Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2004, 15:36
Riantje
Riantje is offline
Ik zit nu in 5 VWO en moet dit jaar gaan rondkijken op verschillende universiteiten. Laatst ben ik naar Utrecht geweest en dat leek me best een leuke universiteit en een leuke stad (woon er een half uur reizen vandaan).
Maar als ik naar andere universiteiten kijk, lijkt het allemaal zoveel op elkaar en ik kan nog niet zo'n goed beeld krijgen van de verschillende universiteiten. Nou mijn vraag: Wat vinden jullie zo leuk aan de universiteit die jullie gekozen hebben?
Waarom hebben jullie die universiteit gekozen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2004, 16:00
Femic
Femic is offline
--> Studiekeuze.

Tja, het hangt er ook helemaal vanaf wat je zelf leuk vindt eh.. Wil je graag een kleinschalige universiteit of voel je je prima thuis op een massa-instituut? Wil je in de buurt van je woonplaats studeren?
En het belangrijkste: welke opleiding ga je doen en waar kan je die opleiding allemaal volgen?
Oud 01-12-2004, 16:19
Briseïs
Briseïs is offline
Leiden, de slechtste universiteit van Nederland

Maargoed, het is heel erg belangrijk eerst te weten welke studie je wilt gaan doen, aangezien daar de grootste verschillen tussen zitten.
Oud 01-12-2004, 16:38
Riantje
Riantje is offline
Het liefst wil ik naar Utrecht of Amsterdam (VU of UVA).
Dat is het dichtste bij huis (uurtje reizen) en er is een groot aanbod van studies die mij interesseren.
Heeft iemand ervaring met die universiteiten?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 16:41
MieX
MieX is offline
Ik zit zelf in Utrecht maar ik heb meer voor Utrecht gekozen vanwege de stad, niet vanwege de universiteit
Oud 01-12-2004, 16:49
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Riantje schreef op 01-12-2004 @ 17:38 :
Het liefst wil ik naar Utrecht of Amsterdam (VU of UVA).
Dat is het dichtste bij huis (uurtje reizen) en er is een groot aanbod van studies die mij interesseren.
Heeft iemand ervaring met die universiteiten?
Eerst de studie, dan de universiteit. Als je eenmaal een studie hebt gekozen heb je er helemaal niets meer aan dat ze daar nog meer studies aanbieden die je interesseren.
Oud 01-12-2004, 17:16
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon, de dichtstbijzijnde mogelijkheden waren Maastricht en Tilburg als vervolg op mijn HBO-opleiding. Maar Maastricht is alles in 1 jaar gepropt en alles was in het Engels en voordat je toegelaten werd moest je een of andere GMAT-test doen. In Tilburg heb ik tenminste nog wat Nederlandse opleidingen en uitgesmeerd over 2 jaar met het eerste jaar schakeljaar en tweede jaar de echte masteropleiding.
Oud 01-12-2004, 17:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Die van Utrecht is prachtig, omdat iedere debiel zich daar slim kan voelen.
Oud 01-12-2004, 17:21
hardhitter
hardhitter is offline
Ik studeer Eco. aan de VU. Deze uni heb ik vooral gekozen omdat ik naar Amsterdam wilde (persé).

Had ook naar de UvA kunnen gaan maar trok me gewoon minder... vooral ook omdat het eerste jaar daar samen met bedrijfskunde is (voor mijn specifieke studie dus) en economie op zich is al breed zat.

Je moet gewoon kijken waar je je thuis voelt/ denkt te voelen en of de stad je trekt... want dikke kans dat je daar veel tijd (in) gaat doorbrengen.
Oud 01-12-2004, 18:04
Verwijderd
Ik zou niet naar Nijmegen gaan. Dat is een gat.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 18:05
Riantje
Riantje is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 01-12-2004 @ 17:49 :
Eerst de studie, dan de universiteit. Als je eenmaal een studie hebt gekozen heb je er helemaal niets meer aan dat ze daar nog meer studies aanbieden die je interesseren.
Dat is waar, maar ik heb nog niet één studie die ik wil doen en waar nu al helemaal zeker van ben.
De studies waar ik op dit moment naar aan het kijken ben:
-Pedagogiek (Utrecht/Amsterdam)
-Rechten (Utrecht)
-Europese Studies (Amsterdam, UVA)

Maar vooral was ik gewoon benieuwd naar jullie ervaringen met universiteiten !
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 19:04
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-12-2004 @ 19:04 :
Valt best mee
Ik woon er en ik wil er misschien gaan studeren.

Ik zit ook in 5Vwo en ik kan ook niet echt kiezen welke universiteit mij leuk lijkt, bij open dagen krijg je toch alleen maar 'reclamepraatjes' en dan lijkt alles op elkaar...
Oud 01-12-2004, 19:16
CellMate
CellMate is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 01-12-2004 @ 18:21 :
Die van Utrecht is prachtig, omdat iedere debiel zich daar slim kan voelen.
Oud 01-12-2004, 19:21
CellMate
CellMate is offline
Citaat:
Crystall Girl schreef op 01-12-2004 @ 20:04 :
Valt best mee

Ik zit ook in 5Vwo en ik kan ook niet echt kiezen welke universiteit mij leuk lijkt, bij open dagen krijg je toch alleen maar 'reclamepraatjes' en dan lijkt alles op elkaar...
is t nie leuk om nieuw terrein te verkennen?
Oud 01-12-2004, 19:32
hellowkittiej!
hellowkittiej! is offline
Ik ben dit jaar begonnen met pedagogiek in Utrecht, en ik moet zeggen het bevalt tot nu toe wel goed! In het begin was het wel echt ff wennen, echt super veel en druk enzo.. Maar dat heb je denk ik overal wel. In elk geval kan ik je Utrecht wel aanraden, het is er kei gezellig!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Crystall Girl schreef op 01-12-2004 @ 20:04 :
Valt best mee
Ik studeer er nu al bijna vijf jaar en heb het er echt wel gezien.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 20:27
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Citaat:
CellMate schreef op 01-12-2004 @ 20:21 :
is t nie leuk om nieuw terrein te verkennen?
Dat is dan ook weer zo, ik twijfel ook nog hoor
Ik wou alleen ff zeggen dat ik nijmegen wel een leuke stad vind/een leuke uni vind hebben
Oud 01-12-2004, 20:48
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Het leuke aan Nijmegen is dat er veel Limburgers studeren die je belachelijk kunt maken
Oud 01-12-2004, 21:52
Verwijderd
Niks tegen Limburgers he
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 22:56
forumfreakie
forumfreakie is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-12-2004 @ 20:45 :
Ik studeer er nu al bijna vijf jaar en heb het er echt wel gezien.
Nare man, je maakt me helemaal onzeker

Ik ben ook van plan naar Nijmegen te gaan en het lijkt me best een leuke staat en uni, maar na al die verhalen van jouw...
Oud 01-12-2004, 22:58
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Lars007 schreef op 01-12-2004 @ 22:52 :
Niks tegen Limburgers he
Jawel, een heleboel.
Oud 01-12-2004, 23:07
Flærynn
Flærynn is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-12-2004 @ 19:04 :
Nee, Wageningen....
Begrijp me niet verkeerd, de mensen zijn leuk, de omgeving is mooi en het inderdaad niet massaal zoals ik van te voren had bedacht.
Maar ik ben de kleinschaligheid eigenlijk nu al zat.

Goed.. dit jaar maar afmaken en dan kijken waar we verder gaan.
Oud 01-12-2004, 23:10
Verwijderd
Wageningen is natuurlijk net veel erger

Kijk, Nijmegen is gewoon een provinciestad. Dat geldt ook voor Tilburg, daar zou ik ook nooit willen studeren. Het is gewoon niet te vergelijken met steden als Utrecht, Amsterdam, Leiden of Groningen.

Uiteraard hebben we het hier alleen over het karakter van de stad. Over de kwaliteit van de uni is niets gezegd. Het moge duidelijk zijn dat dat volledig los staat van mijn oordeel.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 00:34
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Lars007 schreef op 01-12-2004 @ 22:52 :
Niks tegen Limburgers he
Limboland.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 07:11
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef op 01-12-2004 @ 23:58 :
Jawel, een heleboel.
Waarom dan..?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2004, 07:12
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 02-12-2004 @ 01:34 :
Limboland.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 09:00
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-12-2004 @ 00:10 :
Wageningen is natuurlijk net veel erger

Kijk, Nijmegen is gewoon een provinciestad. Dat geldt ook voor Tilburg, daar zou ik ook nooit willen studeren. Het is gewoon niet te vergelijken met steden als Utrecht, Amsterdam, Leiden of Groningen.

Uiteraard hebben we het hier alleen over het karakter van de stad. Over de kwaliteit van de uni is niets gezegd. Het moge duidelijk zijn dat dat volledig los staat van mijn oordeel.
Ik vind Groningen en Nijmegen niet echt verschillen. In Groningen vinden ze zichzelf allemaal wel meer dan een provinciestad, maar het voelt niet echt groter of proffesioneler oid.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 09:13
miro
miro is offline
Ik zit op de uvt omdat het gewoon het dichtste bij was, maar wat ik er leuk aan vind:

De campus vind ik heel mooi, heel modern allemaal. Er wordt veel gedaan aan ondersteuning voor de student, er wordt veel georganiseerd, hij staat best wel goed bekend. Brabantse mentaliteit.

Voor de stad moet je er iig niet heengaan. En waarschijnlijk heb je het merendeel van deze voordelen ook op andere universiteiten. Ik moet zeggen, ik voel me op de uvt wel thuis.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 09:16
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Lars007 schreef op 02-12-2004 @ 08:11 :
Waarom dan..?
1. Limburgers hebben een vervelend, zeikerig, accent.
2. Limburgers klitten altijd samen.
3. Limburgers zijn bang voor alles wat van boven de rivieren komt.
Oud 02-12-2004, 09:34
Verwijderd
Citaat:
bonelesschicken schreef op 02-12-2004 @ 10:00 :
Ik vind Groningen en Nijmegen niet echt verschillen. In Groningen vinden ze zichzelf allemaal wel meer dan een provinciestad, maar het voelt niet echt groter of proffesioneler oid.
Als je die beide steden als studentenstad bekijkt verschillen ze als dag en nacht.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 11:58
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
miro schreef op 02-12-2004 @ 10:13 :
Ik zit op de uvt omdat het gewoon het dichtste bij was, maar wat ik er leuk aan vind:

De campus vind ik heel mooi, heel modern allemaal. Er wordt veel gedaan aan ondersteuning voor de student, er wordt veel georganiseerd, hij staat best wel goed bekend. Brabantse mentaliteit.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 16:31
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Delft is op zich best een aardige stad, maar ik ken niet echt mensen die hier naartoe komen omdat ze de stad zo leuk vinden. Je komt hier voor techniek.

Bovendien zijn eindhoven en twente ronduit verschrikkelijk.
Oud 02-12-2004, 16:56
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 02-12-2004 @ 01:34 :
Limboland.
Limburg roeleert.
Oud 02-12-2004, 17:10
Severus
Severus is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 02-12-2004 @ 17:56 :
Limburg roeleert.
Joa, mien sjoan Limburg.
Oud 02-12-2004, 17:16
Severus
Severus is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 02-12-2004 @ 10:16 :
1. Limburgers hebben een vervelend, zeikerig, accent.
2. Limburgers klitten altijd samen.
3. Limburgers zijn bang voor alles wat van boven de rivieren komt.
1. Ja, als jij dat vindt.... alsof dat kakkerige Hollands zo veel beter is.
2. Als jij in een vreemd (buitenlands) gebied niemand kent, of je vijandig behandeld voelt omdat men je accent niet moet, is het toch logisch als je mensen opzoekt die weten wat je doormaakt en weten waar je over praat als je het over die ene stad hier en daar hebt? Dan voel je je meer begrepen. En trouwens: niet alle Limburgers klitten samen, je generaliseert.
3. We zijn helemaal niet bang - die afgunst van Holland stamt al van uit de tijd dat Limburg tegen haar wil werd gesplitst en bij Holland werd gevoegd. Er werd destijds in Limburg hevig geprotesteerd; men wilde bij België horen en de Limburgers wilden niet gescheiden worden.... maar daar wilde die stomme Willem dus niets van hebben. Plus wij werden vanaf het begin al aan vijandig en minderwaardig behandeld door de meeste Hollanders, vind je het gek dat we jullie over het algemeen niet moeten (tenminste, Hollanders zoals jij) en dat dat er ook meer dan een eeuw lang in is gepeperd?
Oud 02-12-2004, 17:22
MieX
MieX is offline
Citaat:
Severus schreef op 02-12-2004 @ 18:16 :
1. Ja, als jij dat vindt.... alsof dat kakkerige Hollands zo veel beter is.
2. Als jij in een vreemd (buitenlands) gebied niemand kent, of je vijandig behandeld voelt omdat men je accent niet moet, is het toch logisch als je mensen opzoekt die weten wat je doormaakt en weten waar je over praat als je het over die ene stad hier en daar hebt? Dan voel je je meer begrepen. En trouwens: niet alle Limburgers klitten samen, je generaliseert.
3. We zijn helemaal niet bang - die afgunst van Holland stamt al van uit de tijd dat Limburg tegen haar wil werd gesplitst en bij Holland werd gevoegd. Er werd destijds in Limburg hevig geprotesteerd; men wilde bij België horen en de Limburgers wilden niet gescheiden worden.... maar daar wilde die stomme Willem dus niets van hebben. Plus wij werden vanaf het begin al aan vijandig en minderwaardig behandeld door de meeste Hollanders, vind je het gek dat we jullie over het algemeen niet moeten (tenminste, Hollanders zoals jij) en dat dat er ook meer dan een eeuw lang in is gepeperd?
Als je er elke keer zo serieus op ingaat vinden sommige mensen het alleen maar leuker om te roepen hoe slecht limburg is, ik denk niet echt dat dat werkt
Oud 02-12-2004, 17:30
Verwijderd
Os Limburg Roeleert Zeker
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 17:35
Severus
Severus is offline
Citaat:
Lars007 schreef op 02-12-2004 @ 18:30 :
Os Limburg Roeleert Zeker
Woonst du in Postert?! Ich woon in un dorpje bie Ech.
Oud 03-12-2004, 14:47
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Severus schreef op 02-12-2004 @ 18:16 :
die afgunst van Holland stamt al van uit de tijd dat Limburg tegen haar wil werd gesplitst en bij Holland werd gevoegd. Er werd destijds in Limburg hevig geprotesteerd; men wilde bij België horen en de Limburgers wilden niet gescheiden worden.... maar daar wilde die stomme Willem dus niets van hebben. [/B]
Waarom scheiden jullie jezelf dan niet af? Dan is iedereen tevreden.
Oud 03-12-2004, 14:47
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Severus schreef op 02-12-2004 @ 18:35 :
Wat tragisch dat je nu al voor het leven getekend bent
Oud 03-12-2004, 14:58
Briseïs
Briseïs is offline
Pfff, gaan jullie eens even ontopic

Met mijn universiteit heb ik nog niet veel ervaring, ik studeer pas 3 maanden. Leiden vind ik wel een leuke stad. Een echte studentenstad natuurlijk. Alle faculteiten liggen dicht bij elkaar, maar niet op een campus en dat is fijn. Wat een onsamenhangend verhaal. In Leiden valt er behalve de kroegen niet zoveel uit te gaan, maar gelukkig is het dichtbij Amsterdam en Rotterdam en rijdt er een nachttrein
Wat een onsamenhangend verhaal. Maargoed. Ik vind Leiden leuk. Tralala.
Oud 03-12-2004, 15:05
Bernero
Bernero is offline
Ik ga volgend jaar naar de TU in Eindhoven, gewoon omdat het lekker knus is (de op een na kleinste universiteit schijnt) en het is niet al te ver weg (ik woon in West-Brabant). Het is wel even ver weg als Delft, maar Delft is veel te stads en veel te Hollands Bovendien is mijn vader daar van de trap gevallen dus die gebouwen deugen ook voor geen meter. Het liefst zou ik naar Twente gaan omdat het daar zo mooi groen is Maar ja, dan zou ik op kamers moeten en ik heb het zo goed hiero Ik wil nog wel een jaartje thuisblijven.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 02-12-2004 @ 18:35 :
Welk dorpje bie Echt dan ?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 16:45
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Bernero schreef op 03-12-2004 @ 16:05 :
maar Delft is veel te stads en veel te Hollands [/B]
Inderdaad, Delft is een metropool, daar zou je maar verdwalen! En al die enge Hollanders, dat is al helemaal niks. Gelukkig kun je nu gewoon carnaval blijven vieren met je vrienden van de voetbalclub
Oud 03-12-2004, 16:55
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 03-12-2004 @ 17:45 :
Inderdaad, Delft is een metropool, daar zou je maar verdwalen! En al die enge Hollanders, dat is al helemaal niks. Gelukkig kun je nu gewoon carnaval blijven vieren met je vrienden van de voetbalclub
Ik hou niet eens van carnaval en voetbal haat ik al helemaal.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 18:13
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
MieX schreef op 02-12-2004 @ 18:22 :
Als je er elke keer zo serieus op ingaat vinden sommige mensen het alleen maar leuker om te roepen hoe slecht limburg is, ik denk niet echt dat dat werkt
Inderdaad ja, daarom heb ik het maar bij 2 woorden gehouden als "tegenopmerking"
Oud 04-12-2004, 01:02
Verwijderd
Delft. Is iig dichter bij dan Eindhoven. En ik vond de studie ook wel wat beter dan in Eindhoven. Ben nog steeds tevreden over m'n keuze.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 22:36
Severus
Severus is offline
Citaat:
Lars007 schreef op 03-12-2004 @ 16:07 :
Welk dorpje bie Echt dan ?
Maria-Hoop.
Oud 04-12-2004, 22:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik studeer in Leuven en dat vind ik echt een hele leuke stad. De hele stad hangt eigenlijk samen van de studenten en dat geeft wel een hele gezellige sfeer. Ik woon er ook en dat bevalt prima. Eigenlijk alles in de stad hoort bij de universiteit en je hebt ook echt les in de binnenstad, dat vind ik wel leuk. De mensen zijn er vriendelijk. Uitgaan doe ik eigenlijk nooit dus van het uitgaansleven weet ik echt helemaal niets.
Oud 05-12-2004, 13:59
El Kim
El Kim is offline
Amsterdam heeft het

De stad heeft alles, alles is op fietsafstand (binnen de Ring dan hé) en ook nog eens twee universiteiten (Van die twee moet je uiteraard de UvA kiezen, maar goed, dat had je natuurlijk al door). Waarom? De UvA is erg relaxed en vooral heel gezellig. En er is een groot aanbod van studies en minors. Je merkt ook dat men voor meer dan alleen studeren naar de UvA komt- dat idee heb ik toch minder bij de VU.
Reageren

Regels voor berichten