|
|
Bekijk resultaten poll: Schuldig? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
21 | 46.67% |
Nee |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 53.33% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
|
Het belooft een juridisch circus van O.J. Simpson-achtige proporties te worden. Morgen begint voor de rechtbank van Santa Maria het lang verwachte proces tegen Michael Jackson. De 46-jarige popster, verdacht van kindermisbruik, riskeert een gevangenisstraf van drie tot twintig jaar.
De rechtbank van het Californische stadje Santa Maria is helemaal klaar het proces, door velen nu al bestempeld als 'zaak van de eeuw'. Het gebouw is omringd door barrikades en met in de grond verankerde hekken, die samen met dertig beambten de pers en fans op een afstand moeten houden. In de gewoonlijk rustige Millerstreet hebben tv-stations verhogingen gebouwd waarop de camera's beter zicht hebben op de ingang van het gerechtsgebouw. Vele tientallen camerateams worden verwacht. Fans hielden de afgelopen dagen fakkeltochten en maanwakes voor de King of Pop. En Santa Maria, dat zich zo graag als all-American city presenteert, heeft inmiddels een bijnaam: Jacksonville. Neverland Michael Jackson werd in november 2003 aangehouden nadat een 13-jarige jongen die aan kanker leed hem had beschuldigd van seksueel misbruik op zijn Neverland-ranch, in februari en maart van dat jaar. Hij werd in vrijheid gesteld na betaling van een borg van drie miljoen dollar. De popartiest is vanaf morgen wel verplicht om aanwezig te zijn bij het proces, dat zal beginnen met het kiezen van juryleden. Daarvoor moeten 750 mogelijke juryleden zich de komende weken melden. Hij staat terecht voor tien punten, waaronder poging tot seksueel misbruik van minderjarigen, poging tot ontvoering, vrijheidsberoving en poging om een minderjarige alcohol te laten drinken. Hij heeft alle beschuldigingen categorisch ontkend. Bewijs De afgelopen maanden is er flink getwist tussen de advocaten van Jackson en het team van aanklagers over het toelaten van bewijsstukken. Rechter Rodney Melville bepaalde dat de jongen die de beschuldigingen heeft geuit en diens broer moeten getuigen tijdens het proces, een overwinning voor Jacksons verdediging. De aanklagers zeiden te vrezen dat dat traumatiserend zal zijn voor de twee. De rechter bepaalde verder in het voordeel van de aanklagers dat erotisch materiaal met afbeeldingen van naakte kinderen dat in Jacksons bezit is gevonden, wordt toegelaten. De verdediging stelt dat niet met zekerheid is vastgesteld dat het materiaal van Jackson was. Zaterdag oordeelde Melville dat ook een controversiële documentaire van Martin Bashir, 'Living with Michael Jackson' als bewijsmateriaal mag worden gebruikt. In de film vertelt Jackson over zijn gewoonte om met minderjarige jongens op dezelfde kamer te slapen. Later zei Jackson te zijn "verraden" door Bashir. De verdediging zegt dat de documentaire niet betrouwbaar is omdat er teveel in geknipt is. Ouders Hoe lang de zaak gaat duren is onzeker. Alleen al het selecteren van de jury zal naar verwachting drie weken tot een maand duren. Pas als er twaalf juryleden zijn gekozen tegen wie geen van beide partijen bezwaar heeft, kan de inhoudelijke behandeling van de zaak beginnen. Vandaag betuigden de ouders van de popster steun voor hun zoon. "We weten dat hij geen pedofiel is", zei vader Joe in een tv-interview. Moeder Kaherine: "Mijn zoon zou nooit een kind iets aandoen. Daarvoor houdt hij te veel van kinderen." Videofilmpje Jackson zelf riep zijn fans in een videofilmpje op zijn website op vooral een "open mind" te houden. Hij haalde uit naar uitgelekte getuigenverklaringen van de 13-jarige en zijn broer die zijn opgedoken in de Amerikaanse media. "De afgelopen weken is een grote hoeveelheid lelijke en kwaadaardige dingen in de media naar buiten gekomen over mij. Die informatie is walgelijk en verkeerd." De popster vindt dat hij "als iedere andere Amerikaanse burger" een eerlijke proces verdient. "Ik zal vrijgesproken worden en mijn naam zal gezuiverd worden als de waarheid is verteld", voorspelt hij. Het uiteindelijke oordeel daarover zal bij de jury liggen die de komende weken wordt gekozen. Bron: http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2...nvanstart.html Morgen begint het, het proces tegen Michael Jackson. Wat denken jullie, schuldig of niet?
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom gaat men altijd uit van het slechte in een mens ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Jij lag vroeger waarschijnlijk ook graag bij je ouder(s) in bed, tenminste ik wel. En een hele hoop mensen die ik ken ook. Het kan dus zeker fijn zijn zonder seksuele achtergrond te hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Omdat hij nou niet bepaald een onbekende is met de term pedofilie, hij is er eerder al voor aangeklaagd maar kwam toen tot een schikking. En daarbij zegt hij dus indirect dat hij zulke dingen wel normaal vind |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ikzelf ben (vooralsnog) tegen juryrechtspraak. Laatst gewijzigd op 31-01-2005 om 16:26. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar imo lijkt het me niet bepaald gezond om je bed te delen met wildvreemde kinderen en met zijn achtergrond is het al helemaal twijfelachtig te noemen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Kan ikme erg goed voorstellen ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ok, die mens mist een vijs, maar dat wil niet zeggen dat hij een pedofiel/verkrachter is. Ik zie hem daar zelfs niet eens toe in staat aangezien zijn zwakke geest. Ik denk dat het is zoals zijn moeder zegt: hij houdt van kinderen (keep in mind dat hij zelf geen deftige jeugd heeft gehad), maar niet op die manier. Het is gemakkelijk om als moeder te denken "laten we hem aanklagen, misschien betaalt hij ons dan ook 3 miljoen dollar." Nuja, ik heb ook maar een mening, zoals alle anderen. Bij mij is het verschil dat ik wel wat achtergrond weet. De meesten die over hem oordelen hebben dat niet. En ja, ik ben fan van hem geweest, maar zijn muziek staat voor mij volledig los van zijn privé leven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Of dacht je dat de jury jouw mening liet meetellen. ![]()
||
Citaat:
Trouwens, het zal toch wel weer met een sisser aflopen. |
![]() |
||
Citaat:
Hij is trouwens zelf slim genoeg om te beseffen dat hij zich zo verdacht maakt, dus als hij schuldig zou zijn, zou hij dan niet eerder dit vermijden? Omdat het hem juist verdacht maakt... Het was voor hem gewoon de makkelijkste oplossing. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Om het geld hoeft hij het misschien niet te laten maar het delict waarvan hij beschuldigt word is nou niet bepaald iets om geringschattend over te doen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |