Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Natuurlijk geldt dat niet voor de brave S.com internetters, maar toch. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eigen gebruik, tja dat is legaal. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En wat is er mis met het plaatsen van je DVD naar je hardeschijf? Jij hebt het toch gekocht? Of ik het nou in mn cd speler stop, op mn hardeschijf zet of in mn kont douw; dat moet ik lekker zelf weten? ![]() Althans, is mijn beredenering. Natuurlijk probeert de film- en muziekindustrie consumenten te belemmeren in hun rechten, door bijvoorbeeld te bepalen dat zij maar beperkt mogen kopieren en b.v. niet op onbeveiligde muziekdragers en auto mp3 spelers mogen afspelen. En natuurlijk de lobby bij de europese unie om DMCA-achtige wetgeving erdoor te krijgen, zodat consumenten in feite zeer gelimiteerd zijn met iets wat ze legaal kopen. Voor mij sowieso al een reden om geen muziek meer te kopen; je weet toch dat 90% naar de industriemaffia gaat en een miniem deel naar de eigenlijke artiest. Maargoed deze duscussie is ingewikkeld en al veel vaker gevoerd. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
om nog even ontopic te geraken (A) .. DVDShrink http://www.dvdshrink.org
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
http://tweakers.net/nieuws/28736
||
Citaat:
Dat is ondertussen al wel gebeurd, maar daarop slaat juist die "effectieve beveiligingen". Er is een site opgezet geweest om de auteursrechtenwetten in de EU te analyseren, dit staat er voor Nederland "De vernieuwde Auteurswet die technische voorzieningen – bijvoorbeeld kopieerbeveiliging – beschermt, is vanaf september 2004 van kracht. De Europese “Auteursrechtrichtlijn” is daarmee geïmplementeerd. Het nieuwe artikel 29a van de Auteurswet regelt de bescherming van technische voorzieningen. Doeltreffende technische voorzieningen mogen niet worden omzeild noch mogen daarvoor omzeilingmiddelen of diensten worden aangeboden." Wat de E.U. hieromtrent beslist zijn volgens mij geen wetten, maar enkel adviezen (juridische term ontgaat me even). Ze hebben dus weinig waarde, bijgevolg: hier in België is er nog geen nieuwe wetgeving hieromtrent.
||
Citaat:
Ik heb het net even opgezocht, een Europese richtlijn is bindend maar elke lidstaat kan zelf invulling geven aan de werkelijke wettekst die enkel moet voldoen de doelstellingen van de richtlijn (de EUCD is een richtlijn die de basis vormt van wetten in verschillende Europese landen die hetzelfde doel moeten hebben als de DMCA). Maar de EUCD heeft zelf geen juridische waarde (als rechthebber kan je niet bij een rechtbank gaan klagen "op basis van de EUCD is dat een overtreding") , elke lidstaat moet een op de EUCD gebaseerde wettekst goedkeuren en die wettekst is geldig in dat land (dan kan je als rechthebber wel gaan klagen op grond van die bepaalde wet).
||
Citaat:
![]() Natuurlijk vormt het auteursrecht zoals we daar vandaag vooral mee te maken hebben enkel een bescherming voor grote bedrijven en zorgt het vooral voor het falen van kleine initiatieven. Ze gaan de natuurlijke machtwerking tegen net zoals patenten/octrooien. Protectionisme is een maatregel die op korte termijn een eigen markt kan vooruit helpen, maar op lange termijn zeker geen vruchten afwerpt voor de kleine man. Het wordt steeds moeilijker om als individu in de maatschappij onafhankelijk te functioneren omdat grote bedrijven overheersen en hun positie niet willen/zullen afstaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mocht dat het halen dan duiken de verkopen alleen nog maar verder omlaag. Geen hond gaat een product kopen dat hij niet of nauwelijks mag gebruiken.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar je hebt wel een beetje gelijk: ik was even aan het mengen met patenten (liggen dicht bij auteursrecht aan maar zijn toch nog net iets anders), mijn excuses voor de verwarring.
||
Citaat:
Grote bedrijven hebben krachtige lobbycentra, dichtbij brussel. Ze worden ook regelmatig rechtstreeks door de EC benaderd voor 'advies'. Je kunt begrijpen dat ik twijfels zet bij de belangenbehartiging van kleinere bedrijven en de europese consument.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
[rip] Christopher Lee Carn | 22 | 10-05-2020 08:48 | |
Software & Hardware |
Nieuwsbericht filmpje rippen ? Fine | 11 | 10-05-2007 21:37 | |
Films, TV & Radio |