Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
foto's bekijken en zeggen wat je er in ziet en erbij denkt.. we hebben ook nog gedichten mogen schrijven, elkaar gesteund film gekeken er over (een meisje dat kanker had, was 9 jaar en vrolijk bleef.. en hoe de ouders er mee omgingen)... zware dag 2e dag is praten met begrafenis ondernemer, en mensen die er in hun beroep mee te maken hebben 3e dag met je eigen klas weer praten..
||
Citaat:
dit moet nog erg moeilijk voor je zijn geweest ![]() ik heb het inderdaad zelf meegemaakt, niet 1 maar meerdere malen en na vandaag kwam er dus grotendeels uit dat ik er dus echt nog wel mee zat, terwijl ik dacht dat ik het al verwerkt had..!
||
Citaat:
en emotioneel.. iedereen was vrij open tegen elkaar en de band is sterker geworden ![]() we zitten op school 3 jaar bij elkaar in de klas.. en nu in het 2e jaar.. dus vertrouwen is er wel ![]()
||
![]() |
Citaat:
Gelukkig kan je je ei kwijt in zo'n soort project op school dan ![]()
||
Citaat:
en ik heb maatschappelijk werk vanwege de scheiding van mijn ouders, is hierbij ook erg gevoelig.. moet er morgen weer voor het eerst heen dus.. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
en bedankt ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het best wel een heftig/zwaar project eerlijk gezegt. Maar ook wel heel leerzaam denk ik. Succes dr mee! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() het is heftig maar goed, je komt het vaak tegen
||
Citaat:
knap hoe je er mee omgaat ![]() ik pm je even:$
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ja, ik heb een paar jkaar geleden een goede kennis verloren. Ik kende hem al sinds groep 5. Was de vader van een vriend, maar die is toen de ouders zijn gescheiden met zijn moeder mee gegaan naar rotterdam. Toen hij overleed was ik pissig. Het was een man die een gouden hart had. Was nog maar 54. Ze zeggen dat hij is overleden aan een hart aanval, togh was er iets in me dat zei dat het zelfmoord was, het was iemand die veel vrienden nodig had. In de laatste 3 maanden waren alleen ik, mijn broer en nog een paar anderen echt veel bij hem. Nu ik er over nadenk, ik ben eigenlijk ook best boos op mezelf geweest. De gedachte dat het zelfmoord heeft kunnen zijn, dat ik niets gemerkt heb... Het maakte mij boos. Nu, 2 jaar later, ben ik niet meer boos. Ik weet dat ik niets had kunnen doen, hoezeer ik dat ook zelf wel had willen doen. Maar togh, er is een leegte, gewoon omdat het een geweldige man was...
||
Citaat:
als je er over gaat nadenken dan begin je het pas te beseffen, ik dacht ook dat ik alles had verwerkt.. maar nou zie je wat er boven komt.. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
De sfeer bij die rituelen was best eng (donker, kaarsjes, 'begrafenis-opstelling') en neit prettig. Ik zat heel erg met mn eigen verhaal in mn hoofd en dat had ik sinds het gebeurt was (drie jaar geleden) niet gehad. Eigenlijk vond ik dat niet zo leuk want ik wilde er niet zo graag aan denken. Het ging er trouwens om dat we dmv het ritueel de 'rouwperiode' zouden afsluiten. Mja ik zat er daarna alleen nog maar meer aan te denken. Mijn verhaal ging trouwens niet om het overlijden van iemand, maar een vriendin verhuisde van de een op de andere dag naar Denemarken. Ik heb haar sinds dien ook niet meer gezien. |
![]() |
||
Citaat:
en dat is altijd zwaar, of het nou is aan overlijden, iemand die verhuisd of je uit elkaar groeit.. zoiets is nooit fijn ![]()
||
Citaat:
@ TS: Ik heb mijn moeder verloren zo'n 7 jaar geleden inmiddels. Opzich ben ik er niet meer veel mee bezig en heb er ook niet echt behoefte aan. Als je iets wilt vragen, ga je gang ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Gedicht gezocht met thema rouwverwerking ruben3123 | 2 | 16-05-2007 13:03 | |
Psychologie |
Ondersteuning bij rouwverwerking op school Verwijderd | 35 | 15-11-2005 13:18 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
nederlands rouwverwerking Verwijderd | 0 | 11-03-2005 08:43 | |
Psychologie |
leraar overleden.. Toet0r | 30 | 10-05-2003 17:57 | |
Psychologie |
rouwverwerking sublime | 26 | 21-03-2003 20:59 | |
Psychologie |
Mijn rede dat ik geen kerstvier... het verlies van me nichtje Groove-Coverage | 20 | 05-01-2003 12:35 |