Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2005, 18:14
FreeZzze
FreeZzze is offline
Ik hoor overal maar zeggen dat de computer of slecht of juist weer heel goed is... Hoe zit het nou met deze mythe? Is het slecht voor de ogen, leerproces, concentratie of de spanning van bv spelletjes? En hoe zit het met de straling, ik heb ooit gehoord dat een uur computeren net zo slecht is als een sigarette ??? Hoe is 't nou?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2005, 18:15
Boogie
Boogie is offline
De Kantine ---> Wetenschap & Filosofie
Oud 25-01-2005, 18:16
melkpakje
melkpakje is offline
dat laatste van die sigaret geloof ik zowiezo niet

ik denk dat computeren vooral ongezond wordt genoemd omdat je dat niet beweegt enz.
verder kun je eventueel last van je ogen hebben maar ach
ik comploeter lekker deur

hoort dit topic wel op de kantine?
Oud 25-01-2005, 18:16
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Boogie schreef op 25-01-2005 @ 19:15 :
De Kantine ---> Wetenschap & Filosofie
Ik wilde eigenlijk alleen posten van "Goed zo, Boogie!Snel gedaan" maar dan vind je dat ik offtopic post. Dus nu ontopic:

Volgens mij kun je ook veel dingen leren van computeren. Zelfs van forummen!
Oud 25-01-2005, 18:18
Jolt
Jolt is offline
Door veel te computeren verhoog je je oog - hand coördinatie(door bijv gamen, etc), maar wat alleen een nadeel is als je niet goed zit foute houding hebt, kan je last krijgen van RSI.

Over straling of andere dingen heb ik nog nooit wat van gehoord. Weet niet waar je het vandaan hebt gehaald.

(er zijn natuurlijk nog altijd van die mafkezen die zich helemaal gaan inleven in spelletjes en beetje mensen gaan vermoorden, maar meestal tikken die mensen niet helemaal)
Oud 25-01-2005, 18:18
Sappie
Sappie is offline
Volgensmij is het enige 'gevaar' van computeren RSI,
straling zal er ongetwijfeld zijn, maar dat is zo weinig denkik dat het echt niet veel uitmaakt.
Verder kan je er inderdaad heel veel van leren
forums, nieuwssites, reactiesnelheid, enz, enz
Oud 25-01-2005, 18:19
Verwijderd
Een klasgenoot van me zij dat het hebben van een laptop op schoot(in de trein bijvoorbeeld) niet bepaald goed is voor je geslachtsdeel ofzoiets, vanwege straling.

Klopt daar enige hout van?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 18:21
GVR
GVR is offline
Citaat:
FreeZzze schreef op 25-01-2005 @ 19:14 :
Ik hoor overal maar zeggen dat de computer of slecht of juist weer heel goed is... Hoe zit het nou met deze mythe? Is het slecht voor de ogen, leerproces, concentratie of de spanning van bv spelletjes? En hoe zit het met de straling, ik heb ooit gehoord dat een uur computeren net zo slecht is als een sigarette ??? Hoe is 't nou?
Slecht voor je ogen is het wel.

Leerproces? Ik leer van alles op internet.

De straling valt wel mee.

Computeren is juist goed als je het mij vraagt. Het maakt allerlei taken een stuk makkelijker. Nu zijn er wel weer de extremen (de mensen die achter hun computer leven), maar dat zijn de extremen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 18:21
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Morridin schreef op 25-01-2005 @ 19:19 :
Een klasgenoot van me zij dat het hebben van een laptop op schoot(in de trein bijvoorbeeld) niet bepaald goed is voor je geslachtsdeel ofzoiets, vanwege straling.

Nee man, die dingen produceren bijna of geen schadelijke straling, er zit geen kern centrale in, ze genereren alleen warmte. Met zo een ding op je schoot, wordt het aardig warm. Sommige hebben niet eens airflow in hun laptop.

Er zijn zelf mensen die hun knienen hebben verbrand doordat die dingen warm worden. Maar nu hebben ze allemaal wel redelijk tot goede koeling.
Oud 25-01-2005, 18:22
GVR
GVR is offline
Citaat:

De warmte is niet goed voor je teelballen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 18:22
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
GVR schreef op 25-01-2005 @ 19:22 :
De warmte is niet goed voor je teelballen.
Lekker als het een beetje gaat koken.
Gaat het zo leuk pruttelen.
Oud 25-01-2005, 18:23
Verwijderd
Computeren is slecht voor je gewrichten (RSI). Verder niks.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 18:30
Verwijderd
Citaat:

Dat wil ik ook weleens weten ja. Ik dacht nl dat een beeldscherm van een laptop juist beter was dan een gewone grote monitor van een computer, omdat er bij de laatste straling af kwam (net als bij een tv) en bij een laptop-beeldscherm niet.

En als je geen draadloze netwerkkaart op je laptop hebt, waar moet de straling dan vandaan komen?

En over die warmte: dan is het op schoot nemen van een hondje (ofzo ) dus ook slecht voor je teelballen, dus dan gaat het niet speciaal om een laptop.

Verder kun je erg vermoeide ogen krijgen van het te lang kijken naar je computer.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 25-01-2005 @ 19:30 :
En over die warmte: dan is het op schoot nemen van een hondje (ofzo ) dus ook slecht voor je teelballen, dus dan gaat het niet speciaal om een laptop.
Dat is ook slecht voor je teelballen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 18:33
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 25-01-2005 @ 19:30 :

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar een laptop wordt wel wat warmer dan een hondje, rond de 40º C of hoger, als je voldoende koeling mist..
Oud 25-01-2005, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 25-01-2005 @ 19:33 :
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar een laptop wordt wel wat warmer dan een hondje, rond de 40º C of hoger, als je voldoende koeling mist..
Ik weet niet hoe het met jouw laptop zit (), maar mijn laptop voelt een stuk kouder aan dan mijn hondje.. eigenlijk voelt m'n laptop nog niet eens echt warm aan..
Naja ik kan me voorstellen dat het slecht is als je iets superwarms op je schoot zet, maar ik had niet het idee dat die dingen zo warm werden.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 19:48
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 25-01-2005 @ 20:14 :
Ik weet niet hoe het met jouw laptop zit (), maar mijn laptop voelt een stuk kouder aan dan mijn hondje.. eigenlijk voelt m'n laptop nog niet eens echt warm aan..
Naja ik kan me voorstellen dat het slecht is als je iets superwarms op je schoot zet, maar ik had niet het idee dat die dingen zo warm werden.
Die laptops van nu zijn wel goed gekoeld.
Vroeger toen daar nog kacheltjes in zaten, werden ze zeer warm.

En je hebt genoeg mensen die hun laptopje in het stop contact steken en zo een tijdje gaan gamen of zo. DUs stressen, wordt het lekker warm daar en dan heb je het in eens warm op je schoot.

Maar nu is dat allemaal niet meer.

Vroeger was het allemaal beter. Had je geen CV meer nodig.

Die goude oude tijd ..ik mis het.
Oud 25-01-2005, 22:37
Tha-Theo
Tha-Theo is offline
Ik merk wel dat mijn ogen sterk achteruit gaan, maar daar hebben ze de bril en lenzen voor uitgevonden
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 23:00
T_ID
T_ID is offline
Inderdaad is lang naar een scherm staren slecht voor je ogen.

Maar dat geld voor alles dat erg dichtbij is en waar je lang naar kijkt.

Idem voor stilzitten, maar dan zijn banken en stoelen dus ook dodelijk, afijn...

Die vergelijking met sigaretten zal wel afkomstig zijn van een groepje plattelandsvrouwen uit Amerika die vinden dat al dat elektrische spul van de duivel komt en de hele blablabla, stoor je er dus maar niet aan.

Van het spelen van spelletjes neemt je oog-handcoordinatie trouwens toe.
Oud 26-01-2005, 00:38
JCG
JCG is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-01-2005 @ 00:00 :
Van het spelen van spelletjes neemt je oog-handcoordinatie trouwens toe.
En vergeet je reactie tijd niet, tactische inzicht (hoe kan je het snelt die mofo's afmaken en aan het campen zijn ) en nieuwe scheldwoorden. Ik krijg weer zin in een potje CS
Oud 26-01-2005, 00:45
Jolt
Jolt is offline
Mwah beetje overgehyped dat gamen:

Citaat:
Dat heb ik nu ook. Als ik soms bij de AH ben denk ik "als daar boven op die levensgrote hamster een CT'er staat ben ik er mooi geweest tussen het vleesvak en de kaas."
Citaat:
Ikzelf speel al jaren FPS (df1, black hawk down, CoD) en merk dat mijn reactie vermogen en oog-hand coördinatie sterk verbeterd is.

En als ik nu in de AH aan het werk ben, vang ik wel eens vallende potjes op voordat ik eigenlijk door heb dat ze vallen
Waarom werken alle nerds bij AH ?
Oud 26-01-2005, 08:56
dragonstorm
dragonstorm is offline

ja, computeren is evil
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 11:52
ILUsion
ILUsion is offline
In slechte omstandigheden is het natuurlijk slecht: RSI, slecht voor je ogen, weinig lichaamsbeweging; maar met mij gaat het redelijk goed, hoewel ik geen goede computerhouding heb, geen RSI, een slecht beeldscherm etc.
Over die notebooks: klopt helemaal, maar inderdaad niet door straling maar door de warmte. Niet enkel je knieën maar ook je voorhuid kan verbranden (heb ik ooit eens op een nieuwssite gelezen). Door die hogere temperatuur kan het ook zijn dat de kwaliteit van je zaad afneemt, omdat je teelballen natuurlijk iets onder je lichaamstemperatuur bewaard moeten worden, wat natuurlijk de verklaring is dat je balzak groter is als het warm is en kleiner als het koud is.

Volgens mij kun je al veel doen door regelmatig pauzes in te lassen, en over verdere straling kan ik weinig zeggen. Ik denk wel dat het een verhoogd gehalte straling veroorzaakt, net zoals tv-schermen; maar of het echt heel slecht voor je is? We komen allemaal wel in aanraking met straling ook met radioactieve straling: kijk maar naar rookalarmen en dergelijke. Zolang je niet 24-7 bloodgesteld wordt, is er weinig probleem, lijkt me.
Oud 26-01-2005, 16:27
one.
one. is offline
Man, fietsen is ook slecht voor je ballen...
Oud 26-01-2005, 16:41
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Je krijgt er plastic van in je bloed.
Oud 26-01-2005, 16:42
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
morgen is het ofer.
want dit kan niet langer goedgaan.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 20:49
dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 26-01-2005 @ 17:42 :
morgen is het ofer.
want dit kan niet langer goedgaan.
hahahahahahahahahahahahahahahahahahah goeie
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 21:51
willypirate
willypirate is offline
Ik denk dat computeren alleen "slecht" is als je het structueel doet om de fysieke buitenwereld te ontlopen. Als het je gedrag negatief beïnvloed omdat je bijvoorbeeld geïrriteerd raakt als mensen je ervan willen weerhouden omdat je nog andere verplichtingen hebt.
Oud 26-01-2005, 23:42
Verwijderd
Computer is niet slechter of beter dan lezen of tafelvoetballen. Het is gewoon een bezigheid waar je je hele dag mee kunt vullen als je dat wilt. Wat een computer onderscheidt van een tafelvoetbaltafel is dat een computer soms gebruikt moet worden, bijvoorbeeld als we een werkstuk willen maken of een mail sturen aan onze tante in Nieuw-Zeeland. Je kunt er dus niet omheen.

In elk geval staat wel vast dat computeren in brede zin een positieve invloed heeft op de ontwikkeling van bepaalde vaardigheden. Zo leer je snel en alert reageren door 3D-schietspellen, leer je goed Engels door het vele gebruik van niet Nederlandstalige programma's en leer je logisch nadenken door de interface van Windows.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 00:05
JCG
JCG is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-01-2005 @ 00:42 :
Computer is niet slechter of beter dan lezen of tafelvoetballen. Het is gewoon een bezigheid waar je je hele dag mee kunt vullen als je dat wilt. Wat een computer onderscheidt van een tafelvoetbaltafel is dat een computer soms gebruikt moet worden, bijvoorbeeld als we een werkstuk willen maken of een mail sturen aan onze tante in Nieuw-Zeeland. Je kunt er dus niet omheen.

In elk geval staat wel vast dat computeren in brede zin een positieve invloed heeft op de ontwikkeling van bepaalde vaardigheden. Zo leer je snel en alert reageren door 3D-schietspellen, leer je goed Engels door het vele gebruik van niet Nederlandstalige programma's en leer je logisch nadenken door de interface van Windows.
Heel logisch, op start drukken om je computer af te sluiten
Oud 27-01-2005, 00:25
Vice
Vice is offline
Je start toch met het afsluiten van je computer.

Maar RSI is idd wel een gevaar voor als je 7 uur per dag (op je stageplek) met de computer bezig bent. Pauzes en sneltoesten zijn daarom ook een must als je zo vaak met computers werkt. En natuurlijk ook een goede werkplek.
Oud 28-01-2005, 08:47
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 25-01-2005 @ 19:16 :
Volgens mij kun je ook veel dingen leren van computeren. Zelfs van forummen!
Van forummen zelf niet, maar de ervaringen die je soms op doet kunnen wel heel leerzaam zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 20:35
Verwijderd
computeren (internetten) is goed voor je sociale vaardigheden
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 20:37
professor2
professor2 is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-01-2005 @ 00:42 :

wat de computer ook onderscheid van tafel voetbal is dat je met tafelvoetbal niet de heledag kunt vullen
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 10:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
professor2 schreef op 28-01-2005 @ 21:37 :
wat de computer ook onderscheid van tafel voetbal is dat je met tafelvoetbal niet de heledag kunt vullen
nou....

Watch me.
Oud 29-01-2005, 13:39
dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
logisch nadenken door de interface van Windows.
Humor dit topic. Je kunt een hoop zeggen over de windows-interface (slecht is het niet) maar logisch....
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 15:59
JCG
JCG is offline
Citaat:
professor2 schreef op 28-01-2005 @ 21:37 :
wedden?
Reageren

Regels voor berichten