Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2005, 18:38
Ilsuuuh
Ilsuuuh is offline
heej... mijn vorige topic over slaapproblemen is een beetje oud geworden dus ik dacht laat ik maar weer een nieuwe beginnen zodat het een beetje duidelijk blijft!!

Ik heb er nog steeds heel veel last van! EN ik heb al geprobeerd om een paar uur van te voren zo min mogelijk te doen... zoals eten en drinken en gewoon saai tv gaan kijken helpt niet!!

Een van de andere tips was om oefeningen te gaan doen maar wie weet dan wat voor oefeningen het beste zijn om te doen en waar ik ook profeit bij heb voor me conditie... en is er iemand die mij er dan bij kan helpen om me daaraan te houden ofzow?

Hoop op reactie!!!

Liefs.
Oud 01-01-2005, 19:02
Freestyler*
Freestyler* is offline
tv is niet goed
ga lezen jij

en niet een nieuw topic openen als je vorige topic, met nota bene precies hetzelfde onderwerp, 5 dagen geen aandacht heeft gehad
Oud 02-01-2005, 15:33
LoesPoes
LoesPoes is offline
Citaat:
Ilsuuuh schreef op 01-01-2005 @ 19:38 :
heej... mijn vorige topic over slaapproblemen is een beetje oud geworden dus ik dacht laat ik maar weer een nieuwe beginnen zodat het een beetje duidelijk blijft!!

Ik heb er nog steeds heel veel last van! EN ik heb al geprobeerd om een paar uur van te voren zo min mogelijk te doen... zoals eten en drinken en gewoon saai tv gaan kijken helpt niet!!

Een van de andere tips was om oefeningen te gaan doen maar wie weet dan wat voor oefeningen het beste zijn om te doen en waar ik ook profeit bij heb voor me conditie... en is er iemand die mij er dan bij kan helpen om me daaraan te houden ofzow?

Hoop op reactie!!!

Liefs.

warm bad nemen voordat je naar bed gaat
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 17:33
Qamra
Qamra is offline
Heb je al eens geprobeert om te stoppen met dat gepieker over dat slapen?! In bed liggen en denken "ik kan niet slapen, ik kan niet slapen, HELP IK KAN NIET SLAPEN" maakt het er echt niet beter op hoor. Ook té veel ermee bezig zijn kan nooit goed zijn voor je slaap.

Wat dacht je van plafond staren? Hou jezelf voor dat rusten voldoende is en ga gewoon plafond staren. Denk aan iets leuks, wat je wilt gaan doen in de zomer en ga het plannen ofzo.

Maar als dat ook niet helpt zou ik maar een bezoekje bij de dokter brengen, want zoveel slaapproblemen lijkt me ook niet gezond.
Oud 02-01-2005, 17:34
Verwijderd
Friends dvd's kijken, totdat je ze goed kent, en ze dan kijken voor slapen gaan.

Helpt wel bij mij.. Nu nog opstaan....
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 20:44
PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
Misschien is kalmerende/rustgevende thee iets??

Of anders slaappillen. ( maar zorg ervoor dat je er niet verslaafd aanraakt)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 00:26
igfy
igfy is offline
wat ik tegenwoordig doe:

Steek wierook aan
Brand een waxinelichtje (wel zorgen dat het echt veilig is!!)
Zet rustige muziek op, hoeft ook niet perse

Ga in bed liggen op je rug
Probeer je te ontspannen
Leg je handen op je onderbuik
probeer aan niets te denken
concentreer je op je ademhaling, vaak adem je (tenminste ik) niet maximaal uit en ook niet heel diep in. ls je maximaal ademt wordt je vanzelf rustig.

Als ik dit een tijdje gedaan heb ben ik behoorlijk loom en val ik in slaap.
Oud 05-01-2005, 09:52
Pletterprater
Pletterprater is offline
Seks is een goede oefening waar je wel slaap van krijgt....

maar om ons niet te beperken tot dergelijke zaken, denk ik dat kracht oefeningen goed zijn. Oefeningen voor benen, armen en buikspieren, what ever. Om je eraan te houden, moet je oefeningen vinden die jij wel leuk vind om te doen. Bij mij zijn dat bijvoorbeeld de armspier oefeningen, maar anderen vinden bijvoorbeeld de buikspieroefeningen beter bij hun passen. Het soort oefening is ook heel erg afhankelijk van jezelf, wat JIJ leuk vind om te doen of waar jij je prettig bij voelt. Het beste zijn oefeningen samen te doen denk ik, is er altijd wel de drang/dwang om die oefeningen uit te voeren.
Oud 05-01-2005, 16:20
waves
waves is offline
iets warms voor het slapen.. warme melk met honing ofzo.. geen koffie of thee want daar zit dan weer caffeïne in.

geen (huis)werk maken voor je gaat slapen of zelfs maar je tas inpakken.

ga niet liggen stressen als je niet kunt slapen, wat Qamra al zegt.

en aan leuke dingen denken die je gaat doen of over een mooie toekomst.
als je zorgen hebt of je ligt te piekeren: schrijf ze op. dan ben je ze even kwijt.

succes !
Oud 05-01-2005, 19:16
Konijn
Konijn is offline
Beetje late reactie op je pm, maar ik heb je gemaild.

Regels voor berichten