Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2004, 13:37
Vlinderr
Vlinderr is offline
Ik ben dus afwasser in een restaurant, en er wordt voor geen meter gesorteerd ze donderen alles neer mjaa..
Ook wordt ik gek van die glazen, je moet t puntje van je theedoek er helemaal in draaien en dan gaan de dingetjes die rond in de vaatwasser draaien er uit
SUPER irritant! En t kost ook nog eens verdomd veel tijd..
Iemand ideetjes?

Liefs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2004, 13:41
Verwijderd
Uhmmmm vragen of ze het misschien willen sorteren ofzo?
Zo niet dan naar de chef ofzo gaan?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 13:52
Vlinderr
Vlinderr is offline
Het probleem is dat de 'chef' het zelf ook niet doet..
Dus tjaa??
En dat gedoe met die glazen iemand nog een idee ? Dat kost namelijk zo veel tijd !
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 13:54
iamcj
iamcj is offline
Beschrijf dat proces met die glazen is wat beter, ben je alleen of met 2?
Oud 30-10-2004, 13:57
Vlinderr
Vlinderr is offline
Ik sta altijd in mn 1tje in de keuken
Niemand die helpt ofzo..
Ze donderen alles neer...
En dan moet ik dus die glazen gaan afdrogen, borden enzo hoeft niet..
Maar met dat puntje van de theedoek in het glas gaan, ronddraaien tot al de kleine fliebeltjes eruit zijn, kost heel veel tijd...
En als t dan erg druk is, wordt het een zooitje, en dat is mijn verantwoordelijkheid dat het dat niet wordt
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 14:09
iamcj
iamcj is offline
Koop een zachte pleeborstel en wikkel daar je theedoek omheen.

iig iets zachts wat net groter is dan een glas op een stok waar je makkeljik je theedoek omheen kunt doen en verwisselen.

Dan is het glas erop 2 keer draaien en de volgende. Laat ze ook alvast wat drogen. Doe dus eerst wat glazen ondersteboven neerzetten, dan wat borden en droog dan wat glazen af.
Oud 30-10-2004, 14:22
Vlinderr
Vlinderr is offline
Zoveel ruimte heb ikook niet..
Ik heb een ding voor de borden, ding voor de glazen, en bestek, en dat moet erin, eruit, afdrogen, wegzetten, volgende..
En zo gaat t maar door. Moet dus in een snel tempo..
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 14:41
Verwijderd
Wast dat ding niet zo gloeiend heet af dat het vrijwel meteen droog is? Zo een hadden wij iig. En met zo'n borsteltheedoek kun je die glazen dan verder drogen, gaat vast sneller dan met dat puntje. Of het goed werkt weet ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 15:22
Counterfeit
Counterfeit is offline
ik, als professioneel afwasser zal een tip geven
gewoon zo ver mogelijk die doek erin proppen keertje ronddraaien en klaar
Oud 30-10-2004, 17:51
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Blink182 schreef op 30-10-2004 @ 16:22 :
Jup, dat werkt het beste! En bij van die kleine koffiekopjes kan je gewoon op de kop zo laten staan, met een doek d'r overheen, zodat 't water dat daar bovenin blijft staan weg is, even laten staan & dan is 't vrijwel droog, en kan je 't zo pakken

En sorteren, volgens mij gooien ze 't overal gewoon daar neer.

Ik werk ook nog niet zo lang als afwasser, maar je moet er gewoon even aan wennen, en 't gaat vanzelf sneller!
Oud 30-10-2004, 17:59
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
iamcj schreef op 30-10-2004 @ 15:09 :
Koop een zachte pleeborstel en wikkel daar je theedoek omheen.
Je hebt ook ronde afwasborstels. Dat lijkt me handiger.
Oud 30-10-2004, 21:11
Verwijderd
Dat ze het zomaar neergooien lijkt me logisch. Als ze tijd zouden hebben om alle afwas uitgebreid te sorteren zouden ze het ook zelf wel door die vaatwasser kunnen halen. Sorteren is dus gewoon jouw taak denk ik zo.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 10:58
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 30-10-2004 @ 22:11 :
Dat ze het zomaar neergooien lijkt me logisch. Als ze tijd zouden hebben om alle afwas uitgebreid te sorteren zouden ze het ook zelf wel door die vaatwasser kunnen halen. Sorteren is dus gewoon jouw taak denk ik zo.
dat vind ik dus niet, als ze willen dat die afwas daar niet ''overstroomt'' met vuile borden, glazen, etc. is het handig
als ze haar helpen, zoveel extra werk is het voor hun niet.
Ik weet niet of zij (de afwasser) de borden moet leegschrapen, maar als 't personeel dat zelf moet doen, kunnen ze gelijk de juiste borden op elkaar stapelen, de glazen bij elkaar zetten etc.
Ik neem aan dat het voor 't personeel ook prettiger is als ze de borden makkelijk kwijt kunnen,...maja wie ben ik he.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 11:16
Verwijderd
Stop er mee nu het nog kan! Dat is het beste advies dat ik je kan geven...Als er iets erg is, dan is het wel afwassen in een restaurant.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 11:23
Verwijderd
Ik zou er wat van zeggen , want voor het bedienend personeel werkt het idd ook makkelijker als de afwas zo snel mogelijk gaat en er plaats is voor de afwas. En ik weet niet of je er alleen staat maar zo'n afwas kan behoorlijk veel zijn en et is ook niet et meest relaxte werk. Dus vind ik dat ze je best kunnen helpen.

Als ik jou was zou ik gewoon met de chef gaan praten , en als er niks aan gedaan wordt , de boel terug irriteren door langzaam te gaan afwassen ofzo , dan helpen ze je heus wel.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 11:41
Alonso
Alonso is offline
even wennen meisje, gewoon je best doen en zeker niet te snel willen zodat je glaswerk niet helemaal droog wordt. Ik snap je verhaal over flieeltjes niet, maar bij ons hoef je alleen glazen met voetjes af te drogen, en bestek uiteraard.

Je zegt dat je alles alleen moet doen, helpen de koks dan niet als ze niks te doen hebben? Bij ons is het dat de koks altijd helpen als ze niks te doen hebben, anders krijgen ze wel van de bazin op de kop.

Als je een hekel hebt aan afwas moet je er niet gaan werken, zeker niet als je niet door kan groeien naar de bediening. Bij ons hoef je steeds minder te afwassen als je er langer werkt, dus ik hoopt dat dat ook voor jou geldt.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 20:07
ster
ster is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 30-10-2004 @ 22:11 :
ahum heb jij de taakamschrijving gelezen?

ik denk dat je eens moet gaan vragen of het bedienend persoon moet sorteren, dat moeten wij in de zaak in ieder geval wel. Scheelt veel kapot servies. (Niet dat het altijd goed gedaan wordt)
Oud 01-11-2004, 10:41
LiL_DrOppY16
LiL_DrOppY16 is offline
ik ben dat oowk geweest, ik snap jou probleem! dat is vet irri, soms had ik ook dat ding helemaal vol staan, en dan mensen die nog meer kwamen brengen! das echt irri, en dan worden ze boos als r geen ruimte voor is! maarja moet je over heen kijken, ik moest ook afdrogen die glazen, das echt vet fuck, soms deed ik het maar half! maarja ik ben het met je eens tis echt verdomd irritant!!
Oud 01-11-2004, 15:56
snarl
snarl is offline
ik werk ook al tijden als afwasserd, in verschillende restaurants/hotels. nooit ergens moeite mee gehad eigenlijk, en tussendoor lekker de restjes opeten / dingen jatten in de keuken. dan hoef ik meteen dat ranzige personeelseten niet meer omdat ik al genoeg heb gehad.
Oud 01-11-2004, 20:47
Verwijderd
Ik zal even mijn afwasgruwelen (<--als dat een woord is tenminste) hier ook neerzetten:
  • Mijn restaurant was een visrestaurant en telkens kreeg ik ook van die potjes met saus terug, maar die kon dat afwasding niet goed schoon krijgen, dus moest ik de hele tijd met m'n vingers al die saus er uit scheppen
  • Ik had dus geen schoenen met slipvrije zolen en ik ging dus de hele tijd bijna op m'n smoel al ik met een grote stapel (hete) borden door die keuken liep...
  • Het werk is gewoon KUT

Ik heb dus ook al op m'n tweede dag ontslag genomen, omdat ik het zo erg vond...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 19:34
Vlinderr
Vlinderr is offline
Haha, tjaa ik vind t geld erg lekker, daarvoor doe ik het ook
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 10:06
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Blink182 schreef op 30-10-2004 @ 16:22 :
Uitkijken met dunne wijnglazen en bierglazen. Ik heb al menig glas van m'n ouders gemold op die manier
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 10:58
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 01-11-2004 @ 21:47 :
Ik zal even mijn afwasgruwelen (<--als dat een woord is tenminste) hier ook neerzetten:
  • Mijn restaurant was een visrestaurant en telkens kreeg ik ook van die potjes met saus terug, maar die kon dat afwasding niet goed schoon krijgen, dus moest ik de hele tijd met m'n vingers al die saus er uit scheppen
  • Ik had dus geen schoenen met slipvrije zolen en ik ging dus de hele tijd bijna op m'n smoel al ik met een grote stapel (hete) borden door die keuken liep...
  • Het werk is gewoon KUT

Ik heb dus ook al op m'n tweede dag ontslag genomen, omdat ik het zo erg vond...

Lekker veilige werkplek dan, als je zomaar onderuit kunt glijden in de drek op de vloer en jouw baas gewoon te gierig is om schoenen met antislipzolen te verstrekken. Telefoontje naar de Arbeidsinspectie misschien?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:22
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2004 @ 11:58 :

Lekker veilige werkplek dan, als je zomaar onderuit kunt glijden in de drek op de vloer en jouw baas gewoon te gierig is om schoenen met antislipzolen te verstrekken. Telefoontje naar de Arbeidsinspectie misschien?
dat is bij ons ook.

Ontopic, gewoon doorwerken, je word vanzelf sneller. Is het alleen maar afwassen? hoefde ik alleen de eerste maand(en) nu doe ik ook voorgerechten enzo.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:58
Smartie
Smartie is offline
Een sorteerhulpje in dienst nemen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2004, 21:03
Verwijderd
Om maar mijn werksituatie uitteleggen;
ik werk in een italiaans restaurant waar ik moet afwassen EN pizza's bezorgen. Meestal zit er een man of 80 en ben ik tussen 6 en half8 aant bezorgen ofzo. Alle afwas stapelt zich dan op. Gelukkig doen de meest debraceren (hoe dat dan zo mooi heeT). Diegene die het niet deden heb ik gewoon gevraagd het wel te doen omdat het anders een enorme puinhoop wordt. Ik moet ookbestek afdrogen (wat echt nog veel kutter is dan glazen vind ik). Glazen doe ik altijd zover mogelijk een DROGE handoek (laten drogen boven op de machine) in dat glas proppen en dan maar draaien. Alleen champagne glazen moet je dat niet doen, heb er zeker al 5 gemold.
Ik heb ook geen antislipzolen gekregen maar daar verbaas ik me neit over. Ik vind het afwassen super kut maar gelukkig heb ik gewoon super leuke collega's die het heel dragelijk maken om daar te werken. Bovendien is mijn baas super aardig dus ik vind het wel leuk
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 21:25
reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
snarl schreef op 01-11-2004 @ 16:56 :
tussendoor lekker de restjes opeten / dingen jatten in de keuken.
lekker van andermans afgekloven stukken vlees eten :/
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 17:19
Vlinderr
Vlinderr is offline
Hmm, andersmans restjes opeten doe ik ook niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten