Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En slachtoffers / nabestaanden mogen nu voortaan bij bepaalde (grote) misdrijven ook wat zeggen in de rechtbank, al vraag ik me af wat je daarmee nou moet (behalve dat het misschien voor de emotionele verwerking van belang is)
||
Citaat:
Volgens mijn moeder was dat om de jury te overtuigen ![]()
||
Citaat:
![]() Ik mag dan wel een leek zijn op het gebied van de rechtspraak, maar zó erg is het nou ook weer niet met me gesteld. ![]() En voor de rest snap ik je uitleg, hoewel ik betwijfel of het de vonissen meer geloofwaardigheid meegeeft. Wanneer een slachtoffer een verschrikkelijke verklaring aflegt en de rechter legt vervolgens een relatief lage straf op, dan zal het slachtoffer toch weinig voldoening krijgen. Ook denk ik dat het bijzonder kwetsend kan worden wanneer jij een emotioneel betoog houdt van wat het misdrijf allemaal met je gedaan heeft en de dader begint vervolgens te lachen oid. De bedoeling van het slachtoffer is toch om de dader te laten zien wat ie allemaal gedaan heeft, maar wanneer het de dader dan ineens niets lijkt te doen dan wordt het toch erg vervelend voor de slachtoffers, lijkt me.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
films rippen Verwijderd | 25 | 13-06-2006 23:39 | |
De Kantine |
Topique de ctrl-c et ctrl-v! hasseltboy | 500 | 31-12-2005 13:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'TMF en MTV moeten zelf censureren' Love & Peace | 214 | 15-11-2005 22:47 | |
Grappige, opvallende of andere niet-serieuze nieuwsberichten autodropje | 257 | 01-12-2003 10:13 | |
Over het gat in onze Grondwet en de valse rechtsstaat McCaine | 177 | 10-09-2003 18:46 | |
Drugs & Alcohol |
Het gebruik van middelen Internationalist | 6 | 20-04-2002 10:39 |