Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2004, 10:01
voice
voice is offline
Wanneer houd voor jullie je relatie op? En dan op het gebied van met elkaar praten.
( niet bij vreemdgaan, slaan enz enz)

Is er een grens dat je uitgepraat bent samen en dat je weet dat je er niet meer uitkomt?????????????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2004, 10:10
Sitia
Sitia is offline
Ik vind de vraag een beetje vreemd geformuleerd..
Ik denk als je uitgepraat bent met je vriend, er inderdaad niet veel meer aan is. Maar kun je echt uitgepraat raken? Lijkt me niet zo snel eigenlijk..
Mijn vorige relatie hield op omdat we veel van elkaar verschilden, we hadden andere opvattingen over dingen. Dan houdt de relatie op, maar ik heb het zelf nog niet gehad dat ik uitgepraat was met mijn vriend.
Oud 14-11-2004, 10:13
Mo6
Mo6 is offline
het gaat uit op dat gebied als je niet meer zoveel voor de ander voelt als je in een relatie zou willen voelen. heeft niet veel met verbale contacten te maken, behalve als het op dat gebied gewoon niet lekker gaat natuurlijk, dus als de gesprekken gewoon niet goed lopen.
Oud 14-11-2004, 10:16
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Als je zo weinig meer voelt voor die ander, dat er gewoon geen aantrekkingskracht meer is, je niet meer met hem of haar kan zoenen/seks hebben etc.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 11:25
masterdj
masterdj is offline
Als je meer ruzie/gezeik met elkaar hebt dan plezier...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 11:48
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
Sitia schreef op 14-11-2004 @ 11:10 :
Ik vind de vraag een beetje vreemd geformuleerd..
Ik denk als je uitgepraat bent met je vriend, er inderdaad niet veel meer aan is. Maar kun je echt uitgepraat raken? Lijkt me niet zo snel eigenlijk..
Mijn vorige relatie hield op omdat we veel van elkaar verschilden, we hadden andere opvattingen over dingen. Dan houdt de relatie op, maar ik heb het zelf nog niet gehad dat ik uitgepraat was met mijn vriend.
vlgns mij bedoelt de TS uitpraten in de zin van het uitpraten van meningsverschillen e.d dus op welk moment je stopt met het uipraten daarvan, maar het *gewoon* uitmaakt.

Ik denk op het moment dat je denkt dat die gesprekken geen zin meer hebben.. En je geen zin meer hebt om er meer energie in te steken omdat je weet dat die gesprekken toch geen progressie meer boeken...
Oud 14-11-2004, 12:00
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik denk dat je de grens zelf wel aanvoelt, dat zal de niet altijd hetzelfde zijn. Volgens mij kun je alles wel samen uitpraten, maar gaat het vooral om hoe je jezelf erna voelt. Voelt het dan weer goed, of kun je het maar niet vergeten, ben je eigenlijk nog boos/kwaad erover. Als dat gevoel niet weggaat, en als je ook al vaak ruzie hebt de laatste tijd, lijkt het me dat het misschien beter is je relatie te beëindigen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 12:15
Gothic
Gothic is offline
When is enough enough when you love somebody? Never. (The Mexican)
Oud 14-11-2004, 12:24
Verwijderd
Als er (meerdere) malen over gepraat is, er iets aan geprobeert te veranderen, en het uiteindelijk toch niet werkt.
Dan blijft er niet veel over dan het (voortijdig) af te kappen voordat het op later stadium met een flinke ruzie eindigd.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 13:42
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
als er geen aantrekkingskracht meer is en er geen gevoelens meer in het spel zijn, zodat je niks meer te melden hebt bij je vriend(in). ik heb eigenlijk altijd wel wat te lullen tegen mijn vriend
Oud 14-11-2004, 13:58
filia dei
filia dei is offline
Zomaar een keertje niets zeggen is niet erg. Maar als echt élke keer het gesprek heel stroef loopt en je geen onderwerp kunt vinden waar je gewoon op je gemak over kunt praten. Of als je zovaak ruzie hebt dat de angst dat het uitgaat erger is dan het verdriet wat je hebt als het uit is. Dan zou ik het uit maken.
Oud 17-11-2004, 09:02
Yillis
Yillis is offline
Citaat:
filia dei schreef op 14-11-2004 @ 14:58 :
Zomaar een keertje niets zeggen is niet erg. Maar als echt élke keer het gesprek heel stroef loopt en je geen onderwerp kunt vinden waar je gewoon op je gemak over kunt praten. Of als je zovaak ruzie hebt dat de angst dat het uitgaat erger is dan het verdriet wat je hebt als het uit is. Dan zou ik het uit maken.
heb ik, gelukkig, nog nooit meegemaakt.. mn langste relatie was 3 weken
Oud 17-11-2004, 09:59
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
als ik onder de 25 was

tot die tijd leef ik
Oud 17-11-2004, 14:14
Shitonya
Shitonya is offline
tsja, er komt een moment dat je de ander 99% kent en dan valt er weinig meer te praten, dan is er niks nieuws meer te ontdekken en worden gesprekken voorspelbaar. Daarom kun je het beste wat op afstand blijven; niet elkaar elke dag zien/spreken bijvoorbeeld, maar 1/2 keer per week. Niet 5-7 bijvoorbeeld. Uit ervaring kan ik stellen dat dat perfect werkt.

Maar als je een onvoorspelbare partner hebt, of je maakt veel mee, of weet gewoon genoeg te vertellen, dan raak je nooit uitgepraat. Ligt aan de persoon, hoe goed je ermee kan praten en hoeveel. Grens ligt dus overal ergens anders. Wat betreft praten...als ik bij m'n vriend (wanneer ik die zou hebben dan) ben, en er komt op een avond niet meer dan een paar zinnen uit, dan maak ik me pas zorgen. Dan tref je maatregelen door elkaar minder vaak te zien of wat dan ook.

Het uitmaken omdat je elkaar niets meer te vertellen hebt, gebeurd niet zo snel. Het is meer het feit dat je op elkaar raakt uitgekeken en de voorspelbaarheid om het uit te maken.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 12:58
LilDushi
LilDushi is offline
Als je idd alleen nog maar op elkaar kan lopen mopperen i.p.v gewoon weer gezellig zijn zoals toen..
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 13:11
snoopy
snoopy is offline
ik zeg altijd: als ik meer verdriet/irritaties heb dan leuke dingen, dan is t genoeg.
Maar heb nog nooit in die situatie gezeten, dus ik weet niet of ik t wel zou uitmaken.
Oud 18-11-2004, 15:20
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik heb altijd wel wat te melden aan mn vriend.
Wij raken echt amper uitgepraat...
of het moet een hele rare situatie zijn.
Oud 18-11-2004, 15:22
bracelance
bracelance is offline
wij waren vroeger blij als de een eens een keer stil was
Oud 18-11-2004, 15:56
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Wij chatten al zo veel op MSN dat als we elkaar zien er niet eens echt wat te kletsen meer is, alhoewel er altijd wel wat te verzinnen is natuurlijk. Maar ik vind het ook gewoon fijn om bij haar te zijn, zonder wat te hoeven zeggen, daar niet van, maar soms denk ik wel eens van... Shit dat heb ik al op MSN gezegt, sommige dingen bewaar ik dan ook, door ze niet op MSN of per SMS te vertellen, maar gewoon wachten totdat ik haar zie. Maar ja dan heb je dat gezegt en daarna ben je weer uitgepraat.
Oud 19-11-2004, 09:31
zeep007
zeep007 is offline
nouja, ik hou van mijn vriend, dus wat er ook gebeurt , het gaat niet uit. Al hebben we verschrikkelijke ruzie, dat komt ook wel weer goed. En om heel eerlijk te zijn, het is mooi om te hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 09:36
mrsjones
mrsjones is offline
Citaat:
Limaon schreef op 14-11-2004 @ 11:16 :
Als je zo weinig meer voelt voor die ander, dat er gewoon geen aantrekkingskracht meer is, je niet meer met hem of haar kan zoenen/seks hebben etc.
Oud 19-11-2004, 09:37
mrsjones
mrsjones is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 19-11-2004 @ 10:31 :
nouja, ik hou van mijn vriend, dus wat er ook gebeurt , het gaat niet uit. Al hebben we verschrikkelijke ruzie, dat komt ook wel weer goed. En om heel eerlijk te zijn, het is mooi om te hebben.
vind altijd zo definitief omdat te zeggen. het idee dat je je hele leven met de zelfde persoon zou blijven
Oud 19-11-2004, 09:54
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
mrsjones schreef op 19-11-2004 @ 10:37 :
vind altijd zo definitief omdat te zeggen. het idee dat je je hele leven met de zelfde persoon zou blijven
nouja, definitief.... het is nooit zker en dat hoo rje me ook niet zeggen. Maar het gaat goed, voelt goed, wonen ook samen, dus echt er makkelijk tussenuit knijpen gaat al niet meer op.
Als ik echt niet niks meer voor hem voel, dan zou dat pas echt gebeuren, maar dat zie ik niet gebeuren....
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 11:18
Warsocket
Warsocket is offline
Praten over bijna alles

Uitmaken meestal ook na een gesprek, maar redenen kunnen zijn
dat het echt doodgebloed is
dat je de neiging hebt diegene de volg keer onder een stoeptegen te frotten
vreemdgaan etc etc

en ja die gerens ligt vaag
want over vreemdgaan is soms ook nog wel te praten
Oud 19-11-2004, 13:07
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 19-11-2004 @ 12:18 :

dat je de neiging hebt diegene de volg keer onder een stoeptegen te frotten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2004, 14:31
Verwijderd
Zo'n grens hebben we wel een keer bereikt ja. Ik zat met iets wat hij deed en hij begreep het niet. We hebben er verscheidene keren over gepraat, maar hij stopte niet en uiteindelijk escaleerde het in een nacht lang huilen aan mijn kant nadat het weer gebeurd was en hij weer niet begreep waarom ik me er zo kut door voelde.

Hij trooste me en we maakten het goed, maar zonder het uitgepraat te hebben. Ik ging op vakantie en toen we de tweede dag daar belden deed hij raar en afstandelijk waardoor ik er niet meer tegenkon. Ik wou het nu met hem uitpraten of ermee stoppen, hij zei toen 'laat dan maar zitten' en het was dus uit.

Hele nare manier, heb me op mijn vakantie gestort toen en toen ik terug was weer met hem afgesproken. Hij had veel nagedacht en begreep nu eindelijk waardoor hij me zo kwetste en waar ik mee zat, we hebben het toen helemaal uitgepraat en het is weer aangegaan. Het gaat nu uitstekend

Er was echter toen dus wel een grens bereikt, we liepen gewoon vast en zagen geen andere uitweg meer dan het uitmaken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten