Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2004, 17:32
sjefke
sjefke is offline
Weet iemand toevallig het precies met de KWT uren zit of is dat op elke school anders?

KWT is irriku
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2004, 17:35
I love stars
I love stars is offline
kwt=keuze werktijd

Ik heb ze ook. 8 per week en ik weet nooit wat ik moet doen, omdat ik bij de meeste vakken al voorloop.

Maar wat wil je precies weten , kan je specifiekere vragen stellen?
Oud 14-12-2004, 17:42
DarkFeathers
DarkFeathers is offline
Wij hebben ze ook gehad, vorig jaar en dat jaar daarvoor. Hadden we een aantal vakken [Nederlands, Engels, Frans, Duits, Wiskunde] en dan mocht je zelf kiezen naar welk vak je dan ging.

- Je kon gewoon gaan naar het vak dat in je normale rooster stond.
- Je kon naar één van de andere vakken, bijvoorbeeld voor wat extra uitleg [van een andere docent] of om na te kijken.
- Je kon naar de 'Stiltewerkplek', daar kon je aan alle vakken werken, mits je je mond maar hield.

Maar het kan best zijn dat het op elke school anders is.
Wat wilde je precies weten?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:48
sjefke
sjefke is offline
hoeveel uren je precies moet draaien en hoe je dat dan kan berekenen? De een zegt altijd 5 uur voor iedereen en de ander zegt dat je naar je rooster moet kijken en moet opvullen naar de 32 uur!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:49
Femic
Femic is offline
Dat verschil per school. Bij ons heten ze trouwens BSU's (Begeleide Studie Uren).
Oud 14-12-2004, 19:01
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
sjefke schreef op 14-12-2004 @ 19:48 :
hoeveel uren je precies moet draaien en hoe je dat dan kan berekenen? De een zegt altijd 5 uur voor iedereen en de ander zegt dat je naar je rooster moet kijken en moet opvullen naar de 32 uur!
Bij ons zijn het er altijd 8
Oud 14-12-2004, 19:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
sjefke schreef op 14-12-2004 @ 18:32 :
Weet iemand toevallig het precies met de KWT uren zit of is dat op elke school anders?

KWT is irriku
dat is op elke school anders, want wij hadden niet eens KWT uren.
Oud 14-12-2004, 19:40
.:: Chantal ::.
.:: Chantal ::. is offline
Wij hadden eerst z-uren, twee keer per dag. Op een gegeven moment werd een van die twee uren een kwt uur. Dan moesten we ons intekenen op de computer, voor een lokaal. Als we dan niet bij dat lokaal op kwamen dagen, kregen we strafwerk. Sloeg nergens op, maar jah
Oud 14-12-2004, 20:35
annetjuh
annetjuh is offline
wij hadden dat ook maar het stond niet op je rooster. Je kon gewoon een afspraak maken met de leraar voor die uren. Dat vonden ze bij ons altijd net zo handig omdat het anders het 8e en/of 9e uur en dat was voor ons niet prettig en voor de docenten ook niet.
Oud 14-12-2004, 22:22
Verwijderd
Bij ons heet het banduren, we plannen ze in via de computer om vervolgens 2 weken die uren te volgen. 3 vaste uren op ons rooster, dat de leraren in een lokaal zitten wij erin kunnen plannen om daar te werken/vragen te stellen. Mediatheek is elk uur open dan om in te plannen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 22:49
Verwijderd
Heb ik niet. Mijn school is geloof ik dit jaar ermee in de 4e begonnen, en ze heten ZWU (zelfwerkzaamheiduren). Wel in de 4e, helaas niet in de 5e.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 08:11
Verwijderd
Wij hebben dalton-uren en ik denk dat het wel ongeveer hetzelfde is als kwt.

Het derde uur van de dag is dalton-uur en dan mag je zelf kiezen waar je heen gaat om les te volgen. Dit kan van alles zijn en je hoeft je niet vooraf in te tekenen. Je moet alleen een dalton-kaart laten aftekenen dat je geweest bent.

Maar wat is het nut van dit topic? Iedereen laten zeggen wat ze voor kwt hebben?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 08:16
Nyawa
Dat verschilt. Bij ons heet het 'banduren', wij hebben er zes per week. Deze uren vallen op het vierde en het vijfde uur (erg irritant, had ze liever aan het einde van de dag gehad, maar goed). Om te controleren dat je ook daadwerkelijk naar die uren gaat moet je stempels halen. Aan het eind van vier weken moet je bij je mentor een volle stempelkaart inleveren. Per gemiste stempel moet je twee uur nablijven, tenzij je een goede reden hebt als bijv. ziekte. De verplichting om naar banduren vervalt als je een 7 gemiddeld of hoger staat (en ja, daar ben ik heel erg blij mee ).
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 08:36
cyntha
cyntha is offline
Ik had 8 kwt-uren in de week die vast stonden en als er een leraar afwezig was werden dat ook kwt-uren. We moesten de uren die vast stonden een week van te voren inplannen op de computer. Ik vond het trouwens de grootste onzin. Tijdens de helft van die uren had ik niks te doen en zat ik poppetjes te tekenen. En het kwam geregeld voor dat je het eerste uur les had en dan tot het 6e uur kwt en dan het 7de uur nog een les.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 11:06
marla
marla is offline
We moesten op de computer elke 2 weken 8 KWT uren in plannen. Voor elk vak dat we hadden moesten we er 1tje invullen. Of 2. Bijvoorbeeld, 1 engels, 2 nederlands, 1 wiskunde b, 1 natuurkunde, 1 scheikunde en 1 ANW of godsdienst, CKV enz. Maar in onze periodes hadden we soms 1 of meer vakken niet. Echt vaag geregeld.
Oud 15-12-2004, 14:28
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wij hadden in de onderbouw Daltonuren, later Z-uren genoemd, in de bovenbouw heb je alleen tussenuren. Als je gelukt hebt, heb je er geen, als je pech hebt (zoals ik), heb je er een stuk of zes

Ik vind het maar een beetje onzin, thuis is toch veel fijner werken
Oud 15-12-2004, 14:57
Dolores
Dolores is offline
Dat verschilt per school.. wij hebben geen kwt-uren.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 15:02
Gothic
Gothic is offline
Wij hadden ze op tussenuren... ik vond het eigenlijk heel handig. Je mocht in die uren PO's maken of je kon in een stil uur huiswerk maken. Ook kon je al je vragen kwijt en zelf een vakdocent kiezen. Vooral in het examenjaar vond ik het heel handig, zo had ik bv ipv 3 lessen Wi, al m'n kwt uren met wiskunde ingevuld...

[edit] natuurlijk was ik liever vrij, maar op deze manier werd ik gedwongen opdrachten te maken, die ik anders nooit zou maken... dit zorgde ervoor dat ik bijna niet meer hoefde te leren voor de toetsen.
Oud 15-12-2004, 15:51
freakinaround
freakinaround is offline
ik heb elke dag 1 kwt uur. altijd op het 5e uur. vorig jaar altijd op het 3e uur. kan wel handig zijn als je ff snel iets moet afmaken of als je aan een p.o wilt werken ofzo zijn ook uren waar we echt nix doen en dan met name op vrijdag want dan is het voor ons het laatste uur..
Oud 15-12-2004, 17:47
Marloeske
Marloeske is offline
De 4e-klassers moeten bij ons 30 uur hebben in totaal.
Stel ze hebben 23 uur les, dan moeten ze nog 7 uur kwt inplannen.
De 5e klassers moeten geloof ik 28 uur in totaal.
En de 6e klassers moeten 22 uur in totaal op school zitten. Je kunt dan dus zelf kiezen of je van het 1e tot aan het laatste uur op school wil zitten (door dan kwt-uren in te plannen) of gewoon alleen tussenuren inplannen.

Bij ons hebben de kwt-uren weinig zin vind ik. Vorig jaar een enquete geweest over wat de leerlingen er nou eigenlijk van vonden, was erg negatief. Je doet niks in die uren. Bedoeling is huiswerk maken, maar dat kan ook gewoon thuis. Het nadeel is dat je in plaats van bijv. 3 uur wiskunde per week, maar 2 lessen hebt.

Juist ja.
Ik vind het in ieder geval zwaar vervelend. Niemand doet er echt iets, een beetje tekenen etc.
Oud 15-12-2004, 18:26
Nebel
Nebel is offline
iedereen 2 per week 4v,4h,5h,5v,6v
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 19:20
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Femic schreef op 14-12-2004 @ 19:49 :
Bij ons heten ze trouwens BSU's (Begeleide Studie Uren).
en bij ons heten ze BGL's (BeGLeidingsuren?)
je doet nooit iets zinnigs. je schrijft je ergens voor in, of wordt ergens ingedeeld. wiskunde zit standaard gelijk vol, en voor de rest kijk je maar waar je terecht komt. dat verschilt totaal per leraar, of je wat leert of wat uitvoert. soms wordt het ook een beetje z- of praat-achtig bijvoorbeeld.
iedere week 1 uur (gelukkig ).

en dan heb je Z in een ingeroosterd tussenuur van het 2e tot 5e, daarbuiten niet meer. dat is gewoon zelfstandig werken, in een lokaal of op de gang. met leraar erbij meestal, gewoon alle klassen door elkaar.
ieder week 1 uur ook. (maar dat is dus per mens verschillend)

Laatst gewijzigd op 15-12-2004 om 19:23.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 19:26
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
wat hebben sommige mensen hier veel uren zeg .

ik heb elke dag 7 uur.
wo 1 uur bgl en 1 tussenuur (6e, dus geen Z)
donderdag 1 Z-uur.
en vr 1e verval.

ik ben er wel redelijk blij mee eigenlijk . al die kwt's of hoe het ook moge heten, lijken me ontzettend irritant!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 19:20
Sjoerd
Sjoerd is offline
ik heb ze ook.
Heel handig als je bijvoorbeeld het 5e uur een verslagje in meot leveren en je meot nog net even de puntjes op de I zetten, dan kan je naar het vak gaan waar je hulp voor nodig hebt ofzo..
Als je ergens moeite mee hebt, kun je daarheen.
Mijn bijles Wiskunde is ook in een KWT-uur. Ik heb 4 kwt-uren in de week. 1 keer in de week heb ik dus geen kwt. bij mij is het KWT-uur altijd het 4e uur.
het is trouwens alleen in de onderbouw. klas 1,2 en 3 dus.
en bij ons hoe dje neit een planning van tevoren te maken waar je heen gata, je kan dta uur gewoon een lokaal binnenstappen. en als we neitz eker weten of voor het vak wara je heen wilt kwt word gegeven dna kijken we op ons kwt-rooster.

Laatst gewijzigd op 21-12-2004 om 19:25.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 19:22
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 15-12-2004 @ 20:26 :
wat hebben sommige mensen hier veel uren zeg .

ik heb elke dag 7 uur.
wo 1 uur bgl en 1 tussenuur (6e, dus geen Z)
donderdag 1 Z-uur.
en vr 1e verval.

ik ben er wel redelijk blij mee eigenlijk . al die kwt's of hoe het ook moge heten, lijken me ontzettend irritant!
Ik vind ze wel handig. En ik wil jouw rooster wel.
ik heb ma:7 di:8 wo:7 do:6 vr:6
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten