Ik weet niet dat dit topic hier goed staat, maar zou eigenlijk niet weten waar het anders moet staan
Daarstraks in de klas was ik aan het nadenken, 'filosoferen'

... Zou je als mens, als persoonlijkheid, gewoon kunnen verdwijnen? Stel, je bent alles hier beu en wilt een nieuw leven opbouwen, nieuwe identiteit, enz.
Zou je dan gewoon een vlucht naar bv. New York kunnen boeken, ervoor zorgen dat je toestemming krijgt om daar te blijven wonen, eventueel je identiteit veranderen? Je naam, je uiterlijk (haren laten knippen, andere kledingstijl, ...), alles van je persoonlijkheid veranderen?.
Zou je daar gewoon kunnen inburgeren, opgaan in de gigantische massa mensen dat daar woont, niemand vertellen waar je eigenlijk vandaan komt of een hele achtergrond van je nieuwe identiteit verzinnen en dat vertellen?
Zou je gewoon je nabestaanden kunnen achterlaten, niemand meer zien, ineens 'spoorloos' verdwijnen? Niemand vertellen waar je heen gaat, met niemand van je 'vorige leven' nog contact hebben?
Niet dat ik dit zelf van plan ben ofzo, maar het zou me heel raar, bijna 'vies' lijken dat dit gewoon kan... Ineens je persoonlijkheid achter je laten en ergens anders een heel nieuw leven beginnen