Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2004, 10:28
100%hallal
100%hallal is offline
Zijn er mensen aanwezig op dit forum die willen solliciteren voor de politie? Voor welk niveau willen jullie solliciteren en wat is jullie vooropleiding? Welk korps? Hoe bereiden jullie je voor?

Ik zit momenteel in 6V en wil graag solliciteren voor allround politiemedewerker. Ik heb al eerder gesolliciteerd, maar ben toen afgewezen op mijn leeftijd destijds (17 jaar). Er is mij destijds gezegd dat ik de kwaliteit heb, alleen dat ik mijzelf nog verder moest ontwikkelen. Ik heb toen gesolliciteerd bij Zaanstreek en Waterland. Ik ben nu bijna 19 en wil weer graag solliciteren. Als alternatief voor de Politie ben ik op de studie criminologie uitgekomen. Hoe zit het met jullie alternatief voor de Politie?

Groetjes Maaike
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2004, 12:27
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Uh, waarom allround politiemedewerker als je ook voor het hoogste niveau kan gaan?

Hoewel ik het wel begrijp: je doet meer echt politiewerk op straat, in plaats van de hele dag achter een bureautje zitten. Meer bevredigend misschien.

En als alternatief: als je mensen wil helpen, geneeskunde.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 12:28
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 11-11-2004 @ 13:27 :

En als alternatief: als je mensen wil helpen, en veel geld wilt verdienen, geneeskunde.
Oud 11-11-2004, 14:06
Verwijderd
ik wil ook heel graag bij de politie, maar ik ben nu nog 17, en mijn conditie is nog belabberd. ik heb havo gedaan, en doe nu Sph (1e jaars). omdat dit toch ook wel een beetje sociaal is.

ik wil graag solliciteren bij regio amsterdam-amstelland, maar ik denk dat ik nog minimaal een jaar moet wachten.

aangezien jij al een keer gesolliciteerd hebt, kun jij me vast meer vertellen over hoe je je sollicitatiebrief/ding hebt gemaakt, en hoe de tests op jou overkwamen. (aangezien de een zegt dat ze wel meevallen qua zwaarte, omdat ze graag mensen willen hebben, en de ander zegt dat ze echt poepiezwaar zijn.)
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:47
100%hallal
100%hallal is offline
Citaat:
Nattigheid schreef op 11-11-2004 @ 15:06 :
ik wil ook heel graag bij de politie, maar ik ben nu nog 17, en mijn conditie is nog belabberd. ik heb havo gedaan, en doe nu Sph (1e jaars). omdat dit toch ook wel een beetje sociaal is.

ik wil graag solliciteren bij regio amsterdam-amstelland, maar ik denk dat ik nog minimaal een jaar moet wachten.

aangezien jij al een keer gesolliciteerd hebt, kun jij me vast meer vertellen over hoe je je sollicitatiebrief/ding hebt gemaakt, en hoe de tests op jou overkwamen. (aangezien de een zegt dat ze wel meevallen qua zwaarte, omdat ze graag mensen willen hebben, en de ander zegt dat ze echt poepiezwaar zijn.)
Als je een sollicitatieformulier invult, is het belangrijk dat je hem gewoon helemaal waarheidsgetrouw invult. Het is nuttig als je bij een sportvereniging o.i.d. bijvoorbeeld vrijwillig leiding geeft. Dat soort dingen kan je er wel op kwijt. De sporttesten waren voor mij best wel zwaar. Ik had niet het ID dat ik ze goed gedaan had, maar toen het rapport op de mat viel, bleek dat heel erg mee te vallen. Ze kijken gewoon waar op het moment van de testen je grenzen liggen, dan weten ze hoever die nog uitgebouwd moeten worden. Naderhand vond ik de psychologische testen het moeilijkst en zwaarst.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:30
Verwijderd
maar, supernova*, hoe hard was jij met je conditie enzo bezig? en hoe goed was/is deze?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 12:42
100%hallal
100%hallal is offline
@nattigheid: ik ben helemaal niet zo bezig met mn conditie. Eigenlijk helemaal niet, maar ik moet erbij zeggen dat ik wel gezegend ben met een atletisch lichaam en daar dus al een hele hoop profijt van heb...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:45
forumfreakie
forumfreakie is offline
Een vriend van mij die ook VWO6 doet, heeft ook bij de politie gesolliciteerd Niveau 4 volgens mij, maar is niet aangenomen. Het schijnt heel erg lastig te zijn als je op het hoogste niveau solliciteert.
Reageren

Regels voor berichten