Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Volgens mij kun je ook veel dingen leren van computeren. Zelfs van forummen!
||
![]() |
Citaat:
Leerproces? Ik leer van alles op internet. De straling valt wel mee. Computeren is juist goed als je het mij vraagt. Het maakt allerlei taken een stuk makkelijker. Nu zijn er wel weer de extremen (de mensen die achter hun computer leven), maar dat zijn de extremen. |
![]() |
||
Citaat:
Er zijn zelf mensen die hun knienen hebben verbrand doordat die dingen warm worden. Maar nu hebben ze allemaal wel redelijk tot goede koeling.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Gaat het zo leuk pruttelen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als je geen draadloze netwerkkaart op je laptop hebt, waar moet de straling dan vandaan komen? En over die warmte: dan is het op schoot nemen van een hondje (ofzo ![]() Verder kun je erg vermoeide ogen krijgen van het te lang kijken naar je computer. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Naja ik kan me voorstellen dat het slecht is als je iets superwarms op je schoot zet, maar ik had niet het idee dat die dingen zo warm werden. |
![]() |
||
Citaat:
Vroeger toen daar nog kacheltjes in zaten, werden ze zeer warm. En je hebt genoeg mensen die hun laptopje in het stop contact steken en zo een tijdje gaan gamen of zo. DUs stressen, wordt het lekker warm daar en dan heb je het in eens warm op je schoot. Maar nu is dat allemaal niet meer. Vroeger was het allemaal beter. Had je geen CV meer nodig. Die goude oude tijd ..ik mis het.
||
Citaat:
![]() ![]()
|
In slechte omstandigheden is het natuurlijk slecht: RSI, slecht voor je ogen, weinig lichaamsbeweging; maar met mij gaat het redelijk goed, hoewel ik geen goede computerhouding heb, geen RSI, een slecht beeldscherm etc.
Over die notebooks: klopt helemaal, maar inderdaad niet door straling maar door de warmte. Niet enkel je knieën maar ook je voorhuid kan verbranden (heb ik ooit eens op een nieuwssite gelezen). Door die hogere temperatuur kan het ook zijn dat de kwaliteit van je zaad afneemt, omdat je teelballen natuurlijk iets onder je lichaamstemperatuur bewaard moeten worden, wat natuurlijk de verklaring is dat je balzak groter is als het warm is en kleiner als het koud is. Volgens mij kun je al veel doen door regelmatig pauzes in te lassen, en over verdere straling kan ik weinig zeggen. Ik denk wel dat het een verhoogd gehalte straling veroorzaakt, net zoals tv-schermen; maar of het echt heel slecht voor je is? We komen allemaal wel in aanraking met straling ook met radioactieve straling: kijk maar naar rookalarmen en dergelijke. Zolang je niet 24-7 bloodgesteld wordt, is er weinig probleem, lijkt me.
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik denk dat computeren alleen "slecht" is als je het structueel doet om de fysieke buitenwereld te ontlopen. Als het je gedrag negatief beïnvloed omdat je bijvoorbeeld geïrriteerd raakt als mensen je ervan willen weerhouden omdat je nog andere verplichtingen hebt.
![]()
|
Verwijderd
|
Computer is niet slechter of beter dan lezen of tafelvoetballen. Het is gewoon een bezigheid waar je je hele dag mee kunt vullen als je dat wilt. Wat een computer onderscheidt van een tafelvoetbaltafel is dat een computer soms gebruikt moet worden, bijvoorbeeld als we een werkstuk willen maken of een mail sturen aan onze tante in Nieuw-Zeeland. Je kunt er dus niet omheen.
In elk geval staat wel vast dat computeren in brede zin een positieve invloed heeft op de ontwikkeling van bepaalde vaardigheden. Zo leer je snel en alert reageren door 3D-schietspellen, leer je goed Engels door het vele gebruik van niet Nederlandstalige programma's en leer je logisch nadenken door de interface van Windows. |
![]() |
||
Citaat:
|
Je start toch met het afsluiten van je computer.
![]() Maar RSI is idd wel een gevaar voor als je 7 uur per dag (op je stageplek) met de computer bezig bent. Pauzes en sneltoesten zijn daarom ook een must als je zo vaak met computers werkt. En natuurlijk ook een goede werkplek.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Watch me. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Minecraft erkro1 | 388 | 09-08-2012 08:55 | |
Lichaam & Gezondheid |
Verslechtering van ogen Verwijderd | 53 | 24-07-2004 14:02 | |
Software & Hardware |
[Windows] Computer opschonen NielZ | 4 | 31-10-2003 12:08 | |
Lichaam & Gezondheid |
Koude handen tijdens computeren? NielZ | 21 | 09-05-2003 19:25 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nederland slaat slecht figuur in drugsrapport VN. (Hoera) Isa | 2 | 27-02-2002 17:31 | |
Software & Hardware |
tabellen/frames pietje63 | 15 | 14-01-2002 10:43 |