Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2005, 15:51
Eritreaboy16
Eritreaboy16 is offline
Hallow,
Ik heb een sweex router LB000021 aangeschaft, die naar behoren goed functioneert.
Maar het lukt me niet om te gaan downloaden met de programma Blubster.
Ik heb het steeds geprobeerd met portforwanding en virtuel server bij 192.168.xx maar het lukt niet. Ook heb ik geprobeerd bij Windows Firewall, dat lukt ook niet. Ik heb geen firewall programma gedownload, ik heb me pc wel goed geupdate.
Ik wil graag in stappe wat ik allemaal moet doen. DE poorten van blubster zijn 10240 - 20480 ik heb het ingevuld bij mijn router site maar het lukt me niet.
Kan 1 van jullie stap voor stap zeggen wat moet ik doen? ik heb windows xp en Internet provider Chello Light

Thanks vrienden,
samy
Oud 11-03-2005, 15:58
freyk
freyk is offline
Iemand had ooit eens een hele handige link geplaats naar een site vol met hoe-open-ik-een-poort-op-...

Alleen kan ik zo ff niet vinden
-edit-
Gevonden! -> portforward.com

In iedergeval raad ik je het volgende aan:
  • Gebruik de zoekfunctie, zoek in dit subforum en gebruik de zoekwoorden: poorten
    of portforwarding
  • Lees de handleiding van je router eens door.
  • hint: Je router heeft al een interne firewall, dus de firewall van xp kan je uitzetten

Laatst gewijzigd op 11-03-2005 om 16:18.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 16:00
Verwijderd
Ik denk dat het ergens anders ligt. Die firewalls in routers zijn sowieso praktisch altijd stateful, dat betekent dat voor iedere poort die naar buiten geopend wordt, automatisch de goede poort naar binnen geopend wordt.
Ik heb mijn sweex even snel tussen de verbinding gedrukt en als ik de pc niet in de DMZ heb, firewalls op router en pc helemaal uit en port forwarding niet ingeschakeld, dan werkt het onmiddelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 16:05
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Eritreaboy16 schreef op 11-03-2005 @ 16:51 :
Hallow,
Ik heb een sweex router LB000021 aangeschaft, die naar behoren goed functioneert.
Maar het lukt me niet om te gaan downloaden met de programma Blubster.
Ik heb het steeds geprobeerd met portforwanding en virtuel server bij 192.168.xx maar het lukt niet. Ook heb ik geprobeerd bij Windows Firewall, dat lukt ook niet. Ik heb geen firewall programma gedownload, ik heb me pc wel goed geupdate.
Ik wil graag in stappe wat ik allemaal moet doen. DE poorten van blubster zijn 10240 - 20480 ik heb het ingevuld bij mijn router site maar het lukt me niet.
Kan 1 van jullie stap voor stap zeggen wat moet ik doen? ik heb windows xp en Internet provider Chello Light

Thanks vrienden,
samy
Ik heb gisteren in een ander topic gelezen dat chello eventueel porten lijkt dicht te knijpen.... volgens TS was het bij porten boven 1024
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten