Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2003, 20:00
Verwijderd
Ik ben sinds kort actief bezig op websites als ebay, marktplaats etcetc..
Alleen dan is er nogaleens problemen met geld overmaken naar het buitenland..
Dus ik vraag me af, wat zijn de ervaringen etc over PayPal?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2003, 20:30
Verwijderd
Ik heb een account aangevraagd, maar ik kan niks ontvangen/verzenden, want: geen creditcard. Dus ik doe er geen ene *bliep* mee
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 20:34
Verwijderd
Ohw, je hebt er dus toch altijd een CC voor nodig?
Useless dus
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 20:57
IceManX
IceManX is offline
Ik gebruik het zelf al een jaar zonder problemen, maar wel met CC. Ik schijn ook van en naar mijn bankrekening te kunnen halen/storten, maar dat test ik liever doet omdat je toch kosten hebt als het misgaat.

Die CC heb je geloof ik alleen maar nodig om een account aan te maken of zo. Je moet in principe zonder kunnen.
Oud 07-09-2003, 23:52
Verwijderd
Paypal werkt echt heerlijk. Snel, relatief safe en simpel.

Je hebt geen creditcard nodig; Paypal kan creditcard voor je "spelen", door middel van reguliere bank/giro-overschrijvingen naar je Paypal-balans. Vervolgens kun je dan gewoon met je Paypal-account betalen van die balans; een creditcard is dus NIET noodzakelijk (zelfs niet voor het inschrijven).

Moet er wel bij zeggen dat ik nog nooit via de giro dat gedaan heb, maar het ziet er allemaal betrouwbaar en steady uit, dus ik twijfel er niet aan dat ook dat goed voor elkaar zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 07:31
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik moet zeggen dat paypal het beste betalingssysteem is dat ik ken. Vrij lage overschrijvingsrates en je kan alles met je bank/girorekening doen. Het enige nadeel was eerst dat je echt naar een paypal site moest en dat was de reden dat ik tegenover klanten niet kon maken om paypal te gebruiken, maar inmiddels is alles geintegreerd in een eigen website en ziet het er aardig strak uit.
Oud 08-09-2003, 08:51
Verwijderd
Maar kun je dan gewoon simpel geld overmaken naar een nl bankrekening ofzo?
Aangezien geld overmaken naar een buitenlandse niet zomaar kan...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 15:46
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef op 08-09-2003 @ 09:51:
Nee, Paypal fungeert als virtuele bank, waarbij je geheel vrij bent van landrestricties. Vanuit Paypal kun je ook naar Honolulu geld overmaken, mocht je dat willen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 16:10
Gimme more beer
Citaat:
McLaren schreef op 08-09-2003 @ 09:51:
Niet gewoon simpel. In 5 dagen staat het voor een paar duppies op je bankrekening.
Oud 08-09-2003, 16:29
Apomes
Apomes is offline
en kan je dat doen met een gewoon credit card of moet dat Visa, American Express.... ofzo zijn?

en als het met een gewoon CC gaat moet je gewoon zorgen dat je geld op je zichtrekening staat hebt?

Laatst gewijzigd op 08-09-2003 om 16:34.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 17:33
IceManX
IceManX is offline
Citaat:
charmedboy schreef op 08-09-2003 @ 17:29:
en kan je dat doen met een gewoon credit card of moet dat Visa, American Express.... ofzo zijn?

en als het met een gewoon CC gaat moet je gewoon zorgen dat je geld op je zichtrekening staat hebt?
De Postbank card (Mastercard) werkt perfect. PayPal schrijft gewoon van je CC af, dus je CC limiet is de enige limiet die je hebt (iig ik wel).
Oud 08-09-2003, 18:44
Gimme more beer
Je kunt ook geld van je bankrekening op je PP account zetten, werkt ook heel goed!
Oud 08-09-2003, 20:17
Verwijderd
Citaat:
IceManX schreef op 08-09-2003 @ 18:33:
De Postbank card (Mastercard) werkt perfect. PayPal schrijft gewoon van je CC af, dus je CC limiet is de enige limiet die je hebt (iig ik wel).
VISA werkt ook prima -- zo'n kaart heb ik.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 20:30
Verwijderd
Het kost trouwes toch geen geld ofzo?
En hoe zit het met geld van PayPal naar je eigen account overschrijven?

Ik moet altijd een CreditCard gebruiken?
Maar dat heb ik niet..
En IceManX zegt dat ie een postbank kaart heeft, maar ik kan daar niks mee..
Zit alleen Meastro en Cirrus op :/

Ok, ik snap niet zo veel geweldig van dat overmaken,
aangezien ik alleen iets overmaak naar een simpel bank accountje..

Maar gaat dit zo goed:

Laatst gewijzigd op 08-09-2003 om 20:55.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 21:14
DR-ONLINE
DR-ONLINE is offline
Citaat:
McLaren schreef op 08-09-2003 @ 21:30:
En IceManX zegt dat ie een postbank kaart heeft, maar ik kan daar niks mee..
Een Postbank Card is iets anders dan een 'normale' giropas...
Meer info over de postbank card kan je hier vinden: http://www.postbank.nl/delivery/nvd/...,16700,00.html
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 21:19
Verwijderd
Ok, het gaat lukken!
(denk ik )
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 09:40
IceManX
IceManX is offline
Citaat:
DR-ONLINE schreef op 08-09-2003 @ 22:14:
Een Postbank Card is iets anders dan een 'normale' giropas...
Meer info over de postbank card kan je hier vinden: http://www.postbank.nl/delivery/nvd/...,16700,00.html
Kost 11 euro per jaar voor studenten, 18 voor de rest. Als student heb je een limiet van 1000 euro per maand, dat moet in principe genoeg zijn (al koop ik nu zoveel voor anderen dat ik toch wel vaak tegen die grens aan dreig te komen )
Oud 11-09-2003, 08:18
Verwijderd
Ik heb geld overgemaakt naar mijn Paypal,
het staat er nu op..
(17,-)

Nu wilde ik dit geld overmaken op een andere paypal rekening en zegt ie dat ik een CC in moet voeren???

Die heb ik niet
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 09:57
Gimme more beer
Citaat:
McLaren schreef op 11-09-2003 @ 09:18:
Ik heb geld overgemaakt naar mijn Paypal,
het staat er nu op..
(17,-)

Nu wilde ik dit geld overmaken op een andere paypal rekening en zegt ie dat ik een CC in moet voeren???

Die heb ik niet
Het was inderdaad ooit zo dat het niet hoefde. Tegenwoordig is het een vereiste, echter, het is niet zo dat je hem dan ook echt moet gebruiken, het is meer om hun financiele zekerheid vast te stellen.
Oud 11-09-2003, 10:12
Verwijderd
Na op het [Pay] knopje gedrukt te hebben krijg ik dit..

Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 14:03
Gimme more beer
Citaat:
McLaren schreef op 11-09-2003 @ 11:12:
Na op het [Pay] knopje gedrukt te hebben krijg ik dit..

[afbeelding]
jah, expand use is nieuw. Je moet voor hun financiele zekerheid je CC opgeven (is ook logisch, er werd erg veel fraude gepleegd in dit "wereldje")
Oud 18-09-2003, 18:51
IceManX
IceManX is offline
Hoe zit het eigenlijk met het sturen van geld van PayPal naar je (postbank)rekening? Ik heb net even gekeken hoe dat kan (kost een euro), maar als er iets fout gaat kost het je opeens 23 euro. Ik vraag dit vooral omdat de naam niet volledig overeenkomt (PayPal voornaam, rekening voorletters). De achternaam klopt wel perfect.
Oud 13-10-2004, 11:58
Metal
Metal is offline
ff een up, hierna kan ie gesloten worden

ik heb dus een paypal account aangemaakt, omdat ik een donatie aan soulseek kan doen, zodat ik download priveleges krijg

maar nou is mijn vraag, hoe ik er geld op krijg(op mijn paypal account); ik heb dus gelezen dat het via een giropas zonder omwegen kan, maar die heb ik niet

ik moet het dus via de bank storten, of via internetbankieren, maar op welke rekening etc. moet ik dat storten, ik weet geen rekening nummer of niets

dus hoe stort ik dus geld op mijn paypal account?!

hulp gevraagd aub
Oud 13-10-2004, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 13-10-2004 @ 12:58 :
ff een up, hierna kan ie gesloten worden

ik heb dus een paypal account aangemaakt, omdat ik een donatie aan soulseek kan doen, zodat ik download priveleges krijg

maar nou is mijn vraag, hoe ik er geld op krijg(op mijn paypal account); ik heb dus gelezen dat het via een giropas zonder omwegen kan, maar die heb ik niet

ik moet het dus via de bank storten, of via internetbankieren, maar op welke rekening etc. moet ik dat storten, ik weet geen rekening nummer of niets

dus hoe stort ik dus geld op mijn paypal account?!

hulp gevraagd aub
Ehh, in je Paypal-account ga je eens naar Funds?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 17:26
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 08-09-2003 @ 21:17 :
VISA werkt ook prima -- zo'n kaart heb ik.
Zou vrij absurd zijn als ze Visa of MasterCard niet zouden accepteren he
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2004, 19:20
Fleur
Fleur is offline
(kleine up, maar nieuw topic leek me nutteloos)

Werkt het nog steeds niet met een gewone bankpas (abn amro)
Want ik heb geen credit card wat ik eventjes kan gebruiken, maar zou wel graag paypal willen gebruiken voor een aankoop op ebay.

Als ik de paypal site bekijk, krijg ik de indruk dat het kan zonder credit card, maar na het lezen van dit topic ben ik daar niet zo zeker meer van

Help..

En je moet dus van je bankrekening geld op je paypal account zetten, kun je dat ook gewoon weer (makkelijk/gratis) terugstorten van je paypal naar je bankrekening?

Laatst gewijzigd op 12-11-2004 om 19:24.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 19:51
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Fleur schreef op 12-11-2004 @ 20:20 :
(kleine up, maar nieuw topic leek me nutteloos)
lolz... wor wel een beetje een zombie zo hè

nou, iedereen die zegt dat het niet kan zonder creditcard is gewoon te lui om het uit te zoeken. Ik zit zelf bij de postbank, of willekeurig welke bank, het maakt allemaal niet uit.

je moet je gewoon domweg inschrijven en gewoon steeds blijven weigeren om een creditcard te gebruiken. oké het zijn een stelletje stinkvliegen daar, want je wordt als oud vuil behandeld, maar het werkt wel. je moet er alleen mee leven dat je een 'unverified account' hebt. dat zegt niks verder, maar sommige amerikanen denken dat je dan gelijk slecht bent ofzo.

je stort vervolgens geld op een of andere bankrekening in Amsterdam van paypal, met een code als '2354blablabla9834', zodat ze bij paypal kunnen zien van wie dat geld is, en dan staat het op je paypal-rekening.

andersom kan ook, maar geld van paypal op je bankrekening storten kost een paar dubbeltjes. dus niet gratis. kost iets van een euro ofzo geloof ik.
Oud 12-11-2004, 19:53
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-09-2003 @ 15:03 :
jah, expand use is nieuw. Je moet voor hun financiele zekerheid je CC opgeven (is ook logisch, er werd erg veel fraude gepleegd in dit "wereldje")
dit snap ik dus effe niet, zonder creditcard kun je toch niet meer uitgeven dan dat je hebt staan op je paypal-rekening?
Oud 12-11-2004, 20:32
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 12-11-2004 @ 20:51 :
lolz... wor wel een beetje een zombie zo hè

nou, iedereen die zegt dat het niet kan zonder creditcard is gewoon te lui om het uit te zoeken. Ik zit zelf bij de postbank, of willekeurig welke bank, het maakt allemaal niet uit.

je moet je gewoon domweg inschrijven en gewoon steeds blijven weigeren om een creditcard te gebruiken. oké het zijn een stelletje stinkvliegen daar, want je wordt als oud vuil behandeld, maar het werkt wel. je moet er alleen mee leven dat je een 'unverified account' hebt. dat zegt niks verder, maar sommige amerikanen denken dat je dan gelijk slecht bent ofzo.

je stort vervolgens geld op een of andere bankrekening in Amsterdam van paypal, met een code als '2354blablabla9834', zodat ze bij paypal kunnen zien van wie dat geld is, en dan staat het op je paypal-rekening.

andersom kan ook, maar geld van paypal op je bankrekening storten kost een paar dubbeltjes. dus niet gratis. kost iets van een euro ofzo geloof ik.
ok, bedankt!

ik ga het nu proberen
Oud 13-11-2004, 12:22
Gimme more beer
Citaat:
phoxetis schreef op 12-11-2004 @ 20:53 :
dit snap ik dus effe niet, zonder creditcard kun je toch niet meer uitgeven dan dat je hebt staan op je paypal-rekening?
Ik wel

Maar dat kan inderdaad niet zomaar...
Reageren

Regels voor berichten