Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2005, 16:20
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
bakken jullie je eigen brood?

en zoja wat hoort er allemaal in?

heb je nog lekkere recepten?

ik open dit topic omdat me ouders een broodbak machine hebben gekocht, en ik me nu afvraag wat je er nou eigenlijk mee kan
Oud 29-03-2005, 16:34
Leeghoofd
Leeghoofd is offline
koop gewoon brooddeeg en doen uhm in die machine en klaar is you!
Oud 29-03-2005, 16:43
Nebel
Nebel is offline
Mijn vader bakt elke dag ons brood. Ik weet niet het recept precies, maar we doen er veel verschillende soorten meel in (iig spelt, rogge, volkoren...) en heel veel pitten(lijnzaad, sesamzaad, maanzaad, pijnboompitten, pompenpitten)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 17:40
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ik bak m'n eigen brood, eigenlijk is dat zonder broodbakmachine of kneedmachine niet echt goed te doen, het is echt een flinke belasting voor je polsen.

En recepten? Kijk in het boek wat erbij zit, je MOET echt de volgorde van de ingredienten aanhouden zoals erin beschreven staat (eerst suiker en gist, bloem, vet, water en dan pas zout) anders rijst het niet goed. Zo lang je dat doorhebt, en goed op de hoeveelheden let (anders mislukt het ook nog wel eens) kan je gaan spelen met wat je erin pleurt. Kant-en-klaar mixen zijn voor joden en de Andes meelmix (niks kant-en-klaar, de rest moet er ook nog bij) is erg lekker.
Oud 29-03-2005, 18:18
-(L)-
M'n moeder koopt het brood altijd
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 19:47
Silvie
Silvie is offline
Mijn vader doet 1 keer in de week broodbakken. Echt heerlijk. Heel het huis ruikt dan naar vers gebakken brood. Elke week maakt hij wat anders: Brood met sesamzaad, wit brood, bruin brood, croissantjes etc etc. Maar smaakt allemaal goed.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 21:01
Henkje
Henkje is offline
hmmm de geur van versgebakken brood....
mijn ma maakt vaak rozijnenbrood, heerlijk als 't nog een beetje warm is met een laagje roomboter..
gewoon een pakje bruinbroodmeel (zelfrijzend denk ik?) bij de super.
Oud 29-03-2005, 21:32
jinx
jinx is offline
Er zit toch wel een receptenboek bij, anders moet je het eens bij een graanmolen gaan vragen.
Oud 29-03-2005, 21:42
Verwijderd
sesamolie als vet gebruiken en een handvol sesamzaadjes erin gooien doet mijn vader vaak. Daar kun je eventueel ook gele rozijnen bij doen, ook erg lekker.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 13:14
JJ13
JJ13 is offline
mn moeder bakt vaker brood zelf. wij kopen altijd het meel bij de Kaufland, in duitsland. is goedkoop en je hebt ook veel verschillende soorten. zelfgemaakt brood vind ik echt heerlijk, vooral als t warm is en er dan chocopasta op doen.
Oud 31-03-2005, 12:19
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
mn moeder bakt al jaren dr eigen brood. als t vers uit de broodbakmachine komt, is t lekker, maar een dag later smaakt t echt niet meer. ik ben dan ook de enige hier in huis die brood van de winkel eet
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:44
Phlox
Phlox is offline
Mja mijn vader is op zondag altijd druk in de weer met brood. We hebben een speciaal broodbakboek

Helaas zien de broden er wel vaak uit alsof er een atoombom is ontploft
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 14:55
Linda1985
Linda1985 is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 31-03-2005 @ 13:19 :
mn moeder bakt al jaren dr eigen brood. als t vers uit de broodbakmachine komt, is t lekker, maar een dag later smaakt t echt niet meer. ik ben dan ook de enige hier in huis die brood van de winkel eet
ja daar heb ik ook last van. Spap bakte eerst elke dag zelf brood en idd het ruikt lekker en is lekker als het net uit dat apparaat komt, maar als t eenmaal afgekoeld is is het zo droog als gort, niet te eten, bleh!
Oud 01-04-2005, 15:03
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 31-03-2005 @ 13:19 :
Gooit ze er wel iets van boter of olie in? Vet maakt het deeg wat soepel, en maakt het ook langer houdbaar. 20 gram boter of olie is voldoende voor een heel brood.
Oud 01-04-2005, 17:47
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 01-04-2005 @ 16:03 :
Gooit ze er wel iets van boter of olie in? Vet maakt het deeg wat soepel, en maakt het ook langer houdbaar. 20 gram boter of olie is voldoende voor een heel brood.
volgens mij niet. ben je gek, dat is niet gezond. (mn moeder is helemaal geobsedeerd door gezond voedsel)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 21:19
bij
bij is offline
Ik heb een keer met mn vader een brood geprobeerd te bakken in de oven. Voor we het in de oven deden zag het eruit als een soort koeienvlaai en toen die deruit kwam nogsteeds achja ,lag een beetje zwaar op de maag
Oud 01-04-2005, 23:14
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 01-04-2005 @ 18:47 :
volgens mij niet. ben je gek, dat is niet gezond. (mn moeder is helemaal geobsedeerd door gezond voedsel)
HAHAHA, je moeder is niet goed wijs.

Hup 20 gram olijfolie (paar eetlepels) erin en je zult merken dat het veel langer goed blijft. Als je moeder echt denkt dat die 20 gram olie zo levensbedreigend is dan is ze niet goed voorgelicht.
Oud 02-04-2005, 07:39
Verwijderd
Tegenwoordig koopt iedereen een broodbakmachine...wat is dat nou weer voor hype?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten