Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat de leerling dan eerst es moet nagaan of de leraar zo wel behandeld wilt worden (met een te grote smoel dan), ze weten nu onderhand de consequenties ook wel... Maar ik vind (uit jouw verhaal) dat de leraren ook wel wat overdreven reageren... |
![]() |
||
Citaat:
Nu zit ik op een hele vrije school, als je niet wilt komen naja dan kom je niet, je mag je eigen vakken samenstellen en niks is verplicht geen wiskunde geen economie niks, het enige wat je wel moet doen is af en toe aanwezig zijn en je werk op tijd inleveren ( anders krijgen ze gezeik met de examencommisie)... |
![]() |
|
nee, een leraar hoort volwassen te zijn en terug slaan of schoppen of whatever hoort daar niet bij!
oke, stem verheffen... das niet zo erg, maar doen ze dat bij jullie dan nooit? hier zo vaak! maar leraren hebben nog altijd meer macht in handen als de leerlingen, namelijk de mogelijkheid de leerlingen eruit te sturen. Als je nou zorgt dat leerlingen dáár bang van worden, dan zorg je er pas voor dat leerlingen ook wat rustiger gaan doen! Ik bedoel, bij ons smeken leerlingen echt aan leraren of ze absoluut niet naar ******* hoeven, omdat het gewoon zo'n verschrikkelijke man is en daarnaast weet je zeker dat je d'r ook nog eens heel wat straf voor krijgt... En bij het voorbeeld schoppen en slaan door leerlingen: gewoon schorsen, leren ze het wel af. Zo niet, van school afgooien. Elke leerling hoort toch wel te weten dat dat niet kan en mag!
|
Verwijderd
|
Natuurlijk mag een leraar een kind niet slaan of schoppen, en eigenlijk ook niet uitschelden. De stem verheffen mag natuurlijk wel, maar uitschelden is uit den boze. Dan ben je zelf net zo erg als die kinderen.
Het probleem is vaak niet alleen de kinderen, het ligt zelfs nog een fase terug. Wat je nog wel regelmatig ziet is dat kinderen ruzie hebben met leerkrachten en dan 'hun ouders erbij halen'. Er zijn massa's voorbeelden bekend van vaders en moeders die met ooms, tantes en andere familieleden even 'op bezoek' kwamen en daarbij niet schuwden om knuppels, stukken hout of andere wapens mee te nemen. Dat is toch belachelijk? Zulke aso-ouders zijn de oorzaak van het gewelddadige gedrag van kinderen. Mijn oplossing is simpel: als kinderen zich asociaal gedragen, een stevig gesprek met de ouders, en als dat niet tot resultaat leidt, van school sturen. Gewoon schorsen, op de telex zetten en nergens in Nederland meer kans hebben op onderwijs, behalve bij speciaal door de staat ingestelde onderwijsinstellingen voor asociale rot-ettertjes (met politieagenten voor de klas, gna gna) |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Mijn school is veel te streng. Verwijderd | 13 | 25-01-2012 13:11 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Nederland is vol?!? kate_temp | 16 | 07-04-2004 19:39 | |