Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2005, 11:08
Kaydee
Kaydee is offline
Ik vind persoonlijk dat het nederlands elftal echt veel minder goed dan in bijvoorbeeld 1998 en 2000 en het lijkt niet beter te worden vooral als je gaat kijken welke keepers en nog zijn na Van Der Sar is alleen Stekelenburg nog een beetje goed alleen hij is vaak gebleseerd.

Robben,Sneijder,Van Bommel Boularhouz en Kuijt zijn de enige nog goeie talenten

wat vinden jullie
Oud 30-03-2005, 11:25
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik vind dat je poep praat.

Keepers? Vergeet Gentenaar vooral niet niet als je in mijn gezelschap bent, vergeet ook zeker niet dat we nog een aantal buitengewoon stabiele doelverdedigers hebben, ook in de eerste divisie.

En talenten? Kom op man, het Nederlands elftal zit er vol mee.

We hebben absoluut een goed team, maar over de coach ben ik gewoon nog niet zo zeker.
Oud 30-03-2005, 12:04
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Wat een onzin, keepers zat. En Oranje doet het gewoon goed, ik vind ze niet echt veel minder dan '98 ondanks de mindere lichting.
Oud 30-03-2005, 12:12
Thaksie
Thaksie is offline
Citaat:
Kaydee schreef op 30-03-2005 @ 12:08 :
Ik vind persoonlijk dat het nederlands elftal echt veel minder goed dan in bijvoorbeeld 1998 en 2000 en het lijkt niet beter te worden vooral als je gaat kijken welke keepers en nog zijn na Van Der Sar is alleen Stekelenburg nog een beetje goed alleen hij is vaak gebleseerd.

wat vinden jullie
Nou..ik vinddat dit bovenstaande allemaal shit is. Van Bommel is al lang geen talent meer. En qua keepers heeft nederland ook genoeg. Wat dacht je van Timmer, Gentenaar, en Boscher? Vooral nu met van Basten zijn er juist veel talenten in (jong) Oranje. Ene Advocaat had jongens zoals babel nooit ontdekt/opgesteld....
Oud 30-03-2005, 12:29
number9
number9 is offline
Citaat:
Thaksie schreef op 30-03-2005 @ 13:12 :
En qua keepers heeft nederland ook genoeg. Wat dacht je van Timmer, Gentenaar, en Boscher?
Westerveld en Waterreus.

Al zijn Timmer, Boschker en Waterreus net zo oud als VDS
Oud 30-03-2005, 12:51
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik maak me nu weinig zorgen, alleen vind ik de mentaliteit van van der Vaart en Sneijder zorgwekkend, en dat is ook een talent.
Oud 30-03-2005, 12:56
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Ik heb juist het gevoel dat er eindelijk weer vooruitgang wordt geboekt... Na 1998 is het eigenlijk alleen maar achteruit gegaan.

Misschien dat het voetbal zelf nog niet helemaal is wat we ervan hadden gehoopt, maar de resultaten zijn goed. Met een groot aantal jonge spelers (wat stuk voor stuk toch grote talenten zijn) behaalt Oranje dezelfde of misschien wel betere resultaten dan in voorgaande jaren.
Daar komt nog bij dat er elke wedstrijd weer progressie wordt geboekt. Er wordt steeds beter gevoetbalt.
Het sterkste punt van dit Oranje is dat het vol zit met spelers die bereid zijn hard voor elkaar te werken. De wedstrijd instelling van iedere speler is gewoon goed te noemen. Ze zijn allemaal blij uit te mogen komen voor het Nederlands elftal en dat stralen ze ook uit.

Kortom, in veel opzichten is dit Oranje beter dan die van voorgaande jaren. En met een beetje geluk (en na wat meer ervaring te hebben op gedaan) kan dit elftal nog uitgroeien naar een gouden team... Al moeten we ze wel de kans en het vertrouwen geven natuurlijk.
Oud 30-03-2005, 13:37
Thaksie
Thaksie is offline
Citaat:
number9 schreef op 30-03-2005 @ 13:29 :
Westerveld en Waterreus.

Al zijn Timmer, Boschker en Waterreus net zo oud als VDS
Ja...ik heb het bij de keepers ook niet over talenten... maar als je kijkt naar de leeftijd van vd Sar, kun je toch wel stellen dat Nederland met jongens zoals Boschker Timmer en gentenaar nog wel een paar jaartjes verder kunnen
Oud 30-03-2005, 15:06
Gimme more beer
Citaat:
Thaksie schreef op 30-03-2005 @ 14:37 :
Ja...ik heb het bij de keepers ook niet over talenten... maar als je kijkt naar de leeftijd van vd Sar, kun je toch wel stellen dat Nederland met jongens zoals Boschker Timmer en gentenaar nog wel een paar jaartjes verder kunnen
Ik weet niet hoe oud boschker is, maar Timmer is volgens mij even oud als vd Sar... Gentenaar kan nog 3 of 4 jaartjes meer mee, maar is natuurlijk ook geen jong talent meer, unlike 5 jaar geleden, maar dat hebben de topclubs toen gewoon niet handig aangepakt... Probleem bij NEC blijft dat een 18 of 19 jarige jongen meestal niet aan de bak zal komen in de basis van het eerste. Uitzondering is Barreto, maar die is gehaald. Dat vind ik jammer. Want jong talent uit eigen kweek is natuurlijk veel interessanter dan jong talent ergens anders weghalen. Zeg nou zelf, als Boutahar echt zo'n fantastische voetballer was geweest, had hij allang bij Ajax gespeeld.
Oud 30-03-2005, 21:50
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 30-03-2005 @ 13:56 :
Het sterkste punt van dit Oranje is dat het vol zit met spelers die bereid zijn hard voor elkaar te werken. De wedstrijd instelling van iedere speler is gewoon goed te noemen. Ze zijn allemaal blij uit te mogen komen voor het Nederlands elftal en dat stralen ze ook uit.
Precies! Het zijn, zover ik merk, geen voetballers met sterallures en kapsones die een WK-kwalificatie als slechts een verplichting zien. Er staan weer wat jonge, nieuwe mensen in het veld, voor hen is het een grote uitdaging, dat is leuk om te zien
Oud 30-03-2005, 21:59
Yps
Yps is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 30-03-2005 @ 22:50 :
Precies! Het zijn, zover ik merk, geen voetballers met sterallures en kapsones die een WK-kwalificatie als slechts een verplichting zien. Er staan weer wat jonge, nieuwe mensen in het veld, voor hen is het een grote uitdaging, dat is leuk om te zien
Alleen wat Ajax-jongetjes (lees: Sneijder, Heitinga.. vdVaart dan nog nét niet) begonnen wat naast de voetbalschoentjes te lopen. Maar die zitten nu dan ook mooi op de tribune.
Oud 30-03-2005, 22:25
Twanos
Twanos is offline
in 1998 had het nederlands elftal dan ook een elftal vol met (destijds) internationale topspelers, die een voor een in hoog aanzien stonden wereldwijd.

Dat is nu niet meer idd, maar er is genoeg talent en kwaliteit aanwezig om een sterk team neer te zetten.
Oud 31-03-2005, 10:09
Gimme more beer
Citaat:
peaceflower schreef op 30-03-2005 @ 22:50 :
Dat siert van Basten natuurlijk, zo'n persoon kon hij ook altijd zijn. In ieder geval stond hij met de benen op de grond.
Oud 31-03-2005, 10:26
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Yps schreef op 30-03-2005 @ 22:59 :
Alleen wat Ajax-jongetjes (lees: Sneijder, Heitinga.. vdVaart dan nog nét niet) begonnen wat naast de voetbalschoentjes te lopen. Maar die zitten nu dan ook mooi op de tribune.
Waarom Van der Vaart niet en Heitinga wel? Btw als je een trapje lager gaat; Jong Oranje, daar stikt het van de jochies die net komen kijken en die naast hun schoenen lopen. Jammer want zonder die kapsones waren bijvoorbeeld Van Persie en John allebei al vaste krachten geweest in Oranje (nouja iig deel van de selectie ). Van Basten heeft bij de Ajaxjeugd ook altijd geroepen dat hij mentaliteit en instelling een heel belangrijk talent vond. Waarschijnlijk haalt hij daarom jongens als Babel en Maduro bij Oranje. Het Oranje van nu is gewoon een relatief rustige groep en dat blijkt goed uit te pakken. Geen Kluivert, Zenden, Ricksen, Seedorf, Van der Meyde etc. meer, de jongens die vroeger er nog wel bekend om stonden graag te gaan stappen en ook niet altijd even taktisch de pers te woord stonden.
Oud 31-03-2005, 16:21
Yps
Yps is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 31-03-2005 @ 11:26 :
Waarom Van der Vaart niet en Heitinga wel?
Omdat Van der Vaart nog enig realiteitsbesef heeft op 't moment. Hij werkt hard, heeft het zeuren wat afgeleerd en begint te voetballen. Hij is een beetje het over-het-paard-getilde-talentje-af, zover zijn die andere twee nog niet.
Oud 31-03-2005, 18:23
USPalermo
USPalermo is offline
Kaydee heeft enkel gelijk in de eerste helft van zijn eerste zin.

In Frankrijk -wk 1998- hebben we een sterk oranje gezien dat genaaid werd tegen brasil.

In Nederland -ek 2000- hebben we wederom een sterk oranje gezien dat met bergkamp én kluivert 2 wereldspitsen had.

Sindsdien is het voetbal i.d.d. wat minder geworden -wedstrijd tegen Tsjechie op ek 2004 niet meegerekend - , dat het zo slecht was bleek eigenlijk wel uit het feit dat er in 2002 géén wk deelname inzat.

Daarna begint de onzin van Kaydee , zoals al door meerderen gezegd er zijn zat goede keepers, en stekelenburg vind ik juist een voorbeeld van een overschatte keeper, die nog lang niet goed genoeg is voor oranje, over een jaar of 2 3 is hij er misschien wél geschikt voor.

Verder vind ik Bommel géén talent. Het is een geweldige persoonlijkheid en een super voetballer, maar absoluut geen tallent.

Verder vind ik eht knap van Kaydee dat ie constateerd dat robben een goede voetballer is.

Tot slot vind ik dat Dirk Kuyt vér overschat wordt, dat is overigens persoonlijk.
Oud 31-03-2005, 20:37
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Yps schreef op 31-03-2005 @ 17:21 :
Omdat Van der Vaart nog enig realiteitsbesef heeft op 't moment. Hij werkt hard, heeft het zeuren wat afgeleerd en begint te voetballen. Hij is een beetje het over-het-paard-getilde-talentje-af, zover zijn die andere twee nog niet.
Jammer dat Van der Vaart niet de voetballer is die het moet hebben van hard werken. Hij werkt dan misschien wel hard maar zijn voetbal is gewoon slecht, tov zijn potentie. Bovendien vind ik het een beetje raar dat er constant van hem gezegd word dat hij het wel wil en er hard voor werkt terwijl me dat niet meer dan logisch lijkt als je in een vormcrisis zit. Het zou pas ter sprake moeten komen als hij niet hard zou werken.
Oud 31-03-2005, 21:49
Kaydee
Kaydee is offline
Oke jullie zijn het niet echt eens maar ik vind het nederlands elftal 1998 in iedergeval mooier spelen dan nu kijk als je met 2-0 van Armenie wint dat vind ik niet echt voor een voetballend topland als nederland dat moet dan minstens 3-0 worden.

En wat Kuijt betref hij werkt wel ontzettend hard en heeft veel over voor zijn team.

Ik vind Gentenaar ook geen topkeeper hij is 29 en waarom halen veel nederlandse clubs buitenlandse keepers niet omdat de keepers in Nederland zo goed zijn.
Oud 31-03-2005, 22:10
Ketjing III
Ketjing III is offline
ik heb sinds de winter Harald Wapenaar hoog zitten

Maar nu over Nl, het kan mij weinig meer boeien. Het spel is slecht en saai en de spelers kunnen me niet meer boeien. Verder vind ik het onzin dat sterren zich niet meer weten te motieveren en de jonge garde zo hongerig is.

Gisteren op de BBC naar Engeland gekeken, de uitslag was bedroevend, maar zoveel strijd gecombineerd met de mooiste acties geweldig gewoon. Bij engeland voetballen veel sterren en die willen echt nog wel.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 22:41
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Ik heb wel het gevoel dat er minder grote namen in Oranje spelen.. maarjah.. dat geeft ook niet altijd een garantie..

WK 1998
Edwin van der Sar
Michael Reiziger
Jaap Stam
Frank de Boer
Arthur Numan
Ronald de Boer
Dennis Bergkamp
Clarence Seedorf
Philip Cocu
Marc Overmars
Edgar Davids
Wim Jonk
Patrick Kluivert
Boudewijn Zenden
Andre Ooijer
Winston Bogarde
Pierre van Hooijdonk
Ed de Goeij
Giovanni van Bronkhorst
Aron Winter
Jerrel Hasselbaink *
Ruud Hesp

Dat zijn/waren toch wel grote namen.. Daar kan de huidige selectie niet aan tippen..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 22:45
Silverchoice
Silverchoice is offline
Ik vind dat de huidige selectie flair en uitstraling mist. Op enkele uitzondering na bestaat het uit de spreekwoordelijke grijze muizen op het veld die zelden of nooit een gedurfde pass durven te geven of individuele actie durven maken. Dat zijn dingen die mensen als Seedorf, VDV en Davids toevoegen aan een team; dingen die Landzaat nooit en van Bommel maar heel zelden brengt.
Oud 31-03-2005, 22:53
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ik vind dat helemaal niet erg, we hebben 10 jaar lang teams met tovenaars gehad en nooit een titel gepakt, als we dat dan als grijze muizen wel kunnen hoor je mij niet klagen. De resultaten zijn er, ondanks dat er gewoon een niet zo geweldige generatie staat als de vorige
Oud 31-03-2005, 23:28
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
De spelers (talenten) die nu bij oranje zitten zijn natuurlijk nog niet van die grote namen... Maar met een jaar of twee, wanneer ze bij een topclub zitten, zal er wel weer worden gesproken over grote namen.
Kortom, het is een kwestie van tijd voordat dit grote namen zijn.
Oud 01-04-2005, 07:47
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-03-2005 @ 12:25 :
Ik vind dat je poep praat.

Keepers? Vergeet Gentenaar vooral niet niet als je in mijn gezelschap bent, vergeet ook zeker niet dat we nog een aantal buitengewoon stabiele doelverdedigers hebben, ook in de eerste divisie.

En talenten? Kom op man, het Nederlands elftal zit er vol mee.

We hebben absoluut een goed team, maar over de coach ben ik gewoon nog niet zo zeker.
ohja Gentenaar is een fantastische keeper

die gast kan nog niet eens een bal vangen
Oud 01-04-2005, 11:15
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
bracelance schreef op 01-04-2005 @ 08:47 :

laten we maar niet gaan reageren..
Oud 02-04-2005, 17:26
AGH
AGH is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 01-04-2005 @ 00:28 :
De spelers (talenten) die nu bij oranje zitten zijn natuurlijk nog niet van die grote namen... Maar met een jaar of twee, wanneer ze bij een topclub zitten, zal er wel weer worden gesproken over grote namen.
Kortom, het is een kwestie van tijd voordat dit grote namen zijn.
Inderdaad Reiziger heeft ook bij Volendam gespeeld en Numan is begonnen bij Haarlem.
Het zal niet zo gek lang meer duren voordat o.a. Kromkamp en Mathijsse ook hun top behalen.
Misschien spelen ze niet bij Barcelona, maar dat geeft ook geen garantie voor goede resultaten.
Geef mij maar een Kuyt die hard werkt in plaats van een Seedorf die zeurt.

Wij, Nederlanders, vinden het gewoonweg nooit goed.
Je wint in Roemenië met een aanstormend elftal, twee dagen scoor je slechts twee keer tegen een Armeense muur en dan is het nog niet goed.
Ik ben het niet zo eens met de tegenstrijdigheden die van Basten aanvoert in zijn selectiebeleid en laat Maduro eerst maar eens een halve competitiehelft in de basis bij Ajax spelen, maar als we ons kwalificeren voor het WK hoor je mij niet zeuren.
Ze moeten voetballen voor Nederland voor de winst.
Niet om een hun mooie hakje op SBS6 te laten analyseren door Ab Plugboer of Gaston Taument.

Tot nu toe ziet het er naar uit dat ik mijn vakantie voor 2006 alvast kan boeken.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 21:14
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Kaydee schreef op 30-03-2005 @ 12:08 :

wat vinden jullie
Bullshit.

Nederland heeft zoveel goede voetballers dat sommige toppers niet eens in het Nederlands Elftal staan. (Seedorf, Davids, Hasselbaink e.d) Keuze te over voor van Basten. En in 1998 had je toch ook de Danny Blinds's en de Wim Jonk's dat waren ook geen wereldspelers. En over die talenten, Nederland barst ervan.
Oud 02-04-2005, 22:00
one.
one. is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 31-03-2005 @ 23:53 :
we hebben 10 jaar lang teams met tovenaars gehad en nooit een titel gepakt,

In die tijd voor de vorige 10 jaar ook niet, dus of dat nou zoveel zegt..
Oud 03-04-2005, 00:55
Gimme more beer
Citaat:
bracelance schreef op 01-04-2005 @ 08:47 :

Ik kan me een jaar herinneren waarin iedereen, zelfs buiten nijmegen, riep dat Gentenaar de enige echt opvolger van vd Sar was. En hij is echt niet direct een slechtere keeper geworden sindsdien.
Oud 03-04-2005, 13:44
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-04-2005 @ 01:55 :
Ik kan me een jaar herinneren waarin iedereen, zelfs buiten nijmegen, riep dat Gentenaar de enige echt opvolger van vd Sar was. En hij is echt niet direct een slechtere keeper geworden sindsdien.
Klopt, maar omdat NEC nu matig presteerd is hij uit beeld geraakt. Toch is het wel zo dat hij dit seizoen meer foutjes maakt..
Oud 03-04-2005, 14:17
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Guissie schreef op 03-04-2005 @ 14:44 :
Klopt, maar omdat NEC nu matig presteerd is hij uit beeld geraakt. Toch is het wel zo dat hij dit seizoen meer foutjes maakt..
en hij is klein
Oud 03-04-2005, 16:41
Gimme more beer
Citaat:
Guissie schreef op 03-04-2005 @ 14:44 :
Hij heeft dit seizoen twee echte blunders op z'n naam staan. Tegen Twente een keer en nog een uittrap die dan niet benut werd. De goal van de Graafschap is moeilijk een blunder te noemen, als je de herhaling ziet, zie je ook dat de bal vlak voordat hij Gentenaar bereikt ineens een andere richting aan lijkt te nemen.

Hij is dit seizoen en vorig seizoen minder positief in beeld, maar dat neemt niet weg dat het belachelijk is dat hij nog nooit geselecteerd is.
Oud 03-04-2005, 16:42
Gimme more beer
Citaat:
bracelance schreef op 03-04-2005 @ 15:17 :
en hij is klein
Klein hoeft niet uit te maken, z'n reacties zijn fantastisch en dat onderscheidt hem van vele andere keepers.

Overigens vind ik de interesse van PSV dan wel weer vreemd...
Oud 03-04-2005, 18:46
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 02-04-2005 @ 23:00 :

In die tijd voor de vorige 10 jaar ook niet, dus of dat nou zoveel zegt..
'88?!
Oud 03-04-2005, 19:05
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-04-2005 @ 17:41 :
Hij heeft dit seizoen twee echte blunders op z'n naam staan. Tegen Twente een keer en nog een uittrap die dan niet benut werd. De goal van de Graafschap is moeilijk een blunder te noemen, als je de herhaling ziet, zie je ook dat de bal vlak voordat hij Gentenaar bereikt ineens een andere richting aan lijkt te nemen.

Hij is dit seizoen en vorig seizoen minder positief in beeld, maar dat neemt niet weg dat het belachelijk is dat hij nog nooit geselecteerd is.
Liever Gentenaar dan Timmer in Oranje?
Oud 03-04-2005, 19:13
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Guissie schreef op 03-04-2005 @ 20:05 :
ik wel
Oud 03-04-2005, 19:13
Gimme more beer
Citaat:
Guissie schreef op 03-04-2005 @ 20:05 :
Absoluut, buiten het leeftijdsargument vind ik Gentenaar ook meer capaciteiten hebben.
Oud 03-04-2005, 19:18
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-04-2005 @ 20:13 :
Absoluut, buiten het leeftijdsargument vind ik Gentenaar ook meer capaciteiten hebben.
grapjas
Oud 03-04-2005, 19:35
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Guissie schreef op 03-04-2005 @ 20:18 :
grapjas
Timmer is best een aardige keeper hoor maar die kan gewoon in het rijtje van Boschker, Zoetebier, Waterreus, Vonk etc. keepers die aan het eind van hun carriere gewoon erg goed keepen vanwege het vele aantal wedstrijden dat ze al gekeept hebben. Maar dat zijn niet echt jongens met extreem veel talent..
Oud 03-04-2005, 20:21
Gimme more beer
Citaat:
Stom Konijn schreef op 03-04-2005 @ 20:35 :
Timmer is best een aardige keeper hoor maar die kan gewoon in het rijtje van Boschker, Zoetebier, Waterreus, Vonk etc. keepers die aan het eind van hun carriere gewoon erg goed keepen vanwege het vele aantal wedstrijden dat ze al gekeept hebben. Maar dat zijn niet echt jongens met extreem veel talent..
Precies...

Maar ze moeten wel opschieten met Gentenaar trouwens
Oud 03-04-2005, 21:28
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 03-04-2005 @ 20:35 :
Eerlijk gezegt zet ik Gentenaar net zo makkelijk in dat rijtje... Een goeie betrouwbare keeper, maar niet meer dan dat. En Timmer verkeerd al 2 seizoenen in een bloedvorm, en Gentenaar niet. Dus dan is het logisch dat van Basten kiest voor de keeper die beter in vorm is en dus ook meer zelfvertrouwen zal hebben.
Oud 03-04-2005, 21:31
Ketjing III
Ketjing III is offline
Gino Coutinho in oranje
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 21:33
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Ketjing III schreef op 03-04-2005 @ 22:31 :
Gino Coutinho in oranje
Of Theo Zwarthoed...
Oud 03-04-2005, 21:34
Ketjing III
Ketjing III is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 03-04-2005 @ 22:33 :
Of Theo Zwarthoed...
Bas Wijnen, mag lekker ergens bij de amateurs gaan spelen nu

Nederland heeft nog wel keepers, maar men durft het risico niet aan om een keeper vanaf zn 20e te laten keepen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 22:47
Gimme more beer
Citaat:
Brain-Damage schreef op 03-04-2005 @ 22:28 :
Eerlijk gezegt zet ik Gentenaar net zo makkelijk in dat rijtje... Een goeie betrouwbare keeper, maar niet meer dan dat. En Timmer verkeerd al 2 seizoenen in een bloedvorm, en Gentenaar niet. Dus dan is het logisch dat van Basten kiest voor de keeper die beter in vorm is en dus ook meer zelfvertrouwen zal hebben.
Bullshit, dan heb je niet opgelet. Gentenaar is juist niet die betrouwbare keeper, het is een heel onvoorspelbare keeper. Als hij een mindere wedstrijd speelt, keept hij net zoals Timmer dat vandaag deed, de balletjes die een keeper moet hebben, heeft hij allemaal, maar een goede aanval met een goede afronding, pakt hij niet. Als hij een goede wedstrijd speelt, houdt hij ballen die je niet voor mogelijk houdt. Ik heb hem zelfs een paar keer terwijl hij links naast de linkerpaal stond bij een aanval naar de rechterbovenhoek zien vliegen en de bal klem zien pakken. Er is geen enkele andere keeper in Nederland die ik dat zie doen.

Z'n reflexen zijn ongekend en dat maakt hem juist zo'n fantastische keeper. Meevoetballend is het maar "mwoah", daar blundert hij af en toe zelfs nog wel eens en z'n uittrappen zijn ook lang niet altijd even goed. Maar hoe hij sommige ballen pakt, daar staat iedereen gewoon met open mond naar te kijken.

Toegegeven, hij heeft 3 fantastische jaren gehad en de laatste 2 jaar valt hij minder op (NEC stelt in deze jaren sowieso niet zo veel voor), maar als hij weer aan het spelen komt bij een grote club met een sterke verdediging voor zich, is hij precies degene die je nodig hebt en dan zal hij zich onderscheiden. Misschien niet van van der sar, maar absoluut van alle andere keepers in Nederland.

En daarom zeg ik ook niet dat het onlogisch is dat hij "right now" niet gekozen wordt, al zie ik niet in waarom een keeper van 33 verkozen wordt tegenover een keeper die al 5 jaar staat te bewijzen dat hij fantastisch kan keepen, maar hij had al meermalen in oranje moeten zitten. Maar goed, we hebben best geluk gehad, want wij hebben de beste keeper van Nederland en hij is al 10 jaar bij ons. Dat is veel beter dan dat hij naar oranje was gegaan en verkocht was aan een of andere topclub.

Laatst gewijzigd op 03-04-2005 om 22:50.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 23:23
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-04-2005 @ 23:47 :
*knip*
Uit jouw verhaal maak ik op dat Gentenaar een wisselvallige en onbetrouwbare keeper is, die ook nog eens niet goed kan mee voetballen. Dat mee voetballen is van essentieel belang in het systeem dat Oranje graag wil spelen. Ik denk dat Gentenaar daarom in de ogen van Van Basten dus ook niet geschikt is voor Oranje (of iig ziet hij Timmer als geschikter).
En die mooie 'onmogelijke' reddingen maakt iedere keeper. (Moens was daar ook een ster in...)
Oud 04-04-2005, 08:13
Gimme more beer
Citaat:
Brain-Damage schreef op 04-04-2005 @ 00:23 :
Uit jouw verhaal maak ik op dat Gentenaar een wisselvallige en onbetrouwbare keeper is, die ook nog eens niet goed kan mee voetballen. Dat mee voetballen is van essentieel belang in het systeem dat Oranje graag wil spelen. Ik denk dat Gentenaar daarom in de ogen van Van Basten dus ook niet geschikt is voor Oranje (of iig ziet hij Timmer als geschikter).
En die mooie 'onmogelijke' reddingen maakt iedere keeper. (Moens was daar ook een ster in...)
Hij is niet onbetrouwbaar, alleen niet elke wedstrijd buitenaards goed. Dat hij minder goed kan meevoetballen zie ik inderdaad als een probleem, maar de enige die ik dat echt goed zie doen is vd Sar zelf, Timmer niet.
Oud 04-04-2005, 14:29
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 04-04-2005 @ 00:23 :
Nee je kan er uit op maken dat Gentenaar de potentie heeft een keeper te worden die een team naar een hoger niveau kan tillen, Timmer zal dat nooit meer halen. Gentenaar moet gewoon nog even wat meer ervaring krijgen in de grotere duels dan heeft oranje meer aan hem dan bijvoorbeeld Timmer. Ook omdat van de vervanging van Van der Sar voorlopig nog geen sprake is.
Oud 04-04-2005, 18:50
Gimme more beer
Citaat:
Stom Konijn schreef op 04-04-2005 @ 15:29 :
Nee je kan er uit op maken dat Gentenaar de potentie heeft een keeper te worden die een team naar een hoger niveau kan tillen, Timmer zal dat nooit meer halen. Gentenaar moet gewoon nog even wat meer ervaring krijgen in de grotere duels dan heeft oranje meer aan hem dan bijvoorbeeld Timmer. Ook omdat van de vervanging van Van der Sar voorlopig nog geen sprake is.
Gentenaar tilt al 5 jaar een team naar een hoger niveau, punt is gewoon dat ook Gentenaar uiteindelijk ouder zal worden en dan is het te laat om hem alsnog mee te nemen.
Oud 04-04-2005, 19:43
Ketjing III
Ketjing III is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-04-2005 @ 19:50 :
Gentenaar tilt al 5 jaar een team naar een hoger niveau, punt is gewoon dat ook Gentenaar uiteindelijk ouder zal worden en dan is het te laat om hem alsnog mee te nemen.
en dat het team steeds slechter wordt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten