Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2002, 19:38
pienie
naar mijn mening...

Ik vind dat kinderen van tegenwoordig teveel vrijheid en dat soort dingen hebben, vergis je niet ik ben een grote voorstander van vrijheid! ( heel erg zelfs)...

Maar ik vind het wel erg uit de hand lopen als leerlingen hun leraar zomaar kunnen slaan schoppen uitschelden enzovoorts...

Dus vind ik ook dat een leraar een kind best eens bij de arm mag pakken, best eens zijn stem mag heffen...

nou geef je mening...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2002, 19:39
Verwijderd
Geef de leraar een knuppel .. is het snel over daarmee
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:41
Monica
Monica is offline
Nee, vind ik van niet. Kijk eerder de ouders van de leerlingen aan, zou ik zeggen.
Oud 24-05-2002, 19:42
Verwijderd
Bij mij op school maken de leraren zich niet moe aan zulke "gevallen" die worden gewoon verwijderd.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:46
Boogie
Boogie is offline
---> school
Oud 25-05-2002, 10:16
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
bij ons heb je juist te weinig vrijheid, alles word bestrafd!!

praat je te hard, gooien ze je uit de school, geef je een grote bek tegen een leraar, word je uitgescholden of in sommige gevallen letterlijk uit de klas gesmeten...

en als je dan iets ervan zegt, word je meestal geschorst...

ja, wij hebben een goeie school
Oud 25-05-2002, 12:28
Verwijderd
Bij ons zijn een aantal leraren die schelden je gewoom verrot en dreigen je een 1 op je SE te geven. En als je een grote bek hebt mag je vertrekken. Er is zelfs iemand door een docent voor 5 lessen geschorst.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 12:51
Verwijderd
Citaat:
pienie schreef:

Maar ik vind het wel erg uit de hand lopen als leerlingen hun leraar zomaar kunnen slaan schoppen uitschelden enzovoorts...

Dus vind ik ook dat een leraar een kind best eens bij de arm mag pakken, best eens zijn stem mag heffen...

nou geef je mening...
dan heb ik dus een goede school
het 1e doen we niet, en het tweede doet de leraar wel. Nja.. een kind bij de arm pakken of whatever alleen als die aan het vechten is ofzo..

Maar er blijven altijd (te) zwakke leraren. Die houden 't niet erg in de hand, en ik ben van mening dat dat gewoon aan hen zelf ligt.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 14:07
flamez
flamez is offline
ik heb het gevoel dat wij best veel vrijheid hebben, ik was 2 weke niet naar duits geweest [8uur], moest ik me melden bij de coördinator, moest ik rammstein cdtje voor 'm brande en ik hoefde niet meer na te komen

greetz

Flamez
Oud 27-05-2002, 18:41
pienie
Citaat:
Monica schreef:
Nee, vind ik van niet. Kijk eerder de ouders van de leerlingen aan, zou ik zeggen.
Waarom word altijd alles bij de ouders gelegd...

vraagje; Hoeveel tijd besteed een leerling op school?!...

School is over het algemeen een tweede thuis...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 18:44
pienie
Citaat:
Rufus Lee schreef:
bij ons heb je juist te weinig vrijheid, alles word bestrafd!!

praat je te hard, gooien ze je uit de school, geef je een grote bek tegen een leraar, word je uitgescholden of in sommige gevallen letterlijk uit de klas gesmeten...

en als je dan iets ervan zegt, word je meestal geschorst...

ja, wij hebben een goeie school
Ik vraag me af wie er fout zit, de leerling geeft een grote bek in eerste instantie, daarna krijg je het gevolg...

Ik denk dat de leerling dan eerst es moet nagaan of de leraar zo wel behandeld wilt worden (met een te grote smoel dan), ze weten nu onderhand de consequenties ook wel...

Maar ik vind (uit jouw verhaal) dat de leraren ook wel wat overdreven reageren...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 18:49
pienie
Citaat:
darkshooter schreef:
Bij ons zijn een aantal leraren die schelden je gewoom verrot en dreigen je een 1 op je SE te geven. En als je een grote bek hebt mag je vertrekken. Er is zelfs iemand door een docent voor 5 lessen geschorst.
Ik heb op bijna op elke school in deze omgeving gezeten, en ik heb dus ook op scholen gezeten waar de leeraren gewoon echt helemaal 'over de rooie' waren, dus dat ze je uit gingen schelden als je ook maar je linkerarm omhoog deed ofzo, maar als ik dan naar de klassen keek waar deze leraar les aan moest geven, snapte ik het wel...

Nu zit ik op een hele vrije school, als je niet wilt komen naja dan kom je niet, je mag je eigen vakken samenstellen en niks is verplicht geen wiskunde geen economie niks, het enige wat je wel moet doen is af en toe aanwezig zijn en je werk op tijd inleveren ( anders krijgen ze gezeik met de examencommisie)...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 21:39
Balance
Balance is offline
nee, een leraar hoort volwassen te zijn en terug slaan of schoppen of whatever hoort daar niet bij!
oke, stem verheffen... das niet zo erg, maar doen ze dat bij jullie dan nooit? hier zo vaak!

maar leraren hebben nog altijd meer macht in handen als de leerlingen, namelijk de mogelijkheid de leerlingen eruit te sturen.
Als je nou zorgt dat leerlingen dáár bang van worden, dan zorg je er pas voor dat leerlingen ook wat rustiger gaan doen!
Ik bedoel, bij ons smeken leerlingen echt aan leraren of ze absoluut niet naar ******* hoeven, omdat het gewoon zo'n verschrikkelijke man is en daarnaast weet je zeker dat je d'r ook nog eens heel wat straf voor krijgt...

En bij het voorbeeld schoppen en slaan door leerlingen: gewoon schorsen, leren ze het wel af. Zo niet, van school afgooien. Elke leerling hoort toch wel te weten dat dat niet kan en mag!
Oud 28-05-2002, 10:23
Verwijderd
Natuurlijk mag een leraar een kind niet slaan of schoppen, en eigenlijk ook niet uitschelden. De stem verheffen mag natuurlijk wel, maar uitschelden is uit den boze. Dan ben je zelf net zo erg als die kinderen.

Het probleem is vaak niet alleen de kinderen, het ligt zelfs nog een fase terug. Wat je nog wel regelmatig ziet is dat kinderen ruzie hebben met leerkrachten en dan 'hun ouders erbij halen'. Er zijn massa's voorbeelden bekend van vaders en moeders die met ooms, tantes en andere familieleden even 'op bezoek' kwamen en daarbij niet schuwden om knuppels, stukken hout of andere wapens mee te nemen. Dat is toch belachelijk? Zulke aso-ouders zijn de oorzaak van het gewelddadige gedrag van kinderen.

Mijn oplossing is simpel: als kinderen zich asociaal gedragen, een stevig gesprek met de ouders, en als dat niet tot resultaat leidt, van school sturen. Gewoon schorsen, op de telex zetten en nergens in Nederland meer kans hebben op onderwijs, behalve bij speciaal door de staat ingestelde onderwijsinstellingen voor asociale rot-ettertjes (met politieagenten voor de klas, gna gna)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten