Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2005, 13:57
jet
jet is offline
Ik heb een paar weken terug ergens gereden waar ik niet mocht rijden. heel stom natuurlijk. ik ben gepakt, en ik heb mn ID laten zien en mn scootercertificaar. ze hebben mij toen een bon uitgeschreven..

net is de boete in de bus gevallen.... en die is niet aan mij gericht. ik zie mijn overtreding, ik zie mijn voorletters, ik zie mn achternaam.. maar niet mn tussenvoegsel

stel ik heeft B.C. van Gogh (uh ja er komt niks anders in me op )
dan is de brief en de acceptgiro gericht aan B.C. Gogh

ik weet dat ik hem gewoon zou meoten betalen.. maar ik wil het geld toxh echt liever in mn zak houden, en ik vind het nogal dom sinda ze al mn gegevens hebben gezien.. dus kan ik het weigeren?
Oud 05-02-2005, 13:59
Grimmetje
Grimmetje is offline
Nee, gewoon betalen.

Waarom heeft toch iedereen nog steeds het idee dat als er sprake is van een vormfoutje, men dan gelijk niks meer hoeft te betalen?
Oud 05-02-2005, 14:02
jet
jet is offline
omdat deze boete gericht is aan iemand anders dan aan mij?
Oud 05-02-2005, 14:03
jet
jet is offline
een vriendin van mn zus studeert rechten en zegt dat ik er onder uit kan komen....
Oud 05-02-2005, 14:06
Verwijderd
Die boete is helemaal niet aan iemand anders gericht. Hij is aan jou gericht. Waarom is hij anders bij jou in de bus gevallen?
Oud 05-02-2005, 14:07
jet
jet is offline
ja maar het is toch een andere naam
Oud 05-02-2005, 14:08
Verwijderd
Ja, maar hij is aan jou gericht. Het is duidelijk dat hier een verschrijving heeft plaatsgevonden, iemand heeft je tussenvoegsel vergeten. Daardoor is die boete niet ineens aan iemand anders gericht. Er kan redelijkerwijs geen misverstand over bestaan dat hij aan jou is gericht. Geen rechter die daarin meegaat. Gewoon betalen dus.
Oud 05-02-2005, 14:10
jet
jet is offline
hhm dat vreesde ik al
Oud 05-02-2005, 14:11
Verwijderd
En terecht ook. Je weet zelf toch ook wel dat je fout zat? Vind je het dan rechtvaardig dat je geen boete hoeft te betalen?

/moral
Oud 05-02-2005, 14:16
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
jet schreef op 05-02-2005 @ 15:03 :
een vriendin van mn zus studeert rechten en zegt dat ik er onder uit kan komen....
Zeker HBO-recht? Of erger nog, zeker in Leiden?
Oud 05-02-2005, 15:39
jet
jet is offline
Citaat:
Grimmetje schreef op 05-02-2005 @ 15:16 :
Zeker HBO-recht? Of erger nog, zeker in Leiden?
nee universitair in utrecht

maar kennelijk is ze dan nog niet zo goed..

@ nare: ach wat is rechtvaardig nou.. ik vind het onnodig dat ik daar niet 10 km/h mag rijden

maargoed mn hoop is vervlogen, ik zal betalen
Oud 05-02-2005, 16:44
elledc
elledc is offline
Hoeveel moet je betalen dan?

Overigens kan je er in sommige gevallen wel onderuit komen. Mijn broer bijvoorbeeld reed toen ie 14 was met een brommer van een oudere vriend, zonder helm, zonder papieren.
Hij reed wel niet op straat maar in een park. Hij kreeg een boete maar met een vriendelijke formele brief waarin hij zijn fout bekende en vermeldde dat het niet meer zal gebeuren heeft hij geen boete moeten betalen.
Dus het kan wél!
Oud 05-02-2005, 17:34
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 05-02-2005 @ 17:44 :
Hoeveel moet je betalen dan?

Overigens kan je er in sommige gevallen wel onderuit komen. Mijn broer bijvoorbeeld reed toen ie 14 was met een brommer van een oudere vriend, zonder helm, zonder papieren.
Hij reed wel niet op straat maar in een park. Hij kreeg een boete maar met een vriendelijke formele brief waarin hij zijn fout bekende en vermeldde dat het niet meer zal gebeuren heeft hij geen boete moeten betalen.
Dus het kan wél!
Ja, ware het niet dat Jet zestien is, dat het haar eigen brommer is waar ze met haar eigen papieren op rijdt en dat ze daar gewoon fout zat. Mag je mij uitleggen hoe ze hier toch onderuit komt.
Oud 06-02-2005, 14:46
Fley
Fley is offline
You must pay it, little criminal!
Oud 06-02-2005, 15:52
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-02-2005 @ 15:08 :
Ja, maar hij is aan jou gericht. Het is duidelijk dat hier een verschrijving heeft plaatsgevonden, iemand heeft je tussenvoegsel vergeten. Daardoor is die boete niet ineens aan iemand anders gericht. Er kan redelijkerwijs geen misverstand over bestaan dat hij aan jou is gericht. Geen rechter die daarin meegaat. Gewoon betalen dus.
Zoiets is mij ook al eens gebeurd, dat er een 'schrijffout' zat in mijn naam, maar navraag op het buro was dat geen reden om bezwaarschrift in te dienen. Ook amtenaren maken wel eens fouten...Dus gewoon dokken.
Oud 07-02-2005, 12:30
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
volgens mij zou de betrokken instantie de boete toch echt aan de 'goed gespelde' [naam] moeten richten, en kun je best lullig gaan doen, ongeacht of je nu wel of niet strafbaar bent. (niet dat het de moeite loont om er iets aan te doen; dan krijg je gewoon een 'goede' boete door de bus.).
maar een acceptgiro, daar hoort de goede naam op te staan, anders schrijft je bank t gewoon niet af...
Oud 07-02-2005, 14:34
-(L)-
Citaat:
nare man schreef op 05-02-2005 @ 15:06 :
Die boete is helemaal niet aan iemand anders gericht. Hij is aan jou gericht. Waarom is hij anders bij jou in de bus gevallen?
Precies.
Oud 07-02-2005, 15:10
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-02-2005 @ 15:06 :
niet alles wat bij jou in de bus valt hoeft per se voor jou te zijn. (er kunnen meerde mensen op 1 adres wonen, en de postbode vergist zich ook weleens.)

horen boetes niet aangetekend verstuurd te worden eigenlijk ?
Oud 07-02-2005, 15:20
Verwijderd
Dat is waar. Maar als het adres klopt, de voorletters kloppen, de achternaam klopt, tijdstip, plaats en soort overtreding kloppen, alleen het tussenvoegsel mist, dan kun je niet redelijkerwijs denken dat die bekeuring niet aan jou is gericht, en daar gaat het om.

En boetes worden voor zover ik weet niet aangetekend verstuurd. Dat herbergt inderdaad wel een zeker risico in zich, namelijk het risico dat een bekeuringsacceptgiro zoek raakt in de post, maar hoe dat afgehandeld wordt weet ik niet precies
Oud 06-03-2005, 21:37
Hakuna
Hakuna is offline
Daar gaan we weer , onlangs was er ook zo'n figuurtje die hierover een topic opende omdat oom agent een fout tijdsverschil had vermeld op de bon vanwege het rijden zonder licht op de fiets in het donker.

Niet zeiken, maar gewoon betalen die hap.
Oud 07-03-2005, 15:26
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Cornel schreef op 06-03-2005 @ 22:37 :
Daar gaan we weer , onlangs was er ook zo'n figuurtje die hierover een topic opende omdat oom agent een fout tijdsverschil had vermeld op de bon vanwege het rijden zonder licht op de fiets in het donker.

Niet zeiken, maar gewoon betalen die hap.
jij bent de enige die weer gaat, dit topic is namelijk al een maand oud
Oud 07-03-2005, 16:09
ekki
ekki is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 07-03-2005 @ 16:26 :
jij bent de enige die weer gaat, dit topic is namelijk al een maand oud
Inderdaad.
En aangezien TS waarschijnlijk allang betaald heeft, sluit ik dit topic.

Regels voor berichten