Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2000, 23:07
Onbekende
Onbekende is offline
Het oude talen forum heeft meer posts dan het moderne talen forum. Zou dat betekenen dat de oude talen populairder zijn?

Oud 28-07-2000, 23:21
Musliston
Musliston is offline
Oude talen zijn veel leuker, dat staat buiten kijf! Leukere mensen toch?

------------------
"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2000, 09:09
Alexander
Alexander is offline
Ikk ben op beide, en ik probeer de Moderne Talen wat te laten herleven..

En die moeilijke kruistocht gaat niet slecht, helaas dat ik mij straks voor een paar dagen van Internet moet begeven, daar ik even... laat maar.

Sterkte Musliston met je Oude Talen.... En dank je voor je tip!
Oud 12-04-2002, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Onbekende schreef:
Het oude talen forum heeft meer posts dan het moderne talen forum. Zou dat betekenen dat de oude talen populairder zijn?

Jazeker, want alle gymnasiasten zouden waarschijnlijk niet naar het gymnasium gegaan zijn als ze de talen niet leuk hadden gevonden (niet alle natuurlijk).

Eigenlijk best wel oud topic...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 19:46
Flexus
Flexus is offline
Ik denk niet zozeer dat de klassieke talen populairder zijn, maar dat er gewoon meer over te vertellen (en vragen) valt omdat er zoveel cultuur en verhalen aan verbonden zijn. Aan de moderne talen is natuurlijk ook wel cultuur verbonden, maar daar wordt (bij ons) op school weinig aandacht aan besteed in vergelijking met bijvoorbeeld Latijn
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 19:49
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Jah..toen dit geopend werd, klopte het nog. Nu heeft Moderne talen meer posts dan Klassieke oudheid

Maar toch blijft Grieks leuker dan een vak als Duists of Frans.
Oud 12-04-2002, 21:21
de abt van sion
de abt van sion is offline
Oude talen zijn belangrijker dan moderne talen. Bij de moderne talen heb je alleen iets aan Engels.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 21:27
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Een klassieke taal is een keuze, een moderne taal meestal niet.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 21:33
xxDomingoxx
xxDomingoxx is offline
Ik vind alleen dit forum leuker dan Moderne Talen.. ik heb nl. de indruk dat veel mensen die op Moderne Talen komen alleen maar op zoek zijn naar een of ander uittreksel of iets in die richting... In feite zijn deze forums er waarschijnlijk ook voor... maar toch...

Ik vind het leuker om gewoon dezelfde taal mooi te vinden... en niet alleen om op een forum komen omdat je iets nodig hebt voor een opdracht van school.
Oud 12-04-2002, 21:57
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Oude talen zijn belangrijker dan moderne talen. Bij de moderne talen heb je alleen iets aan Engels.
Engels (3e plaats) wordt op de hele wereld wel minder gesproken dan Frans (2e plaats). Volgens mij stond Chinees op de 1e plaats, maar dat weet ik niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 22:01
Verwijderd
Citaat:
J@SPER schreef:
Jah..toen dit geopend werd, klopte het nog. Nu heeft Moderne talen meer posts dan Klassieke oudheid

Maar toch blijft Grieks leuker dan een vak als Duists of Frans.
Idd, nu klopt het niet meer (moderne talen heeft er 7500, klassieke vakken 7100), maar er zijn minder mensen in Nederland die Klassieke vakken volgen dan moderne talen. dus...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 21:47
Verwijderd
moderne talen zijn wel leuk omdat die bekender zijn, maar als je klassieke talen hebt dan krijg je een veel breder beeld op talen, waardoor je ook de moderne talen beter leert begrijpen en ik houd denk k maar es op met onzin lullen
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 11:17
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
J@SPER schreef:

En als hij nu geopend werd had ik hem waarschijnlijk gesloten omdat het nogal onzinnig is. Dit is echt een hele oude topic! Toen bestond het toenmalige Oude Talen forum nog maar pas en was ik er nog niet forumbazin...
Grappig trouwens, dat ik na bijna 2 jaar nog eens een e-mail in mijn mailbox heb dat er een reactie is op mijn topic. Blijkbaar heb ik ooit de e-mailnotificatie ingeschakeld bij deze topic.

Laatst gewijzigd op 14-04-2002 om 11:24.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Onbekende schreef:

En als hij nu geopend werd had ik hem waarschijnlijk gesloten omdat het nogal onzinnig is.
Je hebt hem zelf geopend...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 16:37
BleuQueen
BleuQueen is offline
ik vind oude talen heel leuk moderne talen ook
Oud 14-04-2002, 19:10
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
perseus schreef:

Je hebt hem zelf geopend...
Daar ben ik me ook wel bewust van hoor. Ik heb volgens mij in het begin dat ik hier op het forum kwam wel meer onzinnig topics geopend.
Oud 14-04-2002, 23:33
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
perseus schreef:

Engels (3e plaats) wordt op de hele wereld wel minder gesproken dan Frans (2e plaats). Volgens mij stond Chinees op de 1e plaats, maar dat weet ik niet zeker.
jammer genoeg spreekt de rijke wereld gewoon engels
dus als jij geld wil hebben hbe je echt engels nodig
Oud 15-04-2002, 15:24
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef:

jammer genoeg spreekt de rijke wereld gewoon engels
dus als jij geld wil hebben hbe je echt engels nodig
Ik denk dat je het rijkste deel van de wereld bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 13:44
Sommetje
Sommetje is offline
Ik denk het niet. Ik merk er anders niet van.
Oud 15-05-2002, 20:00
*Burning water*
*Burning water* is offline
Klassieke talen volgen schept gewoon een band. Zou dat de verklaring zijn?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 17:09
hillekke
ik ben opzoek naarde tekst uit phoenix 1: " over het geduld van socratis " . wie kan mij die bezorgen ??? liefst verbeterd !!!! alvast bedankt !!!! XxXxXxXxX hillekke
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 15:17
Verwijderd
Citaat:
hillekke schreef:
ik ben opzoek naarde tekst uit phoenix 1: " over het geduld van socratis " . wie kan mij die bezorgen ??? liefst verbeterd !!!! alvast bedankt !!!! XxXxXxXxX hillekke
Dat moet niet in dit topic, n00b.

Open zelf een topic: Klik op nieuw bericht als je op het forum bent.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 13:45
Didowoman
Didowoman is offline
klassieke talen zijn niet alleen superinteressant maar ook heel handig! Ik studeer op dit moment nog Rechten, volgend jaar Journalistiek, maar ik moet zeggen dat ik echt ongelooflijk veel heb gehad aan mijn latijn! de meeste termen die in het recht worden gehanteerd stammen uit het latijn! Bovendien zijn de verhalen heel mooi, nooit willen missen!!
Oud 27-05-2002, 15:42
BleuQueen
BleuQueen is offline
Citaat:
Didowoman schreef:
klassieke talen zijn niet alleen superinteressant maar ook heel handig! Ik studeer op dit moment nog Rechten, volgend jaar Journalistiek, maar ik moet zeggen dat ik echt ongelooflijk veel heb gehad aan mijn latijn! de meeste termen die in het recht worden gehanteerd stammen uit het latijn! Bovendien zijn de verhalen heel mooi, nooit willen missen!!
ja, dat is ook een van de reden waarom ik Latijn ben gaan doen. is nog altijd handig voor als je rechten studeert of dokter wil worden ofzo
Oud 27-05-2002, 21:34
Verwijderd
Citaat:
BleuQueen schreef:

ja, dat is ook een van de reden waarom ik Latijn ben gaan doen. is nog altijd handig voor als je rechten studeert of dokter wil worden ofzo
Doe je ook Grieks? want alle medische termen komen daarvandaan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2002, 15:32
BleuQueen
BleuQueen is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef:

Doe je ook Grieks? want alle medische termen komen daarvandaan
nee, nog niet. Dat krijgen wij op mijn school pas in de derde en ik zit pas in de eerste. Maar als je bij ons Latijn wil doen, krijg je in het derde ook gewoon Grieks er bij. Maar Grieks en Latijn zijn allebei wel handig.
Oud 29-05-2002, 12:22
juppeltje
juppeltje is offline
hoezo alle medische termen? ken je die dan? veel medische termen zijn namelijk ook in het latijn. alleen al de anatomie etc. daarom is het misschien handig. maar als je iets medisch gaat studeren , je moet toch zowiezo alle dingen leren, of je ze nu kunt vertalen of niet.
Oud 29-05-2002, 15:23
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
juppeltje schreef:
maar als je iets medisch gaat studeren , je moet toch zowiezo alle dingen leren, of je ze nu kunt vertalen of niet.
Ja, maar die medische termen zijn niet 'random' gekozen. Als je een medische (Griekse/Latijnse) term ziet, weet je meteen veel over de ligging of functie. Een voorbeeldje: macrofaag. Een macrofaag 'eet' schadelijke bacterien op. Dat macro slaat op het feit dat een macrofaag veel 'opeet', zonder dat het perse schadelijke bacterien zijn.
Oud 29-05-2002, 16:03
Verwijderd
Nee, de oude talen zijn gewoon veel moeilijker.
Maar het klassieke talen forum, heeft helemaal niet meer posts. Iets van 1000 minder.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 16:44
Verwijderd
Citaat:
darkshooter schreef:
Maar het klassieke talen forum, heeft helemaal niet meer posts. Iets van 1000 minder.
Dit is ook een heeeeeeeeeel oud topic
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 16:48
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:

Dit is ook een heeeeeeeeeel oud topic
Ja jij bent ook zo'n boer die het gaat uppen, weet ik veel. Ik kijk nooit naar de datum. Maar er mag denk ik wel een slotje op, het is toch niet meer relevant.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 17:53
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
perseus schreef:

Eigenlijk best wel oud topic...
waarom up je hem dan
Oud 31-05-2002, 11:16
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:

waarom up je hem dan

Ik vind dat hij open mag blijven, de nieuwe posts voegen naar mijn mening wel wat toe dus.

Topic weer open
Oud 31-05-2002, 16:47
BleuQueen
BleuQueen is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
maar deze topic is ook al bijna 2 jaar geleden gepost
Oud 31-05-2002, 16:56
Verwijderd
Citaat:
BleuQueen schreef:

maar deze topic is ook al bijna 2 jaar geleden gepost
ja uummmmmmmm, daar was in onder hand ook wel achter.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 12:02
LittleGirly
LittleGirly is offline
ik debnk 't niet, maar je vraagt/praat toch eerder over klasieke talen dan over frans ofzo... maarja, ze zijn ook wel leuker denk ik... och, ik weetb 't niet
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 22:04
Gothic
Gothic is offline
wat iemand al zei, het schept het een band, het is iets wat alleen mensen op het gym kunnen. Je kan iets lezen wat anderen niet kunnen. Vooral met grieks. Je leest die tekens en leest iets, je weet wat er staat. Gaf mij best een kik in het begin. Het is gewoon anders. Deze talen geven een soort van warmte af (klinkt heel dom). Moderne talen trekken mij echt niet, ik kan ze ook niet, behalve engels dan. Onder gym mensen zijn deze talen of heel populair, of ze hebben er een hekel aan...
Reageren

Regels voor berichten