Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik denk niet zozeer dat de klassieke talen populairder zijn, maar dat er gewoon meer over te vertellen (en vragen) valt omdat er zoveel cultuur en verhalen aan verbonden zijn. Aan de moderne talen is natuurlijk ook wel cultuur verbonden, maar daar wordt (bij ons) op school weinig aandacht aan besteed in vergelijking met bijvoorbeeld Latijn
|
![]() |
|
Ik vind alleen dit forum leuker dan Moderne Talen.. ik heb nl. de indruk dat veel mensen die op Moderne Talen komen alleen maar op zoek zijn naar een of ander uittreksel of iets in die richting... In feite zijn deze forums er waarschijnlijk ook voor... maar toch...
Ik vind het leuker om gewoon dezelfde taal mooi te vinden... en niet alleen om op een forum komen omdat je iets nodig hebt voor een opdracht van school.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Grappig trouwens, dat ik na bijna 2 jaar nog eens een e-mail in mijn mailbox heb dat er een reactie is op mijn topic. Blijkbaar heb ik ooit de e-mailnotificatie ingeschakeld bij deze topic.
Laatst gewijzigd op 14-04-2002 om 11:24. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dus als jij geld wil hebben hbe je echt engels nodig ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Open zelf een topic: Klik op nieuw bericht als je op het forum bent. |
![]() |
|
![]() |
klassieke talen zijn niet alleen superinteressant maar ook heel handig! Ik studeer op dit moment nog Rechten, volgend jaar Journalistiek, maar ik moet zeggen dat ik echt ongelooflijk veel heb gehad aan mijn latijn! de meeste termen die in het recht worden gehanteerd stammen uit het latijn! Bovendien zijn de verhalen heel mooi, nooit willen missen!!
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
hoezo alle medische termen? ken je die dan? veel medische termen zijn namelijk ook in het latijn. alleen al de anatomie etc. daarom is het misschien handig. maar als je iets medisch gaat studeren , je moet toch zowiezo alle dingen leren, of je ze nu kunt vertalen of niet.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
wat iemand al zei, het schept het een band, het is iets wat alleen mensen op het gym kunnen. Je kan iets lezen wat anderen niet kunnen. Vooral met grieks. Je leest die tekens en leest iets, je weet wat er staat. Gaf mij best een kik in het begin. Het is gewoon anders. Deze talen geven een soort van warmte af (klinkt heel dom). Moderne talen trekken mij echt niet, ik kan ze ook niet, behalve engels dan. Onder gym mensen zijn deze talen of heel populair, of ze hebben er een hekel aan...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Achterlijke cultuur, says who? IGRA | 3 | 04-05-2004 20:44 |