Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2005, 15:01
Verwijderd
Gistrenavond ff met wat lui naar de videotheek gegaan en we zijn teruggekomen met Utopia. Aangezien dit vast wel een veelvoorkomende naam zal zijn: versie 2003 en spaanstalig

Verhaal in een notendop:
De film gaat over een man(Adrian) die sinds zijn jeugd visioenen krijgt van wat er zal gebeuren met mensen. Hij wordt geholpen door een groepering(utopia) die hem leert om er mee om te gaan. Enkele jaren scheidt hij zich van hen af, maar dan krijgt hij visioenen. Het gaat om een school in zuid-Amerika waar para-militairen binnenvallen en iedereen doden, met uitzondering van een lerares. Als Adrian contact op neemt met Utopia halen zij hem uiteindelijk over om de vrouw te zoeken.
Tegelijkertijd is ook een andere man op zoek naar haar. Een blinde ex-hoge politieofficier die zijn zicht kwijtgeraakt is bij een bomaanslag(die door Adrian voorzien was en hijs was dan ook net op die dag op het bureau). Deze man zoekt haar in opdracht van haar moeder omdat ze door een sekte is opgenomen (sekte heeft haar bevrijdt van de para-militairen ).

Dat was het verhaal in een notendop
De hele film is spaanstalig(met uitzondering van een beetje Frans), dus het is voor mij moeilijk te beoordelen of het acteerwerk helemaal zuiver was, maar het kwam in elk geval natuurlijk over. Enkele malen krijgt Adrian ook visioenen die er mooi gefilmd zijn( vertraagde beelden, zwart wit etc). De rest van het camerawerk is ook erg sterk gedaan.

Enige minipuntjes van kritiek zijn het feit dat de chronologie soms ff wennen is(je gaat op een gegeven moment terug naar Adrian's jeugd in een paar scenes) en voor sommigen zal het eind misschien niet erg boeiend zijn. Maar dat is persoonlijk, ikzelf vond het einde perfect bij de boodschap van de film passen

Ik vond het een erg boeiende film om te zien, maar ik had er nog niet eerder over gehoord en aangezien de zoekfunctie er ook niks over vindt dacht ik dat ik het wel in de groep kon gooien
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2005, 08:55
Verwijderd
Bibbity Babbity Bump
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 09:06
hi
hi is offline
en nu?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:12
Verwijderd
Tja, het was eigelijk m'n bedoeling om te kijken of meer mensen deze film kennen en om anders mensen aan te sporen hem te gaan kijken
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 21:25
battlestar
battlestar is offline
gezien, en eigenlijk vond ik 'm niet zo geweldig. mooie stijl van filmen maar langdradig en 't einde was nogal een anti-climax.

wel aardig om najwa nimri een keer te zien acteren, want ik ken haar eigenlijk alleen van d'r muziek.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 09:22
Verwijderd
Och, ik had zelf niet zo'n last van dat anticlimax. Vond het eigelijk wel passen bij de hele film, dat die lui hem toch weer bij hun proberen te krijgen

En voor een zangeres(/muzikant?) acteert ze niet slecht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten