Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2001, 08:51
Napoleon14
Napoleon14 is offline
Nou ik vraag me af of jullie nou een firewall hebben. Want ik heb geen firewall heb eerst wel gehad hoor daar niet van.Maar kijk een firewall neemt plaats in beslag niet dat dat zoveel is ofzo maar alsnog en het neemt je ja ik weet ff niet hoe je dat noemt je weet toch wel dat met je mb ram te maken heeft hoeveel je kan laden dat neemt ie ook in beslag. Want sommige zijn niet gebruiksvriendelijk zonealarm vind ik wel maar norton niet ! Maar verder oke ik vind dat je aan een virus scanner genoeg hebt want ze hacken je meestal doordat je een trojan in je pc hebt. Dus die virus scanner houd dat tegen. Dan ben je tenminste af van de lamers en de scriptkiddies en de crackers enz.Maar ik vind ookal heb je een firewall een echte hacker komt daar toch wel heen ze kome zelfs in banken waarom zouden ze niet in jouw pc kunnen komen vandaar dat ik geen firewall heb. Zeg wat jij hierover denkt !! PLEAZ

[Dit bericht is aangepast door Napoleon14 (06-12-2001).]
Oud 06-12-2001, 08:53
Chimera
Chimera is offline
Firewalls beschermen niet tegen trojans. Heb zelf een hardware firewall/router, neemt dus geen geheugen e.d. in beslag.

En gebruik alsjeblieft interpunctie! Je teksten zijn niet te lezen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 09:25
Napoleon14
Napoleon14 is offline
Oh oke, sorry maar, ik ben niet zo erg goed in interpunctie. Maar zal het proberen !!
Ja maar jij zegt: Firewalls beschermt niet tegen trojans hoe kom je daar nou weer bij daar heb ik het niet eens over gehad !!
Oud 06-12-2001, 09:28
Napoleon14
Napoleon14 is offline
een hardware firewall/router

Nog nooit van gehoord. Wat houd het eigenlijk allemaal in ?
Oud 06-12-2001, 09:37
Chimera
Chimera is offline
Hou 't ff in een reply joh.

Hardware firewall: Gewoon een kassie tussen het internet en de rest van de PCs.

Torjans: Grootste probleem. Een hacker kan helemaal niet zo maar een systeem binnenkomen. Het zijn meestal kiddies die je een trojan opsturen, en je lijkt me typisch iemand die daar in zou trappen. En daar beschermd een firewall dus niet tegen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 09:41
Marc S
Marc S is offline
Ik heb nog wel een coole screensaver voor je

Geinteresseerd?

Trojans kunnen overal inzitten.

1 punt van kritiek op Chimera: je kunt veel gebruikte poorten van Trojans dicht timmeren door geen verkeer op die poorten toe te laten. Het firewallscript van ADSL4Linux is daar een prima voorbeeld van.

Maar goed, je kunt altijd poorten gebruiken die eigenlijk voor standaard services dienen en dan ben je weer de lul

------------------
Did you ever feel the sunlight on your face? Did you ever taste clouds? Did you ever touch space? ~ Killing myself about the way I don't live now...

[Dit bericht is aangepast door Marc S (06-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 09:54
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Marc S schreef:
1 punt van kritiek op Chimera: je kunt veel gebruikte poorten van Trojans dicht timmeren door geen verkeer op die poorten toe te laten. Het firewallscript van ADSL4Linux is daar een prima voorbeeld van.
Oh, dat weet ik. Maar de mensen die slim genoeg zijn om dergelijke poorten dicht te timmeren zijn meestal ook slim genoeg om dergelijke trojans niet aan te nemen.

Bovendien beschermt een firewall absoluut niet tegen e-mailvirussen. Ben ook nogal pissig op m'n pa geweest, had dat nieuwe .scr virus (goner). Grrr.

Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 10:01
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Bovendien beschermt een firewall absoluut niet tegen e-mailvirussen. Ben ook nogal pissig op m'n pa geweest, had dat nieuwe .scr virus (goner). Grrr.
Nee oke, daar beschermt weinig tegen :/

1. Geen Outlook gebruiken.
2. Nooit attachments openen die je niet verwacht van iemand.

Maar ja, mijn zusje is thuis ook een gevaar
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 10:43
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Maar ja, mijn zusje is thuis ook een gevaar
Ben jij de syadmin? Dan kun je haar onschadelijk maken
Oud 06-12-2001, 10:48
Napoleon14
Napoleon14 is offline
Ja maar volgens mij begrijp je mij niet ik zeg als je geen trojan in je pc hebt kunnen er geen scriptkiddies in je pc komen ook geen crackers enz. Dus je hebt een virus scanner nodig. En een firewall daar heb je niks aan zeg ik want als hackers in mijn systeem willen komen lukt ze dat 100 % dat bedoelde ik dus een firewall heb je niet nodig.Dat is mijn stelling en ik vraag aan jullie wat jullie daarvan vinden. Ik heb dat jullie mijn vraag nou een beetje hebben begrepen !
Oud 06-12-2001, 11:01
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Ben jij de syadmin? Dan kun je haar onschadelijk maken
Whahaha

De router geeft me niet zo veel opties. Eigenlijk zou ik haar computer moet 'ombouwen' dat 'ie iets veiliger wordt, maar daar zal ze niet zo blij mee zijn *lol*
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 11:02
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Napoleon14 schreef:
En een firewall daar heb je niks aan zeg ik want als hackers in mijn systeem willen komen lukt ze dat 100 % dat bedoelde ik dus een firewall heb je niet nodig.
Grote onzin. Ik weet zeker dat ze mijn PC niet binnenkomen. Het enige wat openstaat is Apache, en via Apache komen ze toch niet binnen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 11:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Marc S schreef:
De router geeft me niet zo veel opties. Eigenlijk zou ik haar computer moet 'ombouwen' dat 'ie iets veiliger wordt, maar daar zal ze niet zo blij mee zijn *lol*
Heb d'r aan sitten denken heel de outgoing portrange vanaf m'n vaders PC dicht te gooien, maar ik denk niet dattie me dan nog lief zou vinden

Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 11:03
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Napoleon14 schreef:
En een firewall daar heb je niks aan zeg ik want als hackers in mijn systeem willen komen lukt ze dat 100 % dat bedoelde ik dus een firewall heb je niet nodig.Dat is mijn stelling en ik vraag aan jullie wat jullie daarvan vinden. Ik heb dat jullie mijn vraag nou een beetje hebben begrepen !
Met firewall:
Het lukt misschien enkele experts om binnen te komen via spoofing en dergelijke. Voor de rest alleen maar via trojans en worms, of beter gezegd: door je eigen domheid

Zonder firewall:
Iedereen kan binnen komen met een beetje verstand van netwerken.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 11:04
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Heb d'r aan sitten denken heel de outgoing portrange vanaf m'n vaders PC dicht te gooien, maar ik denk niet dattie me dan nog lief zou vinden
LoL
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 11:19
Napoleon14
Napoleon14 is offline
Jonge hackers die hacken zelfs banken chimera waarom zouden ze er bij jouw niet inkomen dan.
Oud 06-12-2001, 11:21
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Napoleon14 schreef:
Jonge hackers die hacken zelfs banken chimera waarom zouden ze er bij jouw niet inkomen dan.
1. Hij geeft geen services vrij.
2. Er zal zo snel niemand op zijn interne netwerk kunnen 'intappen'.
3. Banken gebruiken vaak oudere en bewezen software.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 11:35
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Whahaha

Andere router dan maar?!?

Ombouwen zeker! Bijv: geef d'r Win2k en jij bent sysadmin en zij user. Kun je vast wat tweaken
Oud 06-12-2001, 11:36
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Grote onzin. Ik weet zeker dat ze mijn PC niet binnenkomen. Het enige wat openstaat is Apache, en via Apache komen ze toch niet binnen.
Aannemen dat je bak secure is, is arrogant en wekt aandacht bij de l13t3 v3ntj3s uitdaging enzo
Oud 06-12-2001, 11:36
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Ombouwen zeker! Bijv: geef d'r Win2k en jij bent sysadmin en zij user. Kun je vast wat tweaken
Win2K staat er al op, ik zal eens moeten spelen met die haar account
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 11:37
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Aannemen dat je bak secure is, is arrogant en wekt aandacht bij de l13t3 v3ntj3s uitdaging enzo
Whahaha

Maar goed, ik denk dat zijn Apache met PHP module toch als nobody draait. Misschien dat je zijn database verkloten kunt, maar daarna wordt het al moeilijk
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 11:40
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Whahaha

Maar goed, ik denk dat zijn Apache met PHP module toch als nobody draait. Misschien dat je zijn database verkloten kunt, maar daarna wordt het al moeilijk
Dat kan met 2k enzo ja
Windows is lokaal secure?

Bdw dat veranderen zo doen dat ze niks merkt da's een kunst, een da's leuk
Oud 06-12-2001, 11:41
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Marc S schreef:

Juh. Je doet maar hoor. Die DB is een ontwikkelversie van de UBBHARV database. Als iemand die verklooid kan ik 'em zo weer terugzetten. Heb sowieso back-ups van de DB.

En verder heb ik de PHP en MySQL manuals online staan.
http://nielsnu.dhs.org/docphp/
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 11:46
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Dat kan met 2k enzo ja
Windows is lokaal secure?

Bdw dat veranderen zo doen dat ze niks merkt da's een kunst, een da's leuk
Windows is lokaal 'bij haar' niet secure

Dat is inderdaad erg leuk
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 11:49
Marc S
Marc S is offline
Ghehe, ik zie nu pas met Netcraft dat Chimera Apache op Windows 2000 draait

Je trekt inderdaad aandacht
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2001, 11:51
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Ghehe, ik zie nu pas met Netcraft dat Chimera Apache op Windows 2000 draait
Nogmaals: Try me. Zolang niks kapot wordt gemaakt geef ik jullie niet aan

Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 11:54
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Nogmaals: Try me. Zolang niks kapot wordt gemaakt geef ik jullie niet aan
Oh leuk, heb ik iets om op te oefenen

Ach ja, ik ben er zowiezo nog geen held in

Maar ik ben wel erg nieuwsgierig
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 11:55
Chimera
Chimera is offline
Volgens Dys was 't systeem lek. Je mag best proberen binnen te komen, maar je mag niet rondneuzen en niets vernielen. Ga je gang.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 12:02
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Volgens Dys was 't systeem lek. Je mag best proberen binnen te komen, maar je mag niet rondneuzen en niets vernielen. Ga je gang.

Na ja, ik zit hier op mijn werk en denk dat ik maar weer eens wat ga doen

Mijn principe ligt ook niet zo ver van het jouwe vandaan. Heb gewoon een Linux firewall draaien met als enigste service Apache open. En PureFTPD (is goed en snel trouwens Dys), maar die accepteert alleen mijn IP van thuis (geregeld via iptables)

------------------
Did you ever feel the sunlight on your face? Did you ever taste clouds? Did you ever touch space? ~ Killing myself about the way I don't live now...

[Dit bericht is aangepast door Marc S (06-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 13:36
dystopia
dystopia is offline
PureFTPd? Nooooit van gehoord

Code:
[dystopia@hell dystopia]$ ftp  0
Connected to 0.
220-=(<*> )=-.:. (( Welcome to PureFTPd 1.0.1 )) .:.-=(<*> )=-
220-You are user number 1 of 50 allowed
220-Local time is now 14:35 and the load is 0.02. Server port: 21.
220-This is a private system - No anonymous login
220 You will be disconnected after 15 minutes of inactivity.
Name (0:dystopia):
Hmmm?

qmail is ook secure en snel
Oud 06-12-2001, 13:39
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Hmmm?
Ik gebruik versie 1.0.4
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 13:57
Napoleon14
Napoleon14 is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Ik begrijp jou niet kerel je zegt eerst dat niemand je pc binnnekomt daar ben je verzekert van!!. En dan zeg je maar je mag niet rondneuzen en niets vernielen. Ja maar ze kunnen er toch sowieso niet inkomen dus hoe willen ze bij jouw rondneuzen en vernielen dan ??

Oud 06-12-2001, 16:04
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Napoleon14 schreef:
Ik begrijp jou niet kerel je zegt eerst dat niemand je pc binnnekomt daar ben je verzekert van!!.
Wat jij hackers noemt zijn scriptkiddies die een beetje met trojans zitten te kutten. Die komen inderdaad bij mij niet binnen.

EChte hackers heel misschien wel, via m'n webserver, maar die hebben op mijn systeem niks te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 16:08
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Ik gebruik versie 1.0.4
fijn zelf gecompiled dan?
Reageren

Regels voor berichten