Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Misschien kwam mijn tekst ook wel iets negatiever over, dan dat ik het eigenlijk bedoel. Ik denk dat iedereen weleens op zo'n manier terug kijkt, maar ik had het de laatste tijd alleen wel erg sterk. Misschien is het wel het gevoel niet altijd voor de volle 100% geleefd te hebben ofzo. Klinkt gek.... maar ik zoek nu eigenlijk naar manieren om een soort 2e start te maken. Ik ben sinds een paar weken weer begonnen met sporten, wat mij sowieso alweer een goed gevoel geeft. |
![]() |
||
Citaat:
Je mist dingen pas als je destijds het gevoel had dat je iets miste. Misschien denk je nu dat je dingen hebt gemist maar misschien is je leven wel net zo gelopen als dat jij wilde. Misschien was je nog helemaal niet toe aan vriendinnetjes en als je het geforceerd had dan was dat denk ik ook niet zo fijn geweest. Leef met de dag en probeer het optimale uit die dag te halen zou ik zeggen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ken het gevoel wel, maar je kunt best dingen inhalen. Als jij graag wilt klooien met meisjes, dan kan dat als 20-jarige ook nog prima. Als jij wilt zuipen en feesten ed, dan kan dat ook prima als je 20 bent. Enzovoorts. (Ik vraag me af of het wat aan je leven toevoegt of je niet beter een echte relatie kunt hebben om van te genieten, maar goed, dat is mijn mening. Als jij wilt klooien, enz. dan moet je dat doen.) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik bedoel, ik ben dus pas 22 geworden maar eigenlijk is het leven sinds het middelbaar voor mij niet meer zo vanzelfsprekend. Keuzes maken die meer impact hebben, opleiding, carrieré, de drang om te willen slagen etc. Nu heb ik niks te klagen, heb feitelijk alles wat ik op dit moment nodig heb & genoeg lol in het leven maar toch blijf ik het idee soms houden dat ik achter de feiten aanloop o.i.d. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben eigenlijk heel weinig mensen tegen het lijf gelopen die geen behoefte hebben aan contact/vriendschap. Zogenaamde eenzaten die anderen voortdurend achterna lopen in de hoop (tevergeefs) contact te leggen zie ik veel vaker.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En er zijn ook genoeg 'normale mensen' voor wie dat soort dingen heel wat minder belangrijk zijn. Juist het gebeuren van 'zo moet het' zorgt er, denk ik, voor dat mensen die dat niet hebben zich anders gaan voelen en denken dat ze wat missen ed. Ik vind dat onzin, iedereen moet doen wat hij of zijn wil en niets 'moet zo'. (Wat jij ook zegt dus. ![]() En idd: als je thuis zit maar eigenlijk wel wilt stappen, dan moet je dat idd doen (of iig een manier zoeken om het te gaan doen). |
![]() |
||
Citaat:
Zuipen/roken zijn voor mij trouwens een gekende afleiding, als ik verga van de problemen, ga ik met vrienden op vrijdag gewoon zuipen, om te zuipen, om te vergeten en toch eventjes happy te zijn: hoe meer hoe beter tot een uur of 5, wanneer alles terugkomt. Hetzelfde met roken, zo ben ik begonnen: geen zin in totaal dronken worden en dan maar kettingroken met diezelfde vrienden. Tja, ik heb ondertussen beseft dat het geen goede oplossing is, het is steeds tijdelijk en de gevolgen (mogelijk longkanker, het overgeven, andere vrienden die met dat gedrag niet overweg kunnen, ...) maken het totaalbeeld niet speciaal beter. Ik weet dat de enige echte verbetering is, door fundamenteel dingen in mezelf te veranderen, tijdelijke 'oplossingen' zijn meestal een achteruitgang, en dat zijn de enigen die ik tot nu toe echt heb geprobeerd (voor de echte oplossingen heb ik de discipline niet). Middelbaar zal ik niet missen, allerminst, ik wil er al lang genoeg weg; hier in België krijg je in ASO gewoon te veel onzinnige vakken, te veel onzinnig werk; allemaal dingen waarvoor ik geen goesting heb, maar die ik dan toch maar doe.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Lastige situatie voor studiekeuze Kelvyn | 5 | 31-12-2014 09:29 | |
Liefde & Relatie |
Hij weet het nie, wat moet ik ermee? scholier8 | 8 | 31-05-2011 12:08 | |
Liefde & Relatie |
na dat het uit is... LA BLADIRA | 4 | 13-04-2006 00:13 | |
Liefde & Relatie |
Het is gedaan.. en ik voel me leeg... lso | 27 | 02-01-2006 10:26 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 | |
De Kantine |
Het raadsel van Scholierië [2] Talon | 15 | 04-05-2002 11:27 |