Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2005, 17:44
Divinityken
Divinityken is offline
Hallo,

Ik wil even jullie mening weten. Een 2-tal maanden geleden hebben mijn vriend en ik beslist om weer apart te gaan wonen (we wonen inmiddels 2 jaar samen). Hij werkt, en ik studeer. Het leek ons beter om weer apart te gaan wonen, zodat ik 's avonds ook een boek zou kunnen opendoen, en hij zijn geld wat zou kunnen sparen.

Nu heb ik inmiddels een nieuwe studentenkamer gevonden, maar er is nog niets ondertekend. Sinds dat ik deze gevonden heb, ondertussen 2 dagen, ben ik serieus beginnen nadenken, en schrikt het gedacht mij alleen nog maar af. Ik ben zo bang dat ik niet gewoon ga worden om weer alleen te zijn. We leven tenslotte ook al 2 jaar met mekaar samen en zo. Het was een moeilijke beslissing.. maar nu vrees ik dat ik op de duur spijt ga krijgen van de beslissing om weer apart te gaan. Ik zit hier nu al meer dan een uur te wenen omdat ik gewoon niet weet wat ik moet doen. Ga er straks met men vriend over praten, en hopen dat we tot een oplossing komen. Ik zit men een enorme twijfel en ben verre van 100% zeker of het dit is wat ik wel wil..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2005, 17:47
Wawl
Wawl is offline
Wat is de echte reden dat je apart wil gaan wonen? Want waarom zou je een einde willen maken aan iets 'goeds'?
Oud 28-04-2005, 17:48
Jolt
Jolt is offline
Ga gewoon eerst met je vriend praten, daarna zie je wel weer.
Beetje raar lijkt mij, als je samen woont, spaar je toch meer geld uit, of gaat hij bij zijn ouders wonen?

Of er moet natuurlijk iets in jullie relatie zijn gebeurt, waardoor jullie elk apart gaan wonen.
Oud 28-04-2005, 17:49
Divinityken
Divinityken is offline
Nu ja. We delen nu een duplex studio, dus je hebt hier niet zoiets als een aparte kamer om te studeren of zo. Enkel de badkamer maar dat is niet alles. En hij houdt ook niet veel meer over van zijn maandloon, wegens de huur en zo.

We leven ook wel elke avond samen en wilden de sleur doorbreken.. maar als ik het zo fijn bekijk denk ik dat ik hem ontzettend ga missen en zo, en dat zijn vader weer een machtsspelletje gaat spelen omdat ie dan weer thuis woont en zo. Het is niet dat ik hem kwijt wilde of zo, helemaal niet, want we houden ontzettend veel van elkaar.. daarom ook dat ik nu zo hard begin te twijfelen of ik dit wel wil..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 17:51
Wawl
Wawl is offline
Ik vind dit zo'n drastische beslissing. Studeren kan je bijvoorbeeld toch ook gewoon in de bieb doen? En je kan toch ook een baantje nemen om het een en ander bij te dragen op financieel gebied? Heb je een uitwonende beurs, want ook daarmee kan je een steentje bijdragen, me dunkt.
Oud 28-04-2005, 17:51
Jolt
Jolt is offline
Ik weet niet wat precies tussen jou, je vriend en zijn vader is, maar dat zou ik toch even aan je vriend melden.

Dat je bang bent dat hij een machtspelletje gaat spelen.

Owja ooit gehoord van een room divider?
Werk jij dan niet?
Oud 28-04-2005, 17:52
Divinityken
Divinityken is offline
Ja weet ik.. daarom dat ik er net zo over ga twijfelen.. omdat het ook zo'n drastische beslissing is, snap je? We zouden net zo goed een appartementje kunnen zoeken met een aparte studeerkamer ook of zo.. het leek zo'n goede beslissing (toen) maar hoe langer en hoe meer ik erover nadenk, hoe onzekerder ik word... 't is ingewikkeld, ik weet het
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 17:53
Jolt
Jolt is offline
Zeg dan tegen hem, dat jullie misschien ook een andere appartement kunnen gaan zoeken.
Oud 28-04-2005, 17:59
Divinityken
Divinityken is offline
'k Ga er zo dadelijk met hem over praten.. hij weet dat ik zijn vader niet zo kan luchten hoor. Hij "zegt" wel dat hij het niet weer gaat laten gebeuren.. maar zijn vader is zijn alles.. als die zegt zo, dan is het zo.. *zucht*
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 18:00
Divinityken
Divinityken is offline
Citaat:
Jolt schreef op 28-04-2005 @ 18:51 :
Ik weet niet wat precies tussen jou, je vriend en zijn vader is, maar dat zou ik toch even aan je vriend melden.

Dat je bang bent dat hij een machtspelletje gaat spelen.

Owja ooit gehoord van een room divider?
Werk jij dan niet?
Room divider?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 18:01
Jolt
Jolt is offline
'Mannen, wat moet je ermee, je kan beter vrouwen hebben '

Tja dan kan je er niet veel aan doen, en dan zou ik gewoon voorstellen of ergens anders een mooi appertementje te gaan zoeken. Misschien iets kleiner, hij kan dan nog wat extra sparen. En jij kan mooi rustig studeren.

Je kan toch ook gaan studeren als hij werken is?
Oud 28-04-2005, 18:03
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Divinityken schreef op 28-04-2005 @ 19:00 :
Room divider?
Een soort kast, wat je kamer in 2e deelt.
Oud 28-04-2005, 18:05
Divinityken
Divinityken is offline
't Is geen simpele situatie ..

Nu jah, 'k ga er met hem over praten, hou jullie wel op de hoogte, alvast bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 18:11
juno
juno is offline
Wij hebben ook jaren gewerkt en gestudeerd in een 2 kamer appartementje. Ging prima, de een studeert in de ene kamer, de ander in de andere kamer.

Als jullie vinden dat jullie relatie het samenwonen niet aankan, moet je apart gaan wonen, maar niet om deze reden. Het vergt misschien wat aanpassen van twee kanten, als hij TV wil kijken moet jij in de slaapkamer gaan zitten, als hij vroeger naar bed wil studeer je in de woonkamer. En als jij voor een tentamen zit moet hij je even met rust laten.

Wat doen jullie nou moeilijk? Je moet nooit weer terug gaan naar je ouderlijk huis als je al een tijdje bent weggeweest, dat word geheid ruzie. Je ouders zien je nog als het kind wat je toen was, en behandelen je dus als zodanig, want ze weten niet anders, maar dat ben je niet meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten