Ik ben in totaal 6 keer opgenomen geweest en momenteel heb ik het er erg moeilijk mee. Soms haat ik dat ik opgenomen ben geweest, maar ook vind ik het wel fijn dat ik in die tijden zo ben opgevangen.
Het probleem is ook dat ik heel veel herinneringen daar heb liggen, omdat ik er natuurlijk een lange tijd heb gezeten. Als mensen dan leuke dingen vertellen over hun leven met hun vrienden, dan heb ik zoiets van: "Ja, die heb ik ook gehad....in de kliniek..."
Omdat ik buiten de kliniek om eigenlijk weinig tot geen leven heb gehad, herinner ik me erg veel dingen van de kliniek-tijd. Soms zijn dit best moeilijke dingen.
Maar nu vroeg ik me af, heeft een klinische opname nou ook inpact op je leven? Moet je dit gaan verwerken? Ik vind het wel vervelend, want ik wil verder en telkens leiden mijn gedachtes er weer naartoe.
Ik ben niet opname verslaafd of zo hoor

Ik bedoel, ik zou voor geen goud meer terug willen en de laatste keer vond ik het zo vreselijk dat ik weggelopen ben. Wel merk ik dus dat ik het een plekje moet gaan geven of zo. Ik weet niet wat het is