Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2005, 20:42
moon
moon is offline
Ik slaap nu al een maand echt heel slecht. Ik weet niet zo goed watik er aan moet doen. Ik heb melatonine geslikt maar dat hielp niet. Zijn er nog meer mensen die een periode heel moeilijk door konden slapen? wat hebben jullie er aan gedaan?
Oud 29-03-2005, 20:47
Lelle_*
Lelle_* is offline
Ik heb ook tijden dat ik helemaal niet goed slaap. Dan kan ik niet in slaap komen, of ik wordt steeds wakker, of ik droom zo erg dat het net lijkt alsof ik niet heb geslapen.
Als ik niet in slaap kon komen, dan kwam dat bij mij meestal door heel erg veel nadenken. Om te voorkomen dat ik ging nadenken, ging ik lezen, schrijven, muziekluisteren, huiswerk maken of leren. Dan werd ik moe en had ik geen tijd om na te denken. Als ik dan klaar was, dan viel ik direct in slaap.
Misschien nog een tip: Zorg dat je rustig bent als je naar bed gaat. Lekker warm bedje, niet te veel aan je hoofd. Lekker ontspannen. Dan ben je rustiger van binnen en slaap je over het algemeen wat beter.

Tegen het steeds wakker worden heb ik geen oplossing. En het dromen ook niet. Sorry.
Ik heb geen idee of je er wat aan hebt hoor. Succes
Oud 29-03-2005, 20:49
moon
moon is offline
Bedankt voor je reactie. Bij mij is het probleem eigenlijk alleen doorslapen. Ik word 's nachts wakker en lig3of 4 uur lang wakker.
Oud 29-03-2005, 20:58
Lelle_*
Lelle_* is offline
En als je wakker bent, maak je je dan druk om dingen, of ben je gewoon opeens klaar wakker?
Misschien helpt het als je dan iets gaat doen waar je rustig van wordt. Muziek luisteren? Lezen? Verzet je gedachten even en denk vooral niet aan slapen, dat je moet slapen, of dat je zo moe bent. Want dan lukt het helemaal niet meer.
Oud 29-03-2005, 21:19
roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Ik heb er de laatste tijd ook last van, soms wordt ik wakker om een uur of 2 en dan kan ik de rest vande nacht niet meer slapen, maar het rare is dat ik me dan ook totaal niet moe voel 's nachts. Soms lig ik ook echt gewoon de hele nacht wakker en dan val ik pas 's ochtends om een uur of 7 in slaap en dan gaat de wekker om 8 uur en dan ben ik dood moe. Hebben meer mensen daar last van? Ik heb er wel veel last van als ik de hele tijd aan bepaalde dingen moet denken, maar soms ook zomaar.
Misschien zou ik wat kunnen doen om rustig te worden voor het slapen, maar dat helpt ook niet altijd.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 21:26
Lelle_*
Lelle_* is offline
Ik zou persoonlijk in ieder geval niet te snel naar slaapmiddelen grijpen. Volgens mij zijn die niet echt heel erg goed voor je, en je kunt er ook verslaafd aan raken.
Oud 29-03-2005, 21:34
Raven
Raven is offline
Citaat:
moon schreef op 29-03-2005 @ 21:49 :
Bedankt voor je reactie. Bij mij is het probleem eigenlijk alleen doorslapen. Ik word 's nachts wakker en lig3of 4 uur lang wakker.
kom je wel genoeg in de frisse buitenlucht..?
maak anders 's avonds eens een kleine (bos) wandeling..
in elk geval buiten de stad

owja en 's avonds thee in plaats van koffie
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 21:56
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
MEER melatonine slikken.
Melatonine is zowat het wondermiddel tegen insomnia.

raadpleeg wel de bijsluiter en/of je arts!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:20
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 29-03-2005 @ 22:56 :
MEER melatonine slikken.
Melatonine is zowat het wondermiddel tegen insomnia.

raadpleeg wel de bijsluiter en/of je arts!
Als je de rest van je leven aan de medicijnen wilt zitten, zou ik vooral steeds meer gaan slikken ja. Wordt steeds moeilijker om weer af te bouwen.

@TS: Heb je er zelf een mogelijke verklaring voor, waarom je de laatste maand minder slaapt?
Oud 29-03-2005, 22:30
Iduna
Iduna is offline
Melatonine wordt door je eigen lichaam aangemaakt, meestal zo rond de avonduren.
Als je op andere tijdstippen gaat slapen, zoals mensen in ploegendienst, kan dit middel goed helpen, want de aanmaak van melatonine is 's middags om 4 uur veel minder dan 's avonds.
In principe heb je dus weinig aan dat spul en het werkt ook verslavend.

Een paar maanden geleden waren er ook topics over slecht in slaap komen en zo, je kunt even de zoekfunctie gebruiken, daar staan goede dingen tussen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 23:20
cerys
cerys is offline
ik heb het nu

toen ik net anti-depressiva slikte sliep ik ongeveer 15 van de 24 uur.. idem toen mijn bloedarmoede me uiteindelijk helemaal had opgebroken.
nu ben ik aan het afbouwen met anti-depressiva (nu halve pil ipv een hele) want die dingen helpen voor geen reet, en nou slaap ik opeens heel slecht..

eerst ging ik om half 10 slapen en dan sliep ik gelijk en door tot in de volgende middag, nu maakt het niet uit hoe laat ik ga slapen, ik val toch pas rond 2/3 uur in slaap

weet echt niet wat ik er aan moet doen, ik heb ook zooooveel last van nachtmerries dat ik alsnog heel moe ben overdag.

tja, het schijnt dat warme melk helpt he, misschien kun je dat eens proberen als je weer eens een poos wakker ligt?
ik ga al over mijn nek als ik eraan denk bij wijze van spreken dus ik probeer het maar niet, soms helpt thee wel bij mij (iig zonder suiker nemen dan)..

ik hoop voor je dat het snel beter gaat met slapen. en als je een wondermiddel hebt gevonden: let me knowww
Oud 29-03-2005, 23:54
bamiPoep
bamiPoep is offline
leer ermee leven, ga leuke dingen verzinnen die je snachts kan doen
op gegeven moment slaap je toch wel
Oud 30-03-2005, 00:05
darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
Ook nu kan ik de slaap niet vatten.
Bij mij ligt het aan het feit dat ik nog steeds last heb van de ziekte van pfeiffer. Het kan ook zijn dat het daar bij jou ook aan kan liggen.

Wat het ook mag zijn, ik zou wel naar de dokter gaan als ik jou was
Oud 30-03-2005, 00:08
cerys
cerys is offline
jee gezellig ik kan ook niet slapen
Oud 30-03-2005, 00:20
darkpsycho_666
hoe meer zielen hoe meer vreugd.. jeuj...
Oud 30-03-2005, 08:10
cerys
cerys is offline
Citaat:
darkpsycho_666 schreef op 30-03-2005 @ 01:20 :
hoe meer zielen hoe meer vreugd.. jeuj...
en, hoe laat sliep jij?

ik half 4
Oud 30-03-2005, 13:06
darkpsycho_666
Half 3
Oud 30-03-2005, 20:31
moon
moon is offline
@roosjemarijn ik heb echt precies hetzelfde als jij.

Ik weet niet wat de oorzaak zou kunnenzijn. Hoogstens dat ik misschien met een antidepressiva ben gestopt die er waarschijnlijk voor zorgt dat je beter slaapt, maar ik ben al meer als een maand geleden gestopt.

Ik heb vandaagvan iemand gehoord dat je inderdaad meer melatonine kunt slikken als je het bij de dokter vraagt. Bij dedrogist krijg je 0,1 mg. bij de dokter meer geloof ik.

Regels voor berichten