Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb 'gewoon' vwo gedaan (E&M). Maar wat ik wel merk is dat ik erg moeite heb als het om 'biologie' gaat. Omdat ik dat dus niet als vak heb gehad. En ze gaan er wel van uit dat je die vele biologie (en soms ook wel natuurkunde) kennis hebt. En je moet goed zijn in wiskunde, vooral statistiek.. (een hel. ik heb dat dus ook niet gehaald en moet die vakken volgend jaar opnieuw doen helaas) Eerstejaarsvakken aan de universiteit van Utrecht zijn: (blok1: ) inleiding en geschiedenis der psychologie, methoden&statistiek1. (blok2: )biologische grondslagen van het gedrag (neuropsychologie) , methoden&statistiek2. (blok3: ) functieleer, ontwikkelingspsychologie. (blok4: ) persoonlijkheidsleer, sociale en organisatie psychologie. Bij elk blok hoort een onderzoeksopdracht. Die zijn heel leuk om te doen, behalve het versag schrijven, statistiek analyseren dus.. En daarbij komt ook nog eens een (groot) onderzoek, waar je een halfjaar mee bezig bent (ik nu dus). Ik heb vier keer in de week college (van 2 uur). En 1 a 2 keer verplichte werkgroep per week, ook van twee uur. Het is best te doen (naast een studentenvereniging waar ik zeer actief mee ben). Maar je moet eens een dag mee gaan lopen, zo'n 'proefstudeerdag' (open dagen geven zo'n verkeerd beeld. ik ben er in getrapt. anders deed ik nu bestuurs en organisatie wetenschappen of rechten waarschijnlijk..) Als je nog vragen hebt.. Laatst gewijzigd op 27-02-2005 om 16:37. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik deed ook e&m overigens. |
![]() |
||
Citaat:
Maar studeer jij nu ook psychologie en waar? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
psychologie wordt volgend jaar ook overal een lotingsstudie.. Als je een s een dagje mee wilt lopen, mag je best wel met me mee als het je leuk lijkt, dan krijg je een veel betere kijk op een studie dan zo'n open dag. En trouwens, in elke stad is een zelfde studie weer net ietsjes anders, daar kun je ook op gaan letten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Meelopen lijkt me leuk ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb op ma en dinsdag van 11-13 functieleer (stom vak) en do en vrijdag van 11-13 ontwikkelingspsychologie. De faculteit zit op de uithof in Utrecht. Dus.. Laat maar weten wanneer jij kan. pm me maar erover. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Weet iemand of je makkelijk een baan vindt met de studie psychologie ondanks dat er zoveel aanmeldingen zijn? |
![]() |
||
Citaat:
Klinische psychologen zullen het waarschijnlijk wel moeilijk gaan krijgen (dus de psychologen in de praktijken), maar sociaal psychologen, neuropsychologen en personeel en arbeidsmensen zullen waarschijnlijk niet zo veel last hebben van de instroom. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daarnaast kunnen tijden veranderen en kan het zijn dat als je nu een studie kiest waar volop werk in is, dat over 4 jaar als je klaar bent niet meer het geval is....laat dat dus geen reden zijn. Ik zou doen wat je het interessants vind, niet wat nu het meeste geld verdient of de meeste mensen ni gevraagd worden... Als het interessant genoeg is voor je, blink je toch wel uit op vlakken waar dat voor anderen minder interessant is.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Switchen van studie? HBO Logopedie naar WO Psychologie foreveryoung16 | 2 | 02-03-2015 15:41 | |
Studeren |
Doordeweeks baantje naast studie psychologie Verwijderd | 3 | 29-07-2011 18:54 | |
Studeren |
Studie Psychologie? Silence_Night | 74 | 01-11-2005 18:16 | |
Algemene schoolzaken |
Studie Psychologie... TheMain | 43 | 18-06-2004 10:27 | |
Algemene schoolzaken |
studie psychologie alpha | 20 | 27-06-2003 23:21 | |
Algemene schoolzaken |
Psychologie Verwijderd | 23 | 06-02-2003 17:42 |