Gistrenavond ff met wat lui naar de videotheek gegaan en we zijn teruggekomen met Utopia. Aangezien dit vast wel een veelvoorkomende naam zal zijn: versie 2003 en spaanstalig
Verhaal in een notendop:
De film gaat over een man(Adrian) die sinds zijn jeugd visioenen krijgt van wat er zal gebeuren met mensen. Hij wordt geholpen door een groepering(utopia) die hem leert om er mee om te gaan. Enkele jaren scheidt hij zich van hen af, maar dan krijgt hij visioenen. Het gaat om een school in zuid-Amerika waar para-militairen binnenvallen en iedereen doden, met uitzondering van een lerares. Als Adrian contact op neemt met Utopia halen zij hem uiteindelijk over om de vrouw te zoeken.
Tegelijkertijd is ook een andere man op zoek naar haar. Een blinde ex-hoge politieofficier die zijn zicht kwijtgeraakt is bij een bomaanslag(die door Adrian voorzien was en hijs was dan ook net op die dag op het bureau). Deze man zoekt haar in opdracht van haar moeder omdat ze door een sekte is opgenomen (sekte heeft haar bevrijdt van de para-militairen

).
Dat was het verhaal in een notendop

De hele film is spaanstalig(met uitzondering van een beetje Frans), dus het is voor mij moeilijk te beoordelen of het acteerwerk helemaal zuiver was, maar het kwam in elk geval natuurlijk over. Enkele malen krijgt Adrian ook visioenen die er mooi gefilmd zijn( vertraagde beelden, zwart wit etc). De rest van het camerawerk is ook erg sterk gedaan.
Enige minipuntjes van kritiek zijn het feit dat de chronologie soms ff wennen is(je gaat op een gegeven moment terug naar Adrian's jeugd in een paar scenes) en voor sommigen zal het eind misschien niet erg boeiend zijn. Maar dat is persoonlijk, ikzelf vond het einde perfect bij de boodschap van de film passen
Ik vond het een erg boeiende film om te zien, maar ik had er nog niet eerder over gehoord en aangezien de zoekfunctie er ook niks over vindt dacht ik dat ik het wel in de groep kon gooien