene kant snap ik niet dat de regering er iets aan doet, aan de andere kant weet ik ook wel dat ze er vrij weinig aan kunnen doen.... het is heel dubbel.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 13:51
Just Johan
Just Johan is offline
Een stel marokkaantjes op scooters heeft zojuist m'n moeder ondergespoten met ketchup op het fietspad, ik weet niet of dat telt? Nu ben ik boos.

Laatst gewijzigd op 09-11-2004 om 13:54.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 14:26
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Just Johan schreef op 09-11-2004 @ 14:51 :
Een stel marokkaantjes op scooters heeft zojuist m'n moeder ondergespoten met ketchup op het fietspad, ik weet niet of dat telt? Nu ben ik boos.
het is niet erg politiek correct van je om dit te zeggen, gezien de afkomst van de daders had je eigenlijk je mond moeten houden en net moeten doen of het niet gebeurd was...
Oud 09-11-2004, 14:30
Verwijderd
Nouja, als er binnen die groepering Taba iemand met hersens is, dan laten ze het wel uit hun hoofd om hier een aanslag te plegen omdat het geweld tegen moskeëen dan alleen nog maar zal toenemen.

Ik vrees echter dat niemand binnen die groepering Taba over hersens beschikt.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 14:33
T_ID
T_ID is offline
Waren de doelen van deze groep dan gelijk aan de doelen van moslims hier in Nederland?

ik denk het niet, aangezien zo'n groep alleen maar baat heeft bij meer geweld over en weer, aangezien dat voor hen nieuwe rekruten betekend.
Oud 09-11-2004, 14:43
Fender_Bender
Fender_Bender is offline
Citaat:
Just Johan schreef op 09-11-2004 @ 14:51 :

Het zijn niet alleen Marokkanen die irritant zijn, bij mijn ouderlijk huis zitten nog steeds elke avond vanaf uurtje of 17:00 gastjes vanaf 15, 16 die met hun scooters, in bushokjes gaan groeperen. Deze gastjes, dragen bomberjacks, legerbroeken, en leger kistjes. Meeste van hun zijn kalend, of scheren het af. Ik heb hier ook wel een woord voor en vind ze ook zwaar irritant. maar dat doe ik maar niet. Waren het kaalkopjes, gabbertjes, infantiele Nazi's die elke keer aanslagen pleegden dan waren die de zwarte schaap van de maatschappij.
Oud 09-11-2004, 14:56
Fender_Bender
Fender_Bender is offline
http://www.nu.nl/news.jsp?n=438709&c=13

Het moddergooien is begonnen
Oud 09-11-2004, 15:09
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-11-2004 @ 15:30 :
Nouja, als er binnen die groepering Taba iemand met hersens is, dan laten ze het wel uit hun hoofd om hier een aanslag te plegen omdat het geweld tegen moskeëen dan alleen nog maar zal toenemen.

Het zijn de Tawhid Brigades blijkt nu. En inderdaad is het gevaarlijke van de situatie dat met dit soort terroristen vaak niet te praten valt..
Oud 09-11-2004, 15:17
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 09-11-2004 @ 16:09 :
Het zijn de Tawhid Brigades blijkt nu. En inderdaad is het gevaarlijke van de situatie dat met dit soort terroristen vaak niet te praten valt..
Wat wij onder ogen moeten zien is dat zoiets niet te voorkomen valt. Als terroristen een aanslag willen plegen, waar dan ook ter wereld, dan lukt ze dat over het algemeen ook wel. Dat neemt natuurlijk niet weg dat men alles eraan moet doen om escalatie te voorkomen, dus om enerzijds Nederlandse paupers in de hand te houden en anderzijds radicaal moslimtuig keihard aan te pakken.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:26
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-11-2004 @ 15:26 :
het is niet erg politiek correct van je om dit te zeggen, gezien de afkomst van de daders had je eigenlijk je mond moeten houden en net moeten doen of het niet gebeurd was...
Je hebt wel een soort van gelijk, in het kader van het moslimterrorisme-debat was dit niet het meest tactische om te zeggen, ik kom trouwens van linkse huize, maar toch... Vorige maand zat ik in de trein, was er een stel mannetjes, uit een bevolkingsgroep die ik hier verder anoniem zal laten, met valse OV's. Ze weigerden zich iets aan te trekken van de conducteurs en conductrices en trakteerden ze bij het uitstappen enkele stations verder op een flinke scheld-, uitlach- en schoffeerpartij. Twee weken geleden in de bus waren er drie gasten wiens stempels op de strippenkaart al een paar uur waren verlopen, de chauffeur trapte niet in de regelrechte leugens (dat was van de gezichten af te lezen) die ze hem voorschotelden en na toch netjes de ritprijs te hebben betaald, liepen ze naar achter, halfluid duidelijk makend wie er nou precies de klootzak en de kankermongool was. Een man die verontwaardigd zei:"Sorry, wat zei je?" werd de rest van de rit belachelijk gemaakt. Gister op het station liepen, wederom drie, jongens een uit de trein stappende man half omver in hun haast naar binnen te komen terwijl er nog vrijwel geen van de vele uitstappende reizigers naar buiten waren. Zijn geschrokken en verontwaardigde reactie werd met een paar scheldwoorden en harder geduw van de hand gedaan.

En dan nu dít weer... Ik word er langzamerhand erg moe van. Natuurlijk zijn het niet alleen marokkanen die vervelend zijn, en natuurlijk zijn het ook niet alle marokkanen die vervelend zijn, maar als ik zo de steekproef beschouw die ik gedwongen ben geweest te nemen, dan scoren ze verbluffend slecht. Ik weet niet of en hoe politieke correctheid dan nog op zijn plaats is.

Ik denk trouwens niet dat de Islam de schuld hiervan is, en ik denk zelfs niet dat de Islam de drijfveer is achter het moslimterrorisme in dit land, zoals de richting van het maatschappelijk debat zo af en toe lijkt uit te wijzen. Volgens mij liggen beide problemen in een conflict in de hoofden van mensen die tussen deze twee culturen opgroeien en om bepaalde redenen, die ik overigens helaas niet ken, daardoor heel gefrustreerd zijn geraakt. Wat we eraan kunnen doen weet ik niet, ik weet alleen dat ik er erg moe van raak.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:28
faan
faan is offline
Ik vindt dat ze maar gewon normaal moeten doen! Nederland is al klein. WIllen ze ook us dat ze hier komen.
Oud 09-11-2004, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Just Johan schreef op 09-11-2004 @ 16:26 :
(...)
Volgens mij liggen beide problemen in een conflict in de hoofden van mensen die tussen deze twee culturen opgroeien en om bepaalde redenen, die ik overigens helaas niet ken, daardoor heel gefrustreerd zijn geraakt. (...)
Gisteravond de Franse islamoloog Roy gezien?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:36
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-11-2004 @ 16:33 :
Gisteravond de Franse islamoloog Roy gezien?
Nee, te druk (met internetten), maar blijkbaar bevind ik me dus in goed gezelschap?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Just Johan schreef op 09-11-2004 @ 16:36 :
Nee, te druk (met internetten), maar blijkbaar bevind ik me dus in goed gezelschap?
Nouja, hij verdedigt hetzelfde standpunt als jij inneemt ongeveer. Hij schat alleen de rol van de islam groter in. Ik denk dat hij daar wel gelijk in heeft. De kern van het probleem is inderdaad de ontworteling, het gebrek aan een culturele identiteit. Denk aan de Turken die ook al wordt hun geloof onmogelijk gemaakt, altijd nog met een Galatasaray-sjaaltje kunnen zwaaien.

Turken zijn heel trots op hun identiteit. Turkije heeft ook een rijke, heldhaftige geschiedenis en is al decennia lang een modern land (het is langer een stabiele democratie dan vele huidige EU-landen). Marokkanen hebben dat veel minder. Hun land is niet eens van oudsher islamitisch (denk aan de islamitische golven die over Noord-Afrika kwamen en toen pas het gebied islamitisch maakten).

Mede daarom hebben vooral Marokkaanse jongeren geen culturele houvast, zo betoogde deze man. Het geloof van hun ouders biedt ze geen antwoord op de bekende zingevingsvragen. Daarom radicaliseren ze: ze hebben niets anders. Maar je mag toch de rol van de islam daarin niet uitvlakken, hoewel die niet de kérn van het probleem is .
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:40
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-11-2004 @ 16:39 :
Nouja, hij verdedigt hetzelfde standpunt als jij inneemt ongeveer. Hij schat alleen de rol van de islam groter in. Ik denk dat hij daar wel gelijk in heeft. De kern van het probleem is inderdaad de ontworteling, het gebrek aan een culturele identiteit. Denk aan de Turken die ook al wordt hun geloof onmogelijk gemaakt, altijd nog met een Galatasaray-sjaaltje kunnen zwaaien.

Turken zijn heel trots op hun identiteit. Turkije heeft ook een rijke, heldhaftige geschiedenis en is al decennia lang een modern land (het is langer een stabiele democratie dan vele huidige EU-landen). Marokkanen hebben dat veel minder. Hun land is niet eens van oudsher islamitisch (denk aan de islamitische golven die over Noord-Afrika kwamen en toen pas het gebied islamitisch maakten).

Mede daarom hebben vooral Marokkaanse jongeren geen culturele houvast, zo betoogde deze man. Het geloof van hun ouders biedt ze geen antwoord op de bekende zingevingsvragen. Daarom radicaliseren ze: ze hebben niets anders. Maar je mag toch de rol van de islam daarin niet uitvlakken, hoewel die niet de kérn van het probleem is .
Mmm, daar zit inderdaad wel wat in ja. Hoe heette die man precies?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-11-2004 @ 16:40 :
Mmm, daar zit inderdaad wel wat in ja. Hoe heette die man precies?
Echt zo'n Fransozennaam, Bernard Roy ofzoiets Je kunt het ongetwijfeld opzoeken op de site van Netwerk (of Nova/Den Haag Vandaag, ben even vergeten waar het precies op was )
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:42
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-11-2004 @ 16:40 :
Echt zo'n Fransozennaam, Bernard Roy ofzoiets Je kunt het ongetwijfeld opzoeken op de site van Netwerk (of Nova/Den Haag Vandaag, ben even vergeten waar het precies op was )
Okay, thanx.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:52
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-11-2004 @ 15:30 :

Ik vrees dat ze daar juist op uit zijn zodat zij meer steun in hun gemeenschap zullen krijgen
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:27
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 09-11-2004 @ 16:52 :
Ik vrees dat ze daar juist op uit zijn zodat zij meer steun in hun gemeenschap zullen krijgen
Dat kan natuurlijk ook. Wat ik zei was even vanuit mijn perspectief. Hoe meer dat soort groeperingen gaat zeiken, hoe meer de haat jegens moslims groeit. En dan kan het zomaar eens gebeuren dat we écht de Groep Wilders met 35 zetels als grootste partij aantreffen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:17
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-11-2004 @ 16:42 :
Okay, thanx.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:27
Outlaw
Outlaw is offline
mja, lijkt me wel dat dit serieus genomen moet worden.

goh, ik vraag me toch af of alle moslims hun 'grote broers' erbij als ze zich bedreigd voelen?

Laatst gewijzigd op 09-11-2004 om 18:59.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:42
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Outlaw schreef op 09-11-2004 @ 18:27 :

goh, ik vraag me toch af of alle islamieten hun grote broers erbij als ze zich bedreigd voelen?
Toen ik dit hoorde moest ik echt lachen! Dit is perfect begrijp je? De moslims spreken over terroristische daden, en wij kunnen ze nu daarvoor oppakken! Geniaal!

Nu weten we zeker dat ze allemaal het land uitgaan!

die geitenneukers...shoot me!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 19:06
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Outlaw schreef op 09-11-2004 @ 18:27 :

goh, ik vraag me toch af of alle moslims hun 'grote broers' erbij als ze zich bedreigd voelen?

allen 1 he.

ontopic: dit mag serieus genomen worden ja. dit gaat gans verkeerd. maar dat hadden we al langer aan kunnen zien komen, als we de oogjes open gehouden hadden. maar ach, we sudderde onszelve liever in slaap en ziedaar de gevolgen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 20:37
Verwijderd
De Islam komt Nederland veroveren!

Oorlog!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 20:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Just Johan schreef op 09-11-2004 @ 16:26 :
*knip*
als het niet duidelijk was, ik bedoelde dit sarcastisch, net alsof je feiten niet zou mogen uitspreken omdat die toevallig een beetje gevoelig liggen.

als dit soort zaken ervoor zorgen dat de mensen denken dat 'de islamieten' allemaal misdaden plegen, dan moeten de mensen anders gaan denken, en niet feiten verzwegen worden zodat foute denkbeelden kunnen blijven bestaan.
Oud 09-11-2004, 20:51
Verwijderd
Ik begrijp niet waar mensen het rare idee vandaan halen dat de Islam verwerpelijker zou zijn dan het Christendom. Voor zover ik weet propageren beide heilige boeken vele zaken die niet ethisch verantwoord zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 20:57
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-11-2004 @ 21:51 :
Ik begrijp niet waar mensen het rare idee vandaan halen dat de Islam verwerpelijker zou zijn dan het Christendom. Voor zover ik weet propageren beide heilige boeken vele zaken die niet ethisch verantwoord zijn.
En toch zijn ze in de hele bible belt hevig verontwaardigd over het feit dat zij daar worden vergeleken met radicale moslims. Zij vinden zichzelf 'veel vredelievender'.
Oud 10-11-2004, 10:51
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-11-2004 @ 21:49 :
als het niet duidelijk was, ik bedoelde dit sarcastisch, net alsof je feiten niet zou mogen uitspreken omdat die toevallig een beetje gevoelig liggen.

als dit soort zaken ervoor zorgen dat de mensen denken dat 'de islamieten' allemaal misdaden plegen, dan moeten de mensen anders gaan denken, en niet feiten verzwegen worden zodat foute denkbeelden kunnen blijven bestaan.
oh sorry.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Van wat ik tot nu toe heb gelezen, zet de Koran tekstueel wel meer aan tot concreet geweld.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 11:31
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2004 @ 11:53 :
Van wat ik tot nu toe heb gelezen, zet de Koran tekstueel wel meer aan tot concreet geweld.
Inderdaad, maar het ligt er ook aan hoe je het interpreteert
Oud 10-11-2004, 11:34
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2004 @ 11:53 :
nonsens
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 11:37
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Ze zijn beide verwerpelijk, ze moeten beide worden verwijderd worden uit dit land.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 10-11-2004 @ 12:37 :
Ze zijn beide verwerpelijk, ze moeten beide worden verwijderd worden uit dit land.

Religie is het begin van beschaving
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten