1. Aan welke universiteit/hogeschool studeer je?
Universiteit Twente
2. Welke studierichting/faculteit?
Biomedische Technologie
faculteit Technische Natuur Wetenschappen
3. Welk studiejaar?
1e
4. Hoe ben je tot je studiekeuze gekomen?
k ben naar heel veel open dagen geweest. Bij Twente kon je voorlichtingsrondes volgen en daarbij zat ook BMT. Toen heb ik vanaf de 4e tot de 6e getwijfeld tussen BMT en farmacie en na een meeloopdag bij BMT was ik overtuigd.
K vind techniek interessant, maar vooral het menselijk lichaam, maar ik wilde geen arts worden omdat je dan te lang bezig bent en je hebt teveel verantwoordelijkheid voor je patienten.
5. Ben je wel of niet tevreden over je studie?licht toe.
Over het algemeen wel. Het bestaat in twente pas 2 jaar als volwaardige studierichting en er lopen nog wel wat dingen verkeerd, maar ik vind het erg interessant enzo. De roosters kunnen wat beter en er zijn een aantal slechte vakken/docenten, maar over het algemeen bevalt het goed.
6. Wat is er leuk en minder leuk aan je studie?
leuk: Mooie combinatie medisch/techniek. Gezellig. Er wordt goed gereageerd op de mening van studenten over vakken.... is ook wel nodig bij een nieuwe opleiding
minder leuk: sommige vakken zijn erg loos, of sluiten niet goed aan op t vwo. Een aantal vervelende docenten. DIt trimester een heeeel vol rooster (maar dat is allemaal te overleven en t wordt vast nog wel beter)
7. Wat is er moeilijk/niet-moeilijk aan je studie?
moeilijk: techniche vakken he..... wiskunde sluit niet zo goed aan op t vwo... ze verwachten dat we veel meer weten dan we weten... en t is af en toe erg hard werken
niet-moeilijk: een aantal vakken (vooral chemie... makkelijker dan op t vwo) , projectonderwijs, practica....
8. Wat is er goed en minder goed aan de onderwijsinstelling?
goed: gezellig, goede mensa, meestal goede docenten... goeie computers enzo.....
minder goed: k weet t nog niet zo... k zit er ook pas een jaartje... de roosters kunnen wel beter en we hebben wat teveel verplichte colleges...
9. Wat is er leuk / minder leuk aan de studentenstad?
leuk: enschede schijnt heel gezellig te zijn... k kom er niet zovaak omdat ik er niet woon...
kamers zijn ook wel makkelijk te vinden en niet al te gek duur
minder leuk: uhm? jah... k woon er dus niet , k zou het niet weten... beetje een uithoek misschien
10. Woon jij op kamers?waarom?hoe heb je het aangepakt?
nee dus...
11. Hoeveel reistijd ben je ongeveer per dag kwijt?
anderhalf uur van deur tot deur, twee keer op een dag...
(drie uur per dag dus

)
12. Hoe is de situatie rondom de bijbaantjes?
waar? in enschede zou k niet weten..
k heb een leuk bijbaantje in apeldoorn
13. Heb je studievertraging opgelopen?zo ja , waardoor?
neej
14. Heb je nog tips ten aanzien van het studentenleven?
niet echt....
15. Heb je nog tips wat de studieaanpak betreft?
ehe... uiteindelijk komt alles er toch op neer dat je de laatste twee weken voor een tentamenweek heeeel hard moet werken.... doe aardig tegen je projectgroepgenoten en zorg dat je ook zelf meewerkt aan t project (anders wordt je erg vervelend)
16. Wat denk jij later met je studie te gaan doen?
weet ik nog niet... t lijkt me leuk om met artsen samen te werken... advies geven ofzo...
onderzoek lijkt me misschien ook nog wel leuk....