Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2005, 17:15
Poeperd
Poeperd is offline
Mijn vriend is laatst vreemdgegaan. Hij heeft het eerlijk verteld en zei dat hij zich heel erg schuldig voelde, dat hij alleen van mij houdt. Hij smeekte me bijna om het niet uit te maken.

Ik voel me hier natuurlijk heel rot door.. En uiteraard ga ik denken dat het aan mij ligt, dat hij niet genoeg aan mij heeft, dat ik niet mooi genoeg ben etc. Je kent het wel. Maar hij heeft ook gezegd dat het daar helemaal niet aan lag, het gebeurde gewoon.

Normaal gesproken zou ik er niet eens over nadenken, maar we zijn al anderhalf jaar samen en ik hou echt ontzettend veel van hem.

Over een tijd gaat hij waarschijnlijk ook op kamers, samen met een jongen en 2 meisjes. 1 Van die meisjes is zijn ex. Het is nog allemaal niet zeker, maar ik voel me nu al rot bij het idee. Dat heb ik hem ook uitgelegd en hij snapt het. Maar hij voelt absoluut niks meer voor zn ex en zij ook niet voor hem. Dat weet ik zeker, ik ken haar ook en ga veel met dr om. Maar na dit hele gedoe ben ik nergens meer zeker van. Ik had gehoopt dat jullie me misschien raad zouden kunnen geven..

--
Poeperd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2005, 17:17
Verwijderd
als je je er gegrond rot over voelt, waarom vraag je het dan?
Als je 'm geen tweede kans kunt geven met een schone geest moet je het gewoon afkappen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 17:19
Smobbo
Smobbo is offline
Das (zoals zo veel topics hier) iets waar wij weinig mee kunnen.
Als ie 1 x vreemdgaat is de kans op herhaling natuurlijk gro(o)t(er)...
Het komt er gewoon op neer of jij zoveel van em houdt dat je em het kan vergeven, vergeten lukt toch nooit...
Oud 25-03-2005, 17:22
Poeperd
Poeperd is offline
Het is niet zomaar een relatie die ik meteen kan vergeten. Ik wil eigenlijk niet zonder hem, maar er zijn 2 mogelijkheden:

1. Hij doet het nooit meer en we blijven gelukkig samen
2. Hij doet het weer en ik voel me nog rotter

En aan de ene kant wil ik hem heel graag nog een kans geven, het nog proberen. Maar ik wil niet nog meer gekwetst worden..

Toch bedankt.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 17:24
Verwijderd
Wíl jij hem deze fout vergeven?
Kún jij hem deze fout vergeven?

Want vergeven is niet zomaar iets.
Kun jij dit dus loslaten en achter je laten?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 17:33
KiMZz
KiMZz is offline
Hoelang hebben jullie al iets met elkaar?
Oud 25-03-2005, 17:39
Verwijderd
Wat een dombo is dat. Áls je vreemdgaat, ga je dat toch niet doodleuk vertellen aan je vriendin?

Maar je moet het uitmaken natuurlijk. Vertrouwen is de basis van een relatie en iemand die vreemd is gegaan kun je niet vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 18:00
thegoodlife
thegoodlife is offline
Dumpen die gast. Het is even doorbijten en misschien hard als je terugkijkt naar de leuke dingen die jullie mee hebben gemaakt en de tijd die jullie samen hebben gehad, maar je bent het gewoon niet waard. Als je vriend echt van je hield, echt om je gaf en het echt boeide wat jij denkt en voelt, zou hij het fatsoen hebben om niet vreemd te gaan en zijn broek dicht te houden of de relatie met jou te beeindigen voordat hij dat van plan is te gaan doen.

Ik vind het niet kunnen maar het is natuurlijk ieder voor zich. Als je zelfrespect hebt, pik het niet. Er zijn duizenden, zo niet miljoenen mannen op deze aardkloot die wel weten hoe ze een dame moeten behandelen. Dit is respectloos.
Oud 25-03-2005, 18:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Bij vreemdgaan zou ik het altijd uitmaken, no matter hoe lang we iets samen zouden hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 18:12
Iduna
Iduna is offline
Of je nu anderhalf jaar met elkaar hebt of tien jaar, dat is geen reden om bij elkaar te blijven, als je hem niet meer kan vertrouwen..

Citaat:
thegoodlife schreef op 25-03-2005 @ 19:00 :
Ik vind het niet kunnen maar het is natuurlijk ieder voor zich. Als je zelfrespect hebt, pik het niet. Er zijn duizenden, zo niet miljoenen mannen op deze aardkloot die wel weten hoe ze een dame moeten behandelen. Dit is respectloos.
Er zijn natuurlijk ook vrouwen die vreemd gaan.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 18:15
Verwijderd
Ik riep dat ook altijd van 'uitmaken als hij is vreemdgegaan!', maar toen ik op zo'n soort iets kwam was het toch heeel anders. Want ik hield zoveel van m.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 18:15
Gaea
Gaea is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 25-03-2005 @ 19:00 :
Dumpen die gast. Het is even doorbijten en misschien hard als je terugkijkt naar de leuke dingen die jullie mee hebben gemaakt en de tijd die jullie samen hebben gehad, maar je bent het gewoon niet waard.
Ik hoop dat je bedoelt dat hij haar niet waard is

Verder vind ik ook : uitmaken!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 18:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Hoeveel ik ook van iemand zou houden, vreemdgaan zou ik nooit kunnen vergeven. Vertrouwens is weg dan. En ik ben toch al zo slecht in het echt vertrouwen van mensen.
Met citaat reageren
nexjes
nexjes is offline
vreemdgaan is gewoon not done dus ik vind dat jij ook vreemd moet gaan. you'll make it even kijk daarna maar of jullie nog van elkaar houden.
Verwijderd
Citaat:
nexjes schreef op 25-03-2005 @ 19:16 :
vreemdgaan is gewoon not done dus ik vind dat jij ook vreemd moet gaan. you'll make it even kijk daarna maar of jullie nog van elkaar houden.
oog om oog, tand om tand is echt zoooo not done..
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 18:18
Verwijderd
Toen ik vreemd ben gegaan (had gezoend met mn exvriend..), had ik het mijn vriend meteen verteld, en ht uitgemaakt. Ik liet niets aan hem over, want ik vond het gewoon niet eerlijk tegenover hem.
Als hij vreemd was gegaan, had ik het ook uitgemaakt. Maar de vriend die ik daarna kreeg (de jongen met wie ik zoende, en dus al eens mijn vriend was geweest..), die is ook wel eens vreemdgegaan, heeft het niet opgebiecht. Maar al had hij het gedaan, dan had ik het niet uitgaamkt. Ik hield te veel van hem...

Maar als jij nergens meer zeker van bent, dan moet je eens angaan hoeveel je om hem geeft, of je hem wel kan vertrouwen als hij op kamers gaat.. Iedereen verdient een 2e kans vind ik, maar als het vertrouwen weg is, dan moet je eens na gaan denken of je niet beter af bent zonder die twijfels en zonder hem...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 18:23
Poeperd
Poeperd is offline
Hij heeft niet alleen gezoend..

Ik weet het nog niet zeker. Ik hang nu meer naar de vergeven-kant. Ben hetzelfde als Loontjuh, dacht eerst ook ''meteen dumpen, wegwezen'', maar het is een stuk moeilijker.

We hebben nu al anderhalf jaar en nog wat.

Ik zou niet eens vreemd wíllen gaan, Nexjes. Daar zou ik me alleen maar rotter door gaan voelen. En ik ben zo helemaal niet. Ben zo'n typ die meer voor anderen doet dan voor zichzelf.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 18:24
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 25-03-2005 @ 19:18 :
Iedereen verdient een 2e kans vind ik
Hoezo? Alcohol, een dip, een verloren ex, .., ik vind het allemaal geen excuses om vreemd te gaan. Als je echt houdt van je vriend/vriendin en respect heb voor hem/haar hou je je tong gewoon in je mond en hou je je broek dicht bij anderen.
Oud 25-03-2005, 18:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 25-03-2005 @ 19:24 :
Hoezo? Alcohol, een dip, een verloren ex, .., ik vind het allemaal geen excuses om vreemd te gaan. Als je echt houdt van je vriend/vriendin en respect heb voor hem/haar hou je je tong gewoon in je mond en hou je je broek dicht bij anderen.
I'm with stupid.
Met citaat reageren
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 25-03-2005 @ 19:23 :
Hij heeft niet alleen gezoend..

Ik weet het nog niet zeker. Ik hang nu meer naar de vergeven-kant.
Hoe oud ben je als ik vragen mag? Ooit van zelfrespect gehoord?
Poeperd
Poeperd is offline
Oja, en tuurlijk zijn er anderen die misschien niet vreemdgaan. Maar daar moet ik nu al helemaal niet aan denken.

Hij heeft het verteld omdat hij er zelf zo mee zat, hij vond het niet eerlijk tegenover mij en hij zei ook dat ik beter af was zonder hem, maar dat hij zoveel van me houdt Hij was echt superlief tegen me

Jongens..

Ik ben 17.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 18:30
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 25-03-2005 @ 19:26 :
Oja, en tuurlijk zijn er anderen die misschien niet vreemdgaan. Maar daar moet ik nu al helemaal niet aan denken.

Hij heeft het verteld omdat hij er zelf zo mee zat, hij vond het niet eerlijk tegenover mij en hij zei ook dat ik beter af was zonder hem, maar dat hij zoveel van me houdt Hij was echt superlief tegen me

Jongens..

Ik ben 17.
Nee, dat kan ik me best voorstellen, maar stel je voor dat je vriend met een ander heeft zitten bonken, daar word je ook niet echt vrolijk van, dat blijft je achtervolgen. Ik zou daar niet alleen twijfels van krijgen over mezelf, maar ook over de echtheid liefde van zijn kant en ik zou daar iedere keer weer aan denken, het risisco op hethaling is meestal vrij groot..

Hoe lang geleden is het dat dit is gebeurd?
Oud 25-03-2005, 18:31
Muchacha
Muchacha is offline
Hij heeft meer gedaan dan enkel gezoend? Mja, dan heeft hij echt wel de kans gehad om te beseffen "fout bezig, stoppen!" en dat heeft hij dus niet gedaan...

Uit mijn ervaring komt het niet meer goed. Ook al zegt ie "sorry" en gaat hij het nooit meer doen, ik ben nooit meer gerust gewees toen mijn ex me had bedrogen (en hij had zogezegd enkel gekust) en terecht ook... want hij deed het lekker weer achter mijn rug...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 18:37
Poeperd
Poeperd is offline
Ik weet dat het geen leuk idee is en hij had inderdaad kunnen denken dat het fout is 'tijdens'. Maar dat heeft hij dus niet gedaan. Dat maakt me ook een beetje ongerust om het zo te noemen. Hij heeft niet een keer gedacht aan mij, ons.

Hij vertelde me dit dinsdag geloof ik.. Toen ik bij hem was. Ik heb em geslagen (daar moet ik achteraf nog om lachen ook, dat had hij totaal niet van mij verwacht) en toen ben ik meteen weggegaan. Hij heeft me nog vaak gebeld en ik heb zijn telefoontjes pas de volgende dag aangenomen. Ik heb gezegd dat ik erover na moet denken.

Het was met een meisje die hij al een tijd kent, maar niet goed. Op een feestje van een ''vriend'' van ons.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 18:41
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 25-03-2005 @ 19:37 :
Ik weet dat het geen leuk idee is en hij had inderdaad kunnen denken dat het fout is 'tijdens'. Maar dat heeft hij dus niet gedaan. Dat maakt me ook een beetje ongerust om het zo te noemen. Hij heeft niet een keer gedacht aan mij, ons.

Hij vertelde me dit dinsdag geloof ik.. Toen ik bij hem was. Ik heb em geslagen (daar moet ik achteraf nog om lachen ook, dat had hij totaal niet van mij verwacht) en toen ben ik meteen weggegaan. Hij heeft me nog vaak gebeld en ik heb zijn telefoontjes pas de volgende dag aangenomen. Ik heb gezegd dat ik erover na moet denken.

Het was met een meisje die hij al een tijd kent, maar niet goed. Op een feestje van een ''vriend'' van ons.
1) Hij heeft niet gedacht aan jouw gevoelens en wat jullie allemaal hebben meegemaakt samen, dus dat zal vast niet zoveel waarde voor hem hebben als hij tegen jou zegt;
2) Je hebt hem geslagen? Dat zegt aardig veel over jouw manier van reageren en verwerken van dingen...;
3) Goede vriend dan inderdaad. Als hij ook een vriend van jou was, zou hij jouw vriend erop hebben gewezen dat dat echt niet kon en zou hij tegen die meid hebben gezegd dat hij al een vriendin heeft.
Oud 25-03-2005, 18:44
Poeperd
Poeperd is offline
1) Ik weet het..
2) Ik was gewoon heel erg boos. Maar daarna deed hij dus heel lief, zoals ik al zei, en toen wilde ik hem vastpakken..
3) Hij is gewoon een hufter.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 18:49
nexjes
nexjes is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 25-03-2005 @ 19:16 :
oog om oog, tand om tand is echt zoooo not done..
sarcasme niet zien is zoooo not done
Oud 25-03-2005, 18:52
Verwijderd
Citaat:
nexjes schreef op 25-03-2005 @ 19:49 :
sarcasme niet zien is zoooo not done
Jij loopt hier blijkbaar nog niet zo lang rond? Maar zulke reacties worden ook serieus gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 18:54
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 25-03-2005 @ 19:37 :
Gatver, op een feestje van een vriend van jullie dan nog. Respect

Goed dat je hem hebt geslagen, vind ik geen foute reactie hoor. Beter dat je hem een mep geeft dan dat je jezelf gaan pijnigen uit frustratie...

(en nee, ik slaag mijn vriendjes niet, maar kan het me wel voorstellen dat het deugd deed)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 19:02
Poeperd
Poeperd is offline
Ik vind dat als je als wraak ook vreemdgaat, je wel erg diep bent gezonken.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 19:08
Verwijderd
Citaat:
thegoodlife schreef op 25-03-2005 @ 19:24 :
Ik heb niet gezegd dat ik vind dat iemand in alle gevallen een 2e kans verdient. Ik vind zoenen ook al vreemdgaan. Dan wil ik er nog over nadenken en als mijn vriend het zou opbiechten, zou ik verder met hem gaan. Maar alles verder als zoenen, daar is idd over nagedacht, tijd genoeg gehad om er mee te stoppen, dan is het exit!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 19:14
Poeperd
Poeperd is offline
Hij zou me vanavond bellen, dus ik ga weg. Ik hou jullie wel op de hoogte..
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 19:16
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 25-03-2005 @ 20:08 :
Maar alles verder als zoenen, daar is idd over nagedacht, tijd genoeg gehad om er mee te stoppen, dan is het exit!
Vind ik dus ook... Je in een moment laten gaan, kussen en dan denken "ow shit, fout bezig, kappen" kan ik nog vergeven... Maar verder gaan? Dat is als "ow shit, fout bezig, what the hell"
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 25-03-2005 @ 18:17 :

Als je 'm geen tweede kans kunt geven met een schone geest moet je het gewoon afkappen.
Inderdaad. Want als je hem toch een tweede kans geeft en de hele tijd met dit gevoel blijft lopen is het voor hem ook geen pretje meer om een relatie met jou te hebben, en dan zakt de boel alleen nog maar verder af (gevoelsmatig he). Dan kun je er beter nu een punt achter zetten.

Ik vraag me wel af of je vriend alleen met een ander gezoend heeft of ook geneukt? Na zoenen zou ik iemand namelijk eerder een 2e kans geven, dan na neuken. Dat is wel een groot verschil mijns inziens.

Maar uhm, ja. Als je je er klote over blijft voelen moet je het maar gewoon uitmaken, en dat is dan zijn verdiende loon, had hij maar niet vreemd moeten gaan .
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 19:48
Verwijderd
Moeilijk..

Het is altijd zo makkelijk om te zeggen dat je het meteen uit zou maken als je nooit zo'n situatie hebt meegemaakt.

Bij mannen zegt vreemdgaan toch iets minder dan bij vrouwen omdat ze lust en liefde toch wat makkelijker los van elkaar kunnen zien. Het zegt niet zoveel over z'n liefde voor jou denk ik, maar misschien wel wat over z'n respect.

Als je seks met iemand hebt heb je genoeg kans om te bedenken waar je mee bezig bent, ook al ben je 'caught up in the moment'.

Kortom, ik weet het ook niet. Als een vrouw zou vreemdgaan dan zou ik het altijd uitmaken want dat zegt per definitie wat over de relatie eigenlijk (been there en vergeven hielp niet), bij mannen ligt dat niet zo simpel. Gelukkig ben ik hetero
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 23:53
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Ook al denk/weet je dat hij er écht spijt van heeft en van je houdt zou ik hem nog dumpen. Al is het alleen maar om na te denken over wat je nu écht wilt en of je hem kunt vergeven. Daarnaast kun je dan ook zien of hij jou echt wilt en op je wacht.
Oud 26-03-2005, 07:42
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 25-03-2005 @ 20:48 :
Bij mannen zegt vreemdgaan toch iets minder dan bij vrouwen omdat ze lust en liefde toch wat makkelijker los van elkaar kunnen zien. Het zegt niet zoveel over z'n liefde voor jou denk ik, maar misschien wel wat over z'n respect.
Dit vind ik echt onzin. Ik zie hierin geen verschil tussen mannen en vrouwen. Mannen ervaren liefde en lust, vrouwen ervaren ook liefde en lust. Beiden weten wat respect is en ook wat vertrouwen is.
Beiden weten ze wat ze willen en weten ze wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn etc etc. Oftewel: beiden kunnen rationeel genoeg denken om de gevolgen te overzien.
Oftewel: man of vrouw, het maakt geen verschil in mijn ogen, want zelfs 'in the heat of the moment' weet je dondersgoed wat je doet en wat voor gevolgen dat heeft voor jou, je partner en jullie relatie.
Althans dat denk ik, want ik ben nog nooit vreemdgegaan ofzo.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 09:10
*RooSs*
*RooSs* is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 26-03-2005 @ 08:42 :
Dit vind ik echt onzin. Ik zie hierin geen verschil tussen mannen en vrouwen. .....
Vind ik ook. Net alsof het, als een man het doet, minder erg is...
Echt TE grote onzin
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 09:34
saturday
saturday is offline
Wat een enorme klootzak. Ik snap niet dat je hem nog een kans geeft. Vooral niet omdat hij 'meer dan alleen zoenen' heeft gedaan.
En tuurlijk doet hij lief. Hij weet blijkbaar wel hoe hij jou weer 'terug' moet krijgen.

btw. hebben ze echt seks gehad of..?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 09:46
Raven
Raven is offline
ik ben nog nooit vreemd gegaan, naar mijn mening doe je dat ook niet als je echt om iemand geeft
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 20:07
Lynn
Lynn is offline
Eens een bedrieger, altijd een bedrieger.

Het idee alleen al is verschrikkelijk. Probeer het eens voor je te zien; hij ligt het lekker met die andere meid te doen terwijl jij als zijn vriendin onwetend thuis voor de tv zit. Zo ziek.

Ik weet niet hoe ik daadwerkelijk in een vreemdgaan-situatie zou reageren, maar ik weet wel dat hij veel en veel minder credits heeft als hij echt met haar naar bed is geweest. Niet dat ik zoenen zomaar goedkeur, maar sex is veel intiemer, heeft veel meer waarde dan een verdwaald potje zoenen (voor mij iig). Bovendien heeft hij inderdaad genoeg tijd gehad om zich te bedenken. Dat hij uberhaupt niet aan jou/jullie heeft gedacht, moet wat mij betreft genoeg zeggen..
Oud 26-03-2005, 21:21
Jules
Jules is offline
Als ik het niet zou uitmaken zou het idee dat MIJN vriendje met een 1 of andere snol aan het neuken is me constant achtervolgen en ik zou 'm nooit meer helemaal kunnen vertrouwen.. Dus dat schiet niet op.
Oud 26-03-2005, 22:55
Californication
Californication is offline
Thread niet doorgelezen, maar als iemand met wie ik een relatie zou hebben vreemd zou gaan en niet met een verdomd goede uitleg zou komen (het 'ging zomaar' valt dus níét onder de noemer 'verdomd goed uitleg') zet ik haar zonder twijfelen aan de kant.
Oud 26-03-2005, 22:59
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Vreemdgaan ---> vertrouwen weg ---> uitmaken.

Klinkt simpel, maar is het niet altijd he...
Oud 26-03-2005, 23:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
TQ schreef op 26-03-2005 @ 23:55 :
Thread niet doorgelezen, maar als iemand met wie ik een relatie zou hebben vreemd zou gaan en niet met een verdomd goede uitleg zou komen (het 'ging zomaar' valt dus níét onder de noemer 'verdomd goed uitleg') zet ik haar zonder twijfelen aan de kant.
Voor vreemdgaan is nooit een goede uitleg.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 13:18
Verwijderd
Ik zou het meteen uitmaken. Maarja, als je anderhalf jaar een relatie hebt, zou ik eerlijk gezegd ook beginnen te twijfelen..

Mijn relaties duren alleen nooit langer dan 2 maanden
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 15:21
ItsSuuS
ItsSuuS is offline
uitmaken die hap. hij heeft ook nog meer gedaan dan zoenen. ik vind dit echt respectloo svan hem. En 'het gebeurt heus niet zomaar'wat je zei dat hij vertelde. echt heel erg fout!

1˝is echt niet zo heel lang hoor. als je bedenkt dat je nog zeker 40x zolang met hem moet als je voor je leven bij hem wil blijven. denk daar goed over na.. kun je em ooit nog vertrouwen??

NEE
Oud 27-03-2005, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 26-03-2005 @ 08:42 :
Dit vind ik echt onzin. Ik zie hierin geen verschil tussen mannen en vrouwen. Mannen ervaren liefde en lust, vrouwen ervaren ook liefde en lust. Beiden weten wat respect is en ook wat vertrouwen is.
Beiden weten ze wat ze willen en weten ze wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn etc etc. Oftewel: beiden kunnen rationeel genoeg denken om de gevolgen te overzien.
Oftewel: man of vrouw, het maakt geen verschil in mijn ogen, want zelfs 'in the heat of the moment' weet je dondersgoed wat je doet en wat voor gevolgen dat heeft voor jou, je partner en jullie relatie.
Althans dat denk ik, want ik ben nog nooit vreemdgegaan ofzo.
Lees maar eens wat psychologisch verantwoorde boeken over verschillen tussen mannen en vrouwen. Of duik eens in de evolutietheorie.

Het is niet voor niks zo dat vrouwen iemand al veel leuker moeten vinden om ermee naar bed te gaan dan mannen. Dat komt ook omdat ze al veel sneller iets moeten voelen bij diegene. Dit is gewoon inherent aan onze evolutie, mannen zijn nadat ze zijn klaargekomen een paar minuten niet meer in staat om zichzelf nogmaals voort te planten, bij vrouwen duurt dat 9 maanden als het volgens de natuur 'goed' is gegaan. Daarom zijn ze wat dat betreft selectiever en minder makkelijk. En ook al zijn er nu voorbehoedsmiddelen, je instinct blijft van invloed op dit soort zaken.

Mijn opmerking was dus niet om iets goed te praten maar wel een verklaring. Dat het als onzin af wordt afgedaan vind ik een beetje kinderachtig. Zeker van iemand die volgens haar profiel psychologie studeert. Natuurlijk is vreemdgaan nog steeds niet goed, ook niet bij mannen. Dat hoor je mij ook niet zeggen.

Laatst gewijzigd op 27-03-2005 om 15:25.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 15:27
Mennuz
Mennuz is offline
Bij vreemdgaan altijd uitmaken, direct.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 15:38
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 27-03-2005 @ 16:23 :
Lees maar eens wat psychologisch verantwoorde boeken over verschillen tussen mannen en vrouwen. Of duik eens in de evolutietheorie.

Het is niet voor niks zo dat vrouwen iemand al veel leuker moeten vinden om ermee naar bed te gaan dan mannen. Dat komt ook omdat ze al veel sneller iets moeten voelen bij diegene. Dit is gewoon inherent aan onze evolutie, mannen zijn nadat ze zijn klaargekomen een paar minuten niet meer in staat om zichzelf nogmaals voort te planten, bij vrouwen duurt dat 9 maanden als het volgens de natuur 'goed' is gegaan. Daarom zijn ze wat dat betreft selectiever en minder makkelijk. En ook al zijn er nu voorbehoedsmiddelen, je instinct blijft van invloed op dit soort zaken.

Mijn opmerking was dus niet om iets goed te praten maar wel een verklaring. Dat het als onzin af wordt afgedaan vind ik een beetje kinderachtig. Zeker van iemand die volgens haar profiel psychologie studeert. Natuurlijk is vreemdgaan nog steeds niet goed, ook niet bij mannen. Dat hoor je mij ook niet zeggen.
O ja, vanuit de evolutietheorie kan je wel tig dingen verzinnen ja, maar het klonk heel erg als een excuus voor de man om vreemd te gaan. Want per slot van rekening is dat logischer en kan hij daar niets aan doen..
Dat las ik in jouw post.

En vergeet niet dat we niet meer in de oertijd leven, maar inmiddels een eigen cultuur en beschaving hebben opgebouwd..

(daarnaast hoef ik (goh ik leer wat op mijn studie ) het niet eens te zijn met theoriën of delen van bepaalde theoriën)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten