Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2002, 18:38
Aragorn
Aragorn is offline
Wie kan mij een betrouwbare link geven naar één of andere site waar duidelijk staat hoe het zit in Spanje met (soft-)drugs?
Ik heb nl al de hele dag gezocht maar echt duidelijke en concrete info kan ik niet vinden, en als ik iets vind is het weer precies het tegenovergestelde van een andere site (de één zegt bijv dat er geen verschil is tussen hard-en softdrugs, de ander zegt dat je wel wiet bij je mag hebben, maar geen XTC....).

Spanje (Salou) is namelijk de bestemming deze zomer, en omdat ik ipv van elke avond in de disco's en kroegen wilt zitten, ook wel eens iets anders wil, dacht ik eraan om paddo's mee te nemen. Tenzij de security too tight is natuurlijk. We willen geen moeilijkheden zo ver bij mamma en pappa vandaan .

Dus: betrouwbare info over controles/ straffen, praktijksituaties, razzia's in bussen.. GIVE IT TO ME!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2002, 18:59
Blenderhead
Blenderhead is offline
wkeet nie

maar in frankijkr heb ik afeloepen jaar met pliese nog genblwod
Oud 16-06-2002, 19:23
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef:
wkeet nie

maar in frankijkr heb ik afeloepen jaar met pliese nog genblwod
echt dronken of niet?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 21:12
Glass Ghost
Glass Ghost is offline
Ik was er 2 jaar geleden en ik weet eigenlijk helemaal geen officiele info, maar ik heb er wel geblowd, ontzettend veel marokkaanse dealers met hasj... dus toen heb ik met hun een paar jointjes gerookt wel gewoon zeg maar op de boulevard, maar t was volgens mij wel illegaal, iig om te verkopen, dat was duidelijk...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:18
zeep007
zeep007 is offline
volgens mij is alles daar hartstikke illegaal....
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 02:15
Roxy
Roxy is offline
yep alles is illegaal wat nie betekent dat er nie aan te komen is... kwas laatst hier bij een concert en het viel me wel op dat er erg veel geblowd werd en dat het daar nie zo lekker rook als bij ons
Oud 21-06-2002, 11:28
apekop123
apekop123 is offline
Als je met de bus gaat kan je best wel wat mee nemen. Wiet ofzow zou ik nie doen want dat ruiken de honden wel. Paddo's ruiken volgens mij de honden niet. (ze ruiken 't wel maar ik verw8 nie dat ze op de geur getraint zijn en anders is het zielig voor ze want paddo's ruiken nie echt lekker vinnik, best veel info tussen 2 haaken) nou weer ff ontopic. Vorig jaar vakantie was ik in Spanje en toen had iemand die we daar hadden ontmoet daar een paar gram hasj gekocht en die was best rlx . Je kan ook dingen naar jezelf opsturen via de post, maar ik zou dan toch nie rlx op het postkantoor staan in Spanje op je pakketje op te halen
Oud 21-06-2002, 11:47
pinhead
pinhead is offline
nee je moet gewoon mensen een week daarvoor hebben zitten , waarnaar je het toestuurt en dan ook onder een andere naam.
als die het pakje ontvangen, dan is het ...ontvangen ze nix...ga er dan ook niet om vragen want het kan best zijn dat ze je 'opwachten' als het ware
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 15:50
Glass Ghost
Glass Ghost is offline
Absinth is trouwens wel legaal in Spanje...
En opsturen lijkt me echt veel moeite en groot risico, je kan daar best goed spul kopen hoor...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 15:54
Griller
Griller is offline
Citaat:
Glass Ghost schreef:
Absinth is trouwens wel legaal in Spanje...
En opsturen lijkt me echt veel moeite en groot risico, je kan daar best goed spul kopen hoor...

ja lekkere marrokaanse hasj is daar heel erg veel te krijgen...
Oud 24-06-2002, 14:01
JA-ROEN
JA-ROEN is offline
Ik heb pas 3 maanden in spanje gezeten en er volop veel geblowed, was geen probleem.
bijna alleen maar hasj in spanje(zuid spanje heb ik het over), komt allemaal uit marokko.
het is oficieel wel verboden in spanje maar de politie doe ter nooit moeilijk over, spanjaarden blowen zelf ook bij het leven en echt overal, bijna nog meer in het openbaar als in nederland.
zelf meenemen kan best, stop het gewoon in je zak, de douane fouilleert niet, ze checken allen je bagage, met honden ben je dan wel de lul , anders kan je in een pot pindakaas stoppen ofzo.
als je zelf in spanje wil kopen moet je wel opletten want de kans is heel erg groot dat ze je oplichten, zeker op plaatsen als salou waar veel buitenlanders komen.
ze laten je een zakje zien en dat is goed , dan ga je lullen over prijs en ondertussen wordt het een ander zakje, vooral als het een inelkaar gepropt plastic zakje is kan je moeilijk van zuiten zien of het nog evenveel is, dan wordt je dus genaaid.
je moet proberen wat locals te leren kennen dat is het beste, ik kocht in spanje voor 20 euro 5 gram pollum hasj, en dat was goede sjit, je moet gewoon iemand kennen, en spaans spreken helpt heel veel.
dus ik zou zeggen probeer het gewoon met iemand die spaans kan erbij als je het zelf niet kan, wor misschien 1 keer opgelicht en ben daarna gewoon de rest van je tijd in spanje lekker stoned.

Ja-Roen
-smoke weed everyday-
-no prob-
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 20:08
Aragorn
Aragorn is offline
Citaat:
"...dacht ik eraan om paddo's mee te nemen..."
Welk gedeelte hiervan is niet duidelijk?
Ik kan erg goed "tussen de regels door lezen", maar het woord "marihuana" of "hash" of "wiet" kan zelfs ik in me eigen post niet vinden.

Ik vroeg dus of je paddo's mee kan nemen, hoe streng wordt dat gechecked (ik kan me nl bijna niet voorstellen dat ze een bus aan de kant zetten en er echt met honden in gaan *GeStaPo*), en wat gebeurt er als ze je met PADDO'S (nee ik bedoel er echt niet stiekum toch "wiet" mee ) pakken? Alleen inleveren, of of ook gelijk de penitentiaire inrichting van binnen bezichtigen?

Wie weet er wat meer van, of heeft een goede, betrouwbare link?

In ieder geval wel bedankt voor de moeite van het antwoorden, maar nu effe over de goede "stuff" please.

Aragorn
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 22:23
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
Aragorn schreef:
Welk gedeelte hiervan is niet duidelijk?
Ik kan erg goed "tussen de regels door lezen", maar het woord "marihuana" of "hash" of "wiet" kan zelfs ik in me eigen post niet vinden.

Ik vroeg dus of je paddo's mee kan nemen, hoe streng wordt dat gechecked (ik kan me nl bijna niet voorstellen dat ze een bus aan de kant zetten en er echt met honden in gaan *GeStaPo*), en wat gebeurt er als ze je met PADDO'S (nee ik bedoel er echt niet stiekum toch "wiet" mee ) pakken? Alleen inleveren, of of ook gelijk de penitentiaire inrichting van binnen bezichtigen?

Wie weet er wat meer van, of heeft een goede, betrouwbare link?

In ieder geval wel bedankt voor de moeite van het antwoorden, maar nu effe over de goede "stuff" please.

Aragorn
Zoals ik in mijn eerdere post al zei. Ik denk niet dat de honden paddo's kunnen opsporen. Volgens mij heeft ook elke soort paddo's weer een andere geur.
Oud 27-06-2002, 12:53
K
K is offline
Citaat:
Aragorn schreef:
Wie kan mij een betrouwbare link geven naar één of andere site waar duidelijk staat hoe het zit in Spanje met (soft-)drugs?
Ik heb nl al de hele dag gezocht maar echt duidelijke en concrete info kan ik niet vinden, en als ik iets vind is het weer precies het tegenovergestelde van een andere site (de één zegt bijv dat er geen verschil is tussen hard-en softdrugs, de ander zegt dat je wel wiet bij je mag hebben, maar geen XTC....).

Spanje (Salou) is namelijk de bestemming deze zomer, en omdat ik ipv van elke avond in de disco's en kroegen wilt zitten, ook wel eens iets anders wil, dacht ik eraan om paddo's mee te nemen. Tenzij de security too tight is natuurlijk. We willen geen moeilijkheden zo ver bij mamma en pappa vandaan .

Dus: betrouwbare info over controles/ straffen, praktijksituaties, razzia's in bussen.. GIVE IT TO ME!
aragron computers?????
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 16:49
Aragorn
Aragorn is offline
Nee geen computers, naam komt uit het boek "The Lord of the Rings" van JRR Tolkien.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 11:30
Griller
Griller is offline
Citaat:
Drexz schreef:

Zoals ik in mijn eerdere post al zei. Ik denk niet dat de honden paddo's kunnen opsporen. Volgens mij heeft ook elke soort paddo's weer een andere geur.
ja maar volgens mij zijn ze ook niet allemaal verboden want ze groeien ook in het wild . Volgens mijn zijn ze niety allemaal verboden vanwege gaten in de wet..
Oud 30-06-2002, 16:10
Aragorn
Aragorn is offline
Niemand met keiharde feiten? Geen link naar een betrouwbare site?
Er zal toch wel ergens één of andere voorlichtings-site zijn, waar de jeugd van tegenwoordig gewaarschuwd wordt om vooral toch maar geen drugs (.. all drugs are bad... ) mee op vakantie te nemen?

Nou ja, ik speur nog wel effe verder op het grote boze rijk wat internet genoemd wordt, opdat ik wat schitterende en zeer duidelijke info omtrent dit toch wel delicate onderwerp kan vinden.

Allikidee!

Aragorn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten