Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2005, 10:50
Muchacha
Muchacha is offline
Wie schrijft er hier in een dagboek? En waarom doe je dit? Of waarom doe je dit niet? En hoe schrijf je er dan in? Praat je gewoon tegen jezelf? Of beeld je je een denkbeeldig iemand in?

Denk je dat dit leeftijdsgebonden is? Of aan het geslacht? Want ik vind precies dat in een dagboek schrijven meer iets is voor jonge meisjes (<20), niet?

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2005, 10:58
Verwijderd
Ik schrijf niet echt een dagboek. Ik schreef wel stukken, maar dat zijn niet echt verhalen over wat ik meemaak. Alhoewel ik bepaalde gebeurtenissen wel gebruik.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 11:10
Gothic
Gothic is offline
Ik onthoud het allemaal wel . En als ik het niet onthoud was het kennelijk niet zo belangrijk. Daarnaast heb ik absoluut niet de behoefte of het doorzettingsvermogen om te schrijven. Het wordt al snel een soort verplichting en dat werk tbij mij niet.

[edit] ik heb wel eentijdje liedjes/gedichtjes geschreven om me te uiten, maar ook daar heb ik geen behoefte meer aan .
Oud 21-03-2005, 11:12
deringmeester
deringmeester is offline
ik vertel verhalen tegen mezelf MBV Word, schrijven kan ik niet goed en het gaat super langzaam.
Maar dan zit gewoon mijn gedachten op papier. is wel leuk om ze terug te lezen.
ik denk niet dat het leeftijds gebonden is. Maar ik denk eerder dat het iets zegt over de persoon die het bijhoud.
Oud 21-03-2005, 11:26
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Mja, sinds kort. Niet echt een dagboek; ik hou op notitievelletjes eens per 'n paar dagen een verhaaltje over wat ik meegemaakt heb, en waaraan ik veel gedacht heb of waardoor ik ergens over na ben gaan denken. Serieuze gedachten, dan.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 11:32
Fruitcake
Fruitcake is offline
Nee ik hou er geen bij. Ik heb dat vroeger geprobeerd, maar ik vergat toen om er elke dag in te schrijven. Ik heb er eigenlijk geen behoefte aan ook.
Oud 21-03-2005, 11:37
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
Fruitcake schreef op 21-03-2005 @ 12:32 :
Nee ik hou er geen bij. Ik heb dat vroeger geprobeerd, maar ik vergat toen om er elke dag in te schrijven. Ik heb er eigenlijk geen behoefte aan ook.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 11:59
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Fruitcake schreef op 21-03-2005 @ 12:32 :
^^
Oud 21-03-2005, 12:06
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik heb er één, vroeger schreef ik er elke dag in, maar tegenwoordig maar 1 keer in de 2 maanden ofzo.
Oud 21-03-2005, 12:15
Verwijderd
Nee, geen behoeft aan ook.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 12:22
Mizmor
Mizmor is offline
Wel eens geprobeerd, maar ik hou het niet langer dan een week vol. Ik kreeg telkens de neiging om alles op te schrijven wat ik beleefde, waardoor ik rustig 3 pagina's schreef op 1 dag en zo een uur per dag zat te schrijven. Daar had ik eens geen tijd voor, en tja, toen nooit meer eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 13:35
Verwijderd
ik heb een dagboek samen met m'n vriend. Ik schrijf dus aan hem zo'n beetje, maar niet per se dingen die hij zou moeten weten; gewoon vanalles, dingen die ik bedacht of gedaan heb of die ik wil doen of dingen die ik vind, nouja, vanalles. Ik schrijf er steeds een week elke dag in, en dan hij een week lang elke dag . We reageren vrijwel nooit ín het boekje op elkaars stukjes, dat doen we dan gewoon pratend of over msn. We doen dit omdat we elkaar alleen in 't weekend zien en we zo dus ook doordeweeks een soort van contact hebben (afgezien van email, msn, sms en soms een telefoontje), omdat het leuk is om te lezen wat de ander heeft geschreven, en omdat het leuk is om later te herlezen wat je toen ook al weer schreef.

Vroeger, toen ik 9-16 was, had ik een eigen dagboek, waarin ik soms een halfjaar niet schreef en soms een halfjaar lang dagelijks. Ik ben daarmee begonnen omdat ik toen ik 9 en 10 was veel meisjesboeken las en mij dus ook gedroeg zoals de meisjes in die boeken, en die hadden allemaal een dagboek . Ik ben er mee doorgegaan omdat ik het een handige manier vond om m'n gedachten te ordenen.

Laatst gewijzigd op 22-03-2005 om 11:58.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 13:48
PV
PV is offline
Vroeger wel gedaan, omdat ik dat leuk vond. Achteraf ook grappig om terug te lezen waar je je toen zorgen om maakte. Ik schreef gewoon "vandaag is er dit en dat gebeurd".. maar na een tijdje vond ik het niet meer zo boeiend en ben ik er mee gestopt.
Tijdens m'n stage heb ik online een dagboek bijgehouden, maar dat was meer omdat dat handig was voor m'n stageverslag.

Leeftijdgebonden is het wel denk ik ja, ik zie een man/vrouw van 40 niet meer in een dagboek schrijven.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 13:50
Saarah
Saarah is offline
Yep, maar alleen als ik er zin in heb, en behoefte aan heb. Soms is dat een week lang elke dag, soms is dat twee maanden niet.
En wat schrijf ik op? Tja, vanalles. Heel veel gebeurtenissen en mijn gevoelens daarbij, ik probeerde dit ooit een keer en ontdekte dat ik het erg leuk vind om terug te lezen.
Het gebeurt soms ook dat ik de gebeurtenissen typ, afprint en in m'n dagboek plak, omdat ik het te veel moeite vind om allemaal op te schrijven (als het dus erg lange dingen zijn) .
Voor de rest schrijf ik hoe ik me voel, liedjes die ik op dat moment veel luister, dingen die ik wil onthouden (en dat kan echt van alles zijn: van interessante site's tot songteksten), enz.
Ik heb trouwens zo'n dagboek met een slotje op. Ik wil echt niet het risico nemen dat iemand het ooit leest, er staan veel te persoonlijke dingen in én er staan gebeurtenissen in waarmee ik, en andere personen trouwens, heel veel problemen mee zouden kunnen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 13:51
Verwijderd
Ik denk dat het tevredenheidsgebonden is. Nu heb ik helemaal geen behoefte aan dat ding, maar een half jaar geleden wel. Het is voor mij meer om mijn gedachten op een rij te zetten
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 14:10
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 21-03-2005 @ 11:50 :
Wie schrijft er hier in een dagboek? En waarom doe je dit? Of waarom doe je dit niet? En hoe schrijf je er dan in? Praat je gewoon tegen jezelf? Of beeld je je een denkbeeldig iemand in?

Denk je dat dit leeftijdsgebonden is? Of aan het geslacht? Want ik vind precies dat in een dagboek schrijven meer iets is voor jonge meisjes (<20), niet?

xxx
Nee. Nee. Nee. Nee. Nee. Nee. Nee. Nee.

Zo je vragen zijn beantwoord
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 14:16
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-03-2005 @ 12:10 :
Ik onthoud het allemaal wel
Ik houd wel een dagboek bij, omdat ik het dus allemaal niet onthoud. Ik weet bijna niets meer van vroeger en dat vind ik irritant. Verder vind ik het heerlijk om mijn gevoelens te kunnen uiten in mijn dagboek en helpt het me ook echt. Ik heb een internetdagboek waar ik zo'n drie keer per week in schrijf en nog een schriftje waar ik mijn gedichten in schrijf, soms een brief aan iemand of gefrustreerde stukjes die ik niet in mijn internetdagboek kwijt kan. Maar die gebruik ik een stuk minder vaak

Overigens denk ik niet dat het echt leeftijdsgebonden is, ik denk dat ik wel altijd hiermee door blijf gaan. En Bridget is ook al ouder dan twintig
Oud 21-03-2005, 15:33
Isiyanka
Isiyanka is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-03-2005 @ 14:35 :
ik heb een dagboek samen met m'n vriend. Ik schrijf dus aan hem zo'n beetje, maar niet per se dingen die hij zou moeten weten; gewoon vanalles, dingen die ik bedacht of gedaan heb of die ik wil doen of dingen die ik vind, nouja, vanalles. Ik schrijf er steeds een week elke dag in, en dan hij een week lang elke dag . We reageren vrijwel nooit ín het boekje op elkaars stukjes, dat doen we dan gewoon pratend of over msn. We doen dit omdat we elkaar alleen in 't weekend zien en we zo dus ook doordeweeks een soort van contact hebben (afgezien van email, msn, sms en soms een telefoontje), omdat het leuk is om te lezen wat de ander heeft geschreven, en omdat het leuk is om later te herlezen wat je toen ook al weer schreef.
Wat een lief idee Meisjes bij ons op school doen ook zoiets, maar dat vind ik dan weer een beetje stom en kinderachtig, want die zien elkaar elke dag. Maar als je elkaar niet vaak ziet lijkt het me wel heel erg leuk

Vroeger hield ik echt dagelijks een dagboek bij met heel precies een verslag van de dag en vooral van contact met de jongens die ik leuk vond Tegenwoordig zie ik daar het nut niet meer zo van in (en ik vind minder jongens leuk ). Ik hou een LJ bij met voornamelijk commentaar en korte berichtjes, dat vind ik wel genoeg.
Oud 21-03-2005, 15:35
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Heel vroeg toen ik 8 was had ik een dagboek. Maja daar stonden niet echt geheimen in, alleen wat ik deed op een dag. Dus eigenlijk meer een logboek.
Oud 21-03-2005, 16:13
perfectme
perfectme is offline
Een blog achtig iets.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 16:17
CrazY G
CrazY G is offline
ik heb geen behoefte aan een dagboek op dit moment. Kan ik zeker al die kut doordeweekse dagen gaan opschrijven. Nee ik begin een dagboek als ik later rijk ben.

"Vandaag weer voor 50000eu geshopt''
''gisteren heb ik mijn eerste Ferrari gehaald"

veel leuker om terug te lezen
Oud 21-03-2005, 16:36
-(L)-
Ik doe 't niet meer, maar ik heb 't wel een jaar of 2 iedere dag gedaan, in een periode toen ik 't moeilijk had. Ik heb 't daarna nog ongeveer een jaar bewaard en ik bladerde best vaak terug om te kijken wat er een jaar daarvoor op die dag gebeurde enzo. Op een gegeven moment was het zo erg dat ik ongeveer uit m'n hoofd wist wat ik een jaar geleden die dag gedaan had Aangezien het dagboek over een nogal moeilijke periode ging heb ik besloten 't weg te gooien (na er ongeveer een jaar niet meer in geschreven te hebben dus), omdat ik het achter me wilde laten.
Ik schreef erin omdat ik mijn problemen van me af wilde schrijven, denk ik. Ik maakte er trouwens een soort aantekeningen in, het was niet echt een lopend verhaal, ik had voor alle personen afkortingen, zodat ik niet voluit hoefde te schrijven (tijdbesparing ).
Of het leeftijdsgebonden is weet ik niet, ik denk dat het iig meer iets voor meisjes is om in een dagboek te schrijven, dan voor jongens.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 16:44
Skilly
Skilly is offline
Ik schrijf geen dagboek. Ik ken mezelf.. Ik heb en droomschrift en die lees ik steeds opnieuw. Dat lijkt me niet goed als ik en dagboek ga schrijven. Want als er iets slecht of iets heel goed gebeurd blijf ik het lezen.

Als het nou iets negatief is dan raak ik steeds verder in een dip als ik het steeds blijf lezen.

En ik hef geen dagboek.. Ik heb me hersens en me dromenschrift. Wat ik mee maakt is meestal te vinden in me dromen. Niet letterlijk maar figuurlijk
Oud 21-03-2005, 17:27
Rodion
Rodion is offline
Ik heb ooit geprobeert om een logboek-achtig-iets bij te houden. Maar omdat mijn leven niet altijd regelmatig is, ben ik er na een week of twee mee gestopt.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 18:01
Paris
Paris is offline
Ik heb wel een dagboek, maar ik beschrijf niet elke dag, ik schrijf gewoon wat ik kwijt wil op dat moment. Soms schrijf ik er heel veel in, soms ook echt weken/maanden niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2005, 18:09
hasseltboy
hasseltboy is offline
Nee.
Oud 21-03-2005, 19:02
Shock
Shock is offline
Nope... heb wel een lj, maar daar schrijf ik zó weinig in dat een dagboek al helemaal geen zin meer kan hebben
Oud 21-03-2005, 19:58
perfectme
perfectme is offline
Een spaces gedoe, wat ik zo af en toe bijhoud.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 20:04
Machiavelli
Machiavelli is offline
Nee, ik heb nog een leven.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 20:06
hi
hi is offline
Lief dagboek,

Ik dacht dat dit nu een topic was waar ik mijn belevenissen van vandaag in kon vertellen maar helaas wordt ik teleurgesteld door een medeforummer. Vandaag ben ik niet teleurgesteld maar heb ik geen ruzie gemaakt. Verder was het eten goed en heb ik daarna een ruzie uitgepraat wat een gezeik over niets. Voor de rest ben ik een beetje aan het internetten en niets aan het doen. Ik ga nu afsluiten en houd het kort want ik heb niets meer te zeggen.

H.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 20:07
Verwijderd
Ik heb een schrift waar ik eigenlijk bijna elke dag wel in schrijf. Maar dat is meer om mijn gedachten in kwijt te kunnen en om rustig te kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 20:31
Vice
Vice is offline
Nee, niet echt behoefte voor.
Oud 21-03-2005, 21:10
Mara
Mara is offline
Ik heb geen echt dagboek. Niet als in dat ik daar elke dag in schrijf. Soms krabbel ik d'r wel wat in, even wat gedachtes kwijt zijn
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 21-03-2005 @ 14:35 :Vroeger, toen ik 9-16 was, had ik een eigen dagboek, waarin ik soms een halfjaar niet schreef en soms een halfjaar lang dagelijks. Ik ben daarmee begonnen omdat ik toen ik 9 en 10 was veel meisjesboeken las en mij dus ook gedraagde zoals de meisjes in die boeken, en die hadden allemaal een dagboek . Ik ben er mee doorgegaan omdat ik het een handige manier vond om m'n gedachten te ordenen. [/B]
gedroeg
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 11:58
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 22-03-2005 @ 12:35 :
gedroeg
oei, ja
*gaat editen*
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 11:59
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 12:09
suikerprinses
suikerprinses is offline
Citaat:
Paris schreef op 21-03-2005 @ 19:01 :
Ik heb wel een dagboek, maar ik beschrijf niet elke dag, ik schrijf gewoon wat ik kwijt wil op dat moment. Soms schrijf ik er heel veel in, soms ook echt weken/maanden niet.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 21-03-2005 @ 11:58 :
Ik schrijf niet echt een dagboek. Ik schreef wel stukken, maar dat zijn niet echt verhalen over wat ik meemaak. Alhoewel ik bepaalde gebeurtenissen wel gebruik.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 12:34
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik hou niet van schrijven. Dat gaat me te langzaam.
Op de computer schrijven zou misschien wel kunnen, maar dan is het persoonlijke gevoel er ook vanaf, dat je met een dagboek zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 16:56
WolterB
WolterB is offline
Ik heb een internetdagboek, daarin kan ik als ik iets kwijt wil wat schrijven.
Ook heb ik een schrift voor de meer persoonlijke dingen
Oud 22-03-2005, 17:09
Impulse
Citaat:
Paris schreef op 21-03-2005 @ 19:01 :
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 13:54
phoebehalliwell
phoebehalliwell is offline
Ik schrijf in een dagboek, maar niet elke avond. Ik heb ook een internetdagboek...
Oud 30-03-2005, 14:21
JJ13
JJ13 is offline
ik schrijf wel in n dagboek, maar daar schrijf ik alleen maar negatieve dingen in omdat ik die kwijt moet. ik schrijf er niet elke dag in, alleen als ik zin heb.
Oud 30-03-2005, 14:40
Verwijderd
Ik schrijf elke dag in mn dagboek. Gewoon omdat ik teveel herinneringen heb om ze te onthouden, dus schrijf ik ze op.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 14:46
Verwijderd
Nee, wat is daar het nut van?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 14:50
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-03-2005 @ 15:46 :
Nee, wat is daar het nut van?
Wat is het nut van nut?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 14:52
Verwijderd
Nee.. vroeger deed ik dat wel.. maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin om allemaal van die verhalen te schrijven.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 15:22
Miles
Miles is offline
Ik heb alleen een LJ waar ik om de zoveel dagen wat in schrijf.
Oud 30-03-2005, 15:29
Graph
Graph is offline
ik schrijf alleen in mijn dagboek als er iets leuks (of niet leuks) is gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 15:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik heb geen dagboek. Ik heb Psych.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten