![]() |
|
Ooit wel eens willen weten hoe je echte, kwaliteit 3D games kan maken?
En dan bedoel ik niet van die platte poppetjes die maar 3 dingen kunnen uivoeren. Kijk dan eens bij Dekker v/d Veght (de naam is en elke stad anders, zo heet het in Nijmegen tenminste)(Dekker v/d Veght ) Want vandaag was ik effe aan het kijken voor suprisecadeau's, en uiteraard ging ik toen ff naar de computerboeken. De boeken zijn wel in het Engels, maar voor een doorsnee gamer en voor mensen die Engels goed kunnen maken is dit niet heel moeilijk. De twee bekenste (en waarschijnlijk ook de enigste) zijn: 3DS Max van Discreet en deze tot vandaag onbekend voor mij: Maya van Alias Heeft iemand al ervaring met game-design? Geef/Vraag tips hier.
__________________
Amateur PHP'er, Flash Designer, JavaScript Builder, Proffesional HTML builder
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Aan de kant! Aan de kant! Professional onder weg!
![]() Citaat:
![]() Okee, ten eerste zul je met Maya en 3DS Max geen spellen kunnen maken, ik weet niet hoe al die noobjes erop komen maar 3DS, Maya en vele anderen zijn modeleer programma's, daar maak je de 3D modelen in (mensen, huizen, auto's), wel belangrijk maar dan zin we er nog niet, om een spel te maken heb je een "engine" nodig, daar maak je het spel zelf in maar geen of niet de beste 3D modellen, je moeten kunnen programmeren, C++, C en C# zijn alle drie aan te raden, ook Delphi kan van pas komen. Wat kleine tips: 3D-modelers: Polygon-modeling: modeleren door met "polygons" heel en weer te slepen, natuurlijk zijn hier heel veel geavanceerde technieken voor... NURBS-modeling: een NURBS gebruik je om een hoekig object "smooth" te maken, ook gebruik je het voor splines... Splines-modeling: Splines zijn een soort van draden die je tekent of typed, door bijv. een S en een T in elkaar te voegen kun bijv. een S-vormige brug maken, de S maakt de diepte en de T de hoogte en de breedte... Meshes: wordt vooral gebruikt vie het maken van organische (menser, dieren, enz.) 3D-modelen in hoog detail, dit zul je zelf moeten ondekken want dit duurt wat te lang om "zo maar even" uit te leggen... ![]() 3D engines: Ook dit leg je niet "zo maar even" uit, hier zul je gewoon een hoop mee moeten oefenen en desnoods tutorials lezen/ kijken! ![]() Programmeer programma's: Als je wil programmeren, zodat je je eigen programma's kan schrijven, kan ik je van harte C en C++ aan raden, download maar eens Dev-C++ en/ of MC Visual C++ en nadat je wat tutorials/ boeken er op nageslagen hebt probeer er dan maar eens wat mee. Verdar zijn Delphi en Visual Basic ook erg aan te raden. 3D Modeler's (zoals 3DS Max en Maya) die ik ook erg aan kan raden zijn: ZBrush2.0 Cinema4D Lightwave Silo Links: De 3D Engines Database: http://www.devmaster.net/engines Het grootste Computer Graphics Forum op het net: http://www.cgtalk.com Veel video tutorials: http://www.3d-palace.com/videos.php Enz. Ik hoop dat dit je een beetje heeft geholpen! ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Game design and production? DaichiDechu | 6 | 07-09-2014 18:27 | |
De Kantine |
Onderzoek effect social media in games mrhankey9 | 2 | 25-05-2014 11:14 | |
Studeren |
Game Design 113520 | 6 | 19-12-2008 23:33 | |
Games |
[DS] Starfox command ! Benteknol | 8 | 05-09-2006 20:53 | |
ARTistiek |
[oproep] Multimedia, design, technology, art aquafemme | 16 | 01-10-2003 12:59 | |
Games |
Game design ZeroLogic | 1 | 29-10-2002 11:03 |